Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 110mat110 #210455:
O tom Talline by si si mal ešte co to doštudovať.A odpovede na ďalšie otázky sú kde? 😉
Reply on: 110mat110 #210455:
V Tallinne MHD nie je uplne bezplatna bez akychkolvek listkov (ako pisal Valec), kedze nerezidenti cestovne platia.
Reply on: Valec #210454:
Talinn

http://www.sme.sk/c/6313463/tallinn-si-zvolil-bezplatnu-mhd.html

V slovenskych podmienkach to je MHD zdarma asi len tazko realizovatelna kedze v mnohych vodicoch ktori sposobuju dopravne problemy je vnimana ako prezitok pre chudobnych takze by nemala pozadovany efekt a hlavne stratili by sa paky na urcitu nechcenu komunitu spolucestujucich.

Zaujimave je, ze pri ZSSK sa to nejako extra neprejavilo. Vlakmi zadarmo sa nejako nevyvazaju osadnici hore-dole ako som ocakaval. Aj ked je ich viac.

P.S. Nepisal som, ze sa bezplatna MHD ma zaviest z BA. Len som chcel vyvratit argument, ze to automaticky znamena velku stratu.
Reply on: 110mat110 #210452:
A teda sa vratme do reality a povedzme si:
- v ktorom porovnateľne veľkom meste je MHD úplne bezplatná a bez akýchkoľvek lístkov,
- o koľko im tam pokleslo v uliciach áut,
- aké úspory tam dosiahol,
- a hlave prečo tento úspešný model nefunguje už aspoň v polovici sveta.
Reply on: 110mat110 #210452:
"a tym dokazes za rovnake peniaze vypravit viac spojov" - Problem je, ze autori navrhu chcu peniaze usetrene preferenciou pouzit na dotovanie bezplatneho cestovania (kompenzovanie vypadku trzieb), nie na navysenie poctu spojov.
Reply on: Error 0x007 #210449:
Ono je to trocha komplexnejsie ako sa zda. MHD je v strate. Kazda jedna. Tak ci tak ju treba dotovat. Keby si zrusil cestovne, nemusis riesit predaj, kontrolu a ostatne veci co sa listkov tyka. Okrem toho, viac ludi v MHD=menej aut hlavne na tych uliciach kadial jazdi MHD cim dosiahnes mierne zrychlenie MHD (asi len v jednotkach 😵 a tym dokazes za rovnake peniaze vypravit viac spojov. A hlavny dovod a argument je znizenie zatazenia ciest IAD. Staci mensia udrzba, na niektorych miestach sa mozu cesty zrusit alebo nejakym sposobom upravit tak, aby vyzadovali mensie investicie.
Reply on: Gryzly65 #210409:
Súhlasím,ale ja jediný z týchto ľudí sa rozhodnem ísť si splniť občiansku povinnosť a čo zmením tým mojím jedným hlasom?V prepočte na % má ten môj hlas hodnotu napríklad 0,05% ? pomôžem tým?Logicky asi nie,keďže ten kandidát nemá veľké preferencie ?
V poslednych dnoch vidim na Panonskej pri ZST vzdy vypnutu CSS. Vypli ju nadobro (mozno okrem spiciek)? Snad uz konecne...
Reply on: JaSomTu #210447:
Po bezplatnych vlakoch aj bezplatne elektricky! ? A to nestaci, chceme aj bezplatnu celu MHD! A preco sa zastavit pri MHD, rovno celu verejnu hromadnu dopravu na celom Slovensku! ? Takouto politkou budeme mat o chvilu take pekne bilancie ako Grecko ?

Bezplatna preprava mozno pritiahne viacej ludi do elektricky, ale co bude mat DPB/mesto z toho? Z vyssim poctom ludi sa totiz uz nezvysia trzby, zaroven vsak pri vyssom pocte ludi bude treba viacej vykonov a viacej vozov, zahustit intervali. Lebo ak to bude cestovanie ako do nacistickych koncentrakov tak sa ti ludia nadobro vybodnu na MHD.

V ostatnych bodoch maju pravdu. Aj ked paci sa mi ten Fake, ako teraz bude vykrikovat a ked mal moznost za Ftaka nieco menit, tak az taky aktivny nebol...
Reply on: JaSomTu #210447:
Niekto si už robí predvolebnú kampaň? ? Ale pre väčšinu ludí by to bolo prd platné lebo na tu električku sa nejako potrebujú dostať a pravidelný cestujúci si aj tak budu musieť kúpiť električenku... takže dobrý pokus ale odomňa hlas nemajú ?
Reply on: Andy #210444:
Ak pod starými trolejbusmi rozumieš 1. sériu SOR 30Tr a pod novými 4. sériu, tak áno, to som si všimol ? ale môže to byť tým, že 4. ešte nezažila zimnú údržbu (konkrétne posyp).
Reply on: Petto #210439:
Toto je jeden z prípadov, keď špekulovanie stojí viac starostí, než to čo reálne ušetríš peňazí. ?
Reply on: Ike #210437:
Ale mám dojem, že nové trolejbusy čistia o level lepšie než staré. Ale ešte tomu tak dva-tri levely chýbajú k mojej spokojnosti. ?
Reply on: Mike #210442:
CP sú aktuálne ?

K poslednej vete: technicky vzaté ide o pravidelné špinenie, nie? ?
Reply on: Ike #210437:
CP na Dubovej sa aktualizujú pravidelne? Lebo môže byť že nejde otvoriť vitrína.. v tom JC Decaux nie sú ani zďaleka takí promtní, ako keď majú počarbanú reklamu, alebo rozbitú sklenú výplň..
a viem že každé nahlásenie sa na Olejkárskej sa rieši a je tlmočené danému vylepovačovi..

K čistote.. ak myslíš interiér, tak každé vozidlo sa pravidelne umýva. Keď nie denne, tak každý druhý deň. Iná vec je, ako detailne sa umýva tá podlaha (či iba ulička alebo aj medzi sedadlami - pamätám si dobu, za Záhradníka, kedy sa savom prechádzali tyče aj prioknné rámy..) ale hlavne: všetky vozidlá vrámci jedného kanálu (revízneho) sa umývajú JEDNOU VODOU a jednou handrou (ok, keď im nekrivdím tak raz za večer sa vymení..). Takže vozidlá čo končia okolo 23:30 a neskôr aj keď ich prejdú dôkladne, tak tá handra aj voda v ktorej sa umývajú, je čierna.
Reply on: Petto #210439:
A koľko si už ušetril?
Reply on: Ike #210435:
Jeden bol v náčelníčke, ale tá sa už vymenila...
Reply on: x8x@post.sk #210422:
Ved ale si zober ze ti konci PCL stredu/stvrtok, tak piatok zoberes auto do roboty - lebo vies ze sobotu mas free, alebo vybavujes autom veci cez vikend t.j. elektricenku si objednas az od pondelka cim 3 dni si usetris. Ja to uz robim roky.
Reply on: 810zssk #210431:
Ak predpokladáme, že 60-min. lístok budú používať všetci tí, ktorí ho používali aj do roku 2008 (tzn. 8,3% cesujúcich na JCL), tak z celkového počtu cestujúcich je to cca 2,7 %.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.