Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #18929:

ad zachádzky: Máš pravdu, nebavme sa o tom. Pre mňa sú dôvody, ktoré uvádzaš, nepochopiteľné 🙂

ad električky: Tak síce na rýchlo zbúchané, ale mohlo by to byť takto: (číslo linky - trasa - interval špička / sedlo / víkend

1
HLAVNÁ STANICA - Obchodná - Nám. SNP - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
4/5/6

2
KARLOVA VES - nábrežie - ŠAFÁRIKOVO NÁM.
4/5/6

3
RUŽINOV - Obchodná - tunel - nábrežie - Jesenského - Špitálska - RUŽINOV
8/10/12

4
ZLATÉ PIESKY - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - ZLATÉ PIESKY
8/10/12

5
DÚBRAVKA - Karlova Ves - tunel - Obchodná - RAČA
4/5/6

6
ŽST NOVÉ MESTO - Obchodná - Nám. SNP - Špitálska - ŽST NOVÉ MESTO
8/10/12

7
ŽST VINOHRADY - Špitálska - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
4/5/6

8
RUŽINOV - Špitálska - Jesenského - nábrežie - tunel - Obchodná - RUŽINOV
8/10/12

V navrhovanom linkovom vedení neexistuje priame spojenie Hlavnej stanice na akúkoľvek severnú, či východnú radiálu. Vzhľadom na to, že na zastávke Technická univerzita / Floriánske nám. nie sú najvhodnejšie podmienky na prestup, uvažoval som, že by bolo vhodné zachovať priamy spoj aspoň na jednu z nich. Keďže jedna dnešná linka smeruje na Račianske mýto, no až dve na Trnavské, uvažoval som, že by bolo vhodné ponechať práve jednu z radiál napojených na Trnavské mýto. Potom som z priameho spojenia vylúčil Ružinov pretože ten viac ocení priamy spoj na Obchodnú i Špitálsku ako Vajnorská, ktorá ani dnes priamy spoj na Obchodnú nemá. Priamy spoj z hlavnej stanice som teda navrhol na vajnorskú radiálu s tým, že na Trnku je možné prestúpiť na radiálu ružinovskú. Zmenený návrh by vyzeral:
1
HLAVNÁ STANICA - Obchodná - Nám. SNP - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
8/10/12

4
ZLATÉ PIESKY - Špitálska - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
8/10/12

6 ŽST NOVÉ MESTO - HLAVNÁ STANICA
8/10/12

Za problém mmnou navrhnutého riešenia tiež možno označiť azda až privysokú frekvenciu električiek v klbku Jesenského - nábrežie - Šafárikovo nám. Na Jesenského by tak v smere na Nám. Ľ. Štúra premávalo v špičke až cca 51 spojov za hodinu, čo by spôsobilo, že daná lokalita by bola príliš zrantiteľným miestom električkovej dopravy. Situácia by sa mierne zlepšila, ak sa L1 potiahla až do Karlovej Vsi, čím by sa mohla obmedziť L2, čo by znamenalo úbytok 7-8 spojov za hodinu.
1
HLAVNÁ STANICA - Obchodná - Nám. SNP - nábrežie - KARLOVA VES
8/10/12

2 ŠAFÁRIKOVO NÁM. - nábrežie - KARLOVA VES
8/10/12
A hádam pri tomto variante by sme aj mohli ostať, no nie? Tak, čo spustíme to od 1.1.2004? 😉
Reply on: d3k0 #19003:
to suhlasim, ale nadpis toho clanku "Alternatívne riešenie k metru - električka". ten clanok som mal precitany uz davno, ale tu shcemu rozsirenia a optimalizacie elektriciek v celej bratislave som si vsimol az teraz. a napriklad po precitani toho clanku by si niekto mohol povedat "no dobre, tak maju ake-take riesenie pre petrzalku, a co dalej?", a takto by mu bolo dane efektnej odpovede... 🙂
Reply on: galiyosha #19002:
Ono kazdy z tych clankov je o niecom inom - 2 su o moznostiach rozsirovania elektriciek, treti je vylucne o nahrade casti metra trasy B v Petrzalke. Preto ta schema nie je tam 🙂
ospravedlnujem sa, az teraz som nasiel tento subor -- http://www.imhd.sk/ba/mapy/navrh_elektricky_turbo.png. s tym mozem len suhlasit, kiezby to tak niekedy aj bolo 😞 mozno by bolo dobre pridat ho k clanku "alternativa k metru"...
Reply on: Jano #18995:
hm, ako to potom riesia postihnuti ludia v budapesti? nechodia mhd vobec? podla mna mokrohajska jednoznacne _je_ priklad zastavky, kde treba bud obmedzit pocet zastavujucich spojov (proste na mokrohajskej nebude stat kazda 21ka), alebo ju dat na znamenie, alebo ju dat na znamenie aspon mimo spicky.

(nikdy som si nemyslel, ze moze na internete existovat diskusia, kde sa bude 2 dni rozoberat, ci dat alebo nedat nejaku zastavku na znamenie -- kazdopadne je to zaujimava zabava :-D)

a este jedno som chcel: podla mna status mhd je v bratislave proste taky, ze mhd chodili, chodia a _vzdy_ budu chodit _len_ ludia na mhd odkazani (+ zopar nadsencov a ekologicky zmyslajucich ludi). proste je to tak. individualny automobil sa pre cloveka s normalnym postavenim povazuje za povinnost, hoc v centre takmer niet kde parkovat a dopravna situacia sa zhorsuje zo dna na den.

moze za to len a len stav, v akom sa mhd nachadza, a jej posramotena reputacia, ale pravdu povediac nevidim realnu nadej, zeby cokolvek mohlo tento smutny fakt zvratit. ani pozlatena rychlodrazna elektricka nie.
Reply on: tr3mp #18945:
este raz opakujem, ze to boli len priklady, a mozno nie vydarene. pre info: zastavku, z ktorej dennodenne cestujem, som zaradil medzi tie, ktore by som zrusil ako prve (znievska). okolo 100 m od nej je druha zastavka.

chapem, ze autobusy maju byt len doplnkovou dopravou. ako vsak chcete syndrom "pri kazdej vrbe" riesit v takej karlovke, dubravke alebo ruzinove? tamojsie elektrickove trate su nim podla mna postihnute minimalne tak, ako autobusove linky v petrzalke. zavedenie paralelnej autobusovej dopravy by asi nebolo to prave orechove...
Reply on: Turbo #18942:
A keby pretiahli 20 az do Lamaca, tak by tam nemusel vystupovat nikto... btw. to iste som si vsimol... nie do skoly, ale vyhnut sa patronke chcu ti ludia
Reply on: Vladimír #18926:
to technicke sklo sme tu uz rozoberali, podobne ako 37ku, a dosli sme k zaveru ze ludkovia su sprosti...(nepochopili by), lebo padali navrhy typu kazda 3tia 20 k TS...


A co sa tyka mokrohajskej, tak ja som rad, ze sa mi podari napchat na kralika bez ujmi na zdravi do autobusu, a nic ma nevie vytocit viac, ked sa na Suchohajskej otvoria dvere (ja v nich stojim a vacsinou ma oplieskaju, lebo ludia v napchatej 21 su nasraty a potom aj neochotny sa potlacit) a nevystupi vacsinou NIKTO! A to prichadzam na mokroh medzi 7.00 az 7.10 😕
Reply on: Igorko #18965:
Podla coho usudzujes, ze som zelezniciar? A celkove mavam dost rozumne nazory? Uved priklad 🙂
Reply on: Igorko #18993:
Ano, samozrejme je to podla mna tiez najlepsie. Ja som vtedy len hovoril, ze specialne pri konecnej Lamac to az tak strasne nevadi. Ano, najlepsie je tak ako si napisal. Nevies preco to tak uz nebyva na polovici liniek? Kedysi to bolo. Ked som sa pytal kalkulajdiho ze preco, tak povedal, ze to povodne zobrazenie tak "nema byt".
Reply on: Igorko #18985:
Podla mojho nazoru, by bolo nestastnym riesenim, prave kvoli tomu, ze sa tam nachadzaju skolske zariadenia pre telesne postihnutych. Poviem ti, ked som tam chodil do skoly, mal som co robit, aby som sa pretlacil k dveram a udrzal sa aspon na jednej tyci a keby som mal este rozmyslat nad tym, kde je signalizacia vodicovi, ze ma zastavit, dakujem. Zavedenie zastavky na znamenie mi konkretne na tejto zastavke pripada ako som napisal nestastnym riesenim. Ono tu vystupuju zial i ludia bez hornych koncatin, na vozikoch a ludia s barlami. Mozes argumentovat, ze takito ludia mozu predsa vystupovat na ktorejkolvek zastavke na znamenie ( uz existujucej ) a tam sa to zvladnut da. Ale tuto tych ludi predsa vystupuje viacej ( s telesnym postihom ). Podla mojho nazoru sa najde mnoho inych zastavok, ktore by sa mohli stat zastavkami na znamenie, co takto napr. zastavka STK??
Reply on: Igorko #18993:
No, rozyebalo to formát. Takže slovný popis:Čelný transparent - veľké číslo linky, vedľaneho dvariadky. V hornom LAMAČ, v dolnom Vrančovičova.
I.
Reply on: Andy #18987:
Hej v tomto zmysle máš pravdu. Ale myslím si, že označovanie by malo byť jednotné. Čiže napr.:
xxx xxx
x x LAMAČ
xxx xxx
x x x Vrančovičova
xxx xxx

Rozumieš mi, nie?
I.
Reply on: Martyk #18991:

Suhlas. Stare laminatove sedacky v T3 su v tomto ohlade velmi prakticke. Osobne som aj videl vodica, ktory na obratisku linky 6 - ZST. Nove mesto vystriekal cely voz - teda podlahu, bocnice a okna s hadicou na polievanie travnika. Neviem ci nahodou nevystriekal aj plafon, kazdopadne ked to potom potihol do zastavky, tak v tych sedadlach sa drzala voda. 🙂 Aj podlaha bola celkom mokra. Pamatam si, ze nad zrychlovacom isli zo spar bublinky... 🙂
Reply on: Turbo #18990:

Nesměj zmoknout sedačky. Hlavně ty čalouněný. Všechno sotatní je celkem jedno.
Reply on: Martyk #18988:

Tento jav, ked cestujuci panicky zatvaraju vsetky okna, velmi dobre poznam. Niekedy to podla mna az prehanaju. Vonku zacne trosku poprchat a uz sa zatvara okno, lebo tie tri kvapky, co by za 10 minut padli dnu niekomu vadia. A ked vystupi, aj tak zmokne. Samozrejme, ak normalne prsi, a aj dnu, tak sa to ma zatvorit. Ale nenavidim to, ked kvoli trom kvapkam niekto okamzite zatvara vsetky okna a vo voze je potom smrad a na oknach sa po case zraza voda. Ja si radsej otvorim, alebo aspon kusok pootvorim (3 cm), aj ked na mna padne zopar kvapiek, ale aspon sa nedusim. A v letnych horucavach to velmi rad vitam, take osviezenie. Ked vsak poriadne leje, tak to bez debaty zatvaram, aj na celom voze.
Reply on: Igorko #18984:

Ked som sa s nim tade viezol, tak tam aj tolko letel. Velmi ma to prekvapilo, ale fakt presiel. Pravda vsak je, ze aj s lesenarskymi trubkami tam moze ist, aj 60, ale ci prejde bez vyletenia je otazne... 🙂
Reply on: J #18837:
Vždycky, když začalo pršet, tak jsem šel a zavřel okna a střešní klapky. Dělal jsem to i v druhém voze a když přišel náhle prudký déšť, tak jsem kvůli tomu tramvaj i zastavil mimo zastávku. Dělal jsem to pravidelně od roku 1987 do roku 1997 a nebyl jsem zdaleka jediný řidič v Praze, který to dělal. Podle mě je to samozřejmost. Podle tebe asi šílený nápad, co? Ale řekni mi, kdo jiný má ta okna zavřít, než řidič? Hlavně, když spoj není moc obsazen a pod otevřeným oknem nikdo nesedí, mě kromě řidiče napadají už jenom dobří duchové.
Reply on: Igorko #18965:
Myslel som tym to, ze ked je tam len jedna konecna, tak je cestujucim jedno, na ktory autobus do Lamaca pojdu, ked idu vsetky linky na rovnaku konecnu.
Reply on: Martin Fundárek #18976:
Iste, ale pre hrubú orientáciu sa to hodí.
i.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.