Dojazdový spoj linky 5 končiaci na Vinohradoch. Po vystúpení väčšiny osadenstva, vodič zatvoril dvere, zhasol vo vozňoch osvetlenie a rozbehol sa. Keď sa spamätali v prítmí vozňa zabudnutí cestujúci, stlačili dopytové tlačilo pre vystúpenie vodič zastavil.
Myslel si však že to bola len jedna zabdlúdená ovečka, keď videl jednu osobu vystúpiť zrazu zatvoril dvere, no v tom ešte vystupovali dve osoby, staršiu pani privrelo v dverách, naštastie sa nejako vyšmrdkala, no dvere privreli kabelku (a uväznili vo vozni ešte jednu osobu). Pani v šoku držala kabelku ľudia stláčali dopytové tlačidlá na otvorenie dverí, vodič to ignoroval rozbehol sa smerom Vozovňa Krasňany, pani držala kabelku a utekala našťastie ju vo vhodnej chvíli pustila (mohlo to skončit tragicky). Vodič ako nič, odfrčal (naozaj na tom úseku nezvyčajne rýchlo) do Vozovne, s kabelkou v dverách a cestujúcim v druhom vozni vlaku.
Pani sa zúfalo rozbehla do Vozovne... ktohovie čo sa odohrávalo tam ?
Vodič nemá po skončení jazdy jaksik povinnosť skontrolovať oba vozne? Doteraz na dojazdových spojoch som to videl vždy ?
S tvojich prispevkov mam taky pocit ze podporujes chudacikov ciernych pasazierov, by mozno si aj sam jeden. Dufam ze sa zmenia zakony tak aby mali revizori pravo "rozdavat"...
Toto len potvrdzuje to čo ja hovorím už dávno - že za súčasnej legislatívy, keď sú revízori v podstate bezzubí, by revíziu lístkov mala robiť mestská polícia, alebo aspoň by mestapák mal byť pri každej revízií prítomný. Jednak má všetky potrebné právomoci a jednak by vedel zasiahnuť v prípade že sa situácia takto zvrhne - bo esbéskár ako obyčajný civil je skôr na smiech. To by potom šuhajko dostal pekne po zásluhe po držke obuškom a ešte by aj bol stíhaný za napadnutie verejného činiteľa.
ak je v CR obdobna legislativa ako u nas, tak to je na trestne oznamenie a cudujem sa ze tych zamestnancov dopravneho podniku nezbili v ramci nutnej obrany...
Stalo sa niekoľkokrát, najznámejšoí bol Vincov zabudnutý voz, keď pred zváračákom smer mesto namiesto elektriky rozpojil na 2xT6A5 mechaniku, odpálil s prvým vozom preč a pot ho zalial, keď sa na Nám. SNP/ Hurbanovom nám./Obchodnej pozrel do zrkadla, či to ide za ním cez výhybku. Nešlo.
Osobne som videl, keď sa v zastávke Botanická záhrada rozdrapila 7749+50 na ktorej delenej 1/?, asi pred 10-12 rokmi. Vtedy to bol vcelku slušný hrkotáč, búchali o seba vozy, hlavne pri zastavovaní. Súprava normálne zastala v zastávke, po výstupe a nástupe vodič odzvonil, zavrel dvere a spáchal rozjazd smer Lafranconi. Odišiel však len 1.voz. V momente rozjazdu sa prejavil starý lom materiálu čapu spriahadla, ten povolil, gravitáciou vypadol do koľaje, 1.voz odišiel síce bez zadnej kuplovačky, ale zato s vytrhnutým káblom. Druhý tam zostal stáť, stíchnutý, zhasnutý, so zavretými dverami a jednou kuplovačkou naviac v mieste, kde obvykle stoja druhé vozy prvej súpravy. Odovza vodiča bola vcelku rýchla, došiel na to podľa toho, že 2.zberač nehlásil stratu 600 V pod najbližšou, asi 350 m vzdialenou sekciou. Keďže pri tom rozdrapení kábla sa nič nepodarilo vyskratovať, tak po príchode dispečerstva prvý voz normálne dokončil svoju poslednú jazdu na stanicu a druhý odišiel taktiež po svojich a vlastnou silou ovládaný dispečerom z bývalého zadného, vtedy už riadiaceho stanovišťa. Prestoj zlikvidovaný asi za 10 minút aj s príchodom nehodárov, ktorí boli vtedy jediná dvojčlenná dispečerská posádka.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andy