Reply on: Andy #20236:
Keďže celý extravilánový úsek rýchlodráhy zo žliabkových koľajníc typu NP4 bol v roku 1992 komplet vymenený za vignolové S49, no a práve v úseku uvedeného mosta sa nachádza tiahle ostré "esíčko". K vykoľajeniam dochádzalo práve po otvorení novej trate, keď žliabok ako logická prídržnica chýbal a vlaky jednoducho doslova vypadávali. Že nebudú vypadávať pri vyšších rýchlostiach sa zistilo až potom, keď niekoho napadlo, že všetky vykoľajenia boli v smere oblúka dovnútra, takže pri vyššej rýchlosti udržalo vozidlo bez vykoľajenia vyššia rýchlosť a zotrvačná sila. Následne sa nainštalovali po oboch vnútorných stranách prídržnice v tvare "┌" a "┐" a vykoľajenie sa už nevyskytlo. Zachovali sa však značky "Pozor! Úsek častých mimoriadných udalostí."
Sarko
No to sa mi nepozdáva. Prečo by mal dispečer robiť vodičské oprávnenie na vozidlá MHD, keď sa premáva max. v aute.
Prípad neschopnosti vodiča je, si myslím, veľmi vzácny a ak sa aj tak stane, je predsa lepšie doniesť vodiča-zálohu, ktorý pokračuje v jazde, než aby to dispečer odtiahol do vozovne.
Okrem toho, dielenskí majú vodičáky, ale len ako posunovači, nesmú však prepravovať cestujúcich. Zrejme je to aj prípad BA a PH dispečerov. V tomto prípade by to bolo niečo úplne iné.