ešte to che porovnania rozpočtov oboch podnikov a percento ktoré ide z rozpočtu miest na dopravné podniky, kde DPP ide z rozpočtu 45 mld. Kč 20% vo výške 9,4mld., porovnateľnú výšku dostáva DPP aj od štátu (takmer 10 mld.)...
Bratislava z rozpočtu 200 mil.€ dáva dotáciu DPB 53 mil. (25%) bez ďalších dotácií (naviac mesto financuje aj straty vyplývajúce z IDS BK)...
Ja zas uprimne nepoznam vela dospelych ludi co by pouzivali jedno sharovane auto- s vynimkou pripadou kedy auta sice pouzivaju obaja, ale stale su dve (resp. iny primerany pocet, ale viac nez jedno), pretoze skratka vela ciest absolvuju individualne. Vynimkou su take pripady kedy dieta pouziva otcovo auto a podobne.
Coho je realne vacsina si netrufam odhadnut, na to by bolo treba data ktore nemam
Páni z Prahy sa zlacnením ročného PCL inšpirovali vo Viedni (tam zlacnel z nejakých 449 na 365 €). Pri tejto inšpirácii však akosi prehliadli, že vo Viedni túto zľavu "vykryli" jednak zvýšením cien ostatných druhov CL a úplným zrušením Kurzstrecke lístku.
Takže nie je ani v Bratislave problém zvýšiť cenu jednorazových lístkov na 1,20 € (ekvivalent pražského 32 Kč lístka) a potom znížiť cenu ročných PCL hoc aj na polovicu. Len kto by to vedel u nás dobre marketingovo predať. ?
"Auta maju ludia, nie byty." - nerobil som si síce prieskum, ale nie je náhodou v meste častejší prípad, že jedno auto má celá domacnosť a používajú ho spoločne? Prípadov, keď každý člen domácnosti má auto vlastné, bude v meste podľa mňa menej než tých so spoločným autom.
Ja osobne ľudí, čo majú samostatne autá pre seba poznám skôr zo satelitných obcí, než z mesta...
Pani, miesate hrusky s jablkami. Nikto tu nehovoril ze chce tolerovat parkovanie na travnikoch, chodnikoch a podobne. Ja osobne, prave naopak, som aj za istu redukciu poctu miest.
Nikto ani nepovedal ze je za system 1 obyvatel = 1 parkovacie miesto. Hovorilo sa tu o parkovacej KARTE (nie mieste!) na obyvatela. To nijak nevylucuje redukciu parkovacich miest (za ktoru sme minimalne v rozsahu zrusenia zivelneho parkovania asi skoro vsetci na tomto fore).
Dalej v BA ani nahodou neplati ze pocet obyvatelov = pocet osob s TP (a teda narokom na parkovaciu kartu).
Auta maju ludia, nie byty. Predstava ze 1 byt = 1 rodina casto neplati. Dalej nechapem kde kto berie predstavu ze clovek byvajuci v byte sam potrebuje rovnaky pocet aut ako dvaja ludia byvajuci v jednom byte.
Praha si ale asi moze dovolit doplacat DPP viac ako Bratislava DPB, zvlast, ak DPP ma asi 10x vyssi rozpocet.
Praha ~1,8 mld eur (1 263 591 obyvatelov)
DPP 400+ mil eur dotacie + ~120 mil eur z cestovneho
Bratislava ~250 mil eur (417 389 obyvatelov)
DPB ~52 mil eur + neviem presne kolko z listkov.
Treba ju začať hľadať tam, kde sa rozdeľujú financie pre Bratislavu.
A tiež sa zamyslieť nad týmto (z tyden.cz):
"Podle strany (ODS) předběžné odhady ukazují, že by tento krok stál hlavní město asi 700 milionů korun.
Cestování pražskou hromadnou dopravou zlevní (ilustrační foto).Radní Štěpánek se proti tvrzení, že po zlevnění ročního kuponu přijde pražský Dopravní podnik až o 700 milionů korun, ohradil. Dle něj jde maximálně o 160 milionů korun, ale to jenom v případě, že si roční kupon koupí stejný počet cestujících jako před zlevněním a nepřibudou žádní noví."
Mám pocit, že o zľavách na MHD sa tu začalo hovoriť v súvislosti so zvýhodňovaním Bratislavčanov, ktorí by za to, že za nich mesto dostáva podielové dane, mali dostať od mesta čosi viac. V súvislosti s tým sa hovorilo o spoplatnení parkovania opäť s výhodami pre Bratislavčanov. Keď to nejde zmenu zákonov (lebo "Bratislava nie je Slovensko", "musel som z Bratislavy odísť medzi normálnych ľudí"), tak by to šlo takto. Okrem toho, by to donútilo priznať prechodne bývajúcich pobyt.
Nevieš sa na to pozrieť racionálne, pretože si otrokom svojho auta. Zľava na cestu v MHD, pretože si dovolíš nepoužiť auto? Naozaj?! Čo má dnes mesto z toho, že tu autá zaberajú priestor a smradia ovzdušie? Nič. Spoplatnením parkovacích miest mesto získa nástroj na reguláciu a určitý finančný obnos. Ak niekto zaberá verejný priestor súkromnou vecou, ktorá neslúži k všeobecnému úžitku spoločnosti, je úplne logické a správne, ak sa za takýto záber odvádza či už daň, alebo poplatok.
Z toho vyplýva, že nie je technicky možné, aby v existujúcej zástavbe k jednému bytu prislúchalo jedno parkovacie miesto. Možno ste si zabudli uvedomiť, že nežijete na kopaniciach alebo v Lučenci, ale v husto zastavanom a obývanom území, kde to 'územie', kde je parkovanie možné, má určitú hodnotu. Preto neexistuje nič také ako nárok na parkovacie miesto.
Ekologickú dopravu mesto podporuje tým, že naleje desiatky miliónov eur do mestskej dopravy a dúfam, že bude podporovať ďalej vytváraním preferencie verejnej dopravy formou vyhradenia jazdných pruhov, či ulíc so špeciálnym režimom dopravy, kde by boli úplne vylúčené autá s výnimkou MHD, cyklistov, motocyklistov a chodcov, prípadne jednosmerky zamedzujúce tranzitu áut v Starom Meste.
Napr. ak k danému bytu nepatrí ani jedno auto, pričom v byte bývajú pracujúci ľudia s trvalým pobytom v BA, tak tieto osoby by mohli dostať zľavu na predplatné cestovné v MHD napr. 50%. Buď pracujú tieto osoby tak blízko k bytu, že nepoužívajú MHD a teda mesto im poskytne zľavu, ktorú aj tak nevyužijú, alebo sa títo ľudia vzdali nároku na parkovacie miesto tým, že aktívne používajú MHD a teda mesto ušetrí na nákladoch na zabezpečenie parkovacieho miesta a zároveň obojstranne podporia ekologické cestovanie. Ak by takéto niečo fungovalo, určite by som začal zvažovať predaj svojho auta, ktoré využívam 90% času len v meste.
Čiže ten kto má auto má právo zaberať svojím autom cca 8 metrov štvorcových verejného priestranstva zadarmo. A ostatní, ktorí auto nemajú, musia platiť daň za užívanie verejného priestranstva. TO je na tom nezrozumiteľné. Auto tu má prednosť pred všetkým, auto je boh.
nie, každý byt má mať možnosť na jedno parkovacie miesto zadarmo ... za ostatné miesta (ak ich budú požadovať) budú musieť platiť výrazne vyššiu sumu .... čo je na tom nezrozumiteľné ???
Takže byt, ktorý nemá ani jedno auto, by mal mať v rámci spravodlivosti tiež právo zabrať verejnú plochu s rozmermi 2,5 x 4 metre zadarmo? Teda si tam v lete rozložiť napríklad stolík a gril, prípadne tam na tri dni uloží nábytok pri maľovaní ?
Prečo by mali ísť dane za psa na MHD Ja som myslel, že daň za psa pokrýva aditívne náklady vyvolané životom psov v mestách (teda odpadkové koše, sáčky, výbehy, prípadne pracovníci na odstraňovanie exkrementov). Žiaľ, platím 40 € /ročne a nič podobné som vo svojej lokalite nevidel. Rovnako ani lepšiu MHD nevidím. Takže chyba bude asi niekde inde. No keď sa potrebuješ na niekom odreagovať, prosím. Ja po svojom 3 kg psovi upracem vždy. Hoci nepopieram existenciu arogantných psíčkarov.
MatejBA
Praha ~1,8 mld eur (1 263 591 obyvatelov)
DPP 400+ mil eur dotacie + ~120 mil eur z cestovneho
Bratislava ~250 mil eur (417 389 obyvatelov)
DPB ~52 mil eur + neviem presne kolko z listkov.