Podla teba v krajinach, kde sa klimatizacia pouziva vsade a podstatne intenzivnejsie ako u nas, ma cela populacia, alebo aspon jej drviva vacsina, problem s ladvinami?
Viem, parkrat som to zazil, ale v skutocnosti sa tak deje malokedy... Chodim denne do prace sorkami a nestalo sa mi to ani raz, vzdy klima pustena len trosku. No ked dorazili uplne prve sorky s tymi slabymi klimami pamatam si, ze prve tyzdne bola klima pustena uplne na maximum, a bolo to silnejsie ako v mercedese pretoze to fukalo priamo na ludi (v mercedesoch to fuka na okna)...
Aj sornb18, aj urbanway,aj solaris 10m, vedia schladiť interiér na 20stupňov, ak je klíma funkčná, výduchy prečistené a vodič to vie ovládať. Už aj tu (resp. vedľa) v diskusií bolo viacero príspevkov (nielen od tých istých), že vo voze bola chladnička a po 1 zastávke museli vystúpiť.
Ja chapem, ze klima moze niekomu sposobovat zdravotne problemy a moze sa to diat kludne aj v autobusoch, no ale urcite nie v tych nasich. Tam si tuto situaciu naozaj neviem predstavit (jedine mozno v mercedesoch). Ked sa veziem v novych sorkach casto rozmyslam naco je vobec pustena ked je pustena tak slabo, to uz radsej nech sa vypne a otvoria sa okna... To naozaj neviem komu moze uskodit asi naozaj jedincovi ktori ma zdravotne problemy. V mercedesoch ano, tam je klima pustena niekedy silnejsie, to chapem, ze moze niekomu vadit.
A ty si potom kto, keď nie šotouš? Kľudne si buď v klíme aj 24 hodín denne. Len potom až budeš starší, tak nenariekaj, že máš problémy s ladvinami. To ti vravím ako zdravotník, a nie ako šotouš.
ak je vo voze 25C tak je to príjemne, lenže napríklad mercedesy určite viac chladia ... ale tak napríklad mne to je jedno.. lenže občas je tam troška viac zima
Zaujimave, ze nove regionalne vlaky zssk klimuju standardne na odhadom 25 a v spravach nie su denne kolapsy z prechodu do klimatizovanych voznov.....
Niet nad to vojst do vyhriateho soru, kde po novom - kedze sa nalepili nalepky o klimatizovanom voze - nie su uz ani pootvarane okna a klima ide na prijemnych 35......"komfort" . To uz nehovorim o tom ze niektori ludia aj pracuju a prekvapivo sa prepravuju mhd aj do prace a v niektorych pracach nie su kratase a tielka uplne akceptovatelnym "dress code".... (Tolko k tomu ze sa obleciem tak aby mi bolo v 37 vonku prijemne...)
Uprimne som zhrozeny, ze sa najdu vodici, ktori klimu nepustaju umyselne resp. nastavia na minimalny vykon. Za mna - vyrazit a do dopravneho podniku nikdy nevziat. Nevies zniest 25st vo voze? Zjavne si nesposobily na vykon tejto prace....
A dalsich 100 000 cestujucich je v poriadku. A teraz? Pre nejake pripady sa mame vozit v prehriatych vozoch? Pokial bude stale menej odpadnutych ludi z klimy ako z tepla, tak asi to o niecom znaci.
Potom ocividne, bohuzial, uplne zdravy jedinec nie si. Pretoze len v Bratislave existuju tisice ludi co to denne zvladaju uplne bez problemov. Takze ak to na teba ma az takyto vplyv, tak tam ocividne nejaky problem bude.
a urcite je navine klima, to si tak rychlo urobil samovysetrenie.
Urcite si v ten den vypil dostatok tekutin, urcite za to nemoze nadvaha, kedy sa srdce dlhodobo trapi, proste klima je na vine a bezne odpadavas pri odchode z nakupneho centra.
Ja som priblizne mesiac dozadu odpadol po vystupeni z klimatizovaneho vozidla mhd. A to som mlady, a okrem toho, ze trocha tlsty uplne fyzicky zdravy jedinec.
Mne osobne sa klima zda v prostriedkoch mhd uplne slaba okrem mercedesu tam je to akurat. Ked je vonku 35 tak mi dobre padne ak sa na chvilku narazovo schladim na 25 stupnov co moze byt mozno v mercedese kde je klima pustena naplno. Tych par minut co som v buse to vydrzim a akurat ma to pekne schladi pred dalsim navalom tepla co je vonku. Tato situacia nastane ale malokedy, by som povedal priam vynimocne. Vacsinou je klima pustena len na taky "jemny vanok" a keby som nevedel, ze dany prostriedok je vybaveny klimou ani by som si nevsimol, ze je pustena. Preto nechapem ako to niekomu moze vadit, ved oni tie klimy vyslovene "setria". Samozrejme zazil som aj taky extrem, ze bolo vonku sotva 26 stupnov a klima pustena na maximum, vtedy mi to zacalo vadit. Cize moj nazor je klimu pouzivat ale vtedy ked to naozaj ma zmysel, cize od tych 28 stupnov...
"Rovnaká teplota vo voze a vonku je ideálna." Hlavne ak vonku mrzne ?
Inak koľko ľudí už skolabovalo po vystúpení z vozidla? Lebo v neklimatizovaných vozidlách ľudia odpadávajú jeden za druhým. Taký Regiojet by o tom mohol rozprávať ?
ufo, neviem kde žiješ ty, ale ja žijem vo svete, kde sa ťažko vyhneš zdravotným problémom, všimni si, aký máš výber potravín v obchodoch, znečistený vzduch, a nehovorím o liekoch, ktoré človek zvyčajne začne brať, keď sa mu zasviní organizmus (p)otravou, ktorou sa nás snažia kŕmiť. To je spôsob, ako si zarobiť prachy (pre farmaceutické a potravinárske spoločnosti).
Aj ty, pokiaľ neriešiš raw food, alebo nejaký zdravší spôsob stravovania, pocítiš, čo sú to choroby. Kedy, to závisí od miery, akou je tvoje telo schopné sa zbavovať odpadov, ktoré ješ. Každý máme inú genetickú výbavu, niekto odoláva dlhšie, niekto kratšie.
No dobre, vrátim sa k téme. Načo sa vystavovať riziku zhoršenia zdravotného stavu, keď nemusíme.
Poznám prípad, kedy mladý zdravý človek odpadol a už sa neprebral, po tom, čo bol asi 30 hodín v klimatizovanom priestore (asi 22 °C) a bez aklimatizácie prešiel do exteriéru 33 °C.
Vo svojej podstate dopravný podnik zbytočne zvyšuje riziko udalosti náhleho zhoršenia zdravotného stavu z dôvodu zbytočne vysokých teplotných rozdielov vo vozidle a vonku. Či už úmyselne alebo nie, deje sa to.
A neviem, či si si všimol, DP prepravuje nielen zdravých ľudí, takže je len otázkou času, kedy nastane prípad (ak už nenastali nejaké), že niekto skolabuje po vystúpení z vozidla MHD.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
SuchSoft
Aj ty, pokiaľ neriešiš raw food, alebo nejaký zdravší spôsob stravovania, pocítiš, čo sú to choroby. Kedy, to závisí od miery, akou je tvoje telo schopné sa zbavovať odpadov, ktoré ješ. Každý máme inú genetickú výbavu, niekto odoláva dlhšie, niekto kratšie.
No dobre, vrátim sa k téme. Načo sa vystavovať riziku zhoršenia zdravotného stavu, keď nemusíme.
Poznám prípad, kedy mladý zdravý človek odpadol a už sa neprebral, po tom, čo bol asi 30 hodín v klimatizovanom priestore (asi 22 °C) a bez aklimatizácie prešiel do exteriéru 33 °C.
Vo svojej podstate dopravný podnik zbytočne zvyšuje riziko udalosti náhleho zhoršenia zdravotného stavu z dôvodu zbytočne vysokých teplotných rozdielov vo vozidle a vonku. Či už úmyselne alebo nie, deje sa to.
A neviem, či si si všimol, DP prepravuje nielen zdravých ľudí, takže je len otázkou času, kedy nastane prípad (ak už nenastali nejaké), že niekto skolabuje po vystúpení z vozidla MHD.