Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Salomon #204817:
"Preto by mali byť oddelené" - WTF? Ako sa cestujuceho dotyka to ze trolejbus taha prud z vedenia? Stoji na tej istej zastavke kde autobus, cestujuci teda nepotrebuje vopred vediet ci mu pride autobus, alebo trolejbus.
Reply on: Ámos #204812:
Ja viem kvôli čomu to vzniklo alebo len vznikne. Určite nechcem 263,to som ani nenapísal ale nie je to pádny dôvod. Ale ok nechajme to tak lebo tu sa nepohneme. Ďalej tu niekto spomínal, že električka jazdí po samostatnej radiále a preto je aj v samostnatnom č. rade. Tbus jazdi tiež v samostatnej radiále, má Trolej i keď po ceste ale predsa. Nemôže ísť tam kam bus pokiaľ nie je duobus. Preto by mali byť oddelené. Salzburg má tiež oddelene tbusove linky, Mníchov mal kedysi tbus a boli v 40 rade nemiešali to hala bala. Ako som spomínal nechajme to tak už mi to je jedno lebo to nechcete niektorý pochopiť. Ja som písal menšie zlo ako to čo príde.
Reply on: Ámos #204812:
Nariadeni asi nie, ale je to vzdy lepsie riesenie ak vyrazne zmenena linka ma nove cislo.
Reply on: Ike #204808:
Presne tak. Ja som za to nech to co sa nemeni je v 200kovom rade. Ale precislovat tam zatrolejovane linky je nezmyselne a pridavat tam nove linky je zbytocne.

Treba tiez dodat ze 200kovy rad je volny len po cislo 214. Vyssie cisla su uz pouzite (hoci precislovanie lajnistickych liniek by v tejto faze este problem nebol, kedze to ich cislovanie je na mizernej urovni a nikto ho nepouziva).
Reply on: MatejBA #204807:
Preco ti ja mam davat argumenty pre neexistenciu niecoho (samostatneho autobusoveho radu) ked ty nedokazes uviest argumenty pre jeho existenciu? Vzdy ma prvy argumenty predkladat ten kto je ZA nieco.

Inak navrh precislovania trolejbusov (o ktorom by si vedel ze som proti nemu, keby si poriadne cital moje prispevky na ktore reagujes) nerata s rozbitim oblastneho cislovania, prave naopak, ma sa vztahovat aj na trolejbusy (t.j. tie podla teba "nahodne" cisla tbusov maju respektovat oblastne znacenie).

Na vyuziti desiatkoveho radu je zle to ze absolutne znemoznujes pridanie co i len jedinej dalsej elektrickovej linky (dnes je uz plny rad 1-9, ktory bude postacovat pre Petrzalku ak tam bude jedina linka). Ono je ale stlae mozne ze raz tu niekto postavi novu elektrickovu trat a potom co? Budes znova precislovavat trolejbusy? Len preto aby si mal samostatny ciselny rad ktory nebude mat ziaden ucel?
Reply on: 810zssk #204802:
A Vieden? Co to je. Autobus, trolejbus? Tykadla to nema, no elektromotor ano ?
Reply on: Salomon #204811:
kedze pri reorganizovani troflov, podla platnych nariadeni, ak si dobre pamatam, by sa nemal urcity cas pouzivat cislo linky, ktora bola zrusena. A kedze nema zmysel, zacinat cislovat od 213, bude lepsie, ked sa cisla novych liniek zaradia medzi existujuce abusove linky.

pri zatrolejovani nejakej bus linky, sa nemusi precislovavat z napr. 63 na 263.
Reply on: S499.1023 #204793:
Hlavne,že ti dajú pluska ale ani jeden z vás si neprečítal správne môj príspevok. Písal som, že vo veľkej miere obsluhujú obvod dva a nie že všetky obsluhujú druhý obvod.
Od koho si ma Bratislava brat príklad, z akého mesta? Sotousovinu tu vytvarate vy a DPB. Ja zasa chcem pádny dôvod prečo by mali byť v Abusovej rade. Ani tu nie je racionálne vysvetlenie. Jediné ktoré je, je to, lebo to tak urobili,to tak chcú mať.
Reply on: MatejBA #204799:
Ako vyriešiť označovanie trolejbusov v oblastnom označovaní už bolo naznačené pri návrhu reorganizácie T-Bus liniek.

Čo kto má číslované zvlášť vychádza len z toho, ako linky označili pri nejakej veľkej reorganizácii. Koniec koncov, tak sa k osobitnému číslovaniu dostala aj Bratislava v roku 1944 a čiastočne v roku 1981. Mimochodom, vieš z ponuky A, B, C, H, M, O, P, R, T ktorá linka bola akej trakcie bez pozretia sa do histórie?
Reply on: MatejBA #204807:
presne preto nema mat samostatnu radu, aby ked sa z nejakej A-bus linky stane troflova, nemusela sa precislovavat.

Nic precislovavat netreba, trofle nech ostanu 2xx az dovtedy kym nepride reorganizacia. Vtedy ak linky nebudu kopirovat sucasne linky aspon vo vacsej casti povodnej trasy, je potrebne zvolit nove cislo.
A to nech je v rade s busmi, kezde medzi trolfom a autobusom nie je ziaden rozdiel, okrem toho akym sposobom sa premiena energia na pohyb.
Reply on: 810zssk #204806:
Hypoteticky by sa mala zatrolejovať väčšina liniek. To znamená, že pri ponechaní 2xx radu (neviem ako to vidia tunajší prívrženci 2xx radu, ale v minulosti sa pridávali linky postupne) by v určitom okamihu nastal prípad, kedy by sme väčšinu liniek mali chaoticky a bez systému zaradených v 2xx rade. A aj keby sa pri premietnutí do 2xx radu uvažovalo súčasné označenie autobusových liniek, nemyslím si, že by to bol dobrý krok (30 = 230, 63 = 263). Postupne by sa nám vyprázdňoval interval 20 až 200 a napokon by sa aj tak musela robiť reorganizácia.
Reply on: 810zssk #204801:
"Kazdopadne zakladom je nasledovne: Precislovavat cokolvek je hlupost, ktora iba nasere ludi ktorym to ma sluzit. Tvoj napad este spolu s precislovanim tbusov precislovat aj abusy je v tomto uz totalne chory. Co tym dosiahnes okrem ponasierania ludi? "
Precitaj si prosim este raz ten odsek, kde spominam precislovanie, bol to len priklad.

A ked uz sa chceme hadat, kolko ludi by nasralo precislovanie 41, 43 a 44 a kolko ludi naserie precislovanie 201-212?

"PRECO je dobre mat samostatny trolejbusovy rad?"
Tak mi prosim daj proti argument - preco je dobre narvat trolejbusy nahodne medzi autobus bez akejkolvek koncepcie tak, ako boli akotak doteraz robene autobusy? Naco mame oblastne oznacovanie, aj ked to je podla niektorych hovadina, ked ho planujes/planujeme rozbit nahodnym narvatim trolejbusov do nahodnych cisel? Vsak ked uz mame nejaky system a ty chces donho narvat nieco nove, tak nech sa ten system aspon nejak dodrziava.

Dalej v com je zle vyuzit napriklad desiatkovu radu, ktora je uplne volna, aby sa tam vlozili trolejbusy? Ako to ublizi? V com to je horsie ako hodenie tbusov do nahodnych cisel? Ci zas chceme "17 elektrickovych liniek"?

@Mike - za Budapest sa ospravedlnujem, o tom autobuse som nevedel, ale v kazdom pripade, maju tam az na 1 vynimku tbusove linky pokope (70, 72-83). To iste aj v Brne.
Reply on: Palo1987 #204805:
Inak toto je dobry argument pre neexistenciu samostatneho radu: Nie je potrebne precislovavat bus linky po ich zatrolejovani.
Reply on: MatejBA #204799:
33 nie je jedina, co tak 64? alebo nocak N72? Ked raz vo vzdialenej buducnosti dojde k zatrolejovaniu 32 a 63 tiez sa nebudu menit cisla do t-busovej ciselnej rady. Pri busoch sa mi tiez zda, ze sa to opät roztrusilo a mame tu vselijake novotvarove linky. Jedine co sa zefektivnilo bolo spojenie 34+84 do jednej linky.
Reply on: 810zssk #204801:
Jeden semi-šoto argument by bol, hoci v súčasnosti a v blízkej budúcnosti úplne stratí svoju platnosť: ak sa stane porucha na trolejbusovej trati, cestujúci vedia, ktoré cestovné poriadky si nemusia pozerať ? ale nie som toho zástanca. Len je to jediná vec, ktorá ma k tomu napadla.
Reply on: Mike #204800:
Podla mna by este mohol byt pridany argument ze ani Praha nema v autobusovom rade trolejbusove linky ?
Reply on: MatejBA #204799:
Preco, preco, preco, preco, preco, preco, preco? Stale nikto neodpovedal na tuto zakladnu otazku: PRECO je dobre mat samostatny trolejbusovy rad? Viaceri sa tu tym ohanate, ale nikto ste neuviedli ziaden racionalny dovod PRECO je to lepsie. Vzdysatotakrobilo a vsadesatotakrobil je argument ekvivalentny k nikdysatotaknerobilo, teda neargument. Navyse vsadesatotakrobi ani nie je platny argument, kedze su mesta kde ziaden samostatny rad nemaju.

Kazdopadne zakladom je nasledovne: Precislovavat cokolvek je hlupost, ktora iba nasere ludi ktorym to ma sluzit. Tvoj napad este spolu s precislovanim tbusov precislovat aj abusy je v tomto uz totalne chory. Co tym dosiahnes okrem ponasierania ludi?

Tvrdis ze najjednoduhsie riesenie je narvat trolejbusy k sebe. Opat sa pytam preco? V com je to jednoduche a v com je vhodne? Lebo pardon, ale mne nejaka rosada s cislami liniek naozaj nepride jednoducha.

Podla mna je najlepsim a zaroven najjednoduhsim riesenim proste neriesit rozne hlupe sotonapady so samostatnymi radmi, precislovaniami a neviem akymi nezmyslami. Ludia si proste pamataju ze linka ktorou cestuju ma cislo X a nepotrebuju aby to bolo v nejakom rade.
Reply on: MatejBA #204799:
No Budapešť nie je dobrý priklad: 69 je električka, 70 trolejbus, 71 autobus, 72-83 trolebus, 84 autobus..
A Brno podobne: 25-27,29-39 trolejbus, 40 a vyššie autobus..
Reply on: 810zssk #204795:
A naco je dobre ich natlacit do abus cisiel, ked v BA su znacene zvlast? Zato, ze pri L33 sa tak urobilo, sa to ma robit globalne? Vsak pri tvojej argumentacii rovno mozeme zrusit vsetky cislovania - naco su nam? Nepostaci na displeji ciel autobusu a kadial ide?

A aj ked mas volne cisla 22, 34, 36, 38, 40, 42, 45, 46, 47, 48, 49, 60, 62, 69, 71, 72, 73, 76, 81, 85, 86, 89, 97, ako budes riesit trolejbusy a oblastne oznacovanie (povazujes to za sotovinu, ale ked raz ten system mame, tak nech ho aspon ako tak dodrziavame)? Ci chces vniest dalsi chaos nahodnym znacenim, ci ponechat niektore v 2XX a niektore v XX?

Najjednoduchsie riesenie je narvat trolejbusy k sebe (aj najprehladnejsie ci uz pre sotousov ci vlciakov). A ci uz to bude 1X (desiatkova rata je volna), alebo sa 4X busy precisluju na 2X a 3X a trolejbusy hodia do 4X, alebo sa im rovno da 1XX, to je uz jedno.

Brno to ma zvlast, Kosice to maju zvlast, Banska Bystrica, Zilina, Ostrava, Budapest, ... Tak naco sa zas hrat, ze sme najmudrejsi, a komplikovat nieco, co mame?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.