Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mohu vedět, jaká je u DP Bratislava spokojenost s SD autobusy TAM 232 popř. s KB vozy TAM 272 ?
Předem díky za pokud možno objektivní hodnocení jak ze strany provozu, údržby, vlastností apod., tak ze strany cestujícího.
Reply on: Sarko #20156:
Predstavujem si to veľmi naivne, ak by vodič ostal na svojom stanovišti a odcúval by to dispečer?
Reply on: Vladimír #20155:

Skus sa len vzit do ulohy vodica. Si zodpovedny za zastupy ludi, ktorych vezies. Mozna zmena predpisu by mozno prichadzala do uvahy, ak by sa na oboch stanovistiach vodica nachadzali napr. dispeceri a vodic by cuval zo zadnej plosiny "B" vozidla. No cudujem sa Ti, ze Ta este neodradil uz len cas potrebny k vykonaniu vsetkych potrebnych ukonov pri cuvani.
Reply on: Sarko #20153:
A nebolo by jednoduchšie zmeniť predpis a povoliť cúvanie s cestujúcimi? 😉
Reply on: Turbo #20147:
Poznam, je to dve zastavky odo mna. Velmi pekne, male, utulne 🙂
Reply on: Sarko #20152:

Aby som predisiel pripadnym nedorozumeniam, este upresnim:

Ad 1) pri zamknutej vyhybke sa vyskyt nehody minimalizuje. Ak vsak vodic prekroci predpisanu rychlost, sanca na mozne vykolajenie sa umerne zvysuje. Zamknuta vyhybka proti hrotu sa posudzuje ako vyhybka po hrote, preto aj rychlost prejazdu zodpoveda rychlosti cez vyhybku po hrote.

Ad 4) som mal na mysli, ze spominana jednokolajna trat nema nic spolocne s prave preberanou temou, nie diskusiou ako takou. Jednokolajne trate su uplne ine kafe.

Ad 5, odst. a) som zabudol dokocit vypocet. 5 suprav po 5 minut manipulacnej jazdy = potrebny cas na prejazd vsetkych 5 suprav je cca 25 minut. Rovnakych 25 minut budeme musiet zdrzat opacny smer. Pre pripade dosledneho dodrziavania predpisov (vystup a nastup cestujucich pocas cuvania) si odhadnut celkovy cas ani netrufam. Dovtedy snad stihnu odstranit aj nasledky DN.

Ad 5, odst. b) je potrebny cas na prejazd vsetkych 5 suprav cez kolajovu spojku cca 2 minuty. Zdrzanie opacneho smeru je minimalne.
Reply on: neoplan #20151:

Tak 1), pri zamknutej vyhybke proti hrotu nehoda nehrozi;

2) v pripade kolajovej splietky by to bolo istene dvojnasobne;

3) spojku kazdych 500m??? Neblazni! Na kazdom useku od centra mesta 2, nanajvys 3 taketo spojky;

4) jednokolajna trat v madarskom Szegede s touto diskusiou nema nic spolocne;

5) zober si cisto teoreticky priklad, stane sa DN, dispeceri sa dostavia do 10 min., za ten cas vznikne pred spojkou kolona, dajme tomu, 5 suprav a teraz:

a) vodic so supravou prejde kolajovu spojku, zastavi, zaaretuje brzdnu slapku, vypne prepinac riadenia, prepne reverzny prepinac do nulovej polohy, zamkne kabinu, prejde do "B" vozidla, otvori kabinu, prepne reverzny prepinac "vzad", prepne PCZ (prepinac cuvacieho zariadenia), zapne prepinac riadenia, zavrie kabinu, otvori panel na zadnom stanovisti, vycuva rychlostou do 5 km/h, zavrie panel cuvania, otvori kabinu, vypne prepinac riadenia, prepne reverzny prepinac, prepne PCZ, zavrie kabinu, otvori kabinu na "A" vozidle, prepne reverzny prepinac "vpred", zapne prepinac riadenia a ide do protismeru - cas trvana vsetkych ukonov na jednej suprave min. 5 minut!!!

b) v pripade dvojitej kolajovej spojky, resp. spojok "N" a nasledne "И" vodic supravy iba pocka na odomknutie a prehodenie vyhybky dispecerom do zelaneho smeru - cas 30 sekund.

A nakoniec to najlepsie, podla predpisu PRI CUVANI sa vo vozidle nesmie nachadzat ZIADNA INA OSOBA! A to ani v pripade koordinovania dispecermi. Takze ku bodu 5, odst. a zapocitaj si +10 min. na vyhodenie a nasackovanie vsetkych cestujucich. Tych vsak na otvorenej trati na cestu vypustit nemozes...

A teraz "babo radz, babo mudra budz"...
Reply on: Sarko #20136:
hm, naco dvojita spojka.... ved predsa pri spojke "И" ides po hrote vzdy".

pozri sa, stane sa nehoda, hej?

elina zacuva k najblizsej spojke ( za asistencii dispa) a dostane sa tak na protismernu kolaj (eliny v protismere budu na chvilu stopnute) tu ale pojde pomalsie, lebo pojde proti hrotom, a na najblizsej spojke sa zase vrati do svojej kolaji bez cuvania. V opcnom smere to plati rovnako. Podla mna by stacila spojka kazdych 500m typu "И".

V madarskom meste szeget, maju iba jednu kolaj, ktora sa len na zastavkach rozdvojuje. vzhladom na to, ze zastavky su blizko pri sebe sa elektricka (cakajuca na protichodnu) velmi nezdrzi. avsak si to neviem predstavit pri DN

Ta spojka "И" je genialny napad, uz tym niekto zasvatil niekoho kompetentneho?
hm, zacina sa formovat nejaka uderna svorka na to diskusne forum do astorky? aj by som sa pridal, ak by sa slo 🙂
Reply on: Turbo #20147:
Síce ju prednedávnom dokončili ale v múzeu ešte nie je. Môžeš sa tam ale pozrieť na ex-aj-bratislavskú T2:-).
Reply on: Turbo #20145:
Ty nevieš, kedy je strojársky veľtrh v Brne??????
Reply on: PvvS #20146:

Tak nic, ja idem az o tyzden. Uz sa tesim na Prahu. Rad by som tam navstivil muzeum tramvaji, udajne prednedavnom dokoncili tu T3. Pozna to tam niekto? Igorko, Martyk aj ostatny?
Reply on: Turbo #20145:
Právě teď http://www.bvv.cz/msv 15. - 19. 9. 2003, Brno - Výstaviště

Provozní doba Pondělí - čtvrtek 9.00 - 18.00 hod
Pátek 9.00 - 16.00 hod
Reply on: PvvS #20144:

Kde a kedy to bude? Dalsi tyzden cestujem do Prahy a rad by som sa zastavil.
Reply on: Turbo #20143:
Mezinárodní strojírenskej veletrh . Tedy to co je na výstravišti teďka . Takový to předvádění hrůz a děsů , co se podařilo u nás i ve světě vyprodukovat . Tedy věci podobný K3N .
Reply on: PvvS #20142:

Co je MSV?
Chystá se někdo na MSV ??? A případně kdy ?? Abych věděl esli tram nenarazím na známou tvář.
Sudruhoavia nam uspesne zrusili preferenciu na Zlatych pieskoch! Nemam slov... 😞
Reply on: Igorko #20139:

Jasné, nemám však také písmenko, ktoré by to zobrazilo ako koľajovú splietku. Pri spojke s koľajovou križovatkou je použitie splietky priam ideálne.

Čo sa týka spojok výhradne po hrote, veď to som písal, že by to bolo najlacnejšie a najjednoduchšie riešenie. T.j. spojky po hrote, prvý prejazd s cúvaním na nesprávnu koľaj a následne plynulý prejazd späť priamo. Vari som niečo napísal nejasne?

O košickú výhybku pri Hoteli Strojár nemaj obavy. Ten kúsok trate, obe výhybky a koľajová križovatka, ktoré sú nainštalované na monolitnej doske sa bude starať dodávateľská firma, ktorá bude monitorovať, ako trať "pracuje". Trať z tohto dôvodu zostala na otvorenom zvršku a všetky opravy robí v záruke dodávateľ. Čo sa týka spomínaných výhybiek, aj napriek tomu, že sú stavané na rýchlosť 50 km/h, platí pre nich všeobecný predpis 10 km/h proti hrotu a 15 km/h po hrote, takže nepredpokladá sa žiadne zvýšené opotrebovanie. Špeciálne vytvrdená oceľ so zvýšeným obsahom mangánu naopak zaručuje, že z cenového hľadiska je jedna takáto výhybka výhodnejšia, než niekoľkonásobná výmena ojazdených jazykov na bežnej výhybke. Ale ako žart to od Teba beriem 😉.
Reply on: Sarko #20136:
Prosím Ťa, to čo kreslíš, nie je koľajová splietka. Koľajová splietka sú dve jednokoľajné trate, ktorých osová vzdialewnosť je menšia než rozschod trate. Vidieť v Prahe na Malostranskom námestí (prejazd do Letenskej) či na spoločnom úseku JHMD s normálnerozchodnou traťou pri Jindřichovom hradci. To, čo kreslíš, sa volá dvojitá koľajová spojka, A pokiaľ by boli výhybka na jednoduchých spojkách len po hrote, tak by sa vždy šlo do nesprávneho smeru smeru cúvaním a späť priamo. Skús si to nakresliť.
No a výhybka pri hoteli Strojár - pri košickej údržbe tratí by som sa na tú 50 proti hrotu spoliehal maximálne tak rok. A radšej by som kúpil 4 výhybky na 30 než jednu na 50:-).
I.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.