Ešte som nevidel žiadneho cestujúceho, ktorého by LED pásik a vianočný stromček za sklom nepotešili, s výnimkou ultraortodoxných wanna-be západných šotouškov v diskusiách na imhd.
Jasne, len nie každý je dokonalý ako ty, vieš ?! ? A v prípade, že by niekto tú palubovku poškodil, možno aj obvody/tlačidlá pod ňou, tak to je takzvané riziko umývania ? Zodpovedný je (podľa väčšiny zmlúv) zamestnanec, avšak málokedy to s ním bude ktokoľvek riešiť.. Všetko by bolo v poriadku ak by podnik zabezpečoval vhodné prostriedky a existovala by vnútorná smernica ako to robiť.
Ona tá reakcia bola aj vo všeobecnosti na diskusiu o celkovom 'autoservisovaní' vozidiel vodičmi, ale teba špecialne sa týka bangladéš štýl "čačkajúca výzdoba", ktorá mnohých cestujúcich rozhodne nepoteší.
Ahaaa čiže keď si autošampónom a wapkou umyjem auto,vyleštím okná a spätné zrkadlá,vytriem prach,ošetrím palubovku prípravkom ktorý je na to určený tak mojím "neodborným" zásahom poškodím interiér/exteriér vozidla hej? ? tak to potom,aby som si aj svoje súkromné auto radšej dával "odborne" umývať do autoumývariek (Polus,Aupark,Eurovea...) lebo si ho poškodím svojím neodborným zásahom ? takéto základné udržiavanie a staranie sa o vozidlo hádam zvládne každý aktívny vodič a ten kto to nevie tak navštívi tie umývarky,ale drvivá väčšina chlapov takéto niečo zvláda ľavou zadnou...A keď si nejaká sympatická babenka wapkuje miláčika na benzínke...Och radosť pozerať ☺
Nehnevaj sa,ale to bola zatiaľ najväčšia perla na začiatok roku 2016,akú som čítal ? my sa bavíme o udržiavaní čistoty vozidiel a nie o servisných úkonoch ? keby to tá firma,ktorá má na starosti "očistu" vozidiel robila poriadne tak nemám s tým najmenší problém,aby vozy pendlovali z ruky do ruky,ale takto ako to robia nemám slov...
U nás vo firme to funguje takmer rovnako,ale zase my máme po službe povinnú očistu dezinfekciou na podlahy,cez sobotu/nedeľu kompletná dezinfekcia a napríklad po infekčných pacientoch po každom takom prevoze dezinfekcia celého auta,čiže si to upratujeme sami...Niektorí to flákajú a niektorí precízne a o tom som písal v predošlom príspevku,kde je vidieť kto sa stará a kto nie ?
Ja by som chcel vidieť tých ľudí,ktorí čistia vozidlá vo vozovniach,ako to robia,že aj po "veľkom čistení" je stále zažraná špina po celom voze a čmáranice neumyté...Hlavne,že je nálepka ?
A práve pre toto som zatiaľ zástanca toho,aby boli vozy pridelené partiám,lebo je fakt rozdiel viezť sa napríklad v spomínanej 4927 a rozdiel v inom nepridelenom Mercedese ?
Vozidlá na Juráku nie sú prideľované, aspoň zatiaľ nie. Aj keď napr. vodička, ktorá mala roky rokúce pridelenú súpravu 7813+14 v poslednej dobe niekoľkokrát bolo vidieť na voze 7513. Inak, brigádnikov na električkách ešte nezrušili? Ak nie, berú aj nových? Myslel som si, že DPB už nesúperí s nedostatkom vodičov u elín, najmä ak stále vidím tú výcvikovú električku behať po meste.
Hmm a to platí pre tie nové žlté označovače vo vozidlách MHD či aj pre tie staršie červené? Tá minca dovnútra zapadne a na označovači je potom zo strany DPB potrebné vykonať odborný zásah, aby znova fungoval? ?
Na pamiatku som odfotil drievka v automate na CL (autobusová zastávka Alexyho). Iný typ automatu na zastávke Pekníkova má iné drievka, ale to som nestihol odfotiť, lebo mi išla 83-ka. Vážne by ich bežný človek odtiaľ nevedel dostať von - bez rozbitia dvierok v otvore na CL?
Zdá sa mi, že tu niekto minule písal, že po vhodení 1-centovej mince sa zablokuje otvor na mince. Ja som dnes opakovane skúsil vhodiť 1-centovú mincu do aj dnes funkčného automatu na CL na električkovej zastávke Alexyho. Minca sa okamžite prepadla dole do otvoru na CL.
Buď by bolo treba menej vozov do výpravy alebo by sa mohla zvýšiť výprava (ak by to mesto objednalo), pretože si úplne zabudol kalkulovať do ceny vozidlá, postávajúce na konečných).
A čo sa týka vodičov - si predstav, že už dnes musí chudák brigádnik sadať každý deň do iného voza, chudák striedač dokonca každé kolo. A chudák vodič u Bogestry musí prestriedať rýchlodrážny B-Wagen, Variobahn, N8 a MGT6D, ktoré majú z dôvodu konštrukčných chýb dlhodobo obmedzenú rýchlosť na 30 km/h a nesmie sa pozabudnúť, lebo minulé kolo jazdil na Stadtbahne 80 km/h.
Forcity- nech napíše niekto znalejší, ale ja mám pocit že nie. Lebo viacerých vodičov z Juráku, ktorí mali po starom pridelené súpravy 2xT3, teraz vídavam jeden deň na 29T, ďalší na 30T a tretí deň na 2xT3P. A viem že aj boli problémy s kapacitou stojanky, takže tam bolo ťažko radiť vozy podľa pridelenia vodičom na služby..
Co sa tyka penazi: Ja som o setreni prostriedkov pisal najma z pohladu priradenia vozidla k celej sluzbe vodica. No a samozrejme ze to nemoze viest k setreniu na strane vodicov (menej sluzieb), tych by bolo presne tolko ako doteraz - tam opak ani nikto netvrdil. Avsak otazka znie co by to robilo s celkovym poctom vozidiel vo vozidlovom parku. V zasade by ale cielom malo byt aby vozidla jazdili a nepostavali na konecnych - cize treba hladat bud sposoby ako dosiahnut co najmenej vozidiel do vypravy, alebo co najvacsie vyuzitie tych co su potrebne
Co sa tyka pridelovania vozov, to samo o sebe ekonomicke problemy nerobi, ak sa k nemu pristupuje rozumne a nie prilis ortodoxne (teda neposleme klbak na solo linku lebo "vodictomapridelene" a podobne nezmysly).
Ináč u trolejbusov už pridelené vozy nie sú. A u električiek pokiaľ viem na Juráku už na pár výnimiek pridelené vozy tiež nie sú. Takže sa bavíme o autobusoch a u elín o Vozovni Krasňany.
To, koľko peňazí sa tam skrýva si neuvedomujem ani ja ? Lebo jednak máme v prevažnej väčšine systém 3 vodiči na voz, to znamená, že ani pri pridelených vozoch a pri platných zadeleniach cez pracovný deň prakticky voz nie je nikdy doma. = Ak môže, tak jazdí. Okrem toho, a to potvrdili aj viaceré nezávislé štúdie robené ľuďmi aj z iných krajín, u autobusov máme veľmi malú rezervu, takže aj z toho dôvodu jazdia každý prac. deň všetky vozy,
Takže, keď vieme, že sú všetky vozy v špičke vonku, tak sa môžme baviť o tom, ako efektívne jazdia (teda aké sú grafikony), alebo o víkendoch. A keď sa bavíme o pracovných dňoch, tak možno až na nejaké 2-3 výnimky (tá debata tu už bola viac krát), sa v rannej špičke všetky abus linky točia nadoraz, bez akýchkoľvek páuz. A aj tie, ktoré majú nejaké pauzy, ich nemajú kvôli tomu že vodič prestávkuje aj s vozom, ale kvôli veľkým meškaniam.
Takže keby sme pripustili "váš" systém, teda úplne oddeliť vodiča od voza, tak by sme neuštrili v rannej špičke žiadny voz, ale v sedle áno, takže by oproti dnešku viac vozov išlo po špičke do vozovne. V ojedinelých prípadoch by sa tým možno ušetrili vodiči, ale som si istý, že v princípe aj tu by sa jednalo o pár ľudí, lebo všetky možnosti efektivizácie boli dávno zvažované. Takže pri tom istom počte vodičov (niekde aj vyššom) by akurát v sedle stálo viac vozov vo vozovni. Detto víkend.
Ja sa v ekonomike až tak nevyznám, ale teda keď už mám ten počet vozov (lebo ho potrebujem do rannej špičky, kedy je maximálna výprava), tak je lepšie aby ten voz, keď ho nevyhnutne nepotrebujem, stál vo vozovni, alebo nie je lepšie, nech radšej chodí, aj za cenu menšej efektivity obehov vozov (lebo vodičov by bolo tak či tak rovnako.)?
A potom úplne iná debata je o tom, že každý deň sadá vodič do iného vozu, keďže nie sú pridelené (tbusy a el. J. Dvor), alebo že počas služby na každé kolo sadá vodič do iného vozu.. To si dovolím prirovnať k tomu, keby si vodič IAD sadal každé 2 hodiny do iného napr. VW golfu.. (rôzne ročníky, rôzny stav..) akurát vodič MHD má na palube desiatky ľudí.
Pozor, ja som povedal, ze kebyze sa robi normalna udrzba (aby kazdy voz nemal specificky problem) a robilo sa normalne upratovanie, aby ho nemusel robit vodic, tak s tym systemom nemam problem. Problem je, ak dielne na vsetko kaslu a zvysok musi robit vodic. V takom pripade by tie autobusy boli na tom mozno este horsie ako teraz.
On ale odmieta navrh na zaklade niecoho co by mohlo zacat fungovat keby sa aplikoval Jednoducho mam pocit, ze vacsina tych obhajcov systemu celodenneho jazdenia na jednom voze si proste neuvedomuje kolko penazi sa v tom skryva a ako zaujimavo by sa dali investovat.
A inak z dlhodobeho hladiska si myslim ze najprv bude musiet prist zrusenie (resp. zasadne obmedzenie) pridelovania vozov, az potom pride zlepsenie udrzby/cistenia. Naopak to nikdy nebude.
810zssk
Co sa tyka penazi: Ja som o setreni prostriedkov pisal najma z pohladu priradenia vozidla k celej sluzbe vodica. No a samozrejme ze to nemoze viest k setreniu na strane vodicov (menej sluzieb), tych by bolo presne tolko ako doteraz - tam opak ani nikto netvrdil. Avsak otazka znie co by to robilo s celkovym poctom vozidiel vo vozidlovom parku. V zasade by ale cielom malo byt aby vozidla jazdili a nepostavali na konecnych - cize treba hladat bud sposoby ako dosiahnut co najmenej vozidiel do vypravy, alebo co najvacsie vyuzitie tych co su potrebne
Co sa tyka pridelovania vozov, to samo o sebe ekonomicke problemy nerobi, ak sa k nemu pristupuje rozumne a nie prilis ortodoxne (teda neposleme klbak na solo linku lebo "vodictomapridelene" a podobne nezmysly).