Ako ja viem, tak metro môže mať iba miliónové mesto. Neviem či to ešte stále platí, alebo či existujú aj iné podmienky. Ale v BA je zatiaľ samostatné metro hlúposť a zrejme to bude tak celé storočie alebo nebodaj tisícročie. Šikovne na to išiel myslím Volgograd a Nižnij Novgorod, kde majú električky zapustené do zeme (ak píšem zlé mesta, tak ma prosím opravte). To ešte aj v Košiciach urobili návrh metra na 2 trasy. ? ? ?
Ike
Samozrejme, nedorástli sme na to ako finančne, tak aj mentálne. Dôkaz je ten návrh. Neviem, kde bol rozum, ale budovať metro pre dve zastávky v kontexte prepravných prúdov v absolútne neatrakítvnej relácii Kamenné - Obchodná - HLST znamená buď diletantizmus projektantov, alebo možno úmysel. A to nehovorím o tej prehnane zbytočnej hustej sieti zastávok.
Ak by sa však na jeden šup spojili prestupné terminály BID a električkové radiály (čo nie je ani veľa zastávok a ani dlhá trasa), potom by to do dopravného systému v BA bolo skutočne prínosom.