Asi si ma úplne nepochopil. S tou tyčou to je len príklad čo môžeš zažiť pri cestovaní v MHD, netvrdím že každý deň niečo podivné stretnem a hodne dní v roku sa stretávam s prípadmi v autobusoch, ktoré vedia dobre znepríjemniť cestovanie.
A načrtol si L37 tak sa skús zamyslieť aké to asi je každodenne cestovovať domov do Záhorskej a na Patrónke sa Ti natlačí nemalý počet cestujúcich do Tesca Lamač a potom pri Tescu Lamač zasa kopec ľudí ktorí idú len do Lamača a toto sa odohráva(lo) v SORoch. Nič príjemné, pár krát som to zažil pri ceste do Záhorskej.
Takže ide tu o to, kvalita a rýchlosť každodenného cestovania do/z práce versus cestovanie a obsluha nákupných centier.
"A páčilo by sa Ti, keby sa niekto z Hornbachu do plného autobusu trepal s nejakou povedzme dlhou lištou?"
? ? ?
To teraz aby zrušili zastavovanie liniek 96 a 98 na zastávke Prístavný most, L37 pri Krematóriu, úplne by som zrušil zastávku Súhvezdná... veď tam denno denne nastupujú ľudia s dlhými lištami do plných autobusov. ?
Budem reagovať hlavne na vyháňanie ľudí z MHD: ak by IAD používali svoje autá len na nákupy tak ešte OK, problém je v tom, že DPB a mesto naozaj vyháňa pravidelných každodenných cestujúcich za prácou z MHD. Jediná vec čo to môže zastaviť a do istej miery aj vrátiť späť ľudí do MHD je zlepšiť čas cestovania MHDčkou a skvalitniť čo sa dá. Zober si také katastrofy v Bratislave ako električka z Dúbravky, večné zápchy smer Dolné Hony v ktorých trčia aj trolejbusy a pod. Ten kto cestuje MHDčkou je zmierený s tým, že nikdy nebude mať taký komfort ako v aute a jediná kompenzácia môže byť čas cestovania a cena.
Samozrejme najdlhšie cestujú najmä obyvatelia okrajových mestských častí a tí naozaj potrebujú expresné linky a tou jej aj L21. Áno beriem, že by tam bola zastávka na znamenie, ale už teraz sa tam chystá nejaký športový obchod. A páčilo by sa Ti, keby sa niekto z Hornbachu do plného autobusu trepal s nejakou povedzme dlhou lištou?
Takže áno, prídavajme ďalšie zdržania autobusom, električkám a vyháňajme cestujúcich z MHD. Nákupné centrá, obchody a pod. by sa nemali stavať kade-tade kde niekto vlastní pozemok a potom linka čo ide najbližšie to má obsluhovať, ale nákupné zóny by mali byť koncentrované do niekoľkých bodov kde by mali chodiť osobitné linky.
Ďalšie katastrofy v Bratislave čo vyháňajú ľudí do áut sú komplikované prestupné uzly ako Račianske mýto, Molecova a pod. kde cestujúci buď čaká aj 2 semafórové cykly alebo riskuje život.
A jedna tiež dosť dôležitá vec je aj spoľahlivosť MHD, či spoje vynechávajú, meškania a pod.
Oficialne mapy MHD boli dlhodobo bezplatne dostupne v predajniach DPB na hlavnej stanici a Hodzku, ale v poslednej dobe ich mali vzdy nedostatok, takze sa zohnat nedali. Ale verim, ze teraz ked vytlacia tieto nove tak ich zas na par dni budu mat k dispozicii ?
Ja pevne verim ze Bory budu tou poslednou kvapkou, ktore DPB dokope k tomu aby prepracoval linkovanie MHD v zapadnej casti mesta (DNV, Lamac, Zahorska Bystrica), kedze dost zasadne upravia toky cestujucich.
vy snad mate problemy s pochopenim precitaneho textu.
Skutocne predpokladas, ze kazdy spoj tam dovezie 20tich cestujucich?
Kto si ty, ze chces urcovat kam ludia maju pravo a kam nie cestovat busom. nech si sami rozhodnu stlacenim dopytu, ci chcu aby linka 21 zastavila na danej zastavke. Ak tam nik nebude chciet vy/nastupit, pre teba sa nic nemeni. Ak budu, stratis zo svojho "drahocenneho" zivota 30 sekund. Skus zajtra nezapnut imhd ziskas ovela viac!
Mate tu plne reci o vyhanani ludi z MHD do aut, ale ked mate moznost urobit opak, tak ste proti. Nie ste len alibisti, vy ste oportunisticki alibisti.
Máš pravdu . Jediný rýchly spoj s mestom tak ho zabijem s zastávkov pri Hornbachu . Ukážková linka 21 ...
Ale pravda je že Hornbach by L21 nepreplnil . Lebo tá linka už dávno preplnená je akurát to by ste museli tou linkou denno-denne jazdiť a vidieť to ...
To máš pravdu. A čo sa týka chodníkov tie chýbajú všelikde a aj tam kde sú, sú plné zaparkovaných áut (ale to je iná diskusia).
Napr. chýba na takej Lamačskej ceste, keď chceš ísť pešo z Tesca Lamač alebo na predĺženej Dúbravskej ceste + Polianky, našťastie tá cesta je slepá a teda tam nechodí veľa áut. Chodník chýba aj za starým mostom smetom k TPD, teraz je tam naštiastie vďaka uzavretému mostu pokoj, uvidíme čo sa tam vybuduje a či sa bude myslieť aj na chodcov a cyklistov.
A ešte k Hornabhu a celým rozostavaným Borom: X-krát bolo prezentované ako sa mala predĺžiť Saratovská k tomuto novému komplexu bodov, ako sa mali predĺžiť električky a pod. Tak kde to je? Či aj v budúcnosti sa ráta s tým že, však to zvládne L21? Vyzerá to asi tak že áno.
Teraz tam už plánujú postaviť aj nejaký športový obchod ( http://reality.etrend.sk/komercne-nehnutelnosti/sportovy-decathlon-bude-aj-v-lokalite-bory.html ), a to keď sa zrealizuje, ten už potom môže vygenerovať davy cestujúcich. Aj potom to bude musieť zvládať len linka L21?
Aj Hornbach pri DNV môže mať mnoho alternatív. Aj pri Hornbachu v DNV momentálne nie je zastávka. A ináč Hornbach pri DNV je v pešej dostupnosti zo súčasne obsluhovanej zastávky Kamenáče.
co ti vadi na zastavovani na znamenie? Bude tam stat, len ak bude dopyt na zvezenie sa L21.
A k L59. Lebo L59 ma tak nizku kapacitu a Aupark je tak frekventovana destinacia, ze by L59 nepoberala. No myslim si, ze poobede v smere do Race by mala stat na zastavke Aupark aj Zochova.
Ako je to v opacnom smere rano neviem, tam situaciu nepoznam.
V kazdom pripade zastavka pri Hornbachu pre L21 by urcite neprepchala tuto linku.
Ak si myslíš, že by tam L21 mala stáť, tak mi napíš prečo napr. L59 nestojí pri Auparku? Však je to tiež obsluha územia, či nie? Alebo prečo L53 nestojí pri Tesco Zlaté piesky, však je to tiež obsluha územia a pod.
Čo sa týka nákupov "crepnikove kvety, naradie, klince a podobne" v meste máš rôzne kvetinárstva, železiarstva a pod. takže mnohí obyvatelia Bratislavy nie sú odkázaní na Hornbach pri DNV. Nehovoriac o tom, že máš aj Baumaxi a pod. (jeden je dokonca aj pri Krematóriu)
derik
A načrtol si L37 tak sa skús zamyslieť aké to asi je každodenne cestovovať domov do Záhorskej a na Patrónke sa Ti natlačí nemalý počet cestujúcich do Tesca Lamač a potom pri Tescu Lamač zasa kopec ľudí ktorí idú len do Lamača a toto sa odohráva(lo) v SORoch. Nič príjemné, pár krát som to zažil pri ceste do Záhorskej.
Takže ide tu o to, kvalita a rýchlosť každodenného cestovania do/z práce versus cestovanie a obsluha nákupných centier.