Z ciest autá nezmiznú a chleba lacnejší nebude, no môj názor je, že metro, možno v podobe rýchloelekričky zapustenej v centre pod zem, by sa v BA uživilo.
Samozrejme, nedorástli sme na to ako finančne, tak aj mentálne. Dôkaz je ten návrh. Neviem, kde bol rozum, ale budovať metro pre dve zastávky v kontexte prepravných prúdov v absolútne neatrakítvnej relácii Kamenné - Obchodná - HLST znamená buď diletantizmus projektantov, alebo možno úmysel. A to nehovorím o tej prehnane zbytočnej hustej sieti zastávok.
Ak by sa však na jeden šup spojili prestupné terminály BID a električkové radiály (čo nie je ani veľa zastávok a ani dlhá trasa), potom by to do dopravného systému v BA bolo skutočne prínosom.
Táto podoba metra už vedeného ako ako nosný systém bola v územnom pláne najmä pre držanie územnej rezervy.. až do prijatia prvých zmien a doplnkov, kvôli plánovanému TEN-T, ktorý to celé rozhádzal... ?
Na zamyslenie:
Sme v roku 2013, čiže z toho modrého by ešte zrejme nič otvorené nebolo. A teraz príde kvízová otázka, ako výrazne by toto pomohlo doprave v Bratislave?
(To len tak na margo toho, ako sa podaktorí jedinci držia toho, že keby sme mali metro, tak ajcesty budú prázdne, aj chlieb lacnejší...).
A to sa už ani nezmieňujem o tom, že čierno vyznačená trať by bola už nezjazdná, resp. by na nej bola obmedzená rýchlosť na 30kmh. ?
Apropo, môj názor je, že metro by v BA nebolo úplne hlúposť, no táto podoba mi prišla príliš megalomanská. Pre začiatok by pokojne stačila jedna linka s 6-7 zastávkami.
Ale myslím, že úspech bude električka do Pe. Teda pardon, nezkolabovanie trate do Dúbravky ?
Ike
Samozrejme, nedorástli sme na to ako finančne, tak aj mentálne. Dôkaz je ten návrh. Neviem, kde bol rozum, ale budovať metro pre dve zastávky v kontexte prepravných prúdov v absolútne neatrakítvnej relácii Kamenné - Obchodná - HLST znamená buď diletantizmus projektantov, alebo možno úmysel. A to nehovorím o tej prehnane zbytočnej hustej sieti zastávok.
Ak by sa však na jeden šup spojili prestupné terminály BID a električkové radiály (čo nie je ani veľa zastávok a ani dlhá trasa), potom by to do dopravného systému v BA bolo skutočne prínosom.