Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #189014:
V mnohých bodoch máš pravdu avšak v bode č.2 a teda aj č.6.:
Ja mám predplatenú BMK od Unicredit a platím za ňu 3€ ročne + mám viazaných 5€ ako minimálny zostatok - teda podstatne menej ako platiť za bežný účet v bankách, ktoré vydávajú BMK.
BMK má pre mňa aj jednu výhodu: nemusím nosiť bankomatovú kartu + električenko kartu, keďže s BMK sa dá platiť v obchodoch.
Našťastie Unicredit dosť rýchlo po spustení predaja predplat. BMK zrušila dosť vysoký poplatok (1,5€) za dobitie karty bankovým prevodom.
Momentálne na BMK využívam jedine zľavu na električenku, nenavštevujem žiadne kultúrne ani športové strediská, ktoré majú zľavu pre platbe BMK.
Na slovaklines.sk su uz dostupne cestovne poriadky s vyznacenim zon IDS BK a "vyznacenim" cisla linky v IDS.
Reply on: Peon #189010:
--- Bratislavská mestská karta (BMK) ---

Aby ste si náhodou nemysleli, že som neviem aký zástanca BMK, zhrniem čo som tu v minulosti k BMK napísal:

1; Už neviem od ktorého seriózneho a vecí znalého prispievateľa som sa tu dozvedel, že TECHNICKY JE MOŽNÉ aj na dopravné karty z DPB predať pre obyvateľov Bratislavy PCL s 10% zľavou. Podobne 20% zľava do ZOO, múzeí, na kúpaliská sa tiež dá uplatniť na základe predloženia občianskeho preukazu, ktorý slúži na preukázanie trvalého pobytu v Bratislave.

2; Známy je fakt, že BMK vydávajú iba niektoré vyvolené banky. A to tie, ktoré si za vedenie bežného účtu pýtajú nemalé poplatky. Existujú aj predplatené verzie BMK kde netreba mať založený účet v danej banke, ale tam je to z hľadiska poplatkov podobné.

3; Nezabúdajme, že tú 10% zľavu na PCL nám nedávajú tie vyvolené banky, ale DPB prostredníctvom rozpočtu mesta. Takže banky si cez BMK nahnali veľa nových klientov, zvyšujú zisky, zatiaľ čo prínos pre DPB a mesto je minimálny, ak nie otázny...

4; Dobrej myšlienke BMK uverím až vtedy, keď ju začnú vydávať internetové banky mBank a ZUNO, ktoré poskytujú bežné účty a základné služby k nim bez poplatkov (a ostatné služby za prijateľné poplatky).

5; Niekde bol ešte argument, že BMK je bezpečnejšia, lebo pri klasických dopravných kartách od Emtestu sa objavili pokusy o prelomenie jej ochrany (falošný kredit, PCL..). Ale veď DPB, Slovak Lines, ZSSK a mnohí iní dopravcovia naďalej vydávajú karty od Emtestu! Teda nezaťahujú do toho vyvolené spriaznené nenažrané banky! ❗

6; Ja by som si môj účet vo VÚB už dávno zrušil, ale vypočítal som si, že napriek mesačnému poplatku čo tam platím sa mi IBA KVÔLI BMK stále oplatí držať. Reálne tak nemám 10% zľavu na MHD, ale o dosť nižšiu.

7; Jediný prínos BMK vidím v tom, že vďaka nej sa terminály na platby kartou dostali aj na také miesta, kde dovtedy neboli (napr. predajňa DPB pri zastávke "Švantnerova" v Dúbravke). Dobré je, že tieto terminály našťastie nie sú obmedzené iba na platby cez BMK, ale môžu ich využívať aj tí cestujúci, ktorí si kupujú PCL napr. na dopravné karty z DPB a platia zaň kartou VISA, MasterCard či Maestro vydanou ktoroukoľvek bankou - teda aj takou, ktorá nevydáva BMK.

Páči sa mi ešte, že pri kúpe ePCL (cez internet) nie je potrebné platiť z účtu ku ktorému je BMK vydaná [resp. v prípade predplatenej BMK z jej kreditu], čo je pravdepodobne vďaka tomu, že BMK ako Maestro neumožňuje platby kartou cez internet. Čiže ja si na moju BMK kupujem ePCL cez kartu VISA od mBank.
Reply on: ophis #188998:
pomenuj mafiu a zlodejov. Je to penta a J&T. Spojenie modrych a cervenych goril v Bratislave je zname a to, ze prostrednictvom Trnku a zastupujuceho gp Ticheho zabezpecuju pre tych co robia spinavu pracu beztrestnost. Prave preto je taky boj o GP a Gasparovic robi to co robi. Lebo je zaviazany GP vdaka svojim preslapom na polovackach.
Reply on: Peon #189010:
2. Nie je to mozne preto ze to nikto nenaprogramoval (lebo si to nikto neobjednal).

3. Suhlasim, ze to je o nicom. Treba bombardovat mesto, nech sa uracia s tym nieco robit.
Reply on: 810zssk #189004:
Vďaka za info.

2; To nie je možné preto, že to Emtest technicky neumožňuje ALEBO aj tu platí to čo píšeš v bode 3, že nedošlo k dohode medzi jednotlivými subjektami? Samozrejme ideálne bude, keď priamo BMK bude možné v IDS BK (vrátane autobusov Slovak Lines) používať ako elektronickú peňaženku.

3; Fakt "skvelá" integrácia, keď BMK ani karty ZSSK nebude možné použiť ako elektronickú peňaženku! ?

Ja mimo Bratislavy autobusmi Slovak Lines necestujem často. Tú cestu do Stupavy si čoskoro vyskúšam. Zhrniem, že:
a) budem mať BMK pre zóny 100+101
b) cestovné mimo Bratislavy platím z dopravnej karty vydanej DPB, kde mám kredit

Pravdepodobne si nechtiac znepriatelím vodičov Slovak Lines, lebo:
1; ODMIETAM za mimobratislavský úsek platiť drahšie cestovné v hotovosti (keďže mám vyššie uvedenú dopravnu kartu z DPB).

2; ODMIETAM si duplovane platiť na území Bratislavy cestovné v autobusoch Slovak Lines, lebo na BMK budem mať PCL pre zóny 100+101.

Takže čo sa týka názornej jednorázovej cesty do Stupavy:
- Ak mi v Lamači vodič odmietne predať cez dopravnú kartu lístok na úsek "Záhorská Bystrica - Stupava", poviem mu, že pôjdem len do Záhorskej Bystrice. Priložím BMK a je to.

- V Záhorskej Bystrici sa prederiem dopredu za vodičom a kúpim si z mojej dopravnej karty (vydanej DPB) lístok na úsek "Záhorská Bystrica - Stupava".

Čo sa cesty späť týka:
- V Stupave si kúpim z dopravnej karty lístok len po Záhorskú Bystricu.

- V Záhorskej Bystrici sa prederiem dopredu za vodičom, priložím BMK a v rámci Bratislavy cestujem už bez akýchkoľvek doplatkov.

OTÁZKA: Ak v Záhorskej Bystrici (smer ASMN) nepôjdem za vodičom tú BMK priložiť k prístroju [musím povedať na ktorú zastávku v BA cestujem??], budem považovaný za čierneho pasažiera napriek tomu, že pri sebe budem mať moju BMK na zóny 100+101?!

TAKŽE, uvažoval vôbec niekto z kompetentnyćh (či už v BID,a.s., na magistráte, BSK alebo v Slovak Lines) nad tým čo píšem v tomto príspevku? ❓ Už len treba dúfať, že IDS BSK nebude iba paškvil skutočného IDS! ❗
Reply on: Petto #189008:
UVO nie je relevantne, EU evidentne odmietla prvy podvod a teda predpokladam ze odmietne aj pripadny druhy. A Kaliho zakon na tom nezmeni nic.
Reply on: Marek1978 #189005:
Len ma zaráža posledná veta v článku:

Nový tender však už pôjde podľa pravidiel, ktoré tento mesiac narýchlo pretlačil minister vnútra Robert Kaliňák (Smer). Ak napríklad vopred požiadajú Úrad pre verejné obstarávanie o odobrenie podmienok súťaže, žiadne námietky už tender nepribrzdia.

čiže ako to chodi na Slovensku: podplatim Janka Hraška alebo skupinu na UVO , on/oni mi odobria tender a šmitec , mozeme mat aj 1 ponuku a coze ze bude 10 mil. € za vozidlo
Reply on: Sommelier #188996:
lebo elektricka bude zufalo pomala a ludia budu logicky volit radsej autobusy, a to iste nam pripravil schlosser, ba(na)novec a ftacnik v petrzalke. neatrkativnu elektricku, ktoru nebudu ludia vyuzivat. vsak na co, ked autobusom to bude rychlejsie. ale mam taky dojem, ze to je ich zame, aby mohli aj tie pozemky rozpredat . vid trat na hlavnu stanicu. ich netrapi ze tma nic nehcodit.
Reply on: Marek1978 #189005:
Tak im treba , asi si založim jasnovidecku poradnu ?
Reply on: Peon #189002:
2. V hotovosti preto, lebo nie je mozne kombinovat jednu kartu s PCL a druhu kartu s EP.

Nie, vodic ti v Lamaci nebude mat moznost predat listok Zahorska Bystrica - Stupava (teda mozno hej, ale v takom pripade to ma uz teraz), on ti preda listok Lamac - Stupava, ale kedze system ti na karte identifikuje PCL tak ti zapocita cestovne len pre usek Zahorska Bystrica - Stupava.

3. Dobra otazka, naco ich kupovali... to si si zle vylozil, ze pristroj nevie citat BMK ako EP - technicky to mozne je, ale nedoslo k dohode medzi jednotlivymi subjektami, v buducnosti by sa to zmenit malo. Rovnako na ZSSK kartu zatial EP nebude.

4. Ano.
na mape liniek vypadlo oznacenie zastavky Ekonomicka univerzita
Reply on: 810zssk #189001:
2; Prečo v hotovosti?! Ja mám dopravnú kartu z DPB, ktorú využívam iba na cestovanie v prímestských busoch Slovak Lines mimo Bratislavy.

Keď si už v Lamači môžem vypýtať lístok do Stupavy, znamená to teda, že vodič bude mať možnosť mi v Lamači predať lístok na úsek "Záhorská Bystrica - Stupava"?

3; Tak načo sa tie červené obludy do autobusov Slovak Lines kupovali??

Takže na účely PCL dokáže prístroj od firmy Emtest v autobusoch Slovak Lines spoznať BMK, ale ako elektronickú peňaženku nie!! Pritom práve teraz, keď ešte IDS BK nebude pre jednorázové cesty by sa to hodilo...

4; A pre tých čo používajú dopravnú kartu vydanú DPB (kde budú mať PCL pre zóny 100+101), tak u nich to bude platiť tak ako doteraz v experimentálne etape BID?

PRÍKLAD: V Lamači povie vodičovi, že ide do Stupavy a platí dopravnou kartou. Po vyzvaní od hovoriaceho strojčeka priloží kartu. Na cestovnom lístku bude správne uvedená cesta pre úsek "Lamač - Stupava", ale z kreditu na dopravnej karte sa odpočíta cestovné iba za úsek "Záhorská Bystrica - Stupava". Bude to tak?
Reply on: Peon #188991:
1. Nie.

2. V Lamaci nastupis, vyziadas si listok do Stupavy, cestovne za usek Zahorska Bystrica - Stupava doplatis v hotovosti.

3. BMK sa bude prikladat normalne tam kde dnes vsetky DK (ostatne, napr. Iveca nemaju cervene oznacovace).
Reply on: Peon #188994:
Vodici budu informovani (teda presnejsie, uz su). Ci aj strojceky, to je otazne ?
Reply on: VLK #188997:
Vlk nie, ale vlk ano, teda nejako bude musiet, inak by to prilis asi nemohlo fungovat, ze...
http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/samosprava/prokuratura-zamietla-staznost-proti-zastaveniu-stihania-pre-pko.html?page_id=314725&utm_source=mailing&utm_content=314725&utm_campaign=20130226

GP opäť dokázala, že slúži v tomto štáte iba mafií a zlodejom! Preto by som do slova "prokuratúra" odporučil na správne miesto vložiť písmenko "V" aby názov sedel s činnosťou tohoto orgánu. ☠

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.