Ono aj pri električke sa ti 80% osadenstva vymení v centre. To platí aj pre L4,5,6,9 či podobné bus linky napr.L63 cca. pod stanicou, 75 -cca.na Bajkalskej. ,203,207 .....
Primárne chcú nahradiť bus v spojení Petržalka- Karlovka-Dúbravka.
KE navyse toci aj PTG. Realna doba je do jednej minuty pri 30m vozidle. KE maju totiz KT8... Nasa 30T ma len jeden ptg, co znacne ulahci pracu - zastavit, odpojit stanoviste, preslapat, a nahodit sa. Ide sa. Nie je komplikovane, no na tratovej urcite nie. Ale tak, molecka ma hribiky, akoby na toto stvorene. Skoro by clovek povedal, ze to bolo priam planovane na exypres linku z molecky, nakolko cele DD schadzaju alebo cez KV, alebo cez Molecku (odbocka cez Banikovu neratam). Cize, vyborne to sedi. Naozaj, samovratna vexla tesne pred krizovatkou v protismere jazdy ti umozni nadherne fungovanie z moelcky do mesta.
Otazne je, ked spravis Petrzalku, kade..... tunelom je rychle, no potom sa spustat cez SNp bude dlhsie (viac vzkm). Naopak, po nabrezi je parada (ci cez jesenskeho, alebo rovno po vajanskeho), no v oba pripady idu cez najrizikovejsi usek v BA. Prakticky, permanentne vyluky ci obchadzky. Preto zas, nosnu linky najvacsieho slovenskeho sidliska trasovat tade by nebolo stastne, nakolko by mala kazdu chvilku inu trasu... Ovsem, stale ostava podstatna otazka - Naco spajat Pe a KV? Dobre, sam tade chodim furt, a nadavam ako vrana, ze autom to mam za 8min, a MHD cez week cca 45, to ano, ale prakticky, zo sidliska do sidliska nevidim nijake opodstatnenie. Naopak, pri dokonceni trasy az na janikov dvor ako dokonala nahrada 93 + 95 priamo az na hlavnu. V Pe som nenasiel bod, kde by zastavka 93 ci 95 bola viac, ako dve zastavky vzdialena od trasy elektricky. Kedze vzdialenost jednej zastavky je odslapatelna, a 99 ide doslova vsade.... 15timi 30T v intervale 5min na hlavnu by sa zbuchala linka, ktora odbremeni 3DTPA o dobrych 30 autobusov. Najma MBCC ci NB18. V prvej faze po bosakovu, 95 skratit a otocit ako kedysi 78 cez muchovo, odtial prestup na elebimbam smer hl.st. Fakt do KV/Doombrafky viest salinu z Pe je konina sama o sebe. Niektori ludia si zjavne myslia, ked 83 a 84 idu z Pe do Doombravky, a v oboch smeroch su narvate, tak bude aj elektricka. ALe to, ze ti ludia idu cez centrum okolo hlavnej stanice, kde na SAV a Hodzku sa prakticky skoro cele osadenstvo vystrieda....to uz nikoho netrapi.....
Obrat aspoň v KE tvá cca. 2 min. Odsledované pri Optime. /všetky potrebné úkony+presun vodiča/ Čiže by mohlo dochádzať k zdržaniu iných liniek na radiále. Jedine ,že by išla rovno na odstavnú tam by si to vodič odšlapal na druhé stanovisko a odtial rovno späť. Prechodná výhybka by bola pred odstavnými kolajami.
Za mňa ,keď to už plánujú tak spojenie aby aj nahradilo čo najviac busy v centre. Trasa by bola Bosákova, Štúrová, Nám. SNP , Kapucínska-prestupný bod, tunel, Dúbravka. V tom prípade by ale musela ísť po nábreží L9 pre zachovanie kapacity.
Petržalka by mala dostatočnú kapacitu aj z vrchnej časti centra.
83 je vyťažená na celom úseku, ale jednoduhco posilniť interval troška 83 a proste 84 zbytočne, lebo napríklad mne by cez víkend pasovala 84, lebo ja cestujem pravidelne ku ekonomickej univerzite z CSU, a jediný dobrýprestup je na TrMy, takto by som mohol na 84 keby hcodila cze víkend na Zochovej
Ono by sa mohli upravit odstavne kolaje pri hribikoch aby sa dalo na nich krizovat a kludne spravit nejaku linku "Molecova - Most SNP - Jesenskeho - Petrzalka" ak o tom v DPB tak velmi snivaju + by to odlahcilo L28, ktorou cestuju "cele Dlhace" ?
Len kto zaplatí tie zbytočné km naviac. Už dnes sa tu kritizuje, že 4. linka v Karlovke stačí len po Molecku (aj to len v špičke), za to sa tu šmahom ruky navrhe celodenná premávka.
pocas vyluky Jesenskeho sa z Karlovky bude dat ist do petrzky cez tunel, Nam snp a Sturovu. Zial projekt eliny do Petrzky je v tomto z cias ked to malo cele platit mesto a vtedy boli moznosti bud dat pravu odbocku na smer most bud na Vajanskeho nabr, alebo na Jesenskeho, ale nie obe. Lebo sa setrilo na kazdej vyhybke a krizeni. A potom ked sa to podarilo vybavit za eurofondy sa v tomto uz projekt nemenil.
3+8 sú ideálne tak ako sú teraz a s tou linkou 4 je to logický krok najpreťaženejšia linka... 5ka kedyis bývala viac, ale keďže len 4 chodí celodenne pod most SNP pomohlo by to viacej
V pláne to nie je, ale obojsmerná trať na Vajanského by sa zišla, pretože výluky na Jesenského sú časté a po nábreží by to aspoň v čase výluk bolo praktickejšie
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andreas.Papak