Lenze problem sa tyka lokalit, nie konkretne nocnych liniek.
To uz vacsiu logiku by malo urcit vozy co jazdia na DH a posielat tam dookola len tie, nech sa neznici viac "nez treba". S tym ze aj nocak moze byt klbak, tam je to z pohladu nakladov cca to iste.
Njn, kedže mám vážnu pochybnosť o tom, ze by mesto a podnik v blízkej budúcnosti investovali do neustáleho odstraňovania tagov na nulu, či spoločne s MČ a políciou pracovali na výchovných a trestno-právnych aktivitách, tak sa obávam, že posun v nočákoch práve pre zvýšené koncentrácie nastane až spolu s nástupom prednými dverami a kontrolou tarifného vybavenia u vodiča.. Smutné, ale je to tak, no verím, že pozitíva presiahnu tú niekoľko minútovú stratu..
Hej Praha vypravuje sóla kvôli vandalom a bezpečnosti cestujúcich. Ináč cez víkend bolo takto vedených veľa liniek aj cez deň. Kompenzoval to však 7,5 min.int. Na napr.L3 to však kapacitne nepostačovalo.
Neviem či nie z toho dôvodu chodia v Prahe na nočákoch iba sólo električky,.. (lebo kapacitne by sa hodili dupláky) Každopádne Brno - až do 1.1 2015 mali na nočákoch výlučne karosy radu 900 (a občas 700), až teraz od 1.1.2015 tam išlo pár kĺb citelisov rok výroby 2008 a 2009. A v Poznani tiež išli na nočákoch vozy ktoré už cez deň bolo vidno maximálne na delených (teda staršie..).
Ja len poukazujem ze ked sa tie vozy nicia aj cez den, aky zmysel ma ze v noci budu vo vozovni. Dalsia vec je ze cez den sa ta 14Tr vo vyprave strati, ide raz za cas. V noci to je kazdy spoj na danych linkach.
Stare vozy by mali jazdit nizkovykonove sluzby jazdiace len v silnych casoch, napr. kratke delenky.
k tým dvom Tr14 .. predtým mala hrobonka myslím 18 pojazdných kratkých vozov takže tak ako Mike nižšie píse niečo tam zostat muselo a zostali (podla mna ) jedny s najlepších 6311 a 6315 a tie vozy niesu len na nocaku ale cez den na 211 a potom ešte na 203 keby islo len o to že nech sa na nočaku neničia dalsie vozy tak by tam ostali 6267 a 6305 ktoré mali interier službou na nočaku už pekne "poznačený" a len tak pre zaujímavost 4241 je od prveho dna pridelená na 91/2+N80/2 ....
A tými nižšími nárokmi nebodaj obhájime aj vylúčenie určitých ľudí z prepravy vďaka schodom keď máme k dispozícii dostatok vozidiel, lebo doteraz to bolo tak ? Vo svete jazdia aj úplne nové vozy nočáky a tiež to nikomu nevadí. A verím tomu, že náklady spojené s vandalizmom a spol budú na nových či starých vozidlách +/- rovnaké. A kamerový systém na nových by mal byť dosť nápomocný k ich znižovaniu.
Problémom ale je, že takáto situácia sa vyskytuje rovnako na Dolných Honoch, ako v Dúbravke, Petržalke, Rači, centre... takže nové vozidlá by sa vlastne kupovať ani nemali.
Veď hej, veď aj Dadino o tom píše v #205348. Ale cez deň nie je na výber čo poslať, posiela sa všetko čo má kolesá a tykadlá (a vidíme že v prípade Trnávky to aj tak nestačí - v prípade Hrobonky je veľký úspech že dnes je vonku 14ks 30Triek..). ?. A keďže tak či tak by iba 30Trky celú hroboňácku výpravu nepokryli a museli tam ostať nejaké 14Tr tak sa tie dávajú na nočák - lebo v noci si už možno "vyberať" ktoré vozy pôjdu von,,,
A to o tom extra nočnom cestovnom si sám napadol predsa, že de iure neplatí ?
Faktom ale je aj to, že cestujúci v nočákoch majú vo všeobecnosti nižšie nároky na " štandard cestovania," väčšina z nich je proste rada že sa niečím vezie a nemusí šoférovať (nie všetci samozrejme. Ale väčšina to tak má).
Plus ten faktor zvýšeného rizika vandalizmu tu jednoducho je, isté percento ľudí pod vplyvom má vždy sklony k robeniu neplechy (a v nočákoch sa vozí oveľa viac takých ľudí, ako v denných spojoch), pričom sa nebavime len o 12 ročných fixkároch, ale o lomcovaní vybavením, grcaní, okopávaní atď. Preto aj v mnohých dobre vedených DP vo svete jazdia nočáky samé staršie šerble, a nikomu to nevadí
A N70 chodi kam? Navyse tie socky su aktivne aj cez den, pripadne vecer - ako napokon sam uvadzas. Preto nejaka specialna nocakova vyprava mi pride blbost o to viac, ze tam je vyssie cestovne, teda by mal byt aj vyssi komfort.
Petto