Prosim vas, mate niekto racionalne vysvetlenie pre to co sa dialo vcera poobede? Ja som v spicke (o pol piatej) cakala 30 minut na 98ku, interval by mala mat 7-8 minut takze nesli najmenej 4. To mi ale vobec nenapadlo, ze ked pojdem o 2 hodiny naspat, tak situacia bude uplne rovnaka. Znovu sme cakali vyse pol hodinu (a to som prisla 2 minuty pred predpokladanym odchodom autobusu).
Este chepem ze o pol piatej moze byt nieco s mostom alebo co (aj ked auta podla mna chodili normalne). Ale o siedmej? To naozaj nevedia nejako utriast aby nechodili potom az do polnoci 3 autobusy za sebou a polhodinu nic?
Ak ma mat MHD nejaky zmysel, tak musim mat aspon aku-taku istotu ze v nejakom rozumnom intervale sa dostanem tam kam chcem. Nemozem vsade chodit s hodinovou rezervou. Pre mna je toto signal, ze sa na MHD nemozem vobec spolahnut, a ze cokolvek dolezite kam nemozem prist o polhodinu neskor, asi budem musiet vybavovat inac. Na stranke dpb.sk samozrejme nic, nepovazuju asi za dolezite sa za taketo chaosy ospravedlnit.
Este chepem ze o pol piatej moze byt nieco s mostom alebo co (aj ked auta podla mna chodili normalne). Ale o siedmej? To naozaj nevedia nejako utriast aby nechodili potom az do polnoci 3 autobusy za sebou a polhodinu nic?
Ak ma mat MHD nejaky zmysel, tak musim mat aspon aku-taku istotu ze v nejakom rozumnom intervale sa dostanem tam kam chcem. Nemozem vsade chodit s hodinovou rezervou. Pre mna je toto signal, ze sa na MHD nemozem vobec spolahnut, a ze cokolvek dolezite kam nemozem prist o polhodinu neskor, asi budem musiet vybavovat inac. Na stranke dpb.sk samozrejme nic, nepovazuju asi za dolezite sa za taketo chaosy ospravedlnit.
BigMac
Vo vzťahu k regiónu:
podstatne prínosnejšie by bolo, keby sa prijalo a dodržiavalo pravidlo "Jazdíš za dotácie, budeš sa integrovať. A povinne!"
Lenže to by v tomto Bananistane musel niekto uvažovať a to bolí. Dodnes som nepochopil, prečo výkony vo verejnom záujme objednáva aj štát (zastúpený Ministerstvom dopravy) a aj región (zastúpený samosprávnym krajom). Konkrétny príklad: trať 131 ŽSR. O čo je celoštátnejšia alebo o koľko menej je regionálnejšia ako 113 alebo 114 ŽSR?
Rovnako ako kľúčovanie dotácií. O čom je potom tá (dez)integrácia? Doteraz nik nebol schopný celoplošne pre celú SR stanoviť rovnaké pravidlá pre základnú dopravnú obslužnosť, ale priživujú sa všetci zúčastnení. Štátna(-y) firma(-y), súkromníci...
Čo takto zaviesť nejaké minimálne štandardy ako najdlhší možný interval medzi spojmi, povinné prípoje, povinnú tarifnú integráciu...? A jedného objednávateľa, ktorý by to objednal celoplošne? Postaviť na to záväzný grafikon a súťažiť jednotlivé linky? S jasnými, nemennými a záväznými pravidlami?
1.Ňedá sa!
2.Vždy sa to tak robilo. / Nikdy sa to tak nerobilo.
3.Ešte nič neprišlo!
4.Všetci sú na obede / večeri!
atď, atď, atď...