1. Pisal som KK mail, ze ci to nemozu vodicom prikazat.
2. Pri terajsej frekvencii zmien charakterov zastavok by nebol problem zainvestovat do novych tabul, aj tak uz su strasne polepene. Najviac som tusim napocital potlacenu tabulu + tri celoplosne nalepky + prelepene niektore zastavky
A este som zabudol, co sa tyka CP, napr. v Ziline maju pred kazdym nazvom zastavky dvojpismenovy kod mestskej casti, napr. CE - centrum, VL - Vlcince, HL - Hliny, HA - Hajik, atd., to je tiez dobra vec pre informovanie cestujucich.
chech, aj ja som dnes siel 201ckou... mohli aspon dat pokyn vodicom, nech zrusia zobrazovanie zastavok na dotknutom useku a hodia si tam napevno iba koncovy ciel (vzdy lepsie ako ta dezinformacia co tam dnes bola :-))
Re #18777 Andy: ale je to uz operacia navyse a v kazdom pripade taka rozne olepena tabula tiez nevyzera najlepsie, ze ano...
Ale preco sa to tam nedava uz pri vyrobe tabule? Zmena by sa mohla vykonat napriklad nalepenim zltej nalepky (hrubsej ako sa to robi napr. pri ruseni zastavky).
Jedine vyhody terajsieho BUSE v BA su:
1. Vodic vecer nemusi nehat po voze, aby vyberal tabule
2. BUSE nikto neukradne
3. Trosku vacsie pismena ako na plastovej tabuli
Inak to ma (U NAS) same nevyhody.
System elektronickych linkovych tabul bol vymysleny HLAVNE na to, aby bola v pripade mimoriadnych situacii zabezpecena PRESNA informovanost cestujuceho o trase linky a pod. - Toto v Bratislave neplati ani na 1%! Bohuzial! Vcera som isiel 201 a jak u ***nutych to hlasilo a zobrazovalo zastavky Trencianska, Zahradnicka, Trnavske myto, pricom sme sli cez Marianum, AS Ml. Nivy, Mlynske Nivy, Soltesovej, Karadzicova, Krizna.
To by mala byt zakladna povinost DPB - informovat o PRAVDIVEJ trase! Toto co sa deje je iba dezinformovanie!
na tych zltych tabuliach by to mohol byt troska vacsi prob - pri zmene typu zastavky to do busecka nahras a okrem snahy a trocha casu ta to nestoji nic, tabulu by si musel upravovat... (tymto nechcem ale povedat ze sa to neda )
Ja si myslim, ze ulpne logicke by bolo, keby konecne premenovali zastavku Pri jazere na Nemocnica Ruzinov a zastavku Herlianska na Poliklinika Ruzinov. Ludom to povie viac.
dobre, takze ty chces, aby si ludia vsetko najprv nasli v CP... predstav si ze sa neakym zazrakom ocitnes na konecnej linky 91 v Cunove o 20:50 vecer. Autobus akurat stoji pripraveny na odchod, ale ty kedze pod novy most ist nechces, ale potrebujes sa dostat dajme tomu na vazovovu (a vies ze mas prestupit na linku 94, poznas jej trasu a orientacne aj zastavky, ale o linke 91 netusis nic) tak si pojdes studovat cestovny poriadok na zastavke, aby si zistil ze ho tam rovno mozes studovat az do 21:20 lebo ti prave odisiel autobus a ziaden iny odtial urcite nepojde skor... Alebo nastupis a odvezies sa na koniec petrzalky (Jasovska) a tam vystupis (prestup 93 a potom 94), lebo nevies kadial to pod ten most pojde a teda ani nevies ci budes mat kde prestupit... Proste viem si predstavit daleko lepsie informacie z BUSE ako tie co tam su aj pri sucasnom HW; pri zltych tabulkach dostanem castokrat lepsie info, pretoze pri troche snahy sa nazov zastavky da precitat ked na nej autobus stoji a potom nie je problem sa zorientovat v tom co je na tej tabulke...
[obdobnych prikladov by sa dalo najst urcite viacero a aj lepsich]
neoplan: ešte 59 a 95. Nemocnica Antolská je zastávka a potom je konečná Antolská ktorá je pre ľudí navštevujúcich nemocnicu dosť ďaleko. Nemôžeš dať na ciel konečnú a pritom to nie je konečná.
Avšak nikto v BA nepovie idem do nemocnice Antolská ale idem na Antolskú, Kramáre,... U Biskupíc a Ružinova ľudia hovoria aj to nemocnica. Napr. to by sa zastávka Pri Jazere mohla premenovať na Nemocnica Ružinov.
m@rtin: Ak ti vnútorný informačný systém nemá povedať kde máš vystúpiť tak potom na čo je. Aby si sa cestou naučil naspamäť trasu linky?!
Moj príspevok #18739 a v ňom veta: "No fakt je ten, že po prečítaní si tých milých spomienok Andyho uznávam, nevedia stým pracovať"
Mne naozaj vyhovuje vnútorný transparent viac ako plastová tabulka s teplomerom. Zobrazovanie najbližších dôležitých bodov ako bežiaci text by bol pekný lepší a aj pre ľudí potrebný avšak stále nemôžem súhlasiť že súčasné nastavenie nemá žiadnu vypovedajúcu hodnotu. To je všetko.
Kritický som a dosť avšak pre mňa je buse v súčasnom stave postačujúce. O.K.? Môžete ma aj ukameňovať za to že mám iný názor, ale proste mi to stačí. Som cestujúci, ktorý pozná linky, na ktorých jazdí, ako väčšina ľudí a ak idem niekam čo nepoznám, mám CP a v tom hľadám info. Neverím, že ľudia nastúpia, na transparente si pozrú kam to ide a ak to nie je ich spoj tak na najbližšej vystúpia a nastúpia do voza s iným číslom. CP vždy bol, je aj vždy bude primárnym zdrojom informácií. Trasnparent len overovacím.
Tebece: Ja som poznal a pamätal si oblastné označovanie ešte predtým než som sa začal o MHD zaujímať. Avšak nejak mi to nikdy nesedelo. Dúfam len, že teraz KK nevymyslí nové označovanie.
Na dipečerskom fóre som nedávno napísal ako by sa DPB dalo presvedčiť aby 37 zachádzala ku Krematóriu a zrušila sa 38. Skús si to prečítať a povedz názor.
1. Nesuhlasim s tym Lamacom, preco by to tam nemalo byt? V Lamaci je iba 1 konecna a to kazdy vie.
2. Koliba - to je zopar ulic, z ktorych vacsia cast je to, kde jazdi trolejbus. Takisto je tam iba jedna konecna.
3. Slovnaft - To by bola reklama, aj ked na starych plastovych to tak je.
4. Ovsiste - V celom Ovsisti je tiez len jedna konecna a kazdy vie kde. Este k tomu sa tak vola aj konecna.
5. Technopol je znamejsi pojem ako Kutlikova, aj ked Najlepsie by bolo obidva nazvy pod seba.
6. 96 chodi uz dlho na ZST NM a na kazdej scheme mas datum kedy to platilo. Na tej scheme, kde je 96 na Jurajov Dvor je uz podstatne viac zmien.
7. 202 - tiez reklama
J:
No vždyť to píšu, ty si vše odůvodníš. Sám si mi říkal, že jsi velice kritický, ale nevšiml jsem si, že nejsi, ale nejsi vůbec kritický na DPB. Kdyby aspoň v jednom DPB vynikal (např. v BUSE) a támhle by to dělali hůř, seš ty ten první, kdo se tomu bude divit, jak to dělaj támhle a jak to není normální.
Musím se za břicho popadat, když mi tu napíšeš, že bratislavské BUSE má stejnou vypovídající hodnotu ne-li lepší než plastová tabulka. A pak se musím dvakrát víc smát, když tu napíšeš, že cestující potřebuje hlavně znát, to KDE MÁ VYSTOUPIT.
Zkus se konečně zamyslet nad tím, jestli to DPB opravdu nedělá špatně a zbytečně tu neobhajovat každou blbost, co DPB udělá.
Promiň, ale dost často mě to od tebe rozčiluje. Proč se proboha za každou cenu snažíš obhájit takovou pitomost? Uvědom si, že mi tu na jednu stranu obhajuješ nesmysl, že samonát, kýbl a hadr stojí peníze na vytření autobusu a nadruhou stranu tady obhajuješ investici v řádu statisíců v jednom voze, v řádu milionů Sk v mnoha vozech, která vůbec neplní svůj účel. Nakoupit BUSE za statisíce, aby mi (ne)nahradil plastovou tabulku a ukazoval mi úplné minimum, já považuju za nehorázné mrhání peněz daňových poplatníků.
Ťažko sa k celému Tvojmu vyčerpávajúcemu zoznamu vyjadriť. Ale hádam aspoň trochu:
Čo vlastne hodnotíš? Názvy zastávok alebo ciele vypisované na displejoch? Lebo ak je reč o displejoch, tak nevidím žiaden problém v cieli "Lamač", či "Koliba"). A to, že si donedávna nevedel, kde je Ovsište, je, odpusť, Tvoja vec. Myslím, že je len málo známejších pomenovaní bratislavských štvrtí. Ovsište pozná fakt veľa ľudí.
#18761: Presne tak! Vôbec sa mi nepáči bratislavské označovanie konečných a nácestných zastávok. Možno preto, že som východniar, ale mne sa oveľa logickejšie zdá to, čo majú v Košiciach. Konečná zastávka by mala byť VEĽKÝMI a nácestná zastávka malými písmenami. Je to podľa mňa rozumné, veď konečná zastávka je dôležitejšia informácia ako zastávka nácestná, či konečná. Ja vždy keď prídem do BA, sústavne sa pletiem, keď sa mi na vnútornom displeji zobrazí zastávka VAZOVOVA. Vždy sa zľaknem, že je tam konečná zastávka.
Tak isto aj vonku, keď vidím:
Jasovská
HODŽOVO NÁM.
tak prvotný impulz je vždy ten, že linka ide cez Jasovskú na Hodžovo nám. a nie naopak.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andy