Úplne súhlasím s návrhom Ing. Bronislava Weigla linkového vedenia električiek do Petržalky. L1 Hlavná stanica - Bosákova, L3 Rača-Bosáková. Uvedomte si , že v roku 2016 sa začínajú rekonštruovať radiály KV-Dúbravka, Ružinovská . Vytvorí sa nejaké linkové vedenie a potom sa to zase zmení?Skôr sa treba zaoberať aby sa ľudia naučili používať električky a aby A BUS linky v Petržalke boli čiastočne upravené. Taká linka L95 by mohla isť cez námestie Hraničiarov na Bosákovú a cestujúci by ušetrili cca 5 minút, vytvoriť malé linky, ktoré by z okolia zvázali cestujúcich k električke, bývala L 28 , ktorá chodila o Ovšiťa na Šafko by mohla zvážať ludí z Ovšiťa . Proste vytvoriť takú politiku obslužnosti, aby cestujúci bol nutený využiť to čo je pre mesto najlešie. Taku politiku dopravy ako to je v Prahe pri jednotlivých zastávkách metra, autobusy rozvážaju a dovážaju cestujúcich k metru. Tu by to bolo v takom malom. Mnohí určite si pamätaju ak na šafko chodilo množstvo ludí , prestupovali na električky a autobusy, to tam žilo.
Nesedi, linky do Rakuska maju mat podla nasho oblastneho znacenia cislo v rade 9xx. Ale je to samozrejme jedno, oblastne znacenie je aj tak len sotohracka.
Pockaj, takze ak chapem spravne, podla teba by bolo lepsie riesenie zrusenie celodennej L4 a spickovej L6 a nahradenie celodennou L4 Petrzalka - Zlate a spickovou L6 KV - Petrzalka?
Ozaj priame spojenie Karloveskej radialy s Vajnorskej je také dôležité? Ak áno tak existujúca 4 ani nie je dobra na to, ja by som skôr privítal priame spojenie cez tunel. Ešte jednou výhodou rozdelenia 4 by bolo zrušenie 6 - bola by len posila linky KV - Petržalka počas špičky (môže mat aj číslo 6, vtedy Petržalka - Zlate - 4).
Dopyt počas rannej špičke je argument na nič: 133 je napchaná ráno, bola napchaná aj poobede, bola by aj využitá cely deň a cely týždeň oveľa viac čím L.1 či nejaka 64, ale teraz diskutujeme o niečom inom.
1( No tiež by som netipoval nejako extra veľa. Tam môže generovať prac. príležitosti asi najskôr digital park/aupark všetko ostatné sú malí zamestnávatelia. Ale zasa štatistiky ukazujú, že oveľa vyšší počet ciest ako do Petržalky smeruje z Karlovky do Dúbravky. Takže keď vieme, aké plné chodia v rannej špičke električky z Karlovky do Dúbravky (int. 4 min.) tak do Petržalky by to bolo na spoj x2 keby tam bola jedna linka s i = 8 min. Ale do Petržky je výrazne menší dopyt ako do Dúbravky. Takže podľa mňa na priamu linku to nie je.
2.) Áno, bolo. Lenže treba začať nejakou koncepciou. V územnom pláne to nie je, v ÚGD tiež nie. ÚGD stanovil za nosný systém MHD električky a trolejbusy...
L1 je využitá tak, že v tej K2S v rannej špičke zo stanice býva okolo 50-60 ľudí a poobede tak isto ale v smere na stanicu. V piatok poobede to býva aj viac. A keď sa zruší X13, tak tie počty narastú.
A čo sa týka Petržalky - okolie Bosákovej je dosť početné územie, viď dnešná 95 ako sa zaplní/vyprázdni na Farského. Plus do toho príde prestupujúce ovsište z 84/99 (ráno v preklade každé 4 min.)
Okrem toho konečná zastávka má veľmi dobrú dostupnosť k Dvorom smerom k Jungmannovej a ďalej, na juh k Námestiu Hraničiarov a aj smerom k Lachovej. Tam je dosť veľké spádové územie pre túto "dočasnú" konečnú zastávku...
1.) Skor naopak sa pytaj - kolko ludi z KV robi v Petrzalke. Sam som chvilu tak robil (dokonca v okoli TPD) a zo 10 pravidelnych cestujucich v rovnakych spojoch ako ja bolo vzdy (len z Dlhacov) - a teraz si zober ine casy, ine zaciatky ciest, ine prestupy atd
2.) Nebolo by v tom pripade vhodne postavit odbocku elektricky do Mlynskej Doliny? Ked je taky dopyt, tak miesto busov tam predsa bude logickejsie riesenie nosny, kapacitny, segregovany system
L59 je účelová linka ktorá je v určitých časoch hlavne ráno poddimenzovaná. Slúži hlavne na dopravu do stredných škôl na Pántoch a Račianskej + návozy zamestnancov. Tá bežným cestujúcim nepomôže kedže v centre nestojí.
Rača bola podla mňa vybraná pre potrebu navýšenia kapacity na Račianskej radiále ,kde sa to už teraz nestíha. Nikto netvrdí že bude niekto cestovať s konečnej na konečnú. Tak ako ani teraz pri L4 či L5. V meste bude prebiehať postupná obmena cestujúcich.
Čo máte všetci s tým motkaním pri TPD.Keď L95 končila na ŠN a tam sa nikto nemotkal?Akonáhle sa otvorí L1 tak sa bude prestupovať pri TPD tak ako predtým ŠN.Tak čo tu treba riešiť
Ono podľa ÚGD je síce prepravný prúd z Petržalky do K. Vsi 5. najsilnejší po Starom Meste, Nivách, Novom Meste a Ružinove, ale v tej Karlovke to podľa mňa budú hlavne Staré Grunty a Univerzity na kopci pri Mlynskej. A tieto vzťahy rieši priamo 92 a 192 a s prestupom na Zochovej 8x, resp. 9x na 31/39. Koľko atraktívnych cieľov ciest, rep. prac. príležitostí je v sídlisku Karlova Ves pozdĺž el. trate?
No vyborne a prave si urval spojenie Karlovke s Vajnorskou ☠
Aj spojenie Karlovka Petrzalka je blbost, vdaka prestupu pri TPD a motkaniu sa okolo NLS,Jesenskeho
Z Petrzalky bude stale najrychlejsie spojenie pod Most SNP s 80,88,91 alebo 83,93,94 z Kapucinskej
Ja si na to pamätám veľmi dobre, nemusím nikam zachádzať. Ale keď už teda silou mocou chceme to deliť na etapy a nepočkať si až kým to celé nebude dokončené, nebolo by ozaj rozumnejšie spojiť Petržalku s KV a Vajnorskou, ako píše Ari? To mi príde viac využiteľné. Popravde, nerozumiem ani dôležitosti spojenia Rače s Petržalkou, stačí mi keď vidím ako linka 59 jazdí poloprázdna, tak teda električkou tam chceme voziť koho?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike
A čo sa týka Petržalky - okolie Bosákovej je dosť početné územie, viď dnešná 95 ako sa zaplní/vyprázdni na Farského. Plus do toho príde prestupujúce ovsište z 84/99 (ráno v preklade každé 4 min.)
Okrem toho konečná zastávka má veľmi dobrú dostupnosť k Dvorom smerom k Jungmannovej a ďalej, na juh k Námestiu Hraničiarov a aj smerom k Lachovej. Tam je dosť veľké spádové územie pre túto "dočasnú" konečnú zastávku...