Reply on: Kirenka #18790:
ja som nepovedal neefektivna, ale menej efektivna ako prevadzka L93 (citaj dobre) - uvedom si totiz ze na to aby si sa ty odviezla na koniec petrzalky L91 tak ta linka dalej odtial povezie vzduch (a to sa v nej vezies tak asi 1/4 jej celej trasy !). A fakt je taky, ze nie je zriedkavostou ze z L91 vystupi na Jasovskej aj polovica ludi... linku sice velmi vyriedit nemozno (lebo jej interval v spicke je beztak biedny a mimo nej este horsi) ale daju sa robit aj ine zmeny na linke s cielom uspor na nakladoch ...Re #18789 Kirenka: ak sa nahodou niekto niekedy rozhodne ze Jasovska bude pre L91 v druhom pasme tak si s tym velmi nepomozes, ale to treba najprv robit velku osvetu medzi kompetentnymi. A pokial mas celosietovu elektricenku tak neviem co sa rozculujes, lebo to co navrhujem ta niako negativne nepostihne, akurat budes mat mozno v autobuse viac miesta. A je jedno ci to nazveme zneuzivanim alebo pouzivanim, proste linka ktorej vytazenost ma taky divoky priebeh ako je to pri linke 91 nie je velmi rozumna - to by sa potom skor oplatilo tocit 191ku niekde na konci petrzalky a nechat ju iba pre petrzalcanov a 91ku zas osekat tak, aby do nej petrzalcania proste neliezli (a mozno troska zdvihnut prepravnu kapacitu lebo po rusovce chodi dost ludi a zriedenie intervalu na dvojnasobok by ten spoj asi dost vyrazne narvalo)
PS: ak niekedy cestujes napriklad SADkami, tak aj tam sa mozes stretnut s tym ze vodic ked vidi ze je spoj dost plny tak uprednostni ludi ktori idu dlhsiu trasu ako tych co idu len kusok - priklad: cestovali sme k Banskej Stiavnici - zastavka prervata ludmi, z toho viac nez polovica chcela ist iba do Nitry... vodic vyzval ludi ktori sli dalej aby nastupili a nitranov tam nechal, pretoze mal plny voz a do nitry chodi bus "kazdu chvilu" (aj ked mozno tomu dalsiemu to dlhsie trva lebo povymeta aj dedinky po ceste) kdezto do stiavnice ide tych spojov len zopar za den. Vodic DP vsak takuto preferenciu nema ako spravit, tak je to potrebne riesit inac, proste linka 91 (v spicke prekladana s L191) je jedinym spojenim pre obyvatelov prislusnych obci a je blbost aby bola narvata obyvatelmi petrzalky ktori si chcu skratit jazdny cas...
PS2: skoda ze sa zrusilo oznacovanie expresnych liniek 1xx - mohol DP zaviest take ze na tieto linky je potrebne mat celosietovu elektricenku - takto niektore tieto linky dodnes premavaju a nie je mozne neak jednoduchu zaviest priplatok za "expresnost"
Jano
Ked pridem do oblasti, ktoru nepoznam a potrebujem sa niekam dostat MHD ( SAD ), najprv si pozriem logicky cestovny poriadok. V pripade, ze tam cestak chyba ( napr. vandali ) jednoducho sa opytam niekoho, kto je na zastavke a ked nahodou tam nie je nikto, myslim, ze nie je taky problem sa opytat vodica ( to plati aj v pripade ked dobieham na uz pristaveny autobus ). Su situacie, ked vam vodic nevie odpovedat, ale pochybujem, ze by sa v autobuse nenasiel niekto s cestujucich, ktory by vam nevedel pomoct.
Co sa transparentov tyka, podla mna to je krok dopredu od tabuliek - je to estetickejsie a prehladnejsie, ale dovolim si povedat, ze informacia na transparente o MC a pod nou nazov konecnej zastavky by mala vacsi efekt v informovanosti cestujucich, ale inac plati to, co som uviedol vyssie - ked potrebujem nieco vediet, co na transparente nie je, jednoducho sa opytam.
Myslim, ze vsetko by sa dalo este vylepsit, avsak za kazdej situacie sa najdu ludia, ktori budu ZA a ktori budu PROTI. Preto budme radi aspon za to malo co mame.