Technicky by zrejme bolo mozne take vozidlo vyrobit (ostatne, vozidla schopne menit rozchod uz myslim aj existuju), ale bolo by to zrejme neuveritelne drahe a este neuveritelnejsie zbytocne.
Bolo by teoreticky možné (napríklad, ak by sa u nás zrealizoval tram-train) upraviť (napríklad 29T a 30T), tak aby boli schopné jazdiť po dvoch rôznych rozchodoch? (1000 a 1435mm) Mám na mysli riešenie, pri ktorom by každá náprava mala miesto dvoch tri, respektíve štyri kolesá a pred koncom jedného a začiatkom druhého úseku s odlišným rozchodom, by bol nejaký úsek (napr. 10m), kde by boli tri, respektíve štyri koľajnice - ako je dnes na Starom moste. Ďakujem
Ja len taký menší postreh, že niekedy je lepšie keď sa vodiči MHD neriadia žltými čiarami (v tom prípade, ktorý popisuješ ty by sa ale mali) lebo potom vznikajú také prípady ako v obratisku Dlhé diely kde v roku 2008 a opätovne 2010 nastriekali po obchod stranách žlté čiary takže tam vlastne každý trolejbus/autobus stál tak, že by mal dostať pokutu. http://imhd.sk/ba/media/gn/00035323/Solarisy-ovladli-Dlhe-diely.jpg ?
Nikto ešte nestihol inštruovať vodičov na Vojenskej, že za výstupišťom je žltá čiara preto, aby chodci cez priechod boli videní a videli prichádzajúce autá, a že predpisy platia aj pre MHD? Lebo dnes stáli trolejbusy pomaly až na priechode.
Jednu otázku: Prečo linka č. 49 je (bola vo) všetkých správach o jej zmenách zverejnených na tomto portáli označovaná ako trolejbusová, kým vo všetkých schémach bola vedená ako autobusová?
Bolo to preto, že cez víkendy bola obsluhovaná trolejbusmi číslo 211 a tie mali označenie 49?
V čase vzniku linky 120 ešte EU v Petržalke neexistovala (t.č. sídlila pri Zimáku). Do Petržalky sa jedna časť presťahovala v roku 1991 a druhá v roku 1996, cca v tom čase sa presunula aj zastávka od pochodu pri Prístavnom moste k tomu súčasnému.
v podstate končila tam, kde dnes na budove svieti logo jepka a trtka ... bol ahgojne využívaná študentami vtedajšej VŠE (vysokej školy ekonomickej ... neskoršie ekonomickej univerzity), lebo spájala školu v Petržalke s intrákmi v Horskom parku ....
A električenku môžem použiť aj mimo Bratislavy ako doklad, že som študent? Myslím vo vlaku, lebo ak mám zľavnenú električenku, som študent v úseku Bratislava hl. stanica - Bratislava Rača, a ďalej? ?
Solider