Jasne ze by to bolo efektivnejsie a pohodlnejsie, keby mi na tom transparente behalo viac informacii. Nuz preco to tu v BA tak nie je ako v desiatkach inych miest?? Na to si odpoved moze vyvodit kazdy sam. Je to smutna realita, vsak som aj napisal vzdy je co zlepsovat, no snazim sa byt optimista, pretoze sa cca 95% ( ak nie viac ) na (ne)cinnost DP pozera len z tej horsej stranky. Tym nechcem povedat, ze je v BA vsetko OK ( ani z blizka ani z daleka ), jednoducho ma vytocil ten pesimisticky pohlad. Vies, ja som presvedceny o tom, ze aj keby sa transparenty vyuzivali v celej svojej moznosti, VZDY by sa nasiel NIEKTO komu by sa to nepacilo. A tak stale dokola - kolko ludi, tolko chuti.
Andy: Ja nemám nič proti súčasnému stavu linky 91, len som sa snažil načrtnúť jedno z môžných riešení. Prepáč, že som si dovolil na tým zamyslieť sa, už to viac nespravím.
Aj tak všetko vyrieši rýchlodráha, keď 91 bude chodiť z Vyšehradskej, nie?
Vladimír: Ale bolo samozrejme, že bolo.
Veď ja som v dispečery 9.8.2003 navrhol takéto riešenie.
"Vymyslel som ako by sa dala zrušiť 38 tak aby jej funkciu prebrala 37, ale aby sme zobrali DPB z úst výhovorku, že by to ľudia nepochopili.
Takže zrušil by som 38 a vytvoril 37K. Tá by išla spod Nového mosta cez Patrónku zachádzala ku krematóriu a pokračovala ďalej do Z.Bystrice. Naspäť by fungovala takisto.
Súčasná 37 by bola ochudobnená o pár odchodov a to v rozsahu dnešného intervalu 38. Takisto by boli aj Dva CP. Jeden pre 37 a druhý pre 37K.
Čo vy na to?"
A najlepšie by bolo, keby DPB zahájilo rokovanie s BSK a obcou Mariánka na záchádzaní vybraných spojov 37 do Mariánky, tak ako chodí 53 do grobu.
Ale otázka stojí tak, či by nebolo logickejšie, aby k tomu krematóriu zachádzali vybrané spoje L37, lebo na L38 fakt nikto nechodí (aspoň čo som ja videl).
Si, frenky, J a spol.: Vam ***3? Akoze KTO a KEDY povedal, ze linka 91 je IBA pre Cunovcanov? Ja poznam viac ludi, ktori tuto linku vyuzivaju na rychly persun na Jasovsku. To je ako keby ste povedali, ze preco by linka 202(podla vas asi "urcena pre Vrakuncanov") mala stat na Cintorine Ruzinov, ze vsak tam maju 208. Mali by ste byt radi, ze sa na jedno miesto mozete dostat viacerymi sposobmi.
Re #18785 Martin Fundarek: Dve zastavky Kosicka a Svatoplukova boli premenovane na Marianum preto, lebo si to Marianum zaplatil, cize je to reklamny nazov. To iste plati pre OLO Bazova(byvala Kuliskova). To s tym zvlastnym pocitom je uplna kravina, ten clovek sa vyhovaral na to, ze to bolo prilis hlasno nahrate, tak to proste vypli, len mi nie je jasne, preco to nepriznal, ale musel hovorit, ze to vyvolava zvlastny pocit.
Re #18798 galiyosha: My sme uz tolko krat skusali navrhnut DPB nejaku nezistnu spolupracu, ale to je proste DPB. To sa neda, nikdy sa to tak nerobilo.
Re #18801 Kirenka: Na Dolne hony chodi fakt dost liniek, ale to plati iba pre konecnu + par zastavok za nou, potom su uz trasu dost odlisne, ale vedel by som si predstavit napriklad kratku 75. Tam su dlhe vozy zbytocne.
Re #18813 COLOR: Ide o to, ze mozes vyhodit zapachajucich z vozu? Lebo to bolo v Pravde, v Markize a uz je to vycapene aj v 6623 za vodicom.
Re #18825 Neoplan:
1. Nabuduce si najprv poriadne pozri ako je to na transparente vypisane, lebo tam je toto:
-> Jasovska
HODZOVO NAMESTIE
a to je podla mna spravne.
2. Slovnaftska ulica to je nazov ulice, ale pochybujem, ze si Slovnaft za to plati.
3. Do niektorych novsich Karos sa cez predne dvere dostanes akurat k vodicovi
Re #18828 Kami: Hlasenie zastavok zabezpecuje v Bratislave osobitne zariadenie od BUSE za 25000 Sk Od digitalnych transparentov je uplne nezavisle. Akurat obidve su riadene cez ten isty palubak.
galiyosha: No samozrejme, že by sa niekto našiel, avšak sú tu aj taký, ktorý len vypisujú sťažnosti už aj na také veci, že v priebehu jazdy začalo pršať a vodič nezastavil a nepozatváral okná.
Ja by som bol ochotný. Myslím si, že to s manuálom a trochou chcenia nebolo také ťažké. Veď v DPMK im to spravuje nejaký nadšenec. Však problém by zrejme bol v DPB. Neviem či by chceli?! Za opýtanie to stojí. Mal by si záujem.
Andy: zrušenie zachádzania ku krematóriu nie je také jednoduché.
Má to dve roviny.
1. Marianum je správca krematória a mestská organizácia a je v záujme mesta aby tam bus zachádza.
2. Neviem či ti už zomrel niekto blízky, ale tak blízky, že žial ti nedovoluje sa pomaly ani len držať na nohách a je ti tak zle, že prejsť 50metrov je veľmi ťažké. Sám som v krematóriu podobnú situáciu zažil. A aj preto by tam zachádzanie busu malo byť.
Hmm.. tym kurzom to byt nemohlo lebo moje dotazy na terminaly KVC boli v troch po sebe iducich dnoch - 5.-.7.8.2003. Zatim vyzera ze idem na Rakusko-Svajciarsku hranicu (vraj je to Feldkirch - ale to je mozno len mesto) so CityStarom a odtial uz len 75% TCV do Baselu (zlava vdaka JuniorRail+). I tak to skresalo povodnu cenu (vyser 8000 Sk za tam-i-spat takmer na polovicu t.j. 4447 sk, potesi (-: ).
Reagoval som na m@rtinov príspevok číslo #18764 : "A pak se musím dvakrát víc smát, když tu napíšeš, že cestující potřebuje hlavně znát, to KDE MÁ VYSTOUPIT."
Tomas: No tí hajzli ma prinútili ísť autom, tak som si ani tie dve pifká, čo som si kúpil nemohol dať, ale inak dobre. Zaspomínali sme si, zarehotali sa, opiekli si nejaké tie potraviny a tak. Bolo fajn.
Dnes mi kamoš hovoril príhodu z MHD, ktorej pravidelný výskyt by podľa neho pritiahol množstvo cestujúcich.
Stál v Ikáči v tretích dverách na poslednom schode. Pred kľbom na dvojsedadle bližšie pri okne sedela babenka v kraťasoch, s vyloženou jednou nohou v podstate na kĺbe. Išla zrejme z draždiaku a tak nemala pod kraťasami nič a tak bolo všetko vidieť. Podobný zážitok aj keď s obmenami mal za tento týždeň už tri krát. Takže skonštatoval, že aj v takom teple môže byť cestovanie v MHD PRÍJEMNÉ
Dnes som si zastavil jedného človeka a na drzovku som mu dal pár otázok na informačný systém v buse. Bohužial viac času nebolo takže reprezentatívna vzorka to nie je.
Otázka(OT):
Si spokojný s vnútorným informačným systémom, nechýba mu niečo?
Odpoveď(OD):
No mohlo by tam stále svietiť číslo linky.
OT: A čo keby nezbrazoval len budúcu zastávku, ale aj tie ďlašie nejak dôležité?
OD: No to by bolo tiež dobre, to by pomohlo.
OT: Chýba vám na informovaní cetujúceho vo vnútri ešte niečo?
OD: Chýba mi celá trasa, teda všetky zastávky tak ako na tých starých plastových tabuľkách. Dosť často som to využíval, možno by zvnútra mohli byť dané.
OT: Sú také elektronické, avšak ukazujú len nejakých 8 najbližších zastávok. Stačilo by to?
OD: lešpie ako nič avšak z blata do kaluže. Najlepšia by bola celá trasa.
OT: Vadí vám ešte niečo.
OD: Keď je plný bus tak cez ľudí nevidím na ten displej.
Takže tak.
Kirenka, si: A čo takto to otočiť a nech 93 nechodí až na Jasovskú, ale len na Dolnozemskú
Nedalo by sa to zneužívanie/používanie vyriešiť takto:
Poobede by 91 a 191 nestáli pri Auparku a na Dvoroch, prestupný bod z Petržalky by bol Ševčenková a Jasovská a ráno by nestáli na Jasovskej. Teda stáli, ale len ako výstup, čiže na znamenie z voza.
Ale viem, ľudia by to nepochopili.
Tvoj výrok: "Ak ti vnútorný informačný systém nemá povedať kde máš vystúpiť tak potom na čo je. Aby si sa cestou naučil naspamäť trasu linky?!"
Kto povedal, že vnútorný displej nemá zobrazovať nasledujúcu zastávku???
Re #18783 Jano: Spýtam sa Ťa takto. Ak trasu nepoznáš a BUSE by Ti elegantne, bez toho, aby si rušil vodiča, či iných cestujúcich, vedelo rýchlo načrtnúť na vnútornom displeji základné body trasy, aký má DPB dôvod nezaviesť to? Prečo byť vďačný aj za to málo, keď môžeme mať zadarmo aj oveľa viac?
Re #18828 Kami: Úplne odmietam. Existuje plno dopravných informácií na zobrazovanie a nie tam ešte rýpať reklamy.
Vnutorny transparent by mohol ukazovat aj reklamne texty keby fungovalo hlasenie. Co chyba vozu s vonkajsimi BUSE aby hlasil (nielen v BA nehlasia)? Hlasic co spominal M@rtin (v prazskych vozoch) je nieco osobitne, za dalsie prachy?
Neda mi reagovat na suboj medzi Sickom a Kirenkou> draha Kirenka, to asi potom TI poriadne nepoznas 91cku. Minule som si dal TRI kola s touto linkou. Podotykam, ze bolo 14:30, ked som daval prve. Na Dvoroch nastupila plna rit ludi a kde vystupili? NA JASOVSKEJ! A nie pri Aupraku, alebo na Sevcenkovej. A toto sa opakovalo az do konca mojho pobytu. A to iste aj smerom pod Novy most. Plna rit ludi nastupila na Jasovskej a hura na Dvory.
A mozem ti povedat, ze na 91, alebo 191 chodim relativne casto, ci uz cez vikend, alebo cez pracovny den skolsky, alebo prazdninovy.
J
Ja by som bol ochotný. Myslím si, že to s manuálom a trochou chcenia nebolo také ťažké. Veď v DPMK im to spravuje nejaký nadšenec. Však problém by zrejme bol v DPB. Neviem či by chceli?! Za opýtanie to stojí. Mal by si záujem.
Andy: zrušenie zachádzania ku krematóriu nie je také jednoduché.
Má to dve roviny.
1. Marianum je správca krematória a mestská organizácia a je v záujme mesta aby tam bus zachádza.
2. Neviem či ti už zomrel niekto blízky, ale tak blízky, že žial ti nedovoluje sa pomaly ani len držať na nohách a je ti tak zle, že prejsť 50metrov je veľmi ťažké. Sám som v krematóriu podobnú situáciu zažil. A aj preto by tam zachádzanie busu malo byť.