Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Nick #204512:
Solidarita na Slovensku nie je v mode? To hovori niekto z Gemera? Mne sa snad sniva.
Reply on: gejza #204511:
Mam 59 zamestnancov, z toho na jednej pracovnej pozicii je 18 ludi. Z toho je 14 tych tvojich pristahovalcov z Indie. Vsetci robia lepsiu a kvalitnejsiu robotu ako ti takzvani bieli.

Samozrejme vsetci suna vine, v akych srackach tato spolocnost a stat je. Nie my, Slovensky narod, jedna velka banda zlodejov, ale ti druhi....
Reply on: Nick #204512:
1. Solidarny som, ak verim tomu za co bojujem - aj ked sam by som z toho prospech nemal.

2. Z obnovenia zeleznicnej dopravy by som prospech mal, som drzitelom sietoveho listka na vlaky a teda cim viac trati s osobnou dopravou, tym viac destinacii kam viem ist bez dalsieho platenia cestovneho.

3. Peticie sa nemaju podpisovat zo solidarnosti. Pripadov kedy 5000 ludi podpisalo a potom tri a pol cloveka tyzdenne cestovalo sme tu uz mali. Vedie to akurat k opatovnemu zruseniu po vyhodeni penazi na dlhodobo neudrzatelny projekt. Navyse to oslabuje poziciu ludi ktori pripravuju skutocne uzitocne a zmysluplne peticie.
Reply on: S499.1023 #204515:
Svojimi príspevkami len potvrdzuješ, že nemáš ani poňatie, čo je systémové riešenie. Ide skôr o nejaké výbuchy hnevu, ktorým ja nerozumiem. A keď už nemáš vecné argumenty, začneš druhého diskutujúceho napádať. Také vyjadrenia, či skôr invektívy, že som "militantný šotouš a tým škodca modernej železnice" svedčia skôr o úrovni Tvojej osobnosti. Ja sa na Tvoju úroveň neznížim.
V Dobšinej je stanica blízko južnej časti mesta, v ktorej je "paneláková" časť mesta, preto tu žije aj dosť obyvateľov mesta. A je rozdiel odviesť z odľahlejšej časti obce syna, či dcéru s batožinou ku vlaku na stanicu v Dobšinej, alebo do Rožňavy.
Ja taktiež cestujem vlakmi po Slovensku a sledujem ako sú vlaky vyťažené. Ale svoje skúsenosti by som za relevantné údaje nikdy nepovažoval.
Zopakujem to opäť, nikoho nenútim niečo podpisovať. Možno tá petícia niekoho osloví a podpíše ju, niekoho petícia neosloví. Veď každý má právo na svoj názor a slobodne sa podľa toho rozhodnúť.
Reply on: Nick #204514:
Tie relevantné údaje mám z vlastných skúseností.
Reply on: Nick #204512:
Systémové by bolo požadovať pre vymenované skupiny obyvateľstva aj autobusy zadarmo ale nie obnovenie osobnej dopravy na absurdnej lokálke. Ako sorry, ale kde je v Dobšinej stanica a kde je obec? To, že autobusy v Rožňave nezachádzajú na žst., je vecou objednávateľa, všakáno?
Prečo by tie dôvody boli pseudo? Tie dôvody sú úplne reálne.
Ale potvrdilo sa mi - máš pekné články na vlaky.net, pekne fotíš ale si militantný šotouš a tým škodca modernej železnice.
Keby ste žiadali trebárs aj vlaky Rožňava mesto - Rožňava hl.st. ako prípoje na hlavnú trať (čo ale tuším po prvcej redukcii chvíľu premávalo, úplne bez úspechu), možno by som aj podpísal. Ale vy chcete všetko a nedostanete nič.
Reply on: S499.1023 #204513:
Ak máš nejaké relevantné údaje o počte cestujúcich, tak ich uveď, prípadne zdroj týchto informácií.
Reply on: Nick #204503:
A prečo tými vlakmi nikdo nejazdil, kým boli, keď je to taká jediná alternatíva?
Reply on: 810zssk #204510:
Neviem, či je to schválnosť alebo neschopnosť porozumieť o čo ide. To, že sa tu zahraničný študent a dôchodca môže odviesť vlakmi zadarmo je fakt. Ale prečo nemôžu zadarmo vlakom cestovať študenti z Dobšinej do Rožňavy? Veď toto je jadro problému, na ktorý petícia upozorňuje. Chýbajú prípoje k rýchlikom a ľudia sú odkázaní využívať individuálnu dopravu. Pritom tu existujú funkčné trate.

Nikoho nenútim, aby niečo podpisoval. Solidarita na Slovensku nie je v móde. Namiesto toho som si tu prečítal x pseudo dôvodov preč nie.
Reply on: 810zssk #204510:
"Slovaci po celej EU beru a vyuzivaju miestne sluzby a socialne systemy "

.... sú dve skupiny
- jedna nie sú Slováci, ale prisťahovalci z Indie, ktorí parazitujú kdekoľvek na čomkoľvek
- druhou sú tí, ktorí sa vďaka EÚ stali gastarbeitermi a musia za žobrácku almužnu drieť v cudzine bez toho, aby tomuto štátu splatili aspoň minimálnu časť nákladov na ich vzdelanie a zdravotnú starostlivosť

Reply on: Nick #204505:
Tie nezmysly o financovani zahranicnych cestujucich. Si mozme porovnat kolko priemerny Gemercan investuje do vlaku zadarmo pre nemeckeho turistu a kolko priemerny Nemec nainvestuje do Gemercana zijuceho v Nemecku. Slovaci po celej EU beru a vyuzivaju miestne sluzby a socialne systemy a Slovaci budu robit velke halo z toho ze nejaky jeden rakusky dochodca za tyzden odvezie vlakom zadarmo cim tomuto narodu sposobi neskutocnu skodu vo vyske 5 eur. Ak sa mu vobec bude chciet prechadzat cez ten sialeny proces registracie, pri ktorom sa ti nato drviva vacsina tych obcas cestujucich zahranicnych dochodcov vybodne a radsej si proste kupi listok.

Inak predstav si ze ine krajiny cez rozne specializovane produkty predavane VYLUCNE ZAHRANICNYM OBCANOM zvyhodnuju prepravu pre turistov z inych krajin oproti domacim. Skoda ze tam neziju Slovaci, oni vedia ze maju len brat, ale nedat ani cent.
Reply on: Vladimír #204506:
Samozrejme, že účelom petície nie je vybudovanie IS - autobus - vlak, ale vlak - vlak. Tieto trate sú dlhé od 26 (Slavošovce, Dobšiná) do 41 km (Muráň). Budovať IS autobus - vlak pri tak dlhých tratiach je nezmysel. Systém autobus - vlak je vhodný pre kratšie vzdialenosti a pri vyššej početnosti spojov.
Železnice sa od počiatku budovali systémom prípojných staníc. Doteraz tak existujú aj iné lokálne trate, aj tie, ktoré boli aj stratovejšie než lokálky na Gemeri. Navyše tie gemerské lokálne trate sú funkčné, chodia tu nákladné vlaky, a ŽSR sa o ne starajú. Cesty sú tu v porovnaní s traťami v horšom stave ako trate.
Všetci sa pohoršujú nad vlakmi zadarmo, aj mnohí študenti, ale všetci sa radi zadarmo odvezú. To, že je záujem o bezplatné cestovanie je fakt. Počet cestujúcich vo vlakoch sa zvýšil. Celé mi ti pripadá tak, že my máme vlaky zadarmo a ostatní nech si platia autobus. Mnohí pritom ani nevedia, koľko nás železnice ročne stoja. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., dostala minulý rok z rozpočtu 217,5 mil. eur. Železnice Slovenskej republiky dostali z rozpočtu 259 mil. eur. To je spolu 476,5 mil eur. Takže v porovnaní s tým je nejakých 13 mil. eur navyše podstatne menej. K tomu ešte treba pripočítať štátne Cargo a ďalšie milióny, ktoré sa investujú do výstavby predraženého koridoru.
Reply on: Nick #204503:
Obyvatelia Gemera nefinancuju nic. Obyvatelia Gemera nedokazu zfinancovat ani vlastny region a nie to este vlaky zadarmo pre ostatnych.

Vyhovorky na necinnost vlady a z toho plynucu velku nezamestnancost neberiem. Na Slovensku mame X samosprav, ktore aj bez dialnicneho napojenia a bez podpory vlady, dokazali vybudovat efektivne priemyselne parky s mnozstvom zahranicnych investorov.
Z Gemera je pri akejkolvek investicii skor pocut, ze to tam obyvatelia nechcu.
Reply on: 810zssk #204504:
čo je na tej vete zlé ???
Reply on: Nick #204505:
To, že autobusy v Plešivci nenadväzujú na rýchliky do Bratislavy a že spojenie mesta Rožňava so stanicou nie je žiadne, je samozrejme zlé. Ale riešiť to treba zosúladením CP autobusov s vlakmi a zavedením autobusového spojenia na ŽST Rožňava a nie oživovaním žiavotaneschopných lokálok.

Skutočnosť, že motívom tejto petície nie je funkčný integrovaný systém ale "aj my chceme zadarmooo" najlepšie dokazuje, akým nezmyselne nesystémovým krokom celé bezplatné cestovanie študentov a dôchodcov na železnici je.
Reply on: 810zssk #204504:
Veď je to pravda. Platíme tu rovnaké dane, ako všetci ostatní.
Reply on: Nick #204503:
"Zadarmo môžu cestovať aj študenti a dôchodcovia z krajín EÚ, takže paradoxne aj obyvatelia Gemera financujú cestovanie obyvateľom zo zahraničia a z bohatších krajín"
Za tuto vetu by som ti to nepodporil ani keby som s tym suhlasil.
Reply on: S499.1023 #204468:
Nikto Ťa nenúti niečo podpisovať, ale odvolávať sa na "absurdné trasovanie" je alibistický nezmysel. Tie trate sú vedené tak, ako aj iné trate, spravidla povedľa obcí. Takže aj vzdialenosti zastávok a staníc sú porovnateľné s inými traťami. Príkladov kde je situácia podstatne horšie, možno uviesť viacero. Takým extrémom je napr. stanica vo Východnej, ktorá je od obce vzdialená niekoľko km a nikoho nenapadne zrušiť tam zastavovanie osobných vlakov.
Situácia na Gemeri je dnes taká, že rodičia od Dobšinej a Slavošoviec musia voziť svoje deti k rýchlikom na stanicu v Rožňave a Plešivci vlastnými autami. Autobusy od Dobšinej končia v meste, nejdú na železničnú stanicu v Rožňave, ktorá vlastne leží na území obce Brzotín. Na stanicu sa dá dostať jedine taxíkom. Do Plešivca ide od Štítnika a Revúcej niekoľko autobusov, ale hovoriť o systéme prípojov k rýchlikom sa nedá. Cez víkend autobusy nechodia takmer vôbec. Revúca je o niečo lepšie na tom, pretože dnes ešte chodí pár diaľkových autobusov. No tie si musia študenti platiť, a je otázne ako dlho tie diaľkové autobusy vydržia, pretože z iných regiónov študenti prešli na bezplatné cestovanie vlakmi a autobusy sa vyprázdnili, čím prehlbujú svoju stratu. Diaľkové autobusy nie sú dotované VÚC. Niektoré ďalšie dôvody, pre ktoré som sa rozhodol spustiť petíciu, som uviedol v rozhovore pre denník Korzár:
http://roznava.korzar.sme.sk/c/7544665/roznavcan-peticiou-ziada-obnovu-dopravy-na-gemerskych-zelezniciach.html
Reply on: skeli #204500:
? ? ?

.... ak by mali mestskí či štátni policajti (alebo ten, kto ich riadi) rozum, tak tam môžu počas dní školského vyučovania medzi 07:15 a 08:00 naplniť mestský alebo štátny rozpočet na dva roky dopredu ....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.