Este sa tak zamysli kolko ludi vozi ta linka SL do Viedne a kolko by vozila ta na BTS. To je taky drobny detail, ktory ti "jemne" upravi ekonomicke vysledky. Keby to bolo take terno tak uz to davno niekto jazdi.
http://www.dpb.sk/templates/_docs_zverejnovanie/zmluva/0091-2fcf.pdf čo na tej čítačke toľko stojí bežná cena handheld zariadenia na ktorého báze je tá čítačka je za cenu cca 700 - 800 € EMTREST nám tu dodáva za 1699,-€ chápem SW HW atď ale technológii nám dodali dosť a adekvátna cena za takéto zariadenie by mala byť podľa mňa o 300 € nižšia čo vy na to ?
ja si myslim ze s Avionom by sa dalo diskutovat na temu obratiska...
najma, kde
- IKEA je pomerne korektne spolocnost a dba na prostredie a i ine formy dopravy ako automobilovu...
- mat na linkach na transparentoch "Avion shopping park" namiesto letisko je predsalen forma reklamy, a centra to vedia...
a pokojne by stalo za zvazenie jednu z liniek ukoncit dalej na Galvaniho...
pred bratislavskymi taxikarmi varuju uz viacere turisticke stranky...
takze neochota pouzit taxik je nie len z financnych dovodov, ale aj bezpecnostnych!
v pochybnych krajinach ako slovensko je lepsie pouzit verejnu dopravu ako taxik, a ja aj tak vzdy robim...
len zial som zistil, ze mnohe krajiny o ktorych by si clovek myslel ze su pochybnejsie ako slovensko, tak v skutocnosti nie su... velmi smutne...
mozno by si sa divil co vsetko zvazuju letecke spolocnosti ked sa rozhoduju odkial budu lietat...
napriklad staznosti pasazierov, ze boli totalne zmateny, zufaly, nevedeli ako sa dostat z letiska a nakoniec ich taxikar obral o 50eur a pritom sa bali o zivot... to dost zavazi...
Ak by si skrátil 61 a 96 po Avion, kde by sa točili? To obratisko nepoberie ďalšie dve linky a na otočku tam jazdiť nemôžu, lebo na Hlavnej stanici nie je dosť miesta na prestávkovanie 61-ky a na Prokofievovej zasa myslím nie je sociálka.
A ľudia z Pestovateľskej a Fatrún by sa náramne potešili, že musia šlapať na spoj až k Avionu. Čiže zasa by pár ľudí presadlo do áut.
vsak ja sa len pyta, ci Bratislavcania necestuju na letisko...
ak ano, tak preco by linka nemohla byt ciastocne dotovana Bratislavou?
ked teda turista = nas uhlavny nepriatel a skodca, a ani cent mu nedarovat...
Neviem ale asi vela ludi sem neleti kvoli tomu ze Bratislava ma dost zle pripojenie. Aj ja som pred nedavnom letel do Frankfurtu a tiez som letel z Viedne...
Medzičasom už nainštalovali aj elektronické informačné tabule na prestupnom termináli v Senci. Zastávkové sú ako LED-panely v MHD BA, takže dosť dobre to vyzerá, v hornej časti displeja je uvedená spol. Slovak Lines s logom, ako je to zvyklé, nižšie asi v 6-tich či 8-mich riadkoch sú teda dosť husto napísané odchody jednotlivých spojov jednotlivých liniek (malé a tenšie písmená, takže starší to moc nemusia vidieť) ? Mohli by dať tam skôr menej spojov, ale väčšími písmenami...
Inak hučia, akoby boli klímy.
Centrálna tabuľa pred staničnou budovou je podľa mňa trošku malá, a už je to na štýl oranžových elektronických písmen.
Na zadnej časti tabule boli uvedené odchody normálne, na prednej časti nejako vynechané pri niektorých spojoch...
Na displejoch na nástupištiach a ani na centrálnej tabuli však nie sú zatiaľ uvedené pri spojoch čísla nástupíšť, navyše centrálny čas mešká 2 min (teda oproti presného času na žel. stanici). ?
a hlavne ze letisko Bratislava ma novu halu pre cestujucich za 2mld byvalych korun...
na autobusovu linku uz neostalo ☠
iste, mozno by sa dalo dohodnut na dotacii s letiskom... nuz, ale to musi splacat 2mld prazdnu halu ?
inak na viedenske letisko stoji listok z bratislavy cca. 6-7eur pokial sa pamatam...
predpokladam ze nie je vobec dotovany, alebo???
tak neviem ze co tu vlastne riesime...
DPB akoze 4,5eura nepokryje naklady na dopravu turistu z letiska???
zavriet letisko, vyhlasit ho za nakladne, a na co tam potom vobec nejake linky chodia???
velmi smutne ze aj na tomto fore nie je ludom jasne, ze niekedy treba ponuknut nieco navyse, ze to moze potom indukovat zaujem...
napriklad mozno by linka chodila spociatku nevyuzita... ale mozno preto do BA nikto nelieta, lebo cestujuci maju zle skusenosti s dalsou dopravou z letiska...
obzvlast v doprave plati, ze ponuka indukuju dopyt...
a take ze ako sa buduje turisticky ruch, tak to uz naprosto nema vyznam hovorit ?
vlky na letisko mozu byt aj Bratislavcania... ci na letisko zasadne cestuju len votrelci zo zapadnych imperialistickych mocnosti??? ?
to ze 61 a 96 sa zaplni casom na trase, na tom som omylom reagoval v predoslom prispevku...
to nie je argument ze vsak raz sa naplnia... tym stylom mozme L 95 predlzit do Cunova aj s intervalom 3 minuty, vsak v Petrzalke sa naplni...
Fatruny su od zastavok Avion vzdialene asi tak ako najvzdialenejsie biznis centra na Galvaniho...
to ze Galvaniho nie je nijak obsluzena MHD nikoho netrapi, zaujimave...
isteze sa 61 a 96 zaplnia po trase... ale s touto logikou ich mozme potiahnut az do Ivanky pri Dunaji (ale tu by sa asi naplnili...), nie? je tam zasadny zlom v naplnenosti, a na trase letisko - avion chodia naprosto nevyuzite... to je dost zla logika, predlzovat linky kde nie je dopyt, s argumentom, ze vsak raz sa naplnia... to nemyslis dufam vazne...
ale aby som to nenatahoval...
velmi jednoducha analyza...
zratat vozokm, resp. skorej naklady (linka co menej stoji na zastavkach, je expresna, na tu treba menej vozidiel, menej vodicov / km) ktore by sa usetrili skratenim 96 a 61 po Avion, a zistit ci by to nahodou nestacilo na zriadenie novej linky s intervalom dajme tomu 30-60 minut...
pokial vyjde odpoved ze ano, tak vlastne nic navyse z dani bratislavy netreba...
a je nehovorim ze ta linka nemoze zastat aj na Fatrunach, a vacsich prestupnych zastavkach po ceste... a samozrejme by tam pokojne mohli platit predplatne listky...
"Toto som nikde inde na svete nezazil, ze by doprava na letisko bola nejak kvalitativne preferovana pred zvysnou dopravou. Ked tak islo o expresne linky s 4-nasobnou tarifou oproti beznej MHD"
.... typickým prípadom je Brusel a jeho "Airport bus" .... cestovné pomerne vysoké, za to však ide pomerne často, má len minimum zastávok ( 4- 5) a autobusy má také "vykostené" ... menej sedadiel, ale veľa priestoru na batožinu ... a poviem vám, keď naň na Schumane nastupujem, nikto z nás nerieši, či ide nízkopodlžák, či má ten voz 15 alebo 20 rokov, dôležité je, že ma dovezie na letisko včas ....
Alebo na Gagarinovej ...
Keby stala 96 na Pazitkovej by tam mala linky 202 a 208 ktore idu v relativne hustom intervale, avsak by sa asi uz nedostala dolava na Pristavny Most
eripmav
to ze Galvaniho nie je nijak obsluzena MHD nikoho netrapi, zaujimave...
isteze sa 61 a 96 zaplnia po trase... ale s touto logikou ich mozme potiahnut az do Ivanky pri Dunaji (ale tu by sa asi naplnili...), nie? je tam zasadny zlom v naplnenosti, a na trase letisko - avion chodia naprosto nevyuzite... to je dost zla logika, predlzovat linky kde nie je dopyt, s argumentom, ze vsak raz sa naplnia... to nemyslis dufam vazne...
ale aby som to nenatahoval...
velmi jednoducha analyza...
zratat vozokm, resp. skorej naklady (linka co menej stoji na zastavkach, je expresna, na tu treba menej vozidiel, menej vodicov / km) ktore by sa usetrili skratenim 96 a 61 po Avion, a zistit ci by to nahodou nestacilo na zriadenie novej linky s intervalom dajme tomu 30-60 minut...
pokial vyjde odpoved ze ano, tak vlastne nic navyse z dani bratislavy netreba...
a je nehovorim ze ta linka nemoze zastat aj na Fatrunach, a vacsich prestupnych zastavkach po ceste... a samozrejme by tam pokojne mohli platit predplatne listky...