Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mhdbrat #209231:
V normálnej prevádzke (imaginárne mesto) by malo stlačenie tlačidla dopytu zároveň význam návesti "Stoj" pre najbližšiu zastávku. V normálnej prevádzke by boli vozidlá, ktoré by vodičovi indikovali len prvé stlačenie ľubovoľného tlačidla dopytu vo voze. V normálnej prevádzke by vodič prijal túto informáciu s chladnou hlavou. Zober to tak, že uvedeným krokom sa približujeme k normálu.

Na nových vozidlách vodiči rešpektujú tlačidlo dopytu a zastavia aj na zastávke na znamenie (vlastná skúsenosť, keďže sám vystupujem na zastávke na znamenie). Tým pádom sa z pohľadu cestujúceho vo voze situácia vôbec nemení, keďže veľa cestujúcich stláča tlačidlo dopytu vopred. Z pohľadu cestujúceho zvonku sa tiež situácia nemení. Ak je to frekventovaná zastávka, tak potom tam vždy niekto nastupuje, teda vždy niekto stojí. Teda situácia sa opäť nemení. Predpokladám, že ak budú všetky zastávky v systéme na znamenie, vodiči budú poznať tie, kde sa oplatí zastaviť vždy (napr. Patrónka, Franza Liszta a pod.)
Prekvapila ma informácia o novozavedených zastávkach na znamenie od 1.9.
Často využívam napr. zastávky Bradáčova a Hronská, na ktorých VŽDY vystupuje a nastupuje veľa ľudí.
Myslím, že zastávky na znamenie majú svoje opodstatnenie tam, kde len občas vystupujú, či nastupujú cestujúci.
Uvedené zastávky k nim rozhodne nepatria.
No, aspoň si "zacinkáme" a verím, že aj vodiči sa zmene potešia, keď im budeme (aj desiati) signalizovať náš záujem o zastavenie - lebo istota je istota a nikto sa nechce previezť o zastávku ďalej.
Zaujímavá aktivita DP:-)

Reply on: PeterNovak #209229:
Podľa právnych predpisov je každé drahove vozidlo, alebo súprava drahovych vozidiel idúcich podľa cestovného poriadku po určenej trase vlakom. Rovnako je vlak aj trolejbus.
Reply on: TeBeCe #209228:
"Vodiči električiek sú povinní v priestore zastávky zastaviť vlak..."

vodici elektriciek su podla DPB rusnovodici? 😃
Na linke 2 bude taky husty interval, ze budu jazdit aj dve elektricky za sebou? ?
http://www.dpb.sk/o-podniku/aktuality/obnovenie-premavky-elektriciek-na-hlavnu-stanicu---linka-c-2/
Reply on: S499.1023 #209225:
Dakujem.
Reply on: S499.1023 #209218:
Ďakujem za vysvetlenie. Po technickej stránke sa v tom nevyznám. Len hovorím, že už som tak spriahnuté vozne videl (hoci neviem, či to bol Tlačťahaj alebo Slon).

Inak, OT zaujímavosť/otázka. Gréci používajú naše AŽD 97 výstražníky? Lebo na tomto videu to vyzerá byť presná kópia.

https://www.youtube.com/watch?v=kVCtcd0eCX0
Reply on: 810zssk #209224:
Tých štandardov je bohužiaľ niekoľko, neviem podľa ktorého protokolu ide Wiesel, push-pull ide podľa WTB a predpokladám, že nejaké plesnivé B či Bt, čo sa môžu vyskytnúť ako posila na Senec, WTB-zbernicu mať nebudú. Oproti tomu Bdteer je vozeň modernizovaný podľa najnovších štandardov a predpokladám, že s jeho radením do CityShuttlov sa od začiatku rátalo. Ale či ide Wiesel po UIC-13, UIC-18 alebo po WTB zbernici, to fakt netuším.
Reply on: S499.1023 #209218:
Ten "prenos dat" z riadiaceho vozna do lokomotivy je nejak standardizovany v ramci Europy, alebo nie? Pretoze napr. Bdteer je radeny do rakuskych CityShuttlov (BA-VIE) a v danych supravach nebrani pouzitiu riadiaceho vozna. Preto by ma zaujimalo, ci je to kompatibilne len s tymi konkretnymi typmi riadiacich voznov a lokomotiv, alebo by bolo mozne Bdteer vlozit aj do nasho poschodoveho pushpullu tak, aby nadalej bolo mozne riadiaci vozen?
Reply on: volod #209222:
Hej už to sledujem ?
Reply on: roman2 #209216:
Jáj---panorama.sk tam sú webkamery na mostoch v Bratislave a dáš si posun v intervale 15min a klikaj späť a uvidíš jak sa to posúvalo začali už včera večer a išlo sa celú noc, ale teraz sa to tuším zastavilo len pár desiatok metrov pred pilierom.......
Reply on: mrkvakj #209214:
Dakujem. ?
Reply on: tr3mp #209217:
To už je lepšie ? díky ?
Reply on: matus7532 #209203:
Nasadzuje sa len jedna redukcia, tzv. prsia.
Reply on: Ike #209188:
Pletieš zbytočne 671 s push-pullom dohromady. Hoci vyzerajú podobne, sú konštrukčne odlišné. 671 klasické spriahacie a narážacie zariadenie nemá a vôbec to nebráni jej schváleniu. To po prvé. Po druhé, zaradenie čo i len jedného klasického vozňa bráni použitiu riadiaceho vozňa. Po tretie (to je len taká formalita), lokomotíva nie je motorový vozeň. Po štvrté, zaradenie uzavretého vozňa a vozňa pre prepravu cestujúcich je dosť veľký rozdiel.
Reply on: volod #209215:
Keby si aspoň neklamal ? stránka webkamery.sk je ZRUŠENÁ a je tam krásny oznam z akého dôvodu...Možno si pôjdem sadnúť na kávu do Eurovey a odtiaľ to budem sledovať "naživo" ?
Starý most už "nebezpečne" blízko dočasnej podpery na bratislavskom brehu Dunaja. Ten posun je už viditelný voľným okom.....Sledovanie cez webkamery.sk.......
Reply on: 4004 #209213:
DPB to písal na svojej fb stránke?
Reply on: fanatikmhd #209209:
Pocul som, ze vraj 8133 uz nestoji pred krasnanmi. Tak neviem, myslel som, ze ju zobrali na rekonstrukciu.

K teme 6617... pocul som, ze bola prehnita a nebude historicak. A na ktorej strane krasnanov sa nachadza? Ked som tam bol v marci, z Racianskej ulice som ju nevidel. Myslel som, ze sa nachadza v ohrade v Jurajovom dvore.

Ja nevidim na plagate kde sa pise ze budu 3 nove historicke vozidla, ale ak je to pravda... mozno okrem 7509 budu historicaky 7837+38... prva historicka T3 bez zrychlovacov. To by vysvetlilo, preco tak dlho stoja. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.