DPB neustále informuje o vandalizme, ale zmienka o tom, že väčšina nových vozidiel disponuje kamerovým systémom ani slovo. Preto sa naskytá otázka, načo tie kamery vôbec sú??? Sú vôbec funkčné??
Dokonca ciste teoreticky, ak by konecna Molecova sluzila len na okamzite otacanie vlakov, dala by sa spojka umiestnit v obluku riviery, a voz by prakticky prisiel na protismernu kolaj, vodic by si presiel na druhe stanoviste, a medzitym by sa aspon vystriedali vsetci vlci. Zastavke je dostatocne dlha, aby pojala dve supravy, takze znacka vymedzujuca polovicu zastavky v kolajisku, po ktoru by musela 30T prist by bola dana, a vozidlo od KV/Doom by prislo prave po tu znacku. To otocenie vlaku sa da zniest, a ak grafikon nespravi zase retardovany simpanz, je nadej, ze prichod tohto vozu do zastavky bude v diere medzi spojmi iducimi od KV..... jednoduche, a ucinne. Ale jednalo by sa iba o priechodziu konecnu, cize prestavka aj vyrovnavacka by musela byt na druhom obratisku, co navysi pravdepodobne pocet vozov a zhorsi presnost.
Inak, to protismerne zastavenie si viem predstavit aj obycajnym semaforom (gulami) v polovici zastavky, kde bude na volno svietit stale, avsak, v momente, ked bude od botanickej zahrady prestavena vexla do odbocky, zhodi na stoj, a podrzi trebars 1-2minuty. TO staci na zastavenie. A netreba vobec prekopavat celu krizovatku, menit CSS ani nic podobne. Ziadne obmedzenie dopravy ( ale rovnako aj ziadne zlepsenie uzlu molecova).
Keďže pri akokoľvek navrhovanom variante sa bude musieť trať tak či tak prerobiť, nebolo by najjednoduchšie zaoberať sa celým priestorom komplexne? Myslím terminál, posun odstavných koľají bližšie k nadchodu, zrušenie zastávky Jurigovo nám (príp. by zostala len pre tam končiacu linku).... OI LD by mohla spracovať peknú omaľovánku. ?
čiže inštalovať detektor na odstavnú koľaj a podľa neho potom prehadzovať fázy v zaťaženej križovatke to by šlo, ale nebolo by to vôbec jednoduché, naopak to by chcelo výnimočného projektanta a ladenie aspoň dva-tri mesiace
Môžeme byť hocikde, ale Molecova - Karloveská je dosť zaťažená križovatka s umožnenými všetkými pohybmi a relatívne hustou premávkou aj busov a tbusov.. A z pohľadu riadenia križovatky ide o to, že či električka prichádzajúca z mesta na protismernú odstavnú koľaj zablokuje električku smerujúcu z Karlovky do mesta, alebo električka vychádzajúca z odstavnej koľaje (teraz na strane pri pumpe) na koľaj smer mesto zablokuje elinu smer do Karlovky - v oboch prípadoch môže priamy smer po Karloveskej využiť naraz iba jeden smer (hoc aj 2 vlaky), lebo ten protismerný bude blokovaný.. (asi toto myslel 810 zssk).
Alebo sa môže predĺžiť zelená v priamom smere o potrebný čas, aby sa vedeli električky vhodne vyhnúť, ale to by bolo obávam sa viac ako polovica cyklu zelená v priamom smere...
Alebo sa môžu posunút odstavné koľaje tak, aby medzi spojovacou výhybkou a križovatkou Molecova bolo miesto na jeden vlak (aspoň 34 m).
Aký prejazd? Prejazd vozu oproti. Áno bude zdržaná električka do mesta o cca 15-20 sekúnd, čo by nevadilo. Vadilo by skôr to, že električka smerom do mesta asi nestihne voľno v tom cykle a odstojí si celý cyklus..
Ono kebyze nejsme v Bratislave, tak by sa to dalo lahko vyriesit preferenciou/semaformi, aby sa cyklus dynamicky riadil prichodom elektricky na odstavnu kolaj
Ale keby hneď po prejazde križovatkou prešla cez spojku na protismernú odstavnú koľaj, tak by to zdržanie mohlo byť menšie... keďže prejazd výhybkou proti hrotu do odbočky je 15 kmh, ale rovno je 20 kmh.. takže to by snáď nebolo o moc viac ako keby išiel priamo.. Ďalšie zdržanie by tam však nastalo kým sa odblokuje výhybka a kým si ju cez kontakt to vozidlo prehodí (keďže rátame že z Molecky smer KV prejdú na signál 2 vlaky..)
Problem je ze na "akomkolvek mieste na radiale" ak zdrzis premavku na 15 sekund (kym prejdes cez spojku), tak ostatne vozy zdrzis na tych 15 sekund. Ak to vsak spravis priamo v krizovatke, tak tie ostatne vozy zdrzis pravdepodobne na dlzku celeho cyklu krizovatky, cize niekolkonasobne viac. Mne sa tiez spojka na Molecovej paci ako ekonomicke riesenie, ale z tohto dovodu nie je jednoducho realizovatelne. Bohuzial.
Pochopil som to. Lenze z tej odstavnej by nejako musela vyjst - a vtedy by zablokovala prejazd elektriciek cez krizovatku, pretoze by prechadzala na druhu kolaj priamo v priestore tej krizovatky.
Si to nepochopil. Čakala by na odstavnej smer Dúbravka. Tam by prebehli všetky potrebné úkony pre opačnú jazdu .Následne by išla späť cez spojku pred odstavnými kolajami....
Lenze SAV/Hodzko su od Jesenskeho dost pomimo. Ono predsa len, 83/84 to rezu skrz naskrz mestom, salina byt aj cez kapucinsku ho zlahka minie. A zjavne este nikto v DPB nepochopil, ze v historickom jadre mesta pracuje najmenej Presporakov.... Preto nevravim, ze nebude vyuzita, sam ju v takej trase rad budem vyuzivat medzi oboma bytmi a este k tomu bez prestupu......ale nemyslim, ze najmodernejsie, nizkopodlazne, a vysoko kapacitne vozidla maju byt nasadene na najmenej vytazeny smer. Ono, len malo ludi (okrem studakov) chodi Doom-Pe priamo.
810 - nezabil, obratovy voz vzdy vycka na dieru, od reorganizacie sa saliny zgrupuju do skupin na KV radiale, takze idu 2-3 za sebou, a potom mas 2min dieru. To staci na prechod signalizaciou. Navyse, ak by som trosku viaz uvazoval, bez problemov mozes spravit trolejvoy kontakt na odstavnej kolaji, a ten spusti casovac +3 min k tomu, aby spravil "navyse" signal, ktory pusti elektricku. Myslim, ze jedno take par sekundove "zdrzanie" raz za....5-8 minut (cez vikend aj viac) hadam ludia strpia ked trpia oneskorenych bezcov v strede krizovatky....dobiehajucich na Tr/E...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fanatikmhd
810 - nezabil, obratovy voz vzdy vycka na dieru, od reorganizacie sa saliny zgrupuju do skupin na KV radiale, takze idu 2-3 za sebou, a potom mas 2min dieru. To staci na prechod signalizaciou. Navyse, ak by som trosku viaz uvazoval, bez problemov mozes spravit trolejvoy kontakt na odstavnej kolaji, a ten spusti casovac +3 min k tomu, aby spravil "navyse" signal, ktory pusti elektricku. Myslim, ze jedno take par sekundove "zdrzanie" raz za....5-8 minut (cez vikend aj viac) hadam ludia strpia ked trpia oneskorenych bezcov v strede krizovatky....dobiehajucich na Tr/E...