Konečne sa už dá kúpiť knižný CP Slovak Lines (2,40 €) a to aj cez víkendy a sviatky na pokladniach 4 a 5. Na str. 4 je Výňatok z PP IDS BK kde je napísané:
"Úplné znenie PP IDS BK je pre cestujúcich k nahliadnutiu v sídle Bratislavskej integrovanej dopravy, a.s., v informačných kanceláriách a v predajniach dopravcov IDS BK, na internetových stránkach ... "
Pokiaľ viem, BID, a.s. nemá priestory určené pre cestujúcich, tak neviem prečo ich tam v knižnom CP SL niekto posiela... ? Navyše koordinátor (na rozdiel od dopravcov) komunikuje s cestujúcimi iba neosobne (emailom, telefonicky). Myslím si, že takto je to správne. Ani zamestnanci IDS JMK a VOR nie sú v osobnom kontakte s cestujúcimi alebo sa mýlim?
A aké informačné kancelárie sú tam myslené? ? Jediná o ktorej v Bratislavskom kraji viem sa volá Zákaznícke centrum ZSSK na Hlavnej stanici, lebo tam majú priehradky aj pre informovanie cestujúcich. V podchode na Hodžovom nám. majú iba univerzálnu priehradku... Všetko ostatné sú už predajne dopravcov.
Btw, na železničnej stanici v Sládkovičove je vo vitríne mapa zón s cenníkom IDS BK. ? Za to si poďakovanie zaslúži ŽSR keďže oni spravujú stanice alebo tie vitríny spravuje ZSSK? Hmm a železničné stanice sú vo vlastníctve ŽSR?
Dopravná optimalizácia by sa už v Bratislavskom kraji naozaj zišla. Prekvapilo ma, že teraz cez pracovné dni - školské prázdniny je to na hlavnej trase až takto zlé: Zo zastávky "Pezinok,,TESCO" do Bratislavy idú autobusy Slovak Lines 15:29 h, 15:34 h, 15:49 h a ďalší autobus až 16:45 h!
Potom idú naraz dva autobusy o 16:50 h! Obidva majú rovnakú trasu celý úsek z Modry až do Bratislavy! Ľudia, je toto normálne? ? [Kvôli dopleteným chronometrážam ide jeden z nich zo zastávky "Modra, Štúrova, ul." o 16:30 h a druhý o 16:32 h, ale zastávky na trase majú všetky tie isté.] No a po 16:50 h ide ďalší bus do Bratislavy až 17:08 h.
Vieme niekto približne kedy vznikla pre Slovak Lines zastávka "Bratislava,,Pri starom letisku"? Je to kvôli OC Vajnoria?
Takže ak v smere na ASMN autobus ide tadiaľ po nadjazde ponad železničnú trať, tak v opačnom smere tam prečo nestojí? Veď linka 53 jazdiaca v tom úseku po rovnakej trase má tú zastávku v oboch smeroch...
Či v smere na Čiernu vodu ide Slovak Lines naďalej cez staré železničné priecestie neďaleko ŽST Vajnory alebo to záleží od vodiča? Ja som pred pár mesiacmi v smere na Čiernu vodu išiel so Slovak Lines a išiel nadjazdom.
Ktorá cesta je pre verejnú dopravu vhodnejšia s prihliadnutím na dopravné zápchy? Minimálne poobede stoja 53-ky v zápche pri nadjazde (ak sa nič nezmenilo). A 525-ka jazdiaca cez staré priecestie zase býva zdržaná na starej ceste smer Senec až kým neodbočí na Vajnory - a potom na starom priecestí cez hlavnú trať ju môžu zdržať železničné závory... Tak kadiaľ je ísť lepšie?
Mne naozaj Humenne nie je potrebne predstavovat, v rokoch 2014-2015 som tam stravil pomerne vela casu. A nezhodneme sa. Ale o to ci je to pekne mesto a ci su tam prijemni ludia nejde, ja som narazal na to ze v tom regione uz su pomerne standardom take balkanske riesenia (mam toho nafoteneho pomerne dost :)).
V dnešnej dobe je moderný trend, kedy sa spoločnosti snažia vytvoriť svoju korporátnu identitu. T.j. zaujať základné zmysly človeka. Toto niekedy vhodne dopĺňa reklamu a v určitom kontexte je to viac účinné a menej otravné. Ak sa pohybujeme v oblasti dopravy, tak potom napr. svetlá. Dnes rozpoznáš BMW alebo Audi idúce za Tebou už podľa svetiel. Charakteristické vrubkované svetlá Mercedesu sa dokonca dostali aj medzi autobusy. Dôležitá je aj farba (napr. T-Mobile, ZSSK, RegioJet), typ použitého písma, zvučky, dress code a pod. Mne sa ako klientovi napr. páči, keď má predavačka ZSSK sako, blúzku a šatku vo farbách ZSSK. Určite lepšie ako keby tam mala sedieť v mikine a teplákoch.
Môže byť na smiech, ak sa korporátnu identitu snaží vybudovať malá firma s 10 zamestnancami. Ale DPB má vzhľadom na svoju pôsobnosť a veľkosť ideálne predpoklady budovať si korporátnu identitu a (keď už nič iné) vyzerať pred potenciálnymi klientmi profesionálne. DPB začal, hoci rozpačito. Minimálne ale zjednotil náter vozidiel a odstránil infantilné prvky. Letáky sú ešte síce v plienkach a o označníkoch ani nehovorím (nedokáže ani zoradiť čísla liniek podľa veľkosti). Napr. také Košice sú v tomto niekde inde a skutočne majú vlastný typ písma, predefinovaný dizajnmanuál oznamov, dizajnmanuál označovania liniek a pod. ZSSK a RJ je tiež na dobrej koľaji.
A potom príde vodič, ktorý má pocit, že má estetické cítenie a začne umiestňovať polepy, závesy a pod. Verím, že sa nájdu takí, ktorí majú cítenie a vedia voz vytunovať. Ale povolením jednému znamená, že povolíš aj druhému a tretiemu, ktorí estetické cítenie nemajú. A miesto korporátnej identity je balkanizácia celého DPB. Proti osobným veciam vodiča (fotka manželky, plyšový talizman a pod.), pokiaľ nie sú v neprimeranom množstve, asi nikto nič nemá. Ale meniť náter a vzhľad vozidla je silné kafé.
Robil som v niekoľkých zamestnaniach. Vo všetkých sme komunikovali elektronicky. V niektorých sme mali predefinované podpisy e-mailov a hoci boli všetky rovnaké, vyzerali profesionálne. V inom zamestnaní sme si podpisy vytvárali sami. Ja nemám problém urobiť si minimalistický a slušne vyzerajúci podpis, no mal som kolegyne, ktoré mali podpis napísaný Comic Sansom, viacfarebne a s padajúcimi snehovými vločkami a trblietkami. Jej e-maily určite vyznievali vážne a profesionálne. Návrh dizajnu podpisu pritom nebol pracovnou náplňou nikoho z nás.
Ak narážaš na krikľavý dizajn vozidiel SAD Humenné, tak musím priznať (a je to vec osobného vkusu), že ten náter je originálny. Nie je to možno úplne oku lahodiace, ale ich vozidla sú dosť dobre rozpoznateľné, náter je aplikovaný systematicky a neónové farby sú v striedmom množstvo už nejaký ten čas in ? Takže ten, kto navrhol ten náter rozhodne nebol amatér. ? Ak je to aj pre niekoho škaredé, je to systematicky škaredé ?
Na danej fotke nie je ziaden vyzdobeny voz, kedze vyzdobenim sa rozumie skraslovanie. Vozidlo ktore je tam odfotene je zospatnene niekym kto ocividne nema stipku estetickeho citenia a svojim vzhladom je hodne jazdenia mozno tak v MHD Humenne.
Ja som dnes išiel Capacity na 83-ke a ten tam mal svietiaci malý vianočný stromček (blízko dverí). Mne sa to páči, len červená farba svetielok sa mi tam nehodí. ? Viac by sa mi páčila nejaká iná farba alebo aby každá žiarovka mala inú farbu.
810zssk