Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Skoda, ze takehoto niecoho sa nedockame v Bratislave najmenej dalsich 50 rokov http://goo.gl/AlQnMM - na prestupnych uzloch by to nebolo zle (len mozno miesto pocasia nejaka mapa/schema, pripadne vyluky)
Reply on: Valec #204091:
Zrovna som nad tým uvažoval, že nemusíme smútiť že nemáme metro, lebo aj obyčajné MHD zastávky sa dajú navrhnúť ako architektonické dielo. Len keď s výnimkou dedičstva z 80 a 90 tych rokov tak máme v celom meste akurát 2 typy JC Decaux a ešte nejaké zelené DPB style, ktoré vyzerajú (citujem nemenovaného zamestnanca DPB) "ako vchod do maštale..".
Reply on: luky133 #204090:
A všimni si ten dátum, kedy mesto vydalo svoje stanovisko. Ono to totiž nakreslili, a až potom poslali žiadosť na Magistrát o určenie dopravného značenia. Teraz ide o to, či mesto začne správne konanie a bude dôsledne trvať na vrátení značenia do pôvodného stavu..
http://cestovanie.aktuality.sk/clanok/9100/najkrajsie-stanice-metra-na-svete/

To museli hodnotiť dosť dávno, keď tam nie je žiadna zastávka z Dúbravky, a dokonca ani Blumentál.
Mesto asi prvý krát vyjadrilo obavy z obmedzenia MHD a preto nepovolilo úpravu dopravného značenia. No "investor" v tomto prípade mestská časť ho i tak zmenila. ?
http://i61.tinypic.com/1fwehw.png
http://bratislava.sme.sk/c/7509133/zupa-vybudovala-12-inteligentnych-priechodov-pre-chodcov.html

A zupa sa tvari tiez, ze Bratislavsky samospravny kraj ma len tri okresy miesto osmich. Zo svojich 600tis obyvatelov 450 tis ignoruje.
Reply on: MatejBA #204076:
je velmi nekorektne takto porovnavat rozpocty.
jednak Praha je aj krajom a tak plati z tohto rozpocut veci, ktore BA nemusi lebo ich plati BSK.
Za druhe v CR platia mesta veci, ktore u nas plati stat. Napriklad takych hasicov a tusim aj zachranku, nehovoriach o nadradenej infrastrukture ako je Tunel Blanka a podobne.
V kazdom pripade Praha ma realne viac penazi, no takyto ciselny pohlad je nekorektny.

Co vsak zaraza je postoj vlady k EU fondom a Bratislave. Pravicova basta roky nemohla cerpat za pravicovych vlad a ono sa to da aj ked je region bohaty. Stacilo dobre argumentovat. Dnes tak mohla mat BA vyriesenych mnozstvo problemov. Miesto toho mame 40% nevycerpanych prostriekov, z malym predpokladom, ze sa stihnu docerpat.
Vdaka Miki, vdaka Ivan, to mame za tu 40% podporuSDKU.
Reply on: VLK #204083:
"naviac mesto financuje aj straty vyplývajúce z IDS BK"
by som opravil na
"naviac mesto financuje aj straty, ktoré DPB vyčísli ako straty vyplývajúce z IDS BK" ?
Ja poznám aj prípady, kedy má jedna osoba tri osobné motorové vozidlá. Prípadne prípady, kedy sú na 3 členov 3 autá a všetky sú písané na jedného člena.

Podľa mňa politika "zľava na prvú rezidenčnú parkovaciu kartu" nie je v ničom zlá. Nikto tu nechce znevýhodňovať domácnosti, kde je viac áut. Skôr naopak, zvýhodňovať tie, kde je len jedno (práve pre to, že tu je pravdepodobný sharing vozidla). Ja tiež skôr poznám domácností, kde je viac áut. A v konečnom dôsledku by mali byť zvýhodňovaní cestujúci MHD už len z jedného jediného dôvodu: Mesto je pre ľudí a nie pre autá. Človek v MHD zaberie 0,5 m^2 verejného priestoru, človek v aute minimálne 3m^2.

Na druhej strane, nikto si nemôže dovoliť radikálne seknutie IAD. Jednak na to nemá DPB kapacity a jednak takéto nepopulárne (sme toho napokon svedkovia) opatrenie si nezoberie na krk žiadny kompetentný politik.

Takýmito drobnosťami treba začať (bus pruhy, preferencia, parkovanie). A všetky príjmy z toho dať na MHD.
Reply on: Andy #204078:
No tak si tá domácnosť, ktorá má len jedno auto dokopy, kúpi len jednu parkovaciu kartu. O to lepšie.
Reply on: 810zssk #204077:
Presne tak.
Reply on: diwi #204074:
už som to dal aj na FB tak to dám aj sem:

ešte to che porovnania rozpočtov oboch podnikov a percento ktoré ide z rozpočtu miest na dopravné podniky, kde DPP ide z rozpočtu 45 mld. Kč 20% vo výške 9,4mld., porovnateľnú výšku dostáva DPP aj od štátu (takmer 10 mld.)...

Bratislava z rozpočtu 200 mil.€ dáva dotáciu DPB 53 mil. (25%) bez ďalších dotácií (naviac mesto financuje aj straty vyplývajúce z IDS BK)...

DPP v číslach: http://www.dpp.cz/dpp-v-datech/
Reply on: Andy #204078:
Ja zas uprimne nepoznam vela dospelych ludi co by pouzivali jedno sharovane auto- s vynimkou pripadou kedy auta sice pouzivaju obaja, ale stale su dve (resp. iny primerany pocet, ale viac nez jedno), pretoze skratka vela ciest absolvuju individualne. Vynimkou su take pripady kedy dieta pouziva otcovo auto a podobne.

Coho je realne vacsina si netrufam odhadnut, na to by bolo treba data ktore nemam 🙂
24,- Kč je za 30min,
32,- Kč je za 90min

uz som si to pozrel, nam stacil vzdy ten za 24,- KČ preto som sa o ine neyaujimal ?
Reply on: Valec #204079:
neviem, minuly tyzden sme sa vozili po prahe za cenu jednorazoveho CL 24,- Kč

Za 24 CZK dostanete
0,87 EUR


cize je to stale lacnejsie ako u nas v BA
Reply on: diwi #204074:
Ešte by som k tomu doplnil:

Páni z Prahy sa zlacnením ročného PCL inšpirovali vo Viedni (tam zlacnel z nejakých 449 na 365 €). Pri tejto inšpirácii však akosi prehliadli, že vo Viedni túto zľavu "vykryli" jednak zvýšením cien ostatných druhov CL a úplným zrušením Kurzstrecke lístku.

Takže nie je ani v Bratislave problém zvýšiť cenu jednorazových lístkov na 1,20 € (ekvivalent pražského 32 Kč lístka) a potom znížiť cenu ročných PCL hoc aj na polovicu. Len kto by to vedel u nás dobre marketingovo predať. ?
Reply on: 810zssk #204077:
"Auta maju ludia, nie byty." - nerobil som si síce prieskum, ale nie je náhodou v meste častejší prípad, že jedno auto má celá domacnosť a používajú ho spoločne? Prípadov, keď každý člen domácnosti má auto vlastné, bude v meste podľa mňa menej než tých so spoločným autom.

Ja osobne ľudí, čo majú samostatne autá pre seba poznám skôr zo satelitných obcí, než z mesta...
Pani, miesate hrusky s jablkami. Nikto tu nehovoril ze chce tolerovat parkovanie na travnikoch, chodnikoch a podobne. Ja osobne, prave naopak, som aj za istu redukciu poctu miest.

Nikto ani nepovedal ze je za system 1 obyvatel = 1 parkovacie miesto. Hovorilo sa tu o parkovacej KARTE (nie mieste!) na obyvatela. To nijak nevylucuje redukciu parkovacich miest (za ktoru sme minimalne v rozsahu zrusenia zivelneho parkovania asi skoro vsetci na tomto fore).

Dalej v BA ani nahodou neplati ze pocet obyvatelov = pocet osob s TP (a teda narokom na parkovaciu kartu).

Auta maju ludia, nie byty. Predstava ze 1 byt = 1 rodina casto neplati. Dalej nechapem kde kto berie predstavu ze clovek byvajuci v byte sam potrebuje rovnaky pocet aut ako dvaja ludia byvajuci v jednom byte.
Reply on: diwi #204074:
Praha si ale asi moze dovolit doplacat DPP viac ako Bratislava DPB, zvlast, ak DPP ma asi 10x vyssi rozpocet.

Praha ~1,8 mld eur (1 263 591 obyvatelov)
DPP 400+ mil eur dotacie + ~120 mil eur z cestovneho
Bratislava ~250 mil eur (417 389 obyvatelov)
DPB ~52 mil eur + neviem presne kolko z listkov.
Reply on: diwi #204074:
Treba ju začať hľadať tam, kde sa rozdeľujú financie pre Bratislavu.

A tiež sa zamyslieť nad týmto (z tyden.cz):
"Podle strany (ODS) předběžné odhady ukazují, že by tento krok stál hlavní město asi 700 milionů korun.
Cestování pražskou hromadnou dopravou zlevní (ilustrační foto).Radní Štěpánek se proti tvrzení, že po zlevnění ročního kuponu přijde pražský Dopravní podnik až o 700 milionů korun, ohradil. Dle něj jde maximálně o 160 milionů korun, ale to jenom v případě, že si roční kupon koupí stejný počet cestujících jako před zlevněním a nepřibudou žádní noví."

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.