ssssssssssssssssssssssssss, teraz si sa popálil. Bez wikipedie, kde si prvýkrát v živote videl slová ako triangulácia a pod. to nejde.
Ja neviem o akých systémoch to síce točíš, keďže podľa mňa mosty v BA sú súčasťou jedného veľkého bratislavského systému, ktorý nemá významné a jednoznačne odlíšiteľné subsystémy, ale budiš. Len Ťa poopravím, že mestské okruhy v BA idú výlučne po diaľničných mostoch.
Nerozumiem však ako môžeš tvrdiť, že mosty v BA sú v špičke v pohode a problém je na predmostiach. Áno, primárny problém pravdepodobne vzniká na predmostiach, kde sú križovatky a teda dochádza ku kongesciám, ale sekundárne sa tento problém v podobe kolón prenáša aj na most, či sa mýlim?
Dostal si sa do vlastných pascí, sám si protirečíš a už nevieš ako svoju nenávisť k električke obhájiť. Preto tu kľučkuješ ako nejaký príživnícky politik z našich daní (to ešte zatiaľ chvalabohu a niekedy si myslím, že chvalabohu chvalabohu nie si, ale chcel by si) a vyberáš z kontextu to, čo ti vyhovuje. To podčiarkuješ tým, aký si šikovný, dokonalý a pomaly by sme sa k tebe mali modliť.
Ja ti niečo poviem: keby si bol taký šikovný, dokonalý a vďaka tebe by v BA veľa vecí fungovalo, zrejme by si bol aj populárny. To, že nie ani vo vlastnom bytovom dome (nezískaš ani 100 % súhlas pri PIATICH! ľudoch na pracovnú komisiu schôdze), asi nebude len tak, že sa všetci, čo sú s tebou v kontakte zle vyspali, ale preto, že tvoje samovychválené skutky asi také dobré a verejnoprospešné nebudú.
Električka k mestu patrí - to vedia aj Petržalčania. Pokiaľ ju nechceš, vráť sa bývať naspäť na lazy, kde nočné ticho pretína šuchotanie lesnej zveri a do mesačného svitu húka sova.
A len tak, aby som ťa uviedol do obrazu, ako sa dostal Schlosser za HDI a vdaka komu mas teraz aj ty prácu. oopps, aj v tom mam aspon ciastocne prsty:p
V roku 2007 chce, taliansky investor v areali Matador vyvlastnit domy na Gogolovej a chcel od mesta aby zaplatilo cestnu infrastrukturu, ktoru on chcel vyuzivat vo svojej investicii. takto z fleku drzo.
Miestni poslanci skontaktovali miestnych ludi so mnou, aby sme spolu nasli ucinnu obranu voci takemuto comusi. A cuduj sa svete, nasli sme ju. Oslovil som ing. Schlossera (ale Petra), ktory nám spravil odborny posudok, ze doprava v dosledku tejto investicie v Petrzalke skolabuje, ze nemoze byt taka zastavanost a intenzita. ing. Schlossera sme predstavili na voacerych stretnutiach a dosiahli sme, ze bol posudzovatelom tohto projektu, co sa od vtedy stalo zauzivanou praxou. Zaroven si spravil ocko u Ftacnika a predstavil svojho brata, cim sa mu vydlazdila cesta.
Este vacsi husarsky kusok sme ale spravili na meste s primatorom Durkovskym. Stretli sme sa s nim hodinu pred zacatim zastupitelstva, kde sa mali preberat zmeny a doplnky tzv. noveho uzemneho planu. ked sme mu predstavili "kauzu Matador" priklonil sa na stranu obyvatelov (uz po treti raz co som toho bol osobny svedok) a slubil, ze stiahne zmeny UP pokial mu nedame echo, ze je to v poriadku. Slovo dodrzal a mozno si este niekto spomenie, ze sa vtedy schvalovanie zdrazlo o cca tri mesiace. napriek tomu ze archotekt mal vztahy na magistrate nepomohol si a dostal sa do tlaku aj od ostatnych developerov a financnych skupin. az ked urobil to co mal, a az ked sme dali Drukovskemu info, ze je to v poriadku, az potom presiel UP na rokovanie. doteraz to tento inzniner spomina, ako sa odvtedy zmenila na meste prax...
a porovnajme to s pondelkovou prezentaciou Ftacnika...
no vidíš, nakoniec sa aj ty môžeš všeličo nové naučiť. most môže byť rovnako časť jedného systému alebo spojnicou dvoch systémov. Pre dialnicne mosty plati ze spajaju dialnicnu siet s mestskou a cestami 1. triedy ako aj viacere pomerne autonomne casti dopravnych systemov. Pre mestske mosty plati skor, ze su sucastou celomestskych systemov, nakolko su sucastou mestkych okruhov.
Neviem, koľko je podľa teba dosť, lebo 100% z napr. 10 nie je zase až tak veľa.
Podpora pre elektricku zacala rapidne klesat, ked petrzalcania pochopili, ze projekt, ktory pripravilo mesto zaroven znamena napr. 4-prudovku, znamena 6-metrový nasyp a mnohe dalse zvrhlosti a zverstva.
ten projekt, ktorý pripravilo mesto a presadzuje sucasne vedenie je proste zly. a zacinaju si to uvedomovat aj ludia.
P.S. pre mňa platí t, čo ja sám posúdim a uznám za relevantné. nepamätám si, čo si vraj dakedy niekde tvrdil, čo zase naznačuje, že zase taký relevantný asi nebudeš.
1. Rozumiem tomu veľmi dobre. V ARDOSe sme s MePaSysom a s partnerom, ktorý robil parkovanie pre Prahu, Viedeň a niektoré slovenské mestá pripravovali parkovaciu sratégiu a politiku, ktorú sme dávali mestu zadarmo. Ešte v roku 2009. Prečo sa na to zabudlo? Prečo sa MePaSys, ktorý mal know-hpw aj vswtko nechal zrusit a zacina sa za tazke peniaze? Príslušné dokumenty by mali byť dakde delimitované.
Podobne sme spravili projekty "Bezpecny prechod" (bolo pripravených vyše 80 prechodov), "Bezpecne priecestie", bezpečné svetlenie podjazdu z Kramárov a boli pripravené všetky podjazdy. Spolu so Žilinskou univerzitou (Čelko aj Spaler) sme pripravili viacero dopravnych studii pre Bratislavu, vysutazili a dodali sme studie IDS pre Nitru, Prešov, Prievidzu, Žilinu.
Ked skocime trosku vedla, ku kamerovemu dohladu krizovatiek, tak pre tie som v roku 2005 robil tendrove podklady, podobne aj pre kamerový syste pre mestsku policiu, ktory sme v ARDOSe aj vyhrali.
2. svoje personalne hodnotenie potvrdzujem a nemienim na nom zmenit ani slovko. potvrdzujem ho v plnom rozsahu.
Zlate pravidlo spravania tvrdi, ze nemas robit druhym to, co nehces aby robili tebe. Keby si sa bol byval podla neho choval, mozno by aj nasa komunikacia vyzerala inak.
nie je mojou vinou, ze tento system tu neumoznuje uverejnovat pod vlastnym menom.
3. V ARDOSe si robil casovo predomnou a na inej pozicii. Mojim kolegom tam bol jedine odchadzajuci technicky riaditel a mozno office managerka (zena majitela a GR), ktory ma varoval pred vnutornym rozkladom jeho utvaru, ktory sa nakoniec stal pre ARDOS osudnym. Mal som jedneho nadriadeneho a zvysok boli bud moji podriadeni priamo alebo nepriamo. ja som bol totiž riaditeľ pre obchod, marketing, projektove riadenie a splnomocnenec vedenia pre kvalitu (procesy a ISO). Moj nastupca vydrzal vo firme mesiac a potvrdil moje slova, ktore poviem aj v nasledovnom texte. Za mojho posobenia pracovalo vo firme od 31 do 35 zamestnancov plus x zivnostnikov podla potreby, najme v regionoch.
Zial syn majitela cca po 11 mesiacoch mojho posobenia spachal samovrazdu, co sa negativne podpisalo na majitelovom zdravi a pevnosti, nedokazal odolavat roznym tlakom (vratane vnutornych), ktore na neho boli kladene, o ktorych tvoji kamarati pravdepodobne nemaju ani sajnu. zial, nedokazal sa odhodlat povyhadzovat viacero nevykonnych a neefektivnych ludi. kedze nebol schopny tieto tlaky ustat, dohodli sme sa po vzajomnom skonceni, ze spolupracu skoncime. moj nasledovnik vydrzal mesiac, ako som spominal. po mne to skoncilo tak, ze sa ARDOS este rok a pol trapil az minuly rok skoncil a ti mudrlanti si pozakladali vlastne zivnosti a prebrali povodny biznis, cize dokoncili to, co sa zacalo este asi za tvojho posobenia v Nitre, kedy povodny spoluvlastnik zacal firmu tunelovat a preberat zakazky. Take su moje informacie.
Klientmi ARDOSu boli predovsetkym samospravy a stavebne firmy, teda sektory, ktore najviac krvacali pocas vtedy este len zacinajucej recesie. Snahy o vnutonu konsolidaciu a znizovanie nakladov narazali na odpor predovsetkym dopravneho oddelenia pod vedením ing. Drexlera, ktoré casom zacalo doslova sabotovat snahy vedenia. Napriklad tym, ze zakazky ktore sme ziskali schvalne odflakavali (napr. parking pre OTYK v Karlovej vsi), podobne narazila na odpor aj dohoda so SIEMENSom, ktora umoznila ARDOSu vstup do BA. za vsetko hovori napriklad to, ze ked sa dokoncoval tender na kamerovy system pre MsP Bratislava za skoro 5M, ktory sme vdaka mne vyhrali, noc pred dokoncenim vsetci zamestnanci o styroch proste odisli bez toho, aby dokoncili svoju robotu. Nasledne ja a generalny riaditel sme prespali vo firme, aby sme to za nich dorobili a dali dokopy ponuku...
Aha, ja hlupák som si myslel, že most a predmostie sú súčasťou jedného dopravného systému. Petržalčania sa tešia na električku - aspoň teda 100 % tých, čo poznám. A to je ich dosť.
• Problém s dopravou v Bratislave nie je, dokonca ani na mostoch (jedina hádam na Novom moste), problémy sú na prepletoch a na predmostiach.
• čo dodať k tým negatívam, ktoré spomínaš pri električke - to sú príklady, prečo električka v Bratislave tak ako je nemôže byť nosným systémom.
• keď si spokojný, že máš električku blízko (ale tiež nie pod domom, lebo bývaš cca 600m od nej), tak buď. a nechaj, nech si petržalčania sami určia čo chcú.
• Vidím dôsledky našich krokov, aj krokov mesta. Mám kľudné svedomie. Všetko by som urobil znovu. To skôr sa treba pýtať mesta, prečo neurobilo nič pre to, aby sa napríklad s nami dohodlo.
Ak chceš verejne vystupovať, nauč sa apoň používať korektora gramatiky vo Windows, lebo osoba, ktorá o sebe prehlasuje, že je najdokonalejšia na svete, by nemala písať, že je niekto cezpoĺní a nemá osobní záujem na plytkom tunely.
Inak pre teba stále platí to, čo som ti kedysi napísal na smetiach.
okrem toho, že si dokázal, že tomu nerozumieš (najmä parkovacej politike, pretože som ju nepripravoval iba ja, ale odborníci platení UNDP z Holandska či medzinárodný expert Moshe Hirsch a experti na túto problematiku na Slovensku, a medzi nimi nefiguruje žiaden občan Slávik) si vyprosím, aby si ma urážal kidmi o zneužívaní... ak máš nejaké konkrétne vedomosti, sem s nimi alebo na políciu, ja som na výsledky svojej práce na každom poste hrdý a netajím sa nimi, neskrývam sa za prezývku na fóre... ak chceš niečo konkrétne, napíš priamo mne, ostatných tu nemusíš zaťažovať nezmyslami
čo sa týka nezvládania rozhodovacích funkcií, v tomto smere ťa pozdravujú kolegovia z bývalého ARDOSu (och áno, odišiel som skôr ako si tam bol ty), ale moc pozitívneho som sa na teba nedozvedel...
Vy čo si vyvážate svoje zadky v autíčkach ešte budete za takých 5-10 rokov plakať ak vystavajú južné mesto. Ak nebude električka budete sa utápať v nekonečných zápchach a tak isto aj autobusy, podobne ako je to teraz po 7h na ceste z Pod.Biskupíc a Vrakune. Tieto časti doplácajú na to že nemajú koľajovú dopravu. Už aj teraz je cesta z Petržky dosť kritická (hlavne prístavný most). Snáď ste si nemysleli že stredom vášho sídliska pojde vlak či iná fantasmagorina, aj keď tunel pod centrom by sa zišiel, ale to tu nikdy nebude (nejsou peníze, ani nebudou). Električka je jediné rozumné riešenie, ale však to vy zadubené hlavy nepochopíte.
Mám to šťastie že to mám k električke z domu 10 min.pešo a nemusím chodiť autobusom ani trolejbusom, lebo ak zaprší či nasneží je zapchaté celé mesto. Iba škoda že kompetentný nepoznajú (nechcú vedieť!) čo to je preferencia električkovej dopravy. Je pravda že električky sú pomalé (kvoli státiu na semaforoch a zlému stavu tratí). Občas zmeškám do práce pretože nejaký motorista skončí v koľajisku či zaparkuje na koľajniciach alebo ignoruje električku a sposobí nehodu. No asi s aroganciou vodičov osobných motorových vozidiel neurobíme nič.
Škoda že nedovidíte na následky svojho konania.
Samozrejme, ze som nečakal a vlcik.sk som videl. Musím skonštatovať svoje znepokojenie, na druhej strane všetko do seba zapadá. Žiaľ, si potvrdením toho, e najlepšou kvalifikáciou pre post dopravného inžiniera v tomto meste je byť vodič autobusu a hranie transport tycoon (u teba Kralovsky prepravca, a.s)... Samozrejme mám rešpekt voči pracovitosti ako takej, avšak u teba sa spojili aj isté negatívne vlastnosti, ktoré spolu robia veľmi zlú kombináciu. Je to že si cezpoľní, ktorí nemá osobní záujem na kvalite riešenia a kvôli tomu, že nemá problém prebiehať z miesta na miesto nená zodpovednosť za výsledky svojej práce, lebo ak bude najhoršie odíde inde a nebude musieť znášať dôsledky svojej roboty. Ďalej je to (s tým spojená) neznalosť miestnych pomerov, ako ti naznačili z oblasti kontroly cestovného aj tu prítomní kolegovia. Pre mňa je tiež neakceptovateľné neadekvátne zneužívanie znalostí získaných pri výkone práce na magistráte (verejné zdroje!) pre svoje súkromné aktivity, hoci voči nim ako takým nič nemám.
Zodpovedný je, samozrejme, primátor. On ako štatutár mesta priamo volený je zodpovedný za agendu, ktorú si zvolí ako aj za ľudí, ktorými sa obklopí. Vecne a odborne je to Schlosser, pre ktorého platí to isté len o úroveň nižšie. Keď sme s jeho bratom v 2007 v "kauze Matador" presadili to, že dopravné inžinierstvo musí byť vždy zohľadňované a presvedčili o tom Ftáčnika, on ešte ako starosta to akceptoval v stavebných konaniach, kde Shclosserovci cez METRO Bratislava, a.s. robili posudkovú činnosť pre investičné zámery. Zároveň sa tak vydláždila cesta, aby sa neskôr ustanovila funkcia HDI a bol som rád, že ju obsadil on. Schlosser totiž je človek, ktorý vie robiť a vie mať výsledky. Žiaľ, podobne ako v Elsigu alebo v NDS nezvláda riadiace alebo rozhodovacie funkcie, naopak ak je výkonný inžinier, tak sa mu nedá nič vytknúť, ako sme sa mohli presvedeiť, keď robil u Swarovskeho.
Toto mesto nemá parkovaciu politiku. Ten dokument, ktorý bol viacnásobne predstavený nie je kvalitný a nie je ničím iným ako len fiškálnym opatrením zabezpečujúcim ďalšie zdanenie bratislavčanov. A technické zabezpečenie bolo pre mňa nepochopiteľné, teraz rozumiem, že ide o kšeft starých dobrých známych bývalých kolegov. Preto sa robí nesystémovo a aj tie priležitosti, ktoré z tohto projektu vyplývali boli dôkladne zničené. Skúsenosti z iných miest (Praha, Viedeň, Komárno) pri ktorých som bol hovoria, že sa treba sústrediť predovšetkým na zabezpečenie organizácie dopravy (jej zmenu) tak, aby zabezpečila sledované ciele (vyhradené parkovanie pre miestnych, optimálnu reguláciu parkovania, redukcia porušení predpisov o parkovaní) a až následne na platobný systém. Tu sa to postavilo na hlavu. PRvoradý je mýtny systém a keďže aj 4 veľké mestské časti chcú si uchmatnúť, tak sa k tomu pristupuje ako keď si mafiáni delia sféry vplyvu. dopravne opatrenia sa rozplynuli ako dym, nie su spolocne je to cele na nic. to ze to pojde do stratena je to najlepsie co sa mohlo stat a su aj horsie veci ako zbytocne vyhodene peniaze.
Podobné nekvality má aj NS MHD. Vymyslel si ho Kolada ako biznis pre seba a svoje DELTES. Vidím, že sa kartelu zúčastňujú aj iné subjekty. Keďže na úrovni železníc alebo metra nevedia tieto subjekty a osoby zarábať tak, ako keď je to mestský DPB ako dojná krava, sabotoval sa zmysluplný európsky projekt. A chce sa zhoršiť život desaťtisícom petržalčanov. to je v hlavnom meste európskeho štátu neprípustné. žiaľ, keďže niektorí ľudia nemajú zmysel pre sebareflexiu, musíme využiť všetky právne možnosti, vrátane súdnej žaloby.
Dnes už v Senci zastávkove informačné tabule boli vypnuté, centrálna ešte fungovala tak, ako doteraz: bez údajov o nást., a pre príliš veľké písmená sa nezmestia časy odchodov v niektorých riadkoch.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Marcelllooo
• čo dodať k tým negatívam, ktoré spomínaš pri električke - to sú príklady, prečo električka v Bratislave tak ako je nemôže byť nosným systémom.
• keď si spokojný, že máš električku blízko (ale tiež nie pod domom, lebo bývaš cca 600m od nej), tak buď. a nechaj, nech si petržalčania sami určia čo chcú.
• Vidím dôsledky našich krokov, aj krokov mesta. Mám kľudné svedomie. Všetko by som urobil znovu. To skôr sa treba pýtať mesta, prečo neurobilo nič pre to, aby sa napríklad s nami dohodlo.