m@rtin: o tej novej pristávacej ploche som počul od ministra dopravy avšak nie, že sa IDE stavať ale, že sa tam raz, keď ju bude treba, môže postavať. Ono nikde som vo svojom príspevku nepísal, že sa ide teraz stavať ale pochopené to tak mohlo byť.
O počte rastu prepravených cestujúcich bolo vyslovené z úst nezávislého experta, ktorý tvrdil, že za minulý rok to bolo 25% a tento rok za prvých sedem mesiacov spomínaných 38%. Čísla si necucám z prstu, len interpretujem slová nezávislého experta, ktorý dosť rýpal do ministra aby sa bratislava nepredala Swechatu, že to rozvoj letiska veľmi zbrzdí.
Takže tomu pánovi môžem len veriť a ešte štatistickému úradu, ale tam som nebol.
K tým pristávacím dráham. To číslo je určite rátané tak, že keby boli 3 dráhy tak pri najväčšej možnej obsaditeľnosti lietadla s najväčšou kapacitou by bolo možné prijať toľko a toľko cestujúcich. Alebo to možno počítajú aj nejako inak, ja som len napísal čo som počul v rádiu konkrétne na Slovenskom rozhlase v relácii popoludnie s rozhlasom.
Tak toto je odpoveď a nie je začo
O počte rastu prepravených cestujúcich bolo vyslovené z úst nezávislého experta, ktorý tvrdil, že za minulý rok to bolo 25% a tento rok za prvých sedem mesiacov spomínaných 38%. Čísla si necucám z prstu, len interpretujem slová nezávislého experta, ktorý dosť rýpal do ministra aby sa bratislava nepredala Swechatu, že to rozvoj letiska veľmi zbrzdí.
Takže tomu pánovi môžem len veriť a ešte štatistickému úradu, ale tam som nebol.
K tým pristávacím dráham. To číslo je určite rátané tak, že keby boli 3 dráhy tak pri najväčšej možnej obsaditeľnosti lietadla s najväčšou kapacitou by bolo možné prijať toľko a toľko cestujúcich. Alebo to možno počítajú aj nejako inak, ja som len napísal čo som počul v rádiu konkrétne na Slovenskom rozhlase v relácii popoludnie s rozhlasom.
Tak toto je odpoveď a nie je začo
Sarko
O tych odstranenych sedadlach viem. Praha takisto odstranovala, ale len prostredne sedadlo, pricom krajne zostali.
Opakujem vsak, ze ine usporiadanie sedadiel este neurcuju prevedenie SU. Dolezita je informacia, ze seria z r. 1982 bola urcena pre domaci trh. To, ze sa CKD v roku 1982 rozhodlo pre zjednotenie prevedeni SU a CS na tom nic nemeni. Naopak, prave preto sa pouziva od zaciatku tohto obdobia oznacenie SUCS. Dolezity je medznik ukoncenia vyroby typu T3CS pre domaci trh a tym je rok 1976. Dodavka pre domaci trh bola obnovena az v roku 1982, v nudzovej situacii vsak v zjednotenom prevedeni tak pre domaci trh, ako aj export.
Typickym prikladom standardnych T3SU bola kosicka suprava ev.c. 229/III+298/II. V roku 1978 na amfiteatri havarovala povodna suprava T3CS ev.c. 229/II+298, ktora bola v roku 1980 nahradena nahradnymi vozidlovymi skrinami (pozor, seriova vyroba T3CS skoncila v roku 1976). V skutocnosti vsak islo o kompletne vozidla typu T3SU, ktore Rusi udajne vratili na reklamaciu CKD. Spat ich uz vsak odmietli prevziat a tak skoncili v Kosiciach. Na tychto vozidlach boli odstranene zvisle madla v tvare obrateneho pismena "U", ktore boli instalovane uprostred dverneho priestoru. Takisto boli na celach na streche odstranene 600V zasuvky pre jazdu na jeden zberac. Sedadla v usporiadani 2+1 a trojsedadlo zostali ponechane. Bez upravy zostala aj zasuvka mnohoclenneho riadenia, ktora je odstredena napravo a vlavo od nej sa nachadza mala zasuvka riadenia pomocnych obvodov. Do roku 2000 boli zachovane rovnake male zasuvky aj na karoserii, ktore sa nachadzali vedla krytu zasuvky mnohoclenneho riadenia. Kryty smeroviek su umiestnene na medziokennych stlpikoch v hornej casti, nie v spodnej. A napokon rozdiely v elektrickej vyzbroji NEUMOZNOVALI JAZDU s ostatnymi vozidlami typu T3SUCS, dokonca ani so seriou z roku 1982! Vozidla mali usporiadanie 2+1, co ich predurcovalo pre spriahanie do trojiciek 3xT3. Seria z roku 1982 sa dala bez problemom spriahat do trojiciek aj s poslednou seriou z roku 1989 a taketo trojicky aj existovali. vozidla T3SU ev.c. 229/III+298/II vsak aj napriek tomu po 20-tich rokoch prevadzky az do vyradenia z osobnej prevadzky v roku 2000 dojazdili v nemennej suprave.
V sucasnoti tieto vozidla sluzia ako meracie vozidlo ev.c. 101/II (ex 298/II) a brusiace vozidlo ev.c. 112 (ex 102/II, reex 229/III) a dnes som si vo vozovni osobne overil, ze na zadnom a prednom cele na streche su viditelne skrutky po zasuvkach na 600V s rozmiestnenim na sirku a dlzku cca 10x40 cm, zachovali sa po jednej malej zasuvky vedla zasuvky mnohoclenneho riadenia a pod gumou su na podlahe diery po madlach vo dvernom priestore. Na ovladacom paneli sa dochovali aj texty v rustine.
Tieto T3 opravnuje nosit doplnkove oznacenie SU. Naopak, vsetky serie od r. 1982 az do uplneho ukoncenia seriovej vyroby T3 v roku 1989, ktore boli od zaciatku urcene pre domaci trh, su logicky oznacovane ako SUCS. Akekolvek ine oznacovanie je tendencne a populisticke.
Maly detail na zaver, typ T3SU sa vyrabal vylucne na podvozkoch s rozchodom 1435 alebo 1524 mm. Ak by nejake T3SU Bratislava kupila, predpokladam, ze by musela menit aj podvozky. Seria z roku 1982 vam vsak bola vyrobena a prisla na podvozkoch s 1000 mm rozchodom.