Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Prosim vas, mate niekto racionalne vysvetlenie pre to co sa dialo vcera poobede? Ja som v spicke (o pol piatej) cakala 30 minut na 98ku, interval by mala mat 7-8 minut takze nesli najmenej 4. To mi ale vobec nenapadlo, ze ked pojdem o 2 hodiny naspat, tak situacia bude uplne rovnaka. Znovu sme cakali vyse pol hodinu (a to som prisla 2 minuty pred predpokladanym odchodom autobusu).

Este chepem ze o pol piatej moze byt nieco s mostom alebo co (aj ked auta podla mna chodili normalne). Ale o siedmej? To naozaj nevedia nejako utriast aby nechodili potom az do polnoci 3 autobusy za sebou a polhodinu nic?

Ak ma mat MHD nejaky zmysel, tak musim mat aspon aku-taku istotu ze v nejakom rozumnom intervale sa dostanem tam kam chcem. Nemozem vsade chodit s hodinovou rezervou. Pre mna je toto signal, ze sa na MHD nemozem vobec spolahnut, a ze cokolvek dolezite kam nemozem prist o polhodinu neskor, asi budem musiet vybavovat inac. Na stranke dpb.sk samozrejme nic, nepovazuju asi za dolezite sa za taketo chaosy ospravedlnit.
Reply on: MatejBA #211376:
Nejak si pozabudol, ze Jancura ma konkurenciu v autobusovej a individualnej doprave.

Ale chapem vas, ze vobec nie ste zvyknuty takto uvazovat, kedze konkurentom ZSSK boli vzdy len ini lobisti na ministerstve financii. Cestujuci boli doteraz vzdy nepodstatni. ?
Reply on: BigMac #211385:
Žiadny z bodov 1-4. Ale preto, lebo dopravcovia to nechcú. Išlo by to proti nim. A mám pocit, že sú na každom kraji prelezení tak, že objednávateľ je s nimi jedna ruka a to čo povie dopravca si automaticky osvojí.
Reply on: BigMac #211385:
Ono OBB tam je preto, ze som nevedel ake priklady tam dat okrem Arrivy a Lea ?
Reply on: MatejBA #211376:
A SBB by si tu nechcel? Alebo TGV v réžii SNCF, prípadne SNCB? ? ? ?

Vo vzťahu k regiónu:
podstatne prínosnejšie by bolo, keby sa prijalo a dodržiavalo pravidlo "Jazdíš za dotácie, budeš sa integrovať. A povinne!"
Lenže to by v tomto Bananistane musel niekto uvažovať a to bolí. Dodnes som nepochopil, prečo výkony vo verejnom záujme objednáva aj štát (zastúpený Ministerstvom dopravy) a aj región (zastúpený samosprávnym krajom). Konkrétny príklad: trať 131 ŽSR. O čo je celoštátnejšia alebo o koľko menej je regionálnejšia ako 113 alebo 114 ŽSR?
Rovnako ako kľúčovanie dotácií. O čom je potom tá (dez)integrácia? Doteraz nik nebol schopný celoplošne pre celú SR stanoviť rovnaké pravidlá pre základnú dopravnú obslužnosť, ale priživujú sa všetci zúčastnení. Štátna(-y) firma(-y), súkromníci...
Čo takto zaviesť nejaké minimálne štandardy ako najdlhší možný interval medzi spojmi, povinné prípoje, povinnú tarifnú integráciu...? A jedného objednávateľa, ktorý by to objednal celoplošne? Postaviť na to záväzný grafikon a súťažiť jednotlivé linky? S jasnými, nemennými a záväznými pravidlami?
1.Ňedá sa!
2.Vždy sa to tak robilo. / Nikdy sa to tak nerobilo.
3.Ešte nič neprišlo!
4.Všetci sú na obede / večeri!
atď, atď, atď...
Modrie gumkä objavili Ameriku, čo to trepem SMSku. Aj vo forme lístku. Zložitejšie to však už asi spraviť nešlo...

http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/sms-listok-z-mobilu-je-realitou-uz-aj-vo-vlakoch.html

http://www.slovakrail.sk/sk/listok-na-vlak/dospeli/sms-listok0.html
Reply on: Ike #211380:
Vďaka za odpoveď, takto nejak som si to predstavoval ?
Reply on: Ike #211380:
Ospravedlňujem sa za preklepy, písal som na tablete.
Reply on: Bucci #211379:
Je to vecou ohniskovej vzdialenosti fotografie. Odporúčam pozrieť si niečo o tzv. dolly-zoom efekte.

Veľmi zjednodušene, ak fotíš štandardnou ohniskovou vzdialenosťou (18 mm), objekty na fotografii sa javia rovnako, ako keď pozeráš voľným okom - predstav si, že stojíš na električkovej trati a pozeráš na trakčný stožiar, ktorý je od teba vzdialený 2 m a ďalší je vzialený 52 m. Vďaka tomu, že ten bližší sa ti zdá obrovský a ten vzdialenejší menší, vnímaš ich vzdialenosť.

A teraz si predstav, že sa pozeráš na od seba rovnako vzdialené trakčné stožiare s tým, že jeden je vzdialený 1002 m a ďalší 1052 m. Ak ich dovidíš, budú sa ti zdať rovnako veľké, hoci sú od seba vzdialené 50 m. Ak sa na to pozrieš cez ďalekohľad, uvidíš skreslenú realitu. Takú, kde sa opticky zmenšujú vzdialenosti medzi objektmi, alebo sú nepomerne veľké. Objektív umožňujúci vyššiu ohniskovú vzdialenosť funguje ako ďalekohľad. To isté platí pre opačne ak zmenšíš ohniskovú vzdialenosť (menej ako 18 mm). Tomu sa hovorí efekt rybieho oka, kde sa zase vzdialenosti medzi objektami opticky zväčšujú (radi to využívajú realitné kancelárie a fotografie malých bytov vyzerajú ako fotografie veľkometrážnych).

Pozri si tento záber z priecestia na Staviteľskej ulici smerom na Kamzík. Veža je malá a vzdialenosti medzi trakčnými stožiarmi primerané. Trať je dlhé a na koniec nedovidíš.

https://goo.gl/maps/ZxjsWxFc4Eu

A teraz si pozri túto fotografiu fotenú teleobjektívom
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/t31.0-8/12232719_10206353073139354_2410915495289544941_o.jpg

Veža je na nej obrovská, vzdialenosti medzi trakčnými stožiarmi sa zdajú malé a samotný úsek sa zdá byť krátky. Podobný efekt by si dostal, aj keby si pôvodnú fotografiu jednoducho orezal. Akurát by bola v zlom rozlíšení.

Fotografia dopravopata je očividne tiež fotografia s väčšou ohniskovou vzdialenosťou. Vlny na vozovke a koľajniciach sú neodlúčiteľný jav, no v skutočnosti je perióda amplitúdy ďaleko väčšia ako sa zdá na fotografii (ak vôbec voľným okom viditeľná), ktorá opticky zmenšuje vzdialenosti (aj trakčné stĺpy, šírku priechodu pre chodcov a pod.
Zdravím,
neviem či ste to tu už riešili (hľadal som v príspevkoch, no nenašiel som) aká zvlnená je nová trať na Štúrovej. Ja som sa po zhliadnutí uvedenej fotografie (zdroj: užívateľ dopravopat na www.k-report.net) na to bol pozrieť osobne, no zas tak tragické mi to neprišlo (neskúmal som to nejak detailne, no tá druhá ¨vlna¨ je dosť badateľná). Aký je váš názor na to? Nie som zasa nejaký veľký znalec tejto oblasti, rád si prečítam názory.
Reply on: berny #211375:
? ?
Reply on: MatejBA #211376:
No uz len OBB budu jazdit BA-KE.. ? ? ?
https://dennikn.sk/311791/pociatek-prekvapivo-ustupuje-regiojetu-statne-ic-vlaky-mozno-zrusime/

Bolo by fajn, aby po zruseni ZSSK IC prisiel este niekto dalsi (ci uz OBB, Leo, Arriva ci niekto dalsi), lebo nam Jancura asi ukaze, ako vyzera monopol ?
brno.idnes.cz/brnenska-mhd-zavadi-novinky-dpw-/brno-zpravy.aspx?c=A151202_2209602_brno-zpravy_zde

Novinky v Brně: tramvaj pojede každé dvě minuty
Reply on: BigMac #211370:
No pekne 🙂

Inak ma napadlo, u nas montuju tie samohasiace zariadenia, s ktorymi zacal Zahradnik? Lebo nejak som dlhsie nezachytil ziadny poziar autobusu v Bratislave.
Reply on: Ámos #211361:
Neviem, či si zaregistroval, čo som napísal. Ja som nenapísal, že električka je na tom emisne horšie. Po prvé som uviedol, že som električkofil a po druhé som uviedol, že električka nemá NULOVÉ emisie.
S tým Kollárkom - asi máš nejaký problém, ja tam dýcham normálne.
Reply on: ufo #211364:
Heh?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.