V tom je jeden pekný podvod - to sú ceny obyčajných autobusov a NP trolejbusov. Ale inak je T-bus tak o 20-30% drahjší než A-bus. Ono sa to vráti na energiách a na údržbe.
I.
No tak to mám pocit, že KE sú v nejakej inej galaxii. Pretože v BA dispečeri:
1) Majú oprávnenia
2) Brigádnicky jazdia
3) V prípade neschopnosti vodiča, dopravnej nehody a podobne odťahujú vozidlá do vozovne.
V Prahe dispečeri:
1) Majú oprávnenia
2) Brigádnicky jazdia
3) V prípade neschopnosti vodiča a podobne jazdia s cestujúcimi na trati až do vystriedania zálohou.
I.
V pripade mimoriadnej udalosti sa platnost cestovneho listka primerane predlzuje. To je v prepravnom poriadku. A mimoriadna udalost je aj meskanie, prip. vynechanie spoja. Takze nemusis stikat novy listok kvoli tomu.
Vieš, ono MHD je v podstate o "ľudskom faktore"-ale ani ten nič nezmôže, keď technika zlyhá. Nie je to nič nové pod slnkom a netýka sa to len Bratislavy-vynechanie spoja sa môže pritrafiť aj "v lepších dopravách"!!! Navyše-aj ja viem, aké to "tarifne" je-tiež nejazdím zadarmo... :o) Ale môžem Ťa uistiť, že pokiaľ je to len trochu technicky a ľudsky možné, vynechaný spoj sa na 90% zo 100 VŽDY HRADÍ-aj keď sa záložné vozidlo niekedy NEMÁ možnosť napojiť sa od konečnej a napája sa po trase, aby dohral meškanie a obslúžil čo najviac ľudí. V samej podstate-AJ MHD JE LEN ČLOVEK-a aj keď sa to niekedy ani na druhý pohľad nezdá, ľudia tam niekedy dokážu zázraky, aby to aj pri súčasnom stave fungovalo, ako má. Takže tak
ja si myslim ze mhd su riadni *3@#$3* dnes rano idem do skoly a 68 od stareny o 9:00 nesla a dalsia ide az 9:18 ako ja k tomu pridem???? a navyse co si mam cvakat furt tie listky ved mi jeden polhodinovi keby sli podla rozpisu mal stacit
Pokial viem, tak BA dispecer ma mat papiere na gumokol, dratolez aj tramvaj. Ale bohvie, ci tomu tak nozaj je. Ale sem tam vidim, ze dielensky ide s tramvajou von na jedno kolo, ako striedac.
Nuž, moja nainvná predstava vyplývala, ako inak, z prešovských skúseností, kde je úplne bežné, že zároveň vodičom je aj dielenský pracovník. O dispečeroch sa ani nebavíme, to je úplná samozrejmosť, že majú opravánenie na jazdu vozidlom MHD.
Preto som sa celkom logicky domnieval, že dispečer samozrejme kurzom pre riadenie električky prešiel. A ktohovie, možno to tak v BA naozaj je. To už by ale niekto z BA musel napísať...
K3R-N v BA nikdy nebude, to je blbost, osobne tomu neverim. Sice, nerobi to DPB, takze je tam ista nadej... Vssak DPB nie je schopny spravit ani obycajnu K2G, K3R-N by robili as sto rokov, potom by ju dali rovno do muzea. A K2G 7085 asi tak aj dopadne, dokoncia ju za dvadsat rokov a potom sup medzi histroricke vozidla s nou...
Ale aj tak si nedovolím nepodpichnúť, kým v Bratislave pracujete zatiaľ len na nejakej požiadavke a samotná rekonštrukcia je ešte pekne ďaleko, Košice najneskôr od Nového roka s KT8RN už reálne jazdia!
Vrátim sa ešte, ako si to nazval, k Tvojej naivnej predstave odcúvania električky dispečerom .
Ako som si dodatočne overil, dispečer nesmie za žiadnych okolností riadiť vozidlo MHD alebo akokoľvek suplovať vodiča električky. Ak by k niečomu takému aj došlo, v prípade akéhokoľvek problému si za to zodpovedá sám vodič. Dispečeri poväčšinou ani nemajú vodičské oprávnenia. Napr. v KE ich z celkového počtu majú len dvaja.
Preto je teoreticky len jedna možnosť, vodič bude cúvať sám a dispečer sa bude z bezpečnostných dôvodov nachádzať na stanovišti vodiča.
Igorko:
Ešte sa vrátim k Brnu ohľadne tej šírky kolies. Získal som neoficiálne vyjadrenie z Drážneho úradu ČR, ktoré je nasledovné:
"DPMB používá šířku kola (nikoliv dotykové kružnice!) 100 mm. Je to hlavně z důvodu možnosti nenavařeného křížení pri ostřejších uhlech. Mělo to korespondovat i s používaním kolejnic S 49 a také S 49 vyhybek, ale ty se přestaly používat, rovněž přechod na železniční tvar kola se zastavil a nepokračuje. Šířku kola 100 mm mají všechny tramvaje již několik let. Šířka kola se měnila pravě z toho důvodu, aby se mohly upravit stávající výhybky a křížení. Celá problematika je velmi složitá a v současné době ji bohužel nikdo nezkoumá a neřeší."
Áno, košický perešský most je kapitola sama o sebe . Je oficiálne dokázané, že akákoľvek električka tu pri rýchlosti pod 7 km/h na 99% vykoľají. Optimálne je to od 10 do 20 km/h.
Čo je to však oproti tvrdeniu istého zamestnanca DP, ktorý zastáva teóriu, že pri vysokých rýchlostiach vzniká medzi vozidlom a zemou VÁKUUM (!!!). Je to "majiteľ" meracieho vozidla 101 (ex 298), s ktorým som v roku 1995 zažil jazdu smrti s rýchlosťami 60 km/h v oblúkoch a navyše v protismere... Na dôvažok to bola ex 298, ktorá sa v roku 1978 vykoľajila a vyvrátila na amfiteátri.
To pozvanie na pivo beriem. Myslím, že to zvládneme aj bez pomoci topmanažmentu .
Igorko
I.