Reply on: fanatikmhd #205215:
I ked je to zaujimave, nie je to dobry napad. Zvlast, ak by sa mohlo stavat, zeby bez technologickych/vyrovnavacich casov meskala elektricka uz pri odchode z Molecovej.Co sa tyka upravy CSS - stacilo by, aby si elektricka pri vjazde/vyjazde k odstavnym kolajam vypytala zelenu (ci uz automaticky, ako vyhybky, alebo tlacitkom + dat semafor z KV pred vyhybky + zaroven by bola zelena aj v smere rovno, ak by stala ako druha v poradi, aby ta elektricka prednou mohla prejst) a zelena pre elektricky by sa predlzila o potrebny cas, kym by presla.
Takto by predsa v smere na/z odstavnych pytala preferenciu iba raz za 8 minut (v jednom smere), co nie je tak hrozne A kym by sa toto dialo, mohla by byt zelena bud v oboch smeroch (KV - Centrum) alebo zelena sipka vpravo z Molecovej a v smere do KV (podla hustoty dopravy).
Ako hovorim, toto by nebolo ani prilis komplikovane, ani prilis drahe a mozno aj dokonca zrealizovatelne, lenze "nikdysatotaknerobilo" v Bratislave a dopadlo by to tu katastrofalne.
fanatikmhd
Inak, to protismerne zastavenie si viem predstavit aj obycajnym semaforom (gulami) v polovici zastavky, kde bude na volno svietit stale, avsak, v momente, ked bude od botanickej zahrady prestavena vexla do odbocky, zhodi na stoj, a podrzi trebars 1-2minuty. TO staci na zastavenie. A netreba vobec prekopavat celu krizovatku, menit CSS ani nic podobne. Ziadne obmedzenie dopravy ( ale rovnako aj ziadne zlepsenie uzlu molecova).