Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #211815:
Forcity- nech napíše niekto znalejší, ale ja mám pocit že nie. Lebo viacerých vodičov z Juráku, ktorí mali po starom pridelené súpravy 2xT3, teraz vídavam jeden deň na 29T, ďalší na 30T a tretí deň na 2xT3P. A viem že aj boli problémy s kapacitou stojanky, takže tam bolo ťažko radiť vozy podľa pridelenia vodičom na služby..
Reply on: Mike #211813:
Nie su na Juraku pridelovane ForCity?

Co sa tyka penazi: Ja som o setreni prostriedkov pisal najma z pohladu priradenia vozidla k celej sluzbe vodica. No a samozrejme ze to nemoze viest k setreniu na strane vodicov (menej sluzieb), tych by bolo presne tolko ako doteraz - tam opak ani nikto netvrdil. Avsak otazka znie co by to robilo s celkovym poctom vozidiel vo vozidlovom parku. V zasade by ale cielom malo byt aby vozidla jazdili a nepostavali na konecnych - cize treba hladat bud sposoby ako dosiahnut co najmenej vozidiel do vypravy, alebo co najvacsie vyuzitie tych co su potrebne 🙂

Co sa tyka pridelovania vozov, to samo o sebe ekonomicke problemy nerobi, ak sa k nemu pristupuje rozumne a nie prilis ortodoxne (teda neposleme klbak na solo linku lebo "vodictomapridelene" a podobne nezmysly).
Reply on: MatejBA #211812:
OK 🙂
Reply on: 810zssk #211811:
Ináč u trolejbusov už pridelené vozy nie sú. A u električiek pokiaľ viem na Juráku už na pár výnimiek pridelené vozy tiež nie sú. Takže sa bavíme o autobusoch a u elín o Vozovni Krasňany.

To, koľko peňazí sa tam skrýva si neuvedomujem ani ja ? Lebo jednak máme v prevažnej väčšine systém 3 vodiči na voz, to znamená, že ani pri pridelených vozoch a pri platných zadeleniach cez pracovný deň prakticky voz nie je nikdy doma. = Ak môže, tak jazdí. Okrem toho, a to potvrdili aj viaceré nezávislé štúdie robené ľuďmi aj z iných krajín, u autobusov máme veľmi malú rezervu, takže aj z toho dôvodu jazdia každý prac. deň všetky vozy,
Takže, keď vieme, že sú všetky vozy v špičke vonku, tak sa môžme baviť o tom, ako efektívne jazdia (teda aké sú grafikony), alebo o víkendoch. A keď sa bavíme o pracovných dňoch, tak možno až na nejaké 2-3 výnimky (tá debata tu už bola viac krát), sa v rannej špičke všetky abus linky točia nadoraz, bez akýchkoľvek páuz. A aj tie, ktoré majú nejaké pauzy, ich nemajú kvôli tomu že vodič prestávkuje aj s vozom, ale kvôli veľkým meškaniam.
Takže keby sme pripustili "váš" systém, teda úplne oddeliť vodiča od voza, tak by sme neuštrili v rannej špičke žiadny voz, ale v sedle áno, takže by oproti dnešku viac vozov išlo po špičke do vozovne. V ojedinelých prípadoch by sa tým možno ušetrili vodiči, ale som si istý, že v princípe aj tu by sa jednalo o pár ľudí, lebo všetky možnosti efektivizácie boli dávno zvažované. Takže pri tom istom počte vodičov (niekde aj vyššom) by akurát v sedle stálo viac vozov vo vozovni. Detto víkend.

Ja sa v ekonomike až tak nevyznám, ale teda keď už mám ten počet vozov (lebo ho potrebujem do rannej špičky, kedy je maximálna výprava), tak je lepšie aby ten voz, keď ho nevyhnutne nepotrebujem, stál vo vozovni, alebo nie je lepšie, nech radšej chodí, aj za cenu menšej efektivity obehov vozov (lebo vodičov by bolo tak či tak rovnako.)?

A potom úplne iná debata je o tom, že každý deň sadá vodič do iného vozu, keďže nie sú pridelené (tbusy a el. J. Dvor), alebo že počas služby na každé kolo sadá vodič do iného vozu.. To si dovolím prirovnať k tomu, keby si vodič IAD sadal každé 2 hodiny do iného napr. VW golfu.. (rôzne ročníky, rôzny stav..) akurát vodič MHD má na palube desiatky ľudí.
Reply on: 810zssk #211811:
Pozor, ja som povedal, ze kebyze sa robi normalna udrzba (aby kazdy voz nemal specificky problem) a robilo sa normalne upratovanie, aby ho nemusel robit vodic, tak s tym systemom nemam problem. Problem je, ak dielne na vsetko kaslu a zvysok musi robit vodic. V takom pripade by tie autobusy boli na tom mozno este horsie ako teraz. 🙂
Reply on: Mike #211810:
On ale odmieta navrh na zaklade niecoho co by mohlo zacat fungovat keby sa aplikoval 🙂 Jednoducho mam pocit, ze vacsina tych obhajcov systemu celodenneho jazdenia na jednom voze si proste neuvedomuje kolko penazi sa v tom skryva a ako zaujimavo by sa dali investovat.

A inak z dlhodobeho hladiska si myslim ze najprv bude musiet prist zrusenie (resp. zasadne obmedzenie) pridelovania vozov, az potom pride zlepsenie udrzby/cistenia. Naopak to nikdy nebude.
Reply on: 810zssk #211809:
Pochopil. Ale kým Ty, sommelier a ďalší .. píšu o tom, ako bz to MALO fungovať, tak Matej, roman2 a ďalší píšu o tom, ako to tu reálne funguje.
Reply on: MatejBA #211806:
Dalsi co nepochopil. To co volas "super modernym" navrhom (v skutocnosti ide o uplne normalny navrh na nieco co funguje po celom svete uz desatrocia a napriklad aj na slovenskej zeleznici snad odjakziva) setri peniaze podniku. Podniku ktory financuje mesto. Cize aj tebe. A za tie usetrene peniaze by sa dala napr. zaplatit kvalitna cistiaca firma. Takze by boli ciste vsetky vozidla, nie len tych par ktorych vodici sa o to staraju.
Reply on: roman2 #211804:
Nie, pridelovanie vozidiel a prestavkovanie vozidiel spolu s vodicmi DPB stoja peniaze (a tiez vedu k zhorseniu sluzieb - potreba nasadzovania vrakov). To je ten problem.

Inak tie pseudodekoracie a inu balkanizaciu by uz niekto mohol konecne zakazat.
Reply on: roman2 #211803:
Nie, to som nenapisal, prave naopak. Ja osobne to mam tak ze ku vlastnemu sa spravam ovela lahkovaznejsie ako ku pozicanemu/prenajatemu, kedze mam zodpovednost len za svoj majetok, nie za cudzi.

Hovorim ale o tom ze je absurdne aby DPB vyhadzoval peniaze von oknom pre moznost vzniku nejakeho vztahu medzi jeho vodicom a konkretnym autobusom.

Cistenie ma riesit upratovacia sluzba, nie vodic.
Reply on: Sommelier #211805:
Myslis ten autorizovany servis, ktory vycapil nalepky o kompletnom vycisteni pricom zazrata spina ostala? 🙂 Pokial bude kvalita udrzby a poriadku na takej urovni, ako doteraz, tak budem stokrat vdacnejsi za vodica, ktory obetuje svoj cas a peniaze na vycistenie vozidla, ako nejaky "super moderny" navrh na obeh vozidiel. Ked bude servis a cistota na urovni, tak potom kludne.
Reply on: roman2 #211804:
Čo je tak ťažké pochopiť na tom, že zamestnanec nemá čo (a nie že na vlastné náklady) používať (svoje) čistiace prostriedky a svojpomocnú údržbu ? Čo je potrebné aby si si uvedomil, že dnes je už väčšina vozidiel pod autorizovaným servisom a to o čom píšeš vie veľmi jednoducho skončiť škodou na vozidle neodborným zásahom ? Zobudiť sa by nezaškodilo, rok 2016 je tu, v opačnom prípade je potrebné pouvažovať nad presťahovaním sa oveľa viac na východ.
Reply on: Andy #211796:
A veď väčšina vodičov si to hradí zo svojho,tak neviem čo riešiš ? Na Okenu a rôzne ošetrovače plastov ti firma neprispeje a za celkom veselé dekorácie vonkoncom nie ? to je na ich dobrej vôli a ochote sa o niečo starať a spríjemniť si pracovnú dobu a aj trochu potešiť cestujúcich ?
Reply on: 810zssk #211800:
A to,že je firemné tak teraz budem jazdiť na pojazdnom chlieve? ? ja mám v robote pridelené svoje auto,ktoré si striedame s kolegom na protismene a poviem ti,že je sakra rozdiel byť v "našom" a iné je robiť na inom aute,ktoré ide z ruky do ruky...To je presne vidieť kto sa stará a kto má v p***!Ja aj keď mám službu z voľna tak si to (cudzie) auto predpripravím ? aspoň kabínu,ktorá je vo väčšine áut zasraná od bars čoho,lebo lepkavé paprče a prach ? ja napríklad nenávidím zacapkaný volant a palubovku,to ma ide rozdrapiť ? to isté je vidieť v DPB u chalanov,ktorí majú svoje pridelené ako to má vyzerať ? napríklad sa mi páči 4927,to je cukrík jak sa patrí,veľká poklona a vďaka ? myslím,že 4918 má napríklad Vianočnú výzdobu a vyčačkaný jak keby tiež vyšiel z výrobnej linky a to by som vedel pokračovať ? takmer v každej firme to funguje v známom hesle "Čo si nespravíš sám to nemáš."Je to smutné,ale je to tak...
Reply on: Ike #211797:
No ja som chodil na gymnázium, kde sme sa celé vyučovanie sťahovali medzi triedami, lebo prevažná väčšina tried je pri nejakom kabinete, a vždy daný učiteľ z toho konkrétneho kabinetu učí v triede k nemu najbližišie, alebo o jednu triedu ďalej. V prípade takej chémie alebo fyziky to bolo dané aj tým, že v daných triedach boli inštalované viaceré zariadenia a nástroje, ale aj po stenách plagáty. Ale platilo to aj pri slovenčine, kde boli tiež určené miestnosti pre učiteľov sediacich v najbližšom kabinete. Výnimky boli zvyčajne iba pri suplovaní.
A čo som mal možnosť zistiť na praxi, tak takto to funguje aj na iných školách, neboli sme v tom jediní.. Takže v princípe platí že učiteľ je celý deň v jednej triede a žiaci chodia za ním. ?

Ale môže byť že moderné a alternatívne školy to už majú asi ináč...
Reply on: Solider #211799:
Máte aj nemáte pravdu. Súhlasím s návrhom, aby vodič za jednu službu vystriedal viacero vozov, ak by sa toto zrealizovalo (u nás podľa mňa nereálne), o to väčšiu motiváciu by som mal nastúpiť do DPB. Súhlasím aj s tým, že profesia vodiča MHD je medzi verejnosťou dnes neuveriteľne zaznávaná, stačí si prečítať rôzne diskusné fóra, či sociálne siete. Popravde, neviem o inej tak zodpovednej a rizikovej profesii, ktorá je súčasne tak verejnosťou opovrhovaná ako práca vodiča MHD v Bratislave.

Na druhej strane nesúhlasím, že vodiči chodia do roboty ako z paradajkovej brigády. Čo sa týka uniforiem, ak by teda mali sa opäť v BA povinne zaviesť, tak ja som za to, aby vodiči dostali aj reprezentatívne uniformy a nie tie škaredé aké majú doteraz. T.j. aby mali počas zimy košele a vesty s logom DPB, k tomu kravata, pohodlné nohavice a nie šušťákovú bundu. Ženy vodičky by zase mohli mať miesto kravát šatky. A počas leta, horúčav, by vodiči mohli nosiť biele polkošele, bez kravát, aby ich to nedráždilo a nerobilo im zle. Takto som ja chcel jazdiť, keď som mal nastúpiť do DPB, čím som chcel nielen robiť dobré meno Dopr. podniku, ale aj dať najavo, že si túto profesiu vážim a som vďačný, že môžem byť jej súčasťou. Preto si myslím, že k takémuto kroku by sa mal DPB raz odhodlať, ale v našich podmienkach tomu neverím.
Reply on: Spacer1 #211794:
Ja mam tiez so svojim vozom vztah. Rozdiel je ten ze ten voz je naozaj moj. V DPB jazdia vodici na firemnom majetku.
Reply on: Spacer1 #211794:
Prideľovať vozy má zmysel v menších prevádzkach, kde majú desať alebo tridsať autobusov, kde majú po každom kolečku polhodinovú prestávku a majú čas voz vyupratovať a vyleštiť, a potom im podnik môže vyplácať za to prémie a nemusia angažovať upratovaciu firmu, čo má ďalšiu výhodu v tom, že úspora sa prerozdeľuje medzi zamestnancov a nejde na zisk mimo podnik. Toto všetko je pekné, ale nedá sa to realizovať v Bratislave, kde je cez šesťsto vozidiel a jednoducho upratovaciu firmu si zabezpečiť musíš. Pokiaľ ide o údržbu, vodič nemá čo zasahovať do majetku, ktorý mu nepatrí. Keď si porovnávaš náklady na vozy navyše, ktoré zlou ekonomikou prevádzky musíš obstarať, za tieto náklady môžem sto rokov platiť brigádnikov, ktorí budú doťahovať šróby, leštiť palubovky a vysávať každý voz. Stále to bude výhodnejšie, pretože budú mať ľudia prácu, oproti stavu, kedy by hnuteľný majetok, ktorý za pár rokov takmer úplne stratí na hodnote, bude stať na dvore, lebo osádka má voľno.

Čo sa týka vzťahu veci, v Bratislave vidím akútnejší problém a tým je vzťah k zamestnaniu. Kým kedysi bola profesia vodiča vážená a uniforma budila rešpekt, dneska viacero kolegov príde do roboty ako z paradajkovej brigády, v šušťákoch, došklbanom tričku, z cestujúcich majú odpad a toto sa má zachrániť tým, že mu pridelia voz, do ktorého si nasťahuje hlúposti?
Citat z Ako som vozil norov:
"19:20 Preberám druhý autobus, tento raz nízkopodlažný echt deutsch Mercedes Citaro. Na rozdiel od slovenských firiem tu sa autobusy vodičom neprideľujú, každú zmenu máme iný. Kolegom zo SADiek táto polygamia spôsobuje až fyzickú bolesť; nemôcť si do svojho miláčika napchať vlajočky, macíky, dečky, vianočné svetielka a nápis DOMA BY ŤA NENAPADLO HÁDZAŤ SMETI POD SEDADLO je podľa nich proti Ženevskej konvencii."
Reply on: Spacer1 #211794:
Takže keď som učil na gymnáziu, mal som byť celý deň v jednej triede a za mnou mali chodiť študenti? Nemali rovno chodiť ku mne domov, aby som chudák nemal zmenené pracovné podmienky?

Veď úspory z uvedeného prístupu sa môžu premietnuť aj do rastu miezd vodičov. A ak vodič nemá vzťah k vozidlu, tak potom nie je chyba v spôsobe prevádzky, ale vo vodičoch. Uvedom si aký je celkový čas prestojov vozidiel.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.