v Ba nemozu byt taketo zariadenia dostupne uderom ruk a noh. Za par tyzdnov by to bolo znicene. Tak ako je to v Dubravke je to OK, aj ked aj tam sa do toho bude urcite buchat...
Kamera + pokuty by urobili urcite svoje (ale nie ze raz za cas niekoho potrestat, pre media, ale normalne nekompromisne pokutovat a trestat za vandalstvo).
A nemozeme donekonecna hovorit "To nemozeme, to niekto pokazi" - ked to funguje inde a su rovnake hovada aj tam, tak to moze fungovat aj tu.
aka by bola zivotnost na stanici, alebo hodzovom namesti a inde pri nasej buducnosti naroda (opiti studenti v piatok a sobotu v noci, ina inteligencia)?
Presne takéto označníky len v menšej forme sú v UK konkrétne v meste Sheffield kde som bol u syna na návšteve na každej zastávke a ukazujú aktuálny čas odchodu podľa GPS vozidla.Tak to je u nás veľká utópia.
Skoda, ze takehoto niecoho sa nedockame v Bratislave najmenej dalsich 50 rokov http://goo.gl/AlQnMM - na prestupnych uzloch by to nebolo zle (len mozno miesto pocasia nejaka mapa/schema, pripadne vyluky)
Zrovna som nad tým uvažoval, že nemusíme smútiť že nemáme metro, lebo aj obyčajné MHD zastávky sa dajú navrhnúť ako architektonické dielo. Len keď s výnimkou dedičstva z 80 a 90 tych rokov tak máme v celom meste akurát 2 typy JC Decaux a ešte nejaké zelené DPB style, ktoré vyzerajú (citujem nemenovaného zamestnanca DPB) "ako vchod do maštale..".
A všimni si ten dátum, kedy mesto vydalo svoje stanovisko. Ono to totiž nakreslili, a až potom poslali žiadosť na Magistrát o určenie dopravného značenia. Teraz ide o to, či mesto začne správne konanie a bude dôsledne trvať na vrátení značenia do pôvodného stavu..
Mesto asi prvý krát vyjadrilo obavy z obmedzenia MHD a preto nepovolilo úpravu dopravného značenia. No "investor" v tomto prípade mestská časť ho i tak zmenila. ? http://i61.tinypic.com/1fwehw.png
je velmi nekorektne takto porovnavat rozpocty.
jednak Praha je aj krajom a tak plati z tohto rozpocut veci, ktore BA nemusi lebo ich plati BSK.
Za druhe v CR platia mesta veci, ktore u nas plati stat. Napriklad takych hasicov a tusim aj zachranku, nehovoriach o nadradenej infrastrukture ako je Tunel Blanka a podobne.
V kazdom pripade Praha ma realne viac penazi, no takyto ciselny pohlad je nekorektny.
Co vsak zaraza je postoj vlady k EU fondom a Bratislave. Pravicova basta roky nemohla cerpat za pravicovych vlad a ono sa to da aj ked je region bohaty. Stacilo dobre argumentovat. Dnes tak mohla mat BA vyriesenych mnozstvo problemov. Miesto toho mame 40% nevycerpanych prostriekov, z malym predpokladom, ze sa stihnu docerpat.
Vdaka Miki, vdaka Ivan, to mame za tu 40% podporuSDKU.
"naviac mesto financuje aj straty vyplývajúce z IDS BK"
by som opravil na
"naviac mesto financuje aj straty, ktoré DPB vyčísli ako straty vyplývajúce z IDS BK" ?
Ja poznám aj prípady, kedy má jedna osoba tri osobné motorové vozidlá. Prípadne prípady, kedy sú na 3 členov 3 autá a všetky sú písané na jedného člena.
Podľa mňa politika "zľava na prvú rezidenčnú parkovaciu kartu" nie je v ničom zlá. Nikto tu nechce znevýhodňovať domácnosti, kde je viac áut. Skôr naopak, zvýhodňovať tie, kde je len jedno (práve pre to, že tu je pravdepodobný sharing vozidla). Ja tiež skôr poznám domácností, kde je viac áut. A v konečnom dôsledku by mali byť zvýhodňovaní cestujúci MHD už len z jedného jediného dôvodu: Mesto je pre ľudí a nie pre autá. Človek v MHD zaberie 0,5 m^2 verejného priestoru, človek v aute minimálne 3m^2.
Na druhej strane, nikto si nemôže dovoliť radikálne seknutie IAD. Jednak na to nemá DPB kapacity a jednak takéto nepopulárne (sme toho napokon svedkovia) opatrenie si nezoberie na krk žiadny kompetentný politik.
Takýmito drobnosťami treba začať (bus pruhy, preferencia, parkovanie). A všetky príjmy z toho dať na MHD.
Mike