Veď tomu rozumiem ? Ale celý čas sa bavíme o zimných pneumatikách a nie o solení, či hej? Bez ohľadu na konkrétny stav vozovky si dovolím tvrdiť, že výmena pneumatík redukuje relatívny výskyt mimoriadnych situácii v MHD v súvislosti s poveternostnými podmienkami (hoci jedným dychom dodávam, že to nie je všeliek). Do akej miery a či sa to oplatí, to Ti povedať neviem. Očakával by som, že DPB zavedie systémovú pokusnú pilotnú premávku na vybraných linkách a zhodnotí či je zvýšenie nákladov hodné zvýšenia spoľahlivosti.
Zhodneme sa, že v súčasnej sieti existujú linky, kde by zimné pneumatiky boli zbytočný luxus.
No však univerzálne = celoročné = M+S - nepotrebujú ani tú výnimku/nevýnimku zakotvenú v zákone, čo si citoval. Na tú by mohli pokojne jazdiť na letné.
Ako naznačil S499.1023, pravdepodobnosť uviaznutia v rôznych kritických úsekoch bude rôzna. Aj keby však bola rovnaká, ten vzorec by bol asi trochu zložitejší:
pravdepodobnosť uviaznutia vozidla na trase = 1 - (1 - pravdepodobnosť uviaznutia v kritickom úseku)^(počet prechádzaných kritických úsekov).
Tento vzorec berie do úvahy, že ak raz vozidlo uviazne, tak už je uviaznuté a neuviazne znova. Tvoj vzorec dáva očakávaný počet uviaznutí vozidla, ak by z každého uviaznutia bolo nejako vyslobodené. To je aj dôvod, prečo tvoj vzorec môže dať výsledok väčší ako 1 (resp. "100%").
To je prvá časť môjho nepochopenia. Druhá je, že sa tu celý čas bavíme nie o letných ale o celoročných pneumatikách. A tie majú značenie M+S, takže sa môžu v zime používať bez výnimiek.
Ámos ti to už vysvetlil po lopate, tak to hádam pochopíš aj bez VP "C". Vieš, prečo sa v Škandinávii nemusí soliť a prečo tí, ktorí to isté presadzujú tu, sú rohaté zvieratá?
zaujímavá aplikácia, otázne je reálne využitie... súhlasím s Ondrejom, ako to okomentoval - majitelia takýchto hodiniek sa v našich zemepisných šírkach nevozia MHD-čkou ?
u nas na toto mesto nema pravomoci a uroven dodrziavania zakonov v SR je tak mizerna, ze by to aj tak nikto nerespektoval.
Okrem toho v NY ocakavali 90cm snehu a nie 15-20cm
samozrejme ze na kase pri teplote okolo 1°C sa jazdi horsie ako na ujazdenom snehu v tatrach pri -6°C v ktorom je este aj primrznuty strk z posypu bez soli.
Zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 38 osobitosti premávky v zimnom období, Podľa § 38 ods. 2 zákona ustanovenie odseku 1 neplatí: c) pre motorové vozidlo používané v obci v súvislosti s plnením úloh na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme podľa osobitného predpisu (§ 15 zákona č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave)
Ono pri 44 este chapem ak sa neda jazdit v useku Na Revine - Koliba, tam by som sa v takomto pocasi nevybral ani s osobakom (nie az tak kvoli tomu ze by to nepresiel, ale ist dole takym strmym kopcom na neupravenej ceste sa mi velmi nechce).
Ike
Čo na tom že znížením pravdepodobnosti uviaznutia vozidla zvýšiš konkurencieschopnost a spoľahlivosť MHD. Teda to, o čom tu všetci tak trocha snívame.
To či sa to oplatí je druhá vec. Ale diskutovať o tom azda môžeme.