V dnešnej dobe je moderný trend, kedy sa spoločnosti snažia vytvoriť svoju korporátnu identitu. T.j. zaujať základné zmysly človeka. Toto niekedy vhodne dopĺňa reklamu a v určitom kontexte je to viac účinné a menej otravné. Ak sa pohybujeme v oblasti dopravy, tak potom napr. svetlá. Dnes rozpoznáš BMW alebo Audi idúce za Tebou už podľa svetiel. Charakteristické vrubkované svetlá Mercedesu sa dokonca dostali aj medzi autobusy. Dôležitá je aj farba (napr. T-Mobile, ZSSK, RegioJet), typ použitého písma, zvučky, dress code a pod. Mne sa ako klientovi napr. páči, keď má predavačka ZSSK sako, blúzku a šatku vo farbách ZSSK. Určite lepšie ako keby tam mala sedieť v mikine a teplákoch.
Môže byť na smiech, ak sa korporátnu identitu snaží vybudovať malá firma s 10 zamestnancami. Ale DPB má vzhľadom na svoju pôsobnosť a veľkosť ideálne predpoklady budovať si korporátnu identitu a (keď už nič iné) vyzerať pred potenciálnymi klientmi profesionálne. DPB začal, hoci rozpačito. Minimálne ale zjednotil náter vozidiel a odstránil infantilné prvky. Letáky sú ešte síce v plienkach a o označníkoch ani nehovorím (nedokáže ani zoradiť čísla liniek podľa veľkosti). Napr. také Košice sú v tomto niekde inde a skutočne majú vlastný typ písma, predefinovaný dizajnmanuál oznamov, dizajnmanuál označovania liniek a pod. ZSSK a RJ je tiež na dobrej koľaji.
A potom príde vodič, ktorý má pocit, že má estetické cítenie a začne umiestňovať polepy, závesy a pod. Verím, že sa nájdu takí, ktorí majú cítenie a vedia voz vytunovať. Ale povolením jednému znamená, že povolíš aj druhému a tretiemu, ktorí estetické cítenie nemajú. A miesto korporátnej identity je balkanizácia celého DPB. Proti osobným veciam vodiča (fotka manželky, plyšový talizman a pod.), pokiaľ nie sú v neprimeranom množstve, asi nikto nič nemá. Ale meniť náter a vzhľad vozidla je silné kafé.
Robil som v niekoľkých zamestnaniach. Vo všetkých sme komunikovali elektronicky. V niektorých sme mali predefinované podpisy e-mailov a hoci boli všetky rovnaké, vyzerali profesionálne. V inom zamestnaní sme si podpisy vytvárali sami. Ja nemám problém urobiť si minimalistický a slušne vyzerajúci podpis, no mal som kolegyne, ktoré mali podpis napísaný Comic Sansom, viacfarebne a s padajúcimi snehovými vločkami a trblietkami. Jej e-maily určite vyznievali vážne a profesionálne. Návrh dizajnu podpisu pritom nebol pracovnou náplňou nikoho z nás.
Ak narážaš na krikľavý dizajn vozidiel SAD Humenné, tak musím priznať (a je to vec osobného vkusu), že ten náter je originálny. Nie je to možno úplne oku lahodiace, ale ich vozidla sú dosť dobre rozpoznateľné, náter je aplikovaný systematicky a neónové farby sú v striedmom množstvo už nejaký ten čas in ? Takže ten, kto navrhol ten náter rozhodne nebol amatér. ? Ak je to aj pre niekoho škaredé, je to systematicky škaredé ?
Na danej fotke nie je ziaden vyzdobeny voz, kedze vyzdobenim sa rozumie skraslovanie. Vozidlo ktore je tam odfotene je zospatnene niekym kto ocividne nema stipku estetickeho citenia a svojim vzhladom je hodne jazdenia mozno tak v MHD Humenne.
Ja som dnes išiel Capacity na 83-ke a ten tam mal svietiaci malý vianočný stromček (blízko dverí). Mne sa to páči, len červená farba svetielok sa mi tam nehodí. ? Viac by sa mi páčila nejaká iná farba alebo aby každá žiarovka mala inú farbu.
k debate o "skrášľovaní" vozidiel vodičmi len jedna poznámka - počas mojich ciest do Bruselu vždy využívam tamojšiu MHD ... a aj tam si miestni vodiči "zdobia" svoj pracovný priestor - dosť často sa dá veľmi ľahko rozoznať, kto z nich je iného než kresťanského vierovyznania ....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
Môže byť na smiech, ak sa korporátnu identitu snaží vybudovať malá firma s 10 zamestnancami. Ale DPB má vzhľadom na svoju pôsobnosť a veľkosť ideálne predpoklady budovať si korporátnu identitu a (keď už nič iné) vyzerať pred potenciálnymi klientmi profesionálne. DPB začal, hoci rozpačito. Minimálne ale zjednotil náter vozidiel a odstránil infantilné prvky. Letáky sú ešte síce v plienkach a o označníkoch ani nehovorím (nedokáže ani zoradiť čísla liniek podľa veľkosti). Napr. také Košice sú v tomto niekde inde a skutočne majú vlastný typ písma, predefinovaný dizajnmanuál oznamov, dizajnmanuál označovania liniek a pod. ZSSK a RJ je tiež na dobrej koľaji.
A potom príde vodič, ktorý má pocit, že má estetické cítenie a začne umiestňovať polepy, závesy a pod. Verím, že sa nájdu takí, ktorí majú cítenie a vedia voz vytunovať. Ale povolením jednému znamená, že povolíš aj druhému a tretiemu, ktorí estetické cítenie nemajú. A miesto korporátnej identity je balkanizácia celého DPB. Proti osobným veciam vodiča (fotka manželky, plyšový talizman a pod.), pokiaľ nie sú v neprimeranom množstve, asi nikto nič nemá. Ale meniť náter a vzhľad vozidla je silné kafé.
Robil som v niekoľkých zamestnaniach. Vo všetkých sme komunikovali elektronicky. V niektorých sme mali predefinované podpisy e-mailov a hoci boli všetky rovnaké, vyzerali profesionálne. V inom zamestnaní sme si podpisy vytvárali sami. Ja nemám problém urobiť si minimalistický a slušne vyzerajúci podpis, no mal som kolegyne, ktoré mali podpis napísaný Comic Sansom, viacfarebne a s padajúcimi snehovými vločkami a trblietkami. Jej e-maily určite vyznievali vážne a profesionálne. Návrh dizajnu podpisu pritom nebol pracovnou náplňou nikoho z nás.