Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sadhya #208987:
ak je vo voze 25C tak je to príjemne, lenže napríklad mercedesy určite viac chladia ... 🙂 ale tak napríklad mne to je jedno.. lenže občas je tam troška viac zima 😃
Zaujimave, ze nove regionalne vlaky zssk klimuju standardne na odhadom 25 a v spravach nie su denne kolapsy z prechodu do klimatizovanych voznov.....

Niet nad to vojst do vyhriateho soru, kde po novom - kedze sa nalepili nalepky o klimatizovanom voze - nie su uz ani pootvarane okna a klima ide na prijemnych 35......"komfort" . To uz nehovorim o tom ze niektori ludia aj pracuju a prekvapivo sa prepravuju mhd aj do prace a v niektorych pracach nie su kratase a tielka uplne akceptovatelnym "dress code".... (Tolko k tomu ze sa obleciem tak aby mi bolo v 37 vonku prijemne...)

Uprimne som zhrozeny, ze sa najdu vodici, ktori klimu nepustaju umyselne resp. nastavia na minimalny vykon. Za mna - vyrazit a do dopravneho podniku nikdy nevziat. Nevies zniest 25st vo voze? Zjavne si nesposobily na vykon tejto prace....
Reply on: Gryzly65 #208978:
A dalsich 100 000 cestujucich je v poriadku. A teraz? Pre nejake pripady sa mame vozit v prehriatych vozoch? Pokial bude stale menej odpadnutych ludi z klimy ako z tepla, tak asi to o niecom znaci.
Reply on: SuchSoft #208975:
A ešte nás ilumináti a bilderbergovci poprašujú chemtrails! Páni, pozor, máme do činenia s magorom!
Reply on: SuchSoft #208972:
Takže ty máš pri 38 stupňoch vonku nejaký komfort? Sorry, ja nie. Bez ohľadu na spôsob oblečenia.
Reply on: Gryzly65 #208978:
Potom ocividne, bohuzial, uplne zdravy jedinec nie si. Pretoze len v Bratislave existuju tisice ludi co to denne zvladaju uplne bez problemov. Takze ak to na teba ma az takyto vplyv, tak tam ocividne nejaky problem bude.
Reply on: SuchSoft #208975:
Ideme porovnavat kolko ludi skolabuje po prechode z klimatizovaneho do neklimatizovaneho prostredia a kolko skolabuje z tepla?
Reply on: SuchSoft #208972:
Takze hura klima na 37 stupnov?

Potom tu, drahi sotousi, nezabudnite p94ovat ze ludia chodia autami.
Reply on: Gryzly65 #208978:
a urcite je navine klima, to si tak rychlo urobil samovysetrenie.
Urcite si v ten den vypil dostatok tekutin, urcite za to nemoze nadvaha, kedy sa srdce dlhodobo trapi, proste klima je na vine a bezne odpadavas pri odchode z nakupneho centra.
Reply on: Gryzly65 #208978:
tuto to nevysvetlis pan premudrely ti povie uplny opak ze on to vydrzi atd...proste ad homotupinen
Reply on: SuchSoft #208975:
Ja som priblizne mesiac dozadu odpadol po vystupeni z klimatizovaneho vozidla mhd. A to som mlady, a okrem toho, ze trocha tlsty uplne fyzicky zdravy jedinec.
Mne osobne sa klima zda v prostriedkoch mhd uplne slaba okrem mercedesu tam je to akurat. Ked je vonku 35 tak mi dobre padne ak sa na chvilku narazovo schladim na 25 stupnov co moze byt mozno v mercedese kde je klima pustena naplno. Tych par minut co som v buse to vydrzim a akurat ma to pekne schladi pred dalsim navalom tepla co je vonku. Tato situacia nastane ale malokedy, by som povedal priam vynimocne. Vacsinou je klima pustena len na taky "jemny vanok" a keby som nevedel, ze dany prostriedok je vybaveny klimou ani by som si nevsimol, ze je pustena. Preto nechapem ako to niekomu moze vadit, ved oni tie klimy vyslovene "setria". Samozrejme zazil som aj taky extrem, ze bolo vonku sotva 26 stupnov a klima pustena na maximum, vtedy mi to zacalo vadit. Cize moj nazor je klimu pouzivat ale vtedy ked to naozaj ma zmysel, cize od tych 28 stupnov...
Reply on: SuchSoft #208972:
"Rovnaká teplota vo voze a vonku je ideálna." Hlavne ak vonku mrzne ?

Inak koľko ľudí už skolabovalo po vystúpení z vozidla? Lebo v neklimatizovaných vozidlách ľudia odpadávajú jeden za druhým. Taký Regiojet by o tom mohol rozprávať ?
Reply on: ufo #208929:
ufo, neviem kde žiješ ty, ale ja žijem vo svete, kde sa ťažko vyhneš zdravotným problémom, všimni si, aký máš výber potravín v obchodoch, znečistený vzduch, a nehovorím o liekoch, ktoré človek zvyčajne začne brať, keď sa mu zasviní organizmus (p)otravou, ktorou sa nás snažia kŕmiť. To je spôsob, ako si zarobiť prachy (pre farmaceutické a potravinárske spoločnosti).

Aj ty, pokiaľ neriešiš raw food, alebo nejaký zdravší spôsob stravovania, pocítiš, čo sú to choroby. Kedy, to závisí od miery, akou je tvoje telo schopné sa zbavovať odpadov, ktoré ješ. Každý máme inú genetickú výbavu, niekto odoláva dlhšie, niekto kratšie.

No dobre, vrátim sa k téme. Načo sa vystavovať riziku zhoršenia zdravotného stavu, keď nemusíme.
Poznám prípad, kedy mladý zdravý človek odpadol a už sa neprebral, po tom, čo bol asi 30 hodín v klimatizovanom priestore (asi 22 °C) a bez aklimatizácie prešiel do exteriéru 33 °C.

Vo svojej podstate dopravný podnik zbytočne zvyšuje riziko udalosti náhleho zhoršenia zdravotného stavu z dôvodu zbytočne vysokých teplotných rozdielov vo vozidle a vonku. Či už úmyselne alebo nie, deje sa to.

A neviem, či si si všimol, DP prepravuje nielen zdravých ľudí, takže je len otázkou času, kedy nastane prípad (ak už nenastali nejaké), že niekto skolabuje po vystúpení z vozidla MHD.
Reply on: petert777 #208962:
Peter to myslel ironicky. Treba určite poslať sťažnosť, najlepšie aj s videom. Tomu vozu hentak neznesiteľne rezonuje točňa už hádam druhý mesiac... Nechápem, kto také hnusné šopy posiela vôbec do premávky. Veľká hanba, a žiaľ, 6630 nie jediná... Niektoré (skoro všetky) Mky sú hanbou Bratislavy.
Reply on: S499.1023 #208927:
Načo si ubližovať, keď nemusíš. Nemám narušenú termoreguláciu, ani nie som baba, ale keď mi permanentne 20 minút fúka studený vzduch na krk, sorry, to by vadilo značne veľkému množstvu ľudí.
Reply on: S499.1023 #208927:
Na to, aby teplota vonku a vo voze bola rovnaká, to znamená, že by teplota vo voze nebola vyššia ako vonku.

Keď sa nad tým zamyslíš, tak logika hovorí, že rovnaká teplota vo voze a vonku je ideálna. A to práve preto, že normálny človek sa oblečie tak, ako bude vonku a nie tak ako bude v trolejbuse. Takže ak sú teploty vo voze a vonku rovnaké, tak si vhodne oblečený aj do voza do exteriéru. ?
Ale ak teploty nie sú rovnaké, resp. je tam väčší rozdiel, tak sa nedá obliecť tak, aby si mal čo najlepší komfort aj vonku aj vo voze. ?
Reply on: CraneMan #208970:
Ano a preto sa mnohe krajiny kde je intenzivne pouzivanie klimatizacie bezne radia na prve priecky rebricka krajin podla predpokladanej dlzky zivota (life expectancy)....
Reply on: 810zssk #208969:
OK, nemieň si kolabovať, ale nezabúdaj, že takto "v pohode" ako si teraz, nemusíš byť o 10-15 rokov... Telo si pamätá a vráti.
Reply on: Infinity #208963:
Vsade som veru nebol, ale mam precestovany jemny nadstandard a ked poznam 5 az 10 krajin kde pri podstatne vyssich teplotach VSADE klimatizuju na podstatne nizsie teploty, tak su mozne dve moznosti:
a) predmetne krajiny v lete hromadne ochoreju a do par rokov vymru
b) telo si na to zvyknut vie

Prvy variant mi vzhladom na dostupne data pride pomerne nepravdepodobny, takze sa priklanam k tomu druhemu.

Aj na tomto fore je nas viacero co ti opakovane piseme ze zvladame byt cely den v klimatozvanom priestore (ci uz byt, auto, alebo kancelaria) a ziadneho "facana" nedostavame (ty si snad myslis ze do tych klimatizovanych priestorov sa teleportujeme? Nie, tiez do nich vchadzame z 37 stupnov co su vonku).

Ja nemienim kolabovat v prehriatom autobuse MHD, kvoli par jedincom co nevedia zvladnut nieco co je v polovici sveta uplny standard.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement