Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #205208:
Aký prejazd? Prejazd vozu oproti. Áno bude zdržaná električka do mesta o cca 15-20 sekúnd, čo by nevadilo. Vadilo by skôr to, že električka smerom do mesta asi nestihne voľno v tom cykle a odstojí si celý cyklus..
Reply on: 810zssk #205208:
Ono kebyze nejsme v Bratislave, tak by sa to dalo lahko vyriesit preferenciou/semaformi, aby sa cyklus dynamicky riadil prichodom elektricky na odstavnu kolaj 🙂
Reply on: Mike #205207:
Hovorim o vjazde do odstavnej kolaje (protismernej).

V kazdej z variant musi bud pri vjazde, alebo pri vyjazde prejst cez protismer a vtedy zablokuje prejazd.
Reply on: 810zssk #205206:
Ale v opačnom smere to nevadí, lebo tam nikomu nezavadzia.
Reply on: Mike #205205:
Podla mna by v takomto pripade vzniklo to iste, akurat by blokoval elektricku v opacnom smere...
Reply on: 810zssk #205204:
Ale keby hneď po prejazde križovatkou prešla cez spojku na protismernú odstavnú koľaj, tak by to zdržanie mohlo byť menšie... keďže prejazd výhybkou proti hrotu do odbočky je 15 kmh, ale rovno je 20 kmh.. takže to by snáď nebolo o moc viac ako keby išiel priamo.. Ďalšie zdržanie by tam však nastalo kým sa odblokuje výhybka a kým si ju cez kontakt to vozidlo prehodí (keďže rátame že z Molecky smer KV prejdú na signál 2 vlaky..)
Reply on: david1 #205203:
Problem je ze na "akomkolvek mieste na radiale" ak zdrzis premavku na 15 sekund (kym prejdes cez spojku), tak ostatne vozy zdrzis na tych 15 sekund. Ak to vsak spravis priamo v krizovatke, tak tie ostatne vozy zdrzis pravdepodobne na dlzku celeho cyklu krizovatky, cize niekolkonasobne viac. Mne sa tiez spojka na Molecovej paci ako ekonomicke riesenie, ale z tohto dovodu nie je jednoducho realizovatelne. Bohuzial.
Reply on: 810zssk #205202:
Také zdžanie by bolo na akomkolvek mieste na radiále. Toto mi prišlo ako najlacnejšie riešenie pre využitie odstavných kolají .
Reply on: david1 #205201:
Pochopil som to. Lenze z tej odstavnej by nejako musela vyjst - a vtedy by zablokovala prejazd elektriciek cez krizovatku, pretoze by prechadzala na druhu kolaj priamo v priestore tej krizovatky.
Reply on: 810zssk #205198:
Si to nepochopil. Čakala by na odstavnej smer Dúbravka. Tam by prebehli všetky potrebné úkony pre opačnú jazdu .Následne by išla späť cez spojku pred odstavnými kolajami....

Tak a už je vyriešená záhada, že dokedy bude premávať okrem linky 123 aj bezplatná kyvadlová doprava. Od 1. 2. 2015 už len 123-ka. Zdá sa, že bezplatná linka do Stupavy bude zatiaľ pokračovať. https://www.facebook.com/mallbory/photos/a.308077679396219.1073741833.170257849844870/340465239490796/?type=1&fref=nf
Reply on: david1 #205197:
Lenze SAV/Hodzko su od Jesenskeho dost pomimo. Ono predsa len, 83/84 to rezu skrz naskrz mestom, salina byt aj cez kapucinsku ho zlahka minie. A zjavne este nikto v DPB nepochopil, ze v historickom jadre mesta pracuje najmenej Presporakov.... Preto nevravim, ze nebude vyuzita, sam ju v takej trase rad budem vyuzivat medzi oboma bytmi 😃 a este k tomu bez prestupu......ale nemyslim, ze najmodernejsie, nizkopodlazne, a vysoko kapacitne vozidla maju byt nasadene na najmenej vytazeny smer. Ono, len malo ludi (okrem studakov) chodi Doom-Pe priamo.
810 - nezabil, obratovy voz vzdy vycka na dieru, od reorganizacie sa saliny zgrupuju do skupin na KV radiale, takze idu 2-3 za sebou, a potom mas 2min dieru. To staci na prechod signalizaciou. Navyse, ak by som trosku viaz uvazoval, bez problemov mozes spravit trolejvoy kontakt na odstavnej kolaji, a ten spusti casovac +3 min k tomu, aby spravil "navyse" signal, ktory pusti elektricku. Myslim, ze jedno take par sekundove "zdrzanie" raz za....5-8 minut (cez vikend aj viac) hadam ludia strpia 😉 ked trpia oneskorenych bezcov v strede krizovatky....dobiehajucich na Tr/E...
Reply on: david1 #205195:
To by zas zabil prechod elektriciek smer KV pravdepodobne po celu dobu volna.
Reply on: fanatikmhd #205196:
Ono aj pri električke sa ti 80% osadenstva vymení v centre. To platí aj pre L4,5,6,9 či podobné bus linky napr.L63 cca. pod stanicou, 75 -cca.na Bajkalskej. ,203,207 .....

Primárne chcú nahradiť bus v spojení Petržalka- Karlovka-Dúbravka.
Reply on: david1 #205195:
KE navyse toci aj PTG. Realna doba je do jednej minuty pri 30m vozidle. KE maju totiz KT8... Nasa 30T ma len jeden ptg, co znacne ulahci pracu - zastavit, odpojit stanoviste, preslapat, a nahodit sa. Ide sa. Nie je komplikovane, no na tratovej urcite nie. Ale tak, molecka ma hribiky, akoby na toto stvorene. Skoro by clovek povedal, ze to bolo priam planovane na exypres linku z molecky, nakolko cele DD schadzaju alebo cez KV, alebo cez Molecku (odbocka cez Banikovu neratam). Cize, vyborne to sedi. Naozaj, samovratna vexla tesne pred krizovatkou v protismere jazdy ti umozni nadherne fungovanie z moelcky do mesta.
Otazne je, ked spravis Petrzalku, kade..... tunelom je rychle, no potom sa spustat cez SNp bude dlhsie (viac vzkm). Naopak, po nabrezi je parada (ci cez jesenskeho, alebo rovno po vajanskeho), no v oba pripady idu cez najrizikovejsi usek v BA. Prakticky, permanentne vyluky ci obchadzky. Preto zas, nosnu linky najvacsieho slovenskeho sidliska trasovat tade by nebolo stastne, nakolko by mala kazdu chvilku inu trasu... Ovsem, stale ostava podstatna otazka - Naco spajat Pe a KV? Dobre, sam tade chodim furt, a nadavam ako vrana, ze autom to mam za 8min, a MHD cez week cca 45, to ano, ale prakticky, zo sidliska do sidliska nevidim nijake opodstatnenie. Naopak, pri dokonceni trasy az na janikov dvor ako dokonala nahrada 93 + 95 priamo az na hlavnu. V Pe som nenasiel bod, kde by zastavka 93 ci 95 bola viac, ako dve zastavky vzdialena od trasy elektricky. Kedze vzdialenost jednej zastavky je odslapatelna, a 99 ide doslova vsade.... 15timi 30T v intervale 5min na hlavnu by sa zbuchala linka, ktora odbremeni 3DTPA o dobrych 30 autobusov. Najma MBCC ci NB18. V prvej faze po bosakovu, 95 skratit a otocit ako kedysi 78 cez muchovo, odtial prestup na elebimbam smer hl.st. Fakt do KV/Doombrafky viest salinu z Pe je konina sama o sebe. Niektori ludia si zjavne myslia, ked 83 a 84 idu z Pe do Doombravky, a v oboch smeroch su narvate, tak bude aj elektricka. ALe to, ze ti ludia idu cez centrum okolo hlavnej stanice, kde na SAV a Hodzku sa prakticky skoro cele osadenstvo vystrieda....to uz nikoho netrapi.....
Reply on: Petto #205194:
Obrat aspoň v KE tvá cca. 2 min. Odsledované pri Optime. /všetky potrebné úkony+presun vodiča/ Čiže by mohlo dochádzať k zdržaniu iných liniek na radiále. Jedine ,že by išla rovno na odstavnú tam by si to vodič odšlapal na druhé stanovisko a odtial rovno späť. Prechodná výhybka by bola pred odstavnými kolajami.
Reply on: MatejBA #205185:
Sak staci Kalifornan pre 30T a L6 moze cakat na vyjazd na odstavnej kolaji
Reply on: david1 #205172:
nové električky tam budú premávať tak či tak (resp. všade, bude ich dosť na to)...
Reply on: Mischo1 #205174:
Za mňa ,keď to už plánujú tak spojenie aby aj nahradilo čo najviac busy v centre. Trasa by bola Bosákova, Štúrová, Nám. SNP , Kapucínska-prestupný bod, tunel, Dúbravka. V tom prípade by ale musela ísť po nábreží L9 pre zachovanie kapacity.

Petržalka by mala dostatočnú kapacitu aj z vrchnej časti centra.
Reply on: 810zssk #205167:
To nie sú funkcionalistické riešenia. Funkcionalizmus je nádherný. To sú technokratické riešenia, vrátane spôsobu ich presadzovania.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.