Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #18788:
A este aby som nezabudla, napis mi prosim ta, akym sposobom je linka 91 neefektivna...
Reply on: si #18788:
Uz som ti raz napisala, ze CELA Petrzalka je v 1. pasme, takze aj zastavka Jasovska zostane v 1. pasme! Je tam posilovy spoj a ja s tou linkou chodievam, takze viem, ze kazdy kto s nou prave chce ist, tak kludne moze, lebo sa do nej DOSTANE!!! Btw nemusis mi tu ty nic vypisovat o tom ze by som si priplatila alebo nieco podobne, lebo ja mam celosietovu elektricenku. A len tak pre tvoju zaujimavost, ludia z Petrzalky tu linku nevyuzivaju (v tom zmysle slova, ze by to zneuzivali), ale ju normalne pouzivaju!!! V tom pripade mozme kludne zaviest listky a elektricenky na linky a hotovo. V praxi to bude znamenat, ze ked si nekupis listok na isty spoj, tak s nim jednoducho nepojdes a hotovo! Uznaj, ze to co pises s tymi zmenami v pasme je blbost!!!
Reply on: Kirenka #18786:
budes sa asi divit, ale byvam na dolnych honoch. 🙂 a ja netvrdim ze to je sukromny spoj, ale urcite je jeho prevadzka menej efektivna ako napriklad prevadzka L93. Preto je moj navrh zastavku nezrusit, ale pre danu linku ju presunut do druheho pasma... ak si myslis ze tu linku budes potrebovat vyuzivat, tak si but priplatis za celosietovu elektricenku alebo si budes musiet kupit listok...
V sobotu som sa dobre pobavil, keď som tuším v SME čítal, že sa starostovia Hainburgu a Wolfsthalu obrátili na BSK (Brat. samost. kraj), že by chceli predĺžiť viedenskú električku (Pressburger Bahn), ktorá teraz končí vo Wolfsthale až do Bratislavy. 🙂. Len je jeden velký problém (podľa BSK, ja v tom problém nevidím) ako by električka prekonala diaľnicu, ktorú by musela križovať. Nechápem v čom vidia tech. problém, hneď za hranicou (kde už železnica prešla popod diaľnicu) by sa z trati BA-Kittsee odpojila trať výhybkou doprava a popri ceste na Wolfsthal by sa trať napojila na pôvodnú končiacu vo Wolfsthali.
A najzábavnejšie je to, že sa Wolfsthal čulo zaujíma o BA a ako uviedol Filistein z BSK až tak, že by sa chcel stať pomaly 18 mestskou časťou BA. 🙂 😃
Inak po II sv. vojne prebehlo vo Wolfsthale referendum o pripojení k ČSR. Neúspešne. Možno teraz to vyjde 🙂
Reply on: si #18784:
Velmi rada by som vedela kde byvas. Okolo linky 91 (niekdajsej 116) sa uz aj v minulosti viedlo vela diskusii... jeden cas dokonca linka 116 nestala po 14:00 na zastavke Jasovska.... Ale povedz preco? To predsa nie je sukromny spoj pre ludi z Jaroviec, Rusoviec a Cunova! A len tak mimochodom, cela Petrzalka je v 1. pasme, tak nechapem, preco by zastavka Jasovska mala byt v 2. pasme. Ja viem, velekrat sa stalo, ze sa ludia z Jaroviec, Rusoviec a Cunova nedostali do voza, lebo bol skratka plny. Ale ved teraz tam chodi aj 191... DPB vysiel tym ludom v ustrety a zase sa to niekomu nepaci? A ked sa ja nedostanem do uplne naplnenej 93, tak to nikoho zaujimat nebude ako sa dostanem domov!
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Andy #18736:
Na kieho vreda potom premenovali zastávku Košická na Marianum, keď to v ľuďoch vyvoláva zvláštny pocit? (A OLO Bazová zvláštny pocit nevyvoláva? Prípadne Cintorín Slávičie údolie či Cintorín Ružinov? Niektorí ľudia majú ale logiku...)
ale inac este co sa tu prednedavnom spominalo vyuzivanie 91tky ludmi byvajucimi v zadnych castiach petrzalky - riesil by som to malou zmenou tarifneho systemu:
1. hranica tarifnych pasiem by nebola kdesi medzi zastavkami ale bola by to konkretna zastavka - z mesta na nu a smerom do mesta nazad by platilo jedno pasmo a ten druhy smer zas to druhe pasmo... (tym by sa zaroven odstranilo to ze na to aby niekto cestoval z patronky na prvu zastavku v DNV tak potrebuje v smere z mesta elektricenku na prve pasmo ale v opacnom na druhe...
2. hranicnou zastavkou pre zmenu pasma na linke 91 by bola zastavka nakupna zona luky a jasovska by pre tuto linku uz bola druhym pasmom - ti co by chceli vyuzivat tuto expresnu linku, by si bud museli kupit celosietovu elektricenku alebo si dodatocne oznacit listok - t.j. platili by akysi expresny priplatok 🙂 na druhej strane by sa neobmedzila moznost ludom cestovat z Jasovskej von do Jaroviec, Rusoviec a Cunova. (pripadne by mohla byt cela linka povazovana za linku v 2hom pasme alebo by hranicna zastavka pre danu linku mohla byt aj o kusok skor, ale to by uz mohlo sposobit troska chaosu)

Re #18780 Andy: 1. myslim ze to je zbytocne, ak som to spravne poxopil mala to byt vyluka iba na tento weekend... Obchadzky boli myslim zvolene celkom dobre a jediny blby dojem na mna zanechalo prave to hlasenie zastavok cez ktore sme (ne)sli 🙂
2. je to investicia...

Re #18781 Andy: nepoznam tlacitka na BUSE (naspamat ani nahodou) ale viem ze sa to urcite da...

Re #18782 Andy: na to zrusenie ale potrebujes zas suhlas MC... a na to je ten system rozhodovania o linkovom vedeni v BA velmi na
No zacinam vybuchovat, nad cim sa uz nepozastavujete.
Ked pridem do oblasti, ktoru nepoznam a potrebujem sa niekam dostat MHD ( SAD ), najprv si pozriem logicky cestovny poriadok. V pripade, ze tam cestak chyba ( napr. vandali ) jednoducho sa opytam niekoho, kto je na zastavke a ked nahodou tam nie je nikto, myslim, ze nie je taky problem sa opytat vodica ( to plati aj v pripade ked dobieham na uz pristaveny autobus ). Su situacie, ked vam vodic nevie odpovedat, ale pochybujem, ze by sa v autobuse nenasiel niekto s cestujucich, ktory by vam nevedel pomoct.

Co sa transparentov tyka, podla mna to je krok dopredu od tabuliek - je to estetickejsie a prehladnejsie, ale dovolim si povedat, ze informacia na transparente o MC a pod nou nazov konecnej zastavky by mala vacsi efekt v informovanosti cestujucich, ale inac plati to, co som uviedol vyssie - ked potrebujem nieco vediet, co na transparente nie je, jednoducho sa opytam.
Myslim, ze vsetko by sa dalo este vylepsit, avsak za kazdej situacie sa najdu ludia, ktori budu ZA a ktori budu PROTI. Preto budme radi aspon za to malo co mame.
Reply on: J #18768:
Myslim, ze linku 38 by mohli zrusil bez nahrady, vsak tie babky pri tych vzdialenostiach v krematoriu o tych 50 metrov naviac prejdu po svojich.
Reply on: si #18778:
Inac staci tusim 1x tlacidlo 2 a mas o vsetko postarane.
Reply on: si #18778:

1. Pisal som KK mail, ze ci to nemozu vodicom prikazat.
2. Pri terajsej frekvencii zmien charakterov zastavok by nebol problem zainvestovat do novych tabul, aj tak uz su strasne polepene. Najviac som tusim napocital potlacenu tabulu + tri celoplosne nalepky + prelepene niektore zastavky
Reply on: J #18768:
A este som zabudol, co sa tyka CP, napr. v Ziline maju pred kazdym nazvom zastavky dvojpismenovy kod mestskej casti, napr. CE - centrum, VL - Vlcince, HL - Hliny, HA - Hajik, atd., to je tiez dobra vec pre informovanie cestujucich.
Reply on: Andy #18776:
chech, aj ja som dnes siel 201ckou... mohli aspon dat pokyn vodicom, nech zrusia zobrazovanie zastavok na dotknutom useku a hodia si tam napevno iba koncovy ciel (vzdy lepsie ako ta dezinformacia co tam dnes bola :-))

Re #18777 Andy: ale je to uz operacia navyse a v kazdom pripade taka rozne olepena tabula tiez nevyzera najlepsie, ze ano...
Reply on: si #18775:
Ale preco sa to tam nedava uz pri vyrobe tabule? Zmena by sa mohla vykonat napriklad nalepenim zltej nalepky (hrubsej ako sa to robi napr. pri ruseni zastavky).
Reply on: J #18768:
Jedine vyhody terajsieho BUSE v BA su:
1. Vodic vecer nemusi nehat po voze, aby vyberal tabule
2. BUSE nikto neukradne
3. Trosku vacsie pismena ako na plastovej tabuli 🙂

Inak to ma (U NAS) same nevyhody.

System elektronickych linkovych tabul bol vymysleny HLAVNE na to, aby bola v pripade mimoriadnych situacii zabezpecena PRESNA informovanost cestujuceho o trase linky a pod. - Toto v Bratislave neplati ani na 1%! Bohuzial! Vcera som isiel 201 a jak u ***nutych to hlasilo a zobrazovalo zastavky Trencianska, Zahradnicka, Trnavske myto, pricom sme sli cez Marianum, AS Ml. Nivy, Mlynske Nivy, Soltesovej, Karadzicova, Krizna.
To by mala byt zakladna povinost DPB - informovat o PRAVDIVEJ trase! Toto co sa deje je iba dezinformovanie!
Reply on: Andy #18772:
na tych zltych tabuliach by to mohol byt troska vacsi prob - pri zmene typu zastavky to do busecka nahras a okrem snahy a trocha casu ta to nestoji nic, tabulu by si musel upravovat... (tymto nechcem ale povedat ze sa to neda 🙂 )
Reply on: J #18769:
Idem do Petrzalskej nemocnice, nie na Antolsku (To asi 90% ludi ani nevie kde je).
Reply on: J #18769:
Ja si myslim, ze ulpne logicke by bolo, keby konecne premenovali zastavku Pri jazere na Nemocnica Ruzinov a zastavku Herlianska na Poliklinika Ruzinov. Ludom to povie viac.
Reply on: si #18771:
Dalsia vec, pre ktoru si myslim, ze je DPB poondeny je, ze na tych plastovych tabuliach naschval nie su vyznacene zastavky na znamenie. Ale preco?
Reply on: J #18768:
dobre, takze ty chces, aby si ludia vsetko najprv nasli v CP... predstav si ze sa neakym zazrakom ocitnes na konecnej linky 91 v Cunove o 20:50 vecer. Autobus akurat stoji pripraveny na odchod, ale ty kedze pod novy most ist nechces, ale potrebujes sa dostat dajme tomu na vazovovu (a vies ze mas prestupit na linku 94, poznas jej trasu a orientacne aj zastavky, ale o linke 91 netusis nic) tak si pojdes studovat cestovny poriadok na zastavke, aby si zistil ze ho tam rovno mozes studovat az do 21:20 lebo ti prave odisiel autobus a ziaden iny odtial urcite nepojde skor... Alebo nastupis a odvezies sa na koniec petrzalky (Jasovska) a tam vystupis (prestup 93 a potom 94), lebo nevies kadial to pod ten most pojde a teda ani nevies ci budes mat kde prestupit... Proste viem si predstavit daleko lepsie informacie z BUSE ako tie co tam su aj pri sucasnom HW; pri zltych tabulkach dostanem castokrat lepsie info, pretoze pri troche snahy sa nazov zastavky da precitat ked na nej autobus stoji a potom nie je problem sa zorientovat v tom co je na tej tabulke...

[obdobnych prikladov by sa dalo najst urcite viacero a aj lepsich]

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.