Áno lebo vyše roka chodili všetky električky z Karlovky pod most. (a opacne z Jesenského). Po starom tam chodili linky 4 a 12, ktoré sa "prekladali" v následnom intervale 4/16 minút. Takže čakanie nebude dlhšie ako pred výlukou tunela. A toho sa nebojím že by cez víkend tie 2xT3 na 4 boli také preplnené, že sa tam všetci nepomestia.
Navyše pre spojenie zo západnej časti mesta pod most snp sa dá použiť aj linka 28, 29 (bude hádam už v máji), a od lafranconi aj 30, 37. Na východnú stranu to bude horšie, ostane tam iba tá 4 na Krížnu Trnavské Mýto a Vajnorskú.. do Ružinova sa dá namiesto 9 použiť aj 50, ale keď sa počas pekných víkendov vyroja davy do eurovei a auparku tak tam to často aj napriek 10 min intervalu nie je moc kultúrne cestovanie. A navyše 50 chodí cez most snp iba jednosmerne.
Čiže ak bude spod mosta snp po otvorení tunela zhoršená dostupnosť (kapacitne to bude ok), tak to isto nebude na západnú stranu (lafranconi, karlovka, dúbravka), ale na východnú.
kolko krat ma vodic odignoroval naschval, samozrejme som vidiaci, ale myslim to tak, ze bezim na bus aj z predu vodic ma vidi, caka, naraz zavre dvere a odide tesne pred nosom. s nevidiacim je vela roboty, tak na neho kasle...
Mike
ano v spicke stacit bude, ale vtedy ked L6 nehcodi stacit nemusi a cez vikendy urcite nie a osobne by som asi L4 viedol cez Jesenskeho. Proste chyba tam jedna linka. Sama 4 nestaci a 15 minut je hrozne vela cakat na elektricku.
Presne tak, podla mna by bolo vhodne keby bola obojsmerna.
Idealne takto:
- zaviest novu zastavku Kamenne namestie smer Dubravka/Petrzalka
- zrusit existujucu zastavku Jesenskeho smer Dubravka
- existujucu zastavku Jesenskeho smer Kamenne namestie zobojsmernit (pod nazvom Hviezdoslavovo namestie, pripadne po vzore Nitry by sa mohla volat aj Centrum)
- zastavku Namestie Ludovita Stura ponechat len pre linku 2, pre ostatne zrusit
No Jesenksého je všeobecne podľa mňa najlepšia el. zastávka prislúchajúca k veľkej časti pešej zóny smer východná časť mesta.
luky 133 & matt11: V rannej špičke určite z Karlovky na šafko bude stačiť 4 a 6, v sedle bude bohate stačiť tá 4. Detto poobede z Jesenského 4 a 6.
Akurát večer keď idú davy z Eurovei (alebo z južného okraja mesta) aby nepreplňovali ešte viac 28 , alebo aj tí pohybovo nadaní, ktorí prejdú peši na Jesenského, aby im "odmenou" nebola iba 4 raz za 15 min, tak sa povráva že premávka 6 bude poobede predĺžená dlhšie - cca do 20? hod.
Ale tá 37 je určená nie len pre obyvateľov Záhorskej Bystrice. Absolútne nechápeš princíp MHD. A obyvatelia Záhorskej Bystrice nechodia do Tesca? Nepotrebujú ísť do Lamača?
Proste podľa seba súdiš všetkých.
L21 by imho pri Hornbachu stáť mohla. Napr. na znamenie. Drobnotovar tam budú kupovať aj obyvatelia DNV a to nehorovím o tom, koľkí tam budú pracovať.
Podľa mňa sa prúdy cestujúcich po otvorení tunela celkovo upravia. Dnes napríklad väčšina cestujúcich z karloveskej radiály do Petržalky prestupuje pod mostom alebo na Šafku, lebo inú možnosť nemá. Po otvorení tunela sa "znovuobjaví" možnosť cestovania na Kapucínsku s prestupom na Zochovej.
To asi preto lebo L9 nejazdí cez Šafko takže ju využívajú maximálne ľudia čo idú pod most. Ale z takej L5, ale aj L4 v rannej špičke dosť veľký počet vystupuje na Šafku. Hlavne študenti z okolitých fakúlt, ale aj ľudia čo prestupujú na ďalšie spoje či už na Šafku alebo časť aj na Malej Scéne. ?
urcite sa musi nieco pridat, 4 to sam a nepobere, bud 6 celodenne alebo upravit interval na L4 tak na 5 minut. Kedze aj so zlatych pieskov je dost casto tlacenica, ale neviem si predstavit, kde by sa nasli elektricky volne
Tak to som zvedavý na tú tlačenicu v 4ke po tom ako ostane jediná smerom na Šafárikovo námestie. ? Alebo sa uvažuje o celodennej 6tke ako sa voľakedy povrávalo? ?
Asi si ma úplne nepochopil. S tou tyčou to je len príklad čo môžeš zažiť pri cestovaní v MHD, netvrdím že každý deň niečo podivné stretnem a hodne dní v roku sa stretávam s prípadmi v autobusoch, ktoré vedia dobre znepríjemniť cestovanie.
A načrtol si L37 tak sa skús zamyslieť aké to asi je každodenne cestovovať domov do Záhorskej a na Patrónke sa Ti natlačí nemalý počet cestujúcich do Tesca Lamač a potom pri Tescu Lamač zasa kopec ľudí ktorí idú len do Lamača a toto sa odohráva(lo) v SORoch. Nič príjemné, pár krát som to zažil pri ceste do Záhorskej.
Takže ide tu o to, kvalita a rýchlosť každodenného cestovania do/z práce versus cestovanie a obsluha nákupných centier.
"A páčilo by sa Ti, keby sa niekto z Hornbachu do plného autobusu trepal s nejakou povedzme dlhou lištou?"
? ? ?
To teraz aby zrušili zastavovanie liniek 96 a 98 na zastávke Prístavný most, L37 pri Krematóriu, úplne by som zrušil zastávku Súhvezdná... veď tam denno denne nastupujú ľudia s dlhými lištami do plných autobusov. ?
Budem reagovať hlavne na vyháňanie ľudí z MHD: ak by IAD používali svoje autá len na nákupy tak ešte OK, problém je v tom, že DPB a mesto naozaj vyháňa pravidelných každodenných cestujúcich za prácou z MHD. Jediná vec čo to môže zastaviť a do istej miery aj vrátiť späť ľudí do MHD je zlepšiť čas cestovania MHDčkou a skvalitniť čo sa dá. Zober si také katastrofy v Bratislave ako električka z Dúbravky, večné zápchy smer Dolné Hony v ktorých trčia aj trolejbusy a pod. Ten kto cestuje MHDčkou je zmierený s tým, že nikdy nebude mať taký komfort ako v aute a jediná kompenzácia môže byť čas cestovania a cena.
Samozrejme najdlhšie cestujú najmä obyvatelia okrajových mestských častí a tí naozaj potrebujú expresné linky a tou jej aj L21. Áno beriem, že by tam bola zastávka na znamenie, ale už teraz sa tam chystá nejaký športový obchod. A páčilo by sa Ti, keby sa niekto z Hornbachu do plného autobusu trepal s nejakou povedzme dlhou lištou?
Takže áno, prídavajme ďalšie zdržania autobusom, električkám a vyháňajme cestujúcich z MHD. Nákupné centrá, obchody a pod. by sa nemali stavať kade-tade kde niekto vlastní pozemok a potom linka čo ide najbližšie to má obsluhovať, ale nákupné zóny by mali byť koncentrované do niekoľkých bodov kde by mali chodiť osobitné linky.
Ďalšie katastrofy v Bratislave čo vyháňajú ľudí do áut sú komplikované prestupné uzly ako Račianske mýto, Molecova a pod. kde cestujúci buď čaká aj 2 semafórové cykly alebo riskuje život.
A jedna tiež dosť dôležitá vec je aj spoľahlivosť MHD, či spoje vynechávajú, meškania a pod.
Oficialne mapy MHD boli dlhodobo bezplatne dostupne v predajniach DPB na hlavnej stanici a Hodzku, ale v poslednej dobe ich mali vzdy nedostatok, takze sa zohnat nedali. Ale verim, ze teraz ked vytlacia tieto nove tak ich zas na par dni budu mat k dispozicii ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos