Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
chcela by som sa opytat, ze ak som studentka a nemam elektricenku a ani isic a kupim si zlavneny listok a pride do autobusu revizor a chce doklad o tom ze som studentka tak sa staci preukazat potvrdenim o navsteve skoly alebo musim mat aspon isic/elektricenku?
Reply on: MatejBA #194382:
Väčšie časové pásmo a väčší priestor (počet jazdných pruhov, komunikácií, mimoúrovňových križovatiek)
Reply on: MatejBA #194382:
Ono to súvisí.
Príklad: Kapacita vetvy na predmostí je 10 000 vozidiel/hodina. Denne sa cez túto vetvu potrebujú dostať do zamestnania obyvatelia, ktorý na dochádzku využívajú 25 000 vozidiel. Keďže ranná špička má dve hodiny, tak máme 12 500 áut/hod, čo je viac ako kapacita vetvy. Pokiaľ ale poobede idú títo istí ľudia domov v rozmedzí 15:00 - 17:59, tak hodinová záťaž vetvy je len 8333, 33 vozidla, teda nemalo by prísť ku kongescií. To však nič nemení na tom, že tým úzkym hrdlom celého systému je práve táto vetva a nie most.
Reply on: Marcelllooo #194381:
A nie je to skor tym, ze rano sa doprava koncentruje medzi 6 az 8 hodinu, pricom poobede je rozlozena (teda nie je doprava taka husta) na vacsie casove pasmo, kedze nie vsetci koncia po 8 (a pol) hodinach prace?
Reply on: AAA #194380:
veľmi správne. a tu vidíme, že problém vzniká vždy iba na ľavom brehu Dunaja, nie na pravom. Petržalka je dopravne v pohode.
Reply on: Ike #194369:
Ja by som skôr povedal, že ide o to, že pri použití teórie grafov je most hranou a predmostia/preplety tvoria vrcholy (uzly), ktoré spája hrana - most. Tento uzol - predmostie sa ale v skutočnosti skladá z ďalších uzlov a hrán. Zápcha na moste je teda v skutočnosti zapríčinená nedostatkom kapacity na predmostí/preplete, ktoré sa nachádza v smere jazdy za mostom.
Reply on: Marcelllooo #194377:
Ty si dal svojím hysterickým škrekotom Ftáčnikovi lekciu zo slušného správania ? ? ? ?
Reply on: Marcelllooo #194377:
Nechce sa mi k tvojim laickym rozpravam ani vyjadrovat, dost usilia ma stalo si to precitat, len dodam jedno - Ak je Petrzalka tak autonomny dopravny system, preco potom vacsina liniek MHD ide za Dunaj a preco su kazde rano plne mosty v smere do mesta? 🙂 (Lafranconi je specificky, nakolko sa tu zmiesava "mestsky" tranzit s medzinarodnym, ktory je navyse blokovany spickov v Petrzalke).
A.
hej mýliš sa. už som to to povedal viac ráz a poviem to aj tebe, každý deň je možné niečo sa nové naučiť. k dispozícii máš aj tú Wikipédiu, ale v tomto prípade budem tvojim učiteľom ja.

kongescia na Prístavnom moste je iného charakteru ako tá, ktorá vzniká na Novom moste. A o kongescii na Apollo sa väčšinou nedá hovoriť. Ani v jednom prípade nevzniká kongescia na moste v dôsledku problémoch na predmostiach ale sú to dva paralelné javy, ktoré sa však vzájomne ovplyvňujú a vzájomne zhoršujú.

Kongescia na Novom moste vzniká pre úzke hrdlo na jeho konci v podobe vyhradeného bus pruhu a následne na Staromestskej, ktoré nie sú dostatočne kapacitné dopravu účinne rozptylovať. Je to rozdiel oproti križovatke Prístavná-Košická, ktorá túto vlastnosť má a to je aj dôvod, prečo na Apollo moste nevznikajú zápchy. Na Prístavnom moste vznikajú kongescie z roznych príčin v každom smere. V smere do Petržalky vznikali pre zlú organizáciu dopravy pri pripájaní z Bajkalskej, to sa už odstránilo, čím sa vyriešili aj problémy. Smerom von z Petržalky vznikajú kongescie jednak často na križovatke s Bajkalskou, kde je odbočovacia vetva pre nesprávne zaraďovanie sa, taktiež pre časté spomalovanie kvoli pokazenemu mostnemu uzaveru. A dalej su to tie typicke kolony v dosledku nespravneho sposobu jazdy. Na predmosti v Petrzalke vznikaju kvoli zlej organizácie dopravy, kde sa v jednom bode zlucuju tri velmi kapacitne smery, čo sa tiež dá vyriešiť.

Petržalka je pomerne autonómna časť dopravného systému so svojim charakteristickými špecifikami. Dalsou specifickou časťou je CMO ohranicena priblizne Staromestskou, Sancovou, Legionarskou, Dostojevskeho a Vajanskeho nábr.. Trosku iný je zase Ruzinov s Prievozom a iné sú Rača, Karlovka a Dúbravka.

B.
Električka k mestu patrí. ale nie hocijaká a hocijako. projekt, ktorý pripravilo mesto (a je od roku 2006 principiálne rovnaký) je zlá, ekonomicky aj dopravne neodôvodnená. v pondelok to priznal aj primátor. priznal, ze sa mesto snazi podvadzat vlastnych obyvatelov aj EU kvoli peniazom.

C.
Nebodaj ti však bude treba dat aj lekciu zo slusneho spravania (ako v pondelok Ftáčnikovi), lebo tvoja arogancia presiahla hranicu, ktoru som ochotny ticho tolerovat:
• Ak sa mi niečo nepáči, snažím sa to zmeniť. Ak sa mi nepáči električka, tak sa s tým pokúsim niečo spraviť. Zmeniť ÚP, projekty, zúčastniť sa konaní. Je to moje právo a je povinnosťou mesta to rešpektovať. nie je mojou povinnosťou súhlasiť so zámermi mesta a/alebo investorov, ale je povinnosťou mesta na moje pripomienky prihliadať. Nechceli sme pritom tak veľa. A ak sa mesto rozhodlo to nerešpektovať, bude znášať dôsledky, ktoré už teraz nebudú bezbolestné. Nejako to mesto už teraz pocíti.
• ak som sa rozhodol, že chcem mat dom v zelenom prostredí, kde nočné ticho pretína šuchotanie lesnej zveri a do mesačného svitu húka sova, tak urobím všetko preto, aby som to dosiahol. Ak som si zaumienil, že chcem v Petržalke Centrálny mestský park, tak vykonávam kroky, ktoré k tomu smerujú. Je nespochybniteľným faktom, že si túto víziu osvojili minimálne signatári petície, ktorých je vyše desaťtisíc.
• fungovanie domu sa riadi zákonom č. 182/1993 Z.z. a uzneseniami domových schôdzí. V tomto smere boli všetky domové schôdze v súlade so zákonom a sú teda platné a právne záväzné za celý dom. Podobne ako hlasovanie napríklad zastupiteľstva. Pre električku sme za tých 7 rokov mali 4 či 5 uznesení (všetky sú platné a všetky sú v rovnakom duchu), ktorých dokopy podporila nadpolovičná väčšina obyvateľov nášho domu.
• ak sa rozhodnem, že budúci rok sa pokúsim o politický úspech, tak k tomu budem aj tak pristupovať. Doteraz som kandidoval len preto, že ma s takouto ponukou oslovili druhí a sám som žiadnu kampaň nerobil a cieľom nebol politický úspech ale presadenie istých vecí, ktoré sa podarili aj inak. Ale máš pravdu, beriem si tvoje slová k srdcu a pravdepodobne budem zvažovať budúci rok už aj politický úspech a získanie popularity. A téma Chorvátskeho ramena, centrálnej zóny ale aj električka budú jedny z ústredných tém budúcoročnej kampane.
Reply on: AAA #194375:
v riešení.
Reply on: Marcelllooo #194368:
Ešte mi vysvetli praktický význam toho, či trčím v zápche na predmostí, alebo na moste.
Reply on: Marcelllooo #194372:
ssssssssssssssssssssssssss, teraz si sa popálil. Bez wikipedie, kde si prvýkrát v živote videl slová ako triangulácia a pod. to nejde.

Ja neviem o akých systémoch to síce točíš, keďže podľa mňa mosty v BA sú súčasťou jedného veľkého bratislavského systému, ktorý nemá významné a jednoznačne odlíšiteľné subsystémy, ale budiš. Len Ťa poopravím, že mestské okruhy v BA idú výlučne po diaľničných mostoch.

Nerozumiem však ako môžeš tvrdiť, že mosty v BA sú v špičke v pohode a problém je na predmostiach. Áno, primárny problém pravdepodobne vzniká na predmostiach, kde sú križovatky a teda dochádza ku kongesciám, ale sekundárne sa tento problém v podobe kolón prenáša aj na most, či sa mýlim?

Dostal si sa do vlastných pascí, sám si protirečíš a už nevieš ako svoju nenávisť k električke obhájiť. Preto tu kľučkuješ ako nejaký príživnícky politik z našich daní (to ešte zatiaľ chvalabohu a niekedy si myslím, že chvalabohu chvalabohu nie si, ale chcel by si) a vyberáš z kontextu to, čo ti vyhovuje. To podčiarkuješ tým, aký si šikovný, dokonalý a pomaly by sme sa k tebe mali modliť.

Ja ti niečo poviem: keby si bol taký šikovný, dokonalý a vďaka tebe by v BA veľa vecí fungovalo, zrejme by si bol aj populárny. To, že nie ani vo vlastnom bytovom dome (nezískaš ani 100 % súhlas pri PIATICH! ľudoch na pracovnú komisiu schôdze), asi nebude len tak, že sa všetci, čo sú s tebou v kontakte zle vyspali, ale preto, že tvoje samovychválené skutky asi také dobré a verejnoprospešné nebudú.

Električka k mestu patrí - to vedia aj Petržalčania. Pokiaľ ju nechceš, vráť sa bývať naspäť na lazy, kde nočné ticho pretína šuchotanie lesnej zveri a do mesačného svitu húka sova.
Reply on: VLK #194362:
A len tak, aby som ťa uviedol do obrazu, ako sa dostal Schlosser za HDI a vdaka komu mas teraz aj ty prácu. oopps, aj v tom mam aspon ciastocne prsty:p 😃

V roku 2007 chce, taliansky investor v areali Matador vyvlastnit domy na Gogolovej a chcel od mesta aby zaplatilo cestnu infrastrukturu, ktoru on chcel vyuzivat vo svojej investicii. takto z fleku drzo.

Miestni poslanci skontaktovali miestnych ludi so mnou, aby sme spolu nasli ucinnu obranu voci takemuto comusi. A cuduj sa svete, nasli sme ju. Oslovil som ing. Schlossera (ale Petra), ktory nám spravil odborny posudok, ze doprava v dosledku tejto investicie v Petrzalke skolabuje, ze nemoze byt taka zastavanost a intenzita. ing. Schlossera sme predstavili na voacerych stretnutiach a dosiahli sme, ze bol posudzovatelom tohto projektu, co sa od vtedy stalo zauzivanou praxou. Zaroven si spravil ocko u Ftacnika a predstavil svojho brata, cim sa mu vydlazdila cesta.

Este vacsi husarsky kusok sme ale spravili na meste s primatorom Durkovskym. Stretli sme sa s nim hodinu pred zacatim zastupitelstva, kde sa mali preberat zmeny a doplnky tzv. noveho uzemneho planu. ked sme mu predstavili "kauzu Matador" priklonil sa na stranu obyvatelov (uz po treti raz co som toho bol osobny svedok) a slubil, ze stiahne zmeny UP pokial mu nedame echo, ze je to v poriadku. Slovo dodrzal a mozno si este niekto spomenie, ze sa vtedy schvalovanie zdrazlo o cca tri mesiace. napriek tomu ze archotekt mal vztahy na magistrate nepomohol si a dostal sa do tlaku aj od ostatnych developerov a financnych skupin. az ked urobil to co mal, a az ked sme dali Drukovskemu info, ze je to v poriadku, az potom presiel UP na rokovanie. doteraz to tento inzniner spomina, ako sa odvtedy zmenila na meste prax...

a porovnajme to s pondelkovou prezentaciou Ftacnika...
Reply on: Ike #194369:
no vidíš, nakoniec sa aj ty môžeš všeličo nové naučiť. most môže byť rovnako časť jedného systému alebo spojnicou dvoch systémov. Pre dialnicne mosty plati ze spajaju dialnicnu siet s mestskou a cestami 1. triedy ako aj viacere pomerne autonomne casti dopravnych systemov. Pre mestske mosty plati skor, ze su sucastou celomestskych systemov, nakolko su sucastou mestkych okruhov.

Neviem, koľko je podľa teba dosť, lebo 100% z napr. 10 nie je zase až tak veľa.

Podpora pre elektricku zacala rapidne klesat, ked petrzalcania pochopili, ze projekt, ktory pripravilo mesto zaroven znamena napr. 4-prudovku, znamena 6-metrový nasyp a mnohe dalse zvrhlosti a zverstva.

ten projekt, ktorý pripravilo mesto a presadzuje sucasne vedenie je proste zly. a zacinaju si to uvedomovat aj ludia.
Reply on: S499.1023 #194365:
http://cdn.ebaumsworld.com/mediaFiles/picture/98885/80646663.png

P.S. pre mňa platí t, čo ja sám posúdim a uznám za relevantné. nepamätám si, čo si vraj dakedy niekde tvrdil, čo zase naznačuje, že zase taký relevantný asi nebudeš.
Reply on: VLK #194362:
1. Rozumiem tomu veľmi dobre. V ARDOSe sme s MePaSysom a s partnerom, ktorý robil parkovanie pre Prahu, Viedeň a niektoré slovenské mestá pripravovali parkovaciu sratégiu a politiku, ktorú sme dávali mestu zadarmo. Ešte v roku 2009. Prečo sa na to zabudlo? Prečo sa MePaSys, ktorý mal know-hpw aj vswtko nechal zrusit a zacina sa za tazke peniaze? Príslušné dokumenty by mali byť dakde delimitované.

Podobne sme spravili projekty "Bezpecny prechod" (bolo pripravených vyše 80 prechodov), "Bezpecne priecestie", bezpečné svetlenie podjazdu z Kramárov a boli pripravené všetky podjazdy. Spolu so Žilinskou univerzitou (Čelko aj Spaler) sme pripravili viacero dopravnych studii pre Bratislavu, vysutazili a dodali sme studie IDS pre Nitru, Prešov, Prievidzu, Žilinu.

Ked skocime trosku vedla, ku kamerovemu dohladu krizovatiek, tak pre tie som v roku 2005 robil tendrove podklady, podobne aj pre kamerový syste pre mestsku policiu, ktory sme v ARDOSe aj vyhrali.

2. svoje personalne hodnotenie potvrdzujem a nemienim na nom zmenit ani slovko. potvrdzujem ho v plnom rozsahu.

Zlate pravidlo spravania tvrdi, ze nemas robit druhym to, co nehces aby robili tebe. Keby si sa bol byval podla neho choval, mozno by aj nasa komunikacia vyzerala inak.

nie je mojou vinou, ze tento system tu neumoznuje uverejnovat pod vlastnym menom.

3. V ARDOSe si robil casovo predomnou a na inej pozicii. Mojim kolegom tam bol jedine odchadzajuci technicky riaditel a mozno office managerka (zena majitela a GR), ktory ma varoval pred vnutornym rozkladom jeho utvaru, ktory sa nakoniec stal pre ARDOS osudnym. Mal som jedneho nadriadeneho a zvysok boli bud moji podriadeni priamo alebo nepriamo. ja som bol totiž riaditeľ pre obchod, marketing, projektove riadenie a splnomocnenec vedenia pre kvalitu (procesy a ISO). Moj nastupca vydrzal vo firme mesiac a potvrdil moje slova, ktore poviem aj v nasledovnom texte. Za mojho posobenia pracovalo vo firme od 31 do 35 zamestnancov plus x zivnostnikov podla potreby, najme v regionoch.

Zial syn majitela cca po 11 mesiacoch mojho posobenia spachal samovrazdu, co sa negativne podpisalo na majitelovom zdravi a pevnosti, nedokazal odolavat roznym tlakom (vratane vnutornych), ktore na neho boli kladene, o ktorych tvoji kamarati pravdepodobne nemaju ani sajnu. zial, nedokazal sa odhodlat povyhadzovat viacero nevykonnych a neefektivnych ludi. kedze nebol schopny tieto tlaky ustat, dohodli sme sa po vzajomnom skonceni, ze spolupracu skoncime. moj nasledovnik vydrzal mesiac, ako som spominal. po mne to skoncilo tak, ze sa ARDOS este rok a pol trapil az minuly rok skoncil a ti mudrlanti si pozakladali vlastne zivnosti a prebrali povodny biznis, cize dokoncili to, co sa zacalo este asi za tvojho posobenia v Nitre, kedy povodny spoluvlastnik zacal firmu tunelovat a preberat zakazky. Take su moje informacie.

Klientmi ARDOSu boli predovsetkym samospravy a stavebne firmy, teda sektory, ktore najviac krvacali pocas vtedy este len zacinajucej recesie. Snahy o vnutonu konsolidaciu a znizovanie nakladov narazali na odpor predovsetkym dopravneho oddelenia pod vedením ing. Drexlera, ktoré casom zacalo doslova sabotovat snahy vedenia. Napriklad tym, ze zakazky ktore sme ziskali schvalne odflakavali (napr. parking pre OTYK v Karlovej vsi), podobne narazila na odpor aj dohoda so SIEMENSom, ktora umoznila ARDOSu vstup do BA. za vsetko hovori napriklad to, ze ked sa dokoncoval tender na kamerovy system pre MsP Bratislava za skoro 5M, ktory sme vdaka mne vyhrali, noc pred dokoncenim vsetci zamestnanci o styroch proste odisli bez toho, aby dokoncili svoju robotu. Nasledne ja a generalny riaditel sme prespali vo firme, aby sme to za nich dorobili a dali dokopy ponuku...

P.S. je rozdiel medzi dozvediet sa a dopocut sa.
Reply on: Marcelllooo #194368:
Aha, ja hlupák som si myslel, že most a predmostie sú súčasťou jedného dopravného systému. Petržalčania sa tešia na električku - aspoň teda 100 % tých, čo poznám. A to je ich dosť.
Reply on: Pe67 #194361:
• Problém s dopravou v Bratislave nie je, dokonca ani na mostoch (jedina hádam na Novom moste), problémy sú na prepletoch a na predmostiach.
• čo dodať k tým negatívam, ktoré spomínaš pri električke - to sú príklady, prečo električka v Bratislave tak ako je nemôže byť nosným systémom.
• keď si spokojný, že máš električku blízko (ale tiež nie pod domom, lebo bývaš cca 600m od nej), tak buď. a nechaj, nech si petržalčania sami určia čo chcú.
• Vidím dôsledky našich krokov, aj krokov mesta. Mám kľudné svedomie. Všetko by som urobil znovu. To skôr sa treba pýtať mesta, prečo neurobilo nič pre to, aby sa napríklad s nami dohodlo.
Reply on: S499.1023 #194365:
*plitkom

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.