Dalsi co nepochopil. To co volas "super modernym" navrhom (v skutocnosti ide o uplne normalny navrh na nieco co funguje po celom svete uz desatrocia a napriklad aj na slovenskej zeleznici snad odjakziva) setri peniaze podniku. Podniku ktory financuje mesto. Cize aj tebe. A za tie usetrene peniaze by sa dala napr. zaplatit kvalitna cistiaca firma. Takze by boli ciste vsetky vozidla, nie len tych par ktorych vodici sa o to staraju.
Nie, pridelovanie vozidiel a prestavkovanie vozidiel spolu s vodicmi DPB stoja peniaze (a tiez vedu k zhorseniu sluzieb - potreba nasadzovania vrakov). To je ten problem.
Inak tie pseudodekoracie a inu balkanizaciu by uz niekto mohol konecne zakazat.
Nie, to som nenapisal, prave naopak. Ja osobne to mam tak ze ku vlastnemu sa spravam ovela lahkovaznejsie ako ku pozicanemu/prenajatemu, kedze mam zodpovednost len za svoj majetok, nie za cudzi.
Hovorim ale o tom ze je absurdne aby DPB vyhadzoval peniaze von oknom pre moznost vzniku nejakeho vztahu medzi jeho vodicom a konkretnym autobusom.
Myslis ten autorizovany servis, ktory vycapil nalepky o kompletnom vycisteni pricom zazrata spina ostala? Pokial bude kvalita udrzby a poriadku na takej urovni, ako doteraz, tak budem stokrat vdacnejsi za vodica, ktory obetuje svoj cas a peniaze na vycistenie vozidla, ako nejaky "super moderny" navrh na obeh vozidiel. Ked bude servis a cistota na urovni, tak potom kludne.
Čo je tak ťažké pochopiť na tom, že zamestnanec nemá čo (a nie že na vlastné náklady) používať (svoje) čistiace prostriedky a svojpomocnú údržbu ? Čo je potrebné aby si si uvedomil, že dnes je už väčšina vozidiel pod autorizovaným servisom a to o čom píšeš vie veľmi jednoducho skončiť škodou na vozidle neodborným zásahom ? Zobudiť sa by nezaškodilo, rok 2016 je tu, v opačnom prípade je potrebné pouvažovať nad presťahovaním sa oveľa viac na východ.
A veď väčšina vodičov si to hradí zo svojho,tak neviem čo riešiš ? Na Okenu a rôzne ošetrovače plastov ti firma neprispeje a za celkom veselé dekorácie vonkoncom nie ? to je na ich dobrej vôli a ochote sa o niečo starať a spríjemniť si pracovnú dobu a aj trochu potešiť cestujúcich ?
A to,že je firemné tak teraz budem jazdiť na pojazdnom chlieve? ? ja mám v robote pridelené svoje auto,ktoré si striedame s kolegom na protismene a poviem ti,že je sakra rozdiel byť v "našom" a iné je robiť na inom aute,ktoré ide z ruky do ruky...To je presne vidieť kto sa stará a kto má v p***!Ja aj keď mám službu z voľna tak si to (cudzie) auto predpripravím ? aspoň kabínu,ktorá je vo väčšine áut zasraná od bars čoho,lebo lepkavé paprče a prach ? ja napríklad nenávidím zacapkaný volant a palubovku,to ma ide rozdrapiť ? to isté je vidieť v DPB u chalanov,ktorí majú svoje pridelené ako to má vyzerať ? napríklad sa mi páči 4927,to je cukrík jak sa patrí,veľká poklona a vďaka ? myslím,že 4918 má napríklad Vianočnú výzdobu a vyčačkaný jak keby tiež vyšiel z výrobnej linky a to by som vedel pokračovať ? takmer v každej firme to funguje v známom hesle "Čo si nespravíš sám to nemáš."Je to smutné,ale je to tak...
No ja som chodil na gymnázium, kde sme sa celé vyučovanie sťahovali medzi triedami, lebo prevažná väčšina tried je pri nejakom kabinete, a vždy daný učiteľ z toho konkrétneho kabinetu učí v triede k nemu najbližišie, alebo o jednu triedu ďalej. V prípade takej chémie alebo fyziky to bolo dané aj tým, že v daných triedach boli inštalované viaceré zariadenia a nástroje, ale aj po stenách plagáty. Ale platilo to aj pri slovenčine, kde boli tiež určené miestnosti pre učiteľov sediacich v najbližšom kabinete. Výnimky boli zvyčajne iba pri suplovaní.
A čo som mal možnosť zistiť na praxi, tak takto to funguje aj na iných školách, neboli sme v tom jediní.. Takže v princípe platí že učiteľ je celý deň v jednej triede a žiaci chodia za ním. ?
Ale môže byť že moderné a alternatívne školy to už majú asi ináč...
Máte aj nemáte pravdu. Súhlasím s návrhom, aby vodič za jednu službu vystriedal viacero vozov, ak by sa toto zrealizovalo (u nás podľa mňa nereálne), o to väčšiu motiváciu by som mal nastúpiť do DPB. Súhlasím aj s tým, že profesia vodiča MHD je medzi verejnosťou dnes neuveriteľne zaznávaná, stačí si prečítať rôzne diskusné fóra, či sociálne siete. Popravde, neviem o inej tak zodpovednej a rizikovej profesii, ktorá je súčasne tak verejnosťou opovrhovaná ako práca vodiča MHD v Bratislave.
Na druhej strane nesúhlasím, že vodiči chodia do roboty ako z paradajkovej brigády. Čo sa týka uniforiem, ak by teda mali sa opäť v BA povinne zaviesť, tak ja som za to, aby vodiči dostali aj reprezentatívne uniformy a nie tie škaredé aké majú doteraz. T.j. aby mali počas zimy košele a vesty s logom DPB, k tomu kravata, pohodlné nohavice a nie šušťákovú bundu. Ženy vodičky by zase mohli mať miesto kravát šatky. A počas leta, horúčav, by vodiči mohli nosiť biele polkošele, bez kravát, aby ich to nedráždilo a nerobilo im zle. Takto som ja chcel jazdiť, keď som mal nastúpiť do DPB, čím som chcel nielen robiť dobré meno Dopr. podniku, ale aj dať najavo, že si túto profesiu vážim a som vďačný, že môžem byť jej súčasťou. Preto si myslím, že k takémuto kroku by sa mal DPB raz odhodlať, ale v našich podmienkach tomu neverím.
Prideľovať vozy má zmysel v menších prevádzkach, kde majú desať alebo tridsať autobusov, kde majú po každom kolečku polhodinovú prestávku a majú čas voz vyupratovať a vyleštiť, a potom im podnik môže vyplácať za to prémie a nemusia angažovať upratovaciu firmu, čo má ďalšiu výhodu v tom, že úspora sa prerozdeľuje medzi zamestnancov a nejde na zisk mimo podnik. Toto všetko je pekné, ale nedá sa to realizovať v Bratislave, kde je cez šesťsto vozidiel a jednoducho upratovaciu firmu si zabezpečiť musíš. Pokiaľ ide o údržbu, vodič nemá čo zasahovať do majetku, ktorý mu nepatrí. Keď si porovnávaš náklady na vozy navyše, ktoré zlou ekonomikou prevádzky musíš obstarať, za tieto náklady môžem sto rokov platiť brigádnikov, ktorí budú doťahovať šróby, leštiť palubovky a vysávať každý voz. Stále to bude výhodnejšie, pretože budú mať ľudia prácu, oproti stavu, kedy by hnuteľný majetok, ktorý za pár rokov takmer úplne stratí na hodnote, bude stať na dvore, lebo osádka má voľno.
Čo sa týka vzťahu veci, v Bratislave vidím akútnejší problém a tým je vzťah k zamestnaniu. Kým kedysi bola profesia vodiča vážená a uniforma budila rešpekt, dneska viacero kolegov príde do roboty ako z paradajkovej brigády, v šušťákoch, došklbanom tričku, z cestujúcich majú odpad a toto sa má zachrániť tým, že mu pridelia voz, do ktorého si nasťahuje hlúposti?
Citat z Ako som vozil norov:
"19:20 Preberám druhý autobus, tento raz nízkopodlažný echt deutsch Mercedes Citaro. Na rozdiel od slovenských firiem tu sa autobusy vodičom neprideľujú, každú zmenu máme iný. Kolegom zo SADiek táto polygamia spôsobuje až fyzickú bolesť; nemôcť si do svojho miláčika napchať vlajočky, macíky, dečky, vianočné svetielka a nápis DOMA BY ŤA NENAPADLO HÁDZAŤ SMETI POD SEDADLO je podľa nich proti Ženevskej konvencii."
Takže keď som učil na gymnáziu, mal som byť celý deň v jednej triede a za mnou mali chodiť študenti? Nemali rovno chodiť ku mne domov, aby som chudák nemal zmenené pracovné podmienky?
Veď úspory z uvedeného prístupu sa môžu premietnuť aj do rastu miezd vodičov. A ak vodič nemá vzťah k vozidlu, tak potom nie je chyba v spôsobe prevádzky, ale vo vodičoch. Uvedom si aký je celkový čas prestojov vozidiel.
Nikto nehovorí, že by to nemalo fungovať. Ide o to, že ako to potom vyzerá.
Určite je lepšie prideliť niekomu voz pokiaľ možno nastálo, aby na ňom jazdil a mal vzťah k veci, ako robiť každú hodinu na inom voze. Už z pohľadu údržby a životnosti bude vždy lepšie prideliť voz zamestnancovi nastálo, ako mu meniť pracovné prostriedky ako ponožky...
Štátom bolo vytvorených v roku 2012 6 regionálnych centrálnych spoločností, a v roku 2013 štátne akcie Volán-spol. po celej krajine boli preradené pod novovytvorenú sekciu - vlastne boli vykúpené už týmito šiestimi spoločnosťami. V roku 2014 ukončili fúziu aj v prípade ÉNYKK Zrt. - [Dopravné centrum severozápadného Maďarska]: je väčšinovým vlastníkom Bakony, Balaton, Kisalföld, Somló, Vas a Zala Volán.
Niečo, ako ARRIVA, akurát, že Volán-spol. boli vykúpené štátom.
Na 801 dnes bola 3410. V akustickom hlásení zastávok ma prekvapilo: "Nasleduje zastávka Štátna hranica Rusovce, zastávka je na znamenie." Neviem o tom žeby taká zastávka existovala...
Pri MOL to hlási: "Konečná zastávka, prosím vystúpte." To je však priebežná konečná, a teda cestujúci tam nemusia vystúpiť... No a v Rajke to zobrazuje nejakú zónu 820, ale veď Rajka nebola zaradená do IDS BK a ani Maďari tam nemajú svoj IDS pokiaľ viem...
Zastávky v Rajke to hlási po starom a veru neviem či boli naozaj premenované... Podľa terčíkov majú pôvodné názvy, ale podľa nových CP maďarských vnútroštátnych liniek majú už nové názvy.
Zaujímavé, že DPB vôbec neinformoval o premiestnení dvoch zo štyroch zastávok v Rajke. Konkrétne zastávka Calida kötöde (po novom Szabadság tér) bola od "modrého domu" kde bol pred pár mesiacmi ešte nejaký obchod premiestnená približne oproti potravinám COOP Mini a v oboch smeroch je aj zastávkový prístrešok (na fotke).
No a zastávka Gépjavító (po novom Véradópark) bola premiestnená bližšie k hlavnej ceste a železničnej trati - tiež v oboch smeroch pribudol presklený zastávkový prístrešok. Po pôvodných zastávkach nezostala stopa = aj CP 801-ky sú na nových zastávkach.
Na CP maďarských liniek som si všimol, že dopravca Kisalfold Volán bol pravdepodobne premenovaný na Enykk www.enykk.hu
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk