1. V prvom rade by sme mali urobiť zoznam a-bus liniek podľa intervalu od najmenšieho po najväčší
2. Zo zoznamu vyhodiť tie linky, o ktorých sa predpokladá, že budú nahradené nosným systémom
3. Zatrolejovať trať nad linkou, ktorá je na prvom mieste.
4. Následne už nie je problém na túto trať postupne napájať ďalšie linky.
Priznám sa, že teraz neviem intervali jednotlivých liniek, ale mám také tušenie, že práve zatrolejovanie 83 by bodlo vhod. Potom linka do Lamača. Potom spojka s DD. A následne možno jednoduchými spojkami a výhybkami doplniť a nahradiť aj ostatné linky.
Aj keď áno, u nás je to sci-fi. DPB nevie spraviť ani jednu blbú výhybku na HLST.
Nestavalo sa nezmyselné predĺženie Trenčianskej len kvôli tomu, že nič iné nebolo pripravené?
Inak trolejbusová trať po Košickej (v časti Mlynské nivy - Miletičova) tiež nie je v územnom pláne a predsa sa s ňou uvažuje. Takže to nie je protiargument trate do Dúbravky
Dobrá otázka (tá posledná ? ). Do Dúbravky to nepôjde asi aj kvôli tomu, že to nie je v územnom pláne. A prečo sa neuvažuje do Lamača?
Tipujem že keď sa rozpočítali a rozdeľovali peniaze za "padlú" filiálku, tak pre mesto, ak si odpočítalo el. trať do Petržalky ostalo na tbus trate tak málo, že by to do Lamača nevyšlo. (a aj sám si myslím že robiť trať do Lamača bez obojsmernej Patrónky a trate na Brnenskej by nebolo práve ok...; aj keď namiesto predĺženia Trenčianskej k lidlu sa radšej mohla postaviť nejaká iná hovadina ? (napr. Nivy (Karadžičova) - Dostojevského rad - Pribinova (Eurovea ? )
Ale ved trolejbusy do Petrzalky vobec nevylucuju elektricku do Petrzalky, to su samostatne veci Faktom je ze prave v Petrzalke jazdia linky v najhustejsiom intervale.
Alebo. Lenže tu je riziko meškaní na Šancovej a prenášania na zvyšok linky, čo konečná na hl.st. dosť eliminuje. V oboch prípadoch by kvôli orientácii malo zmysel, ak by sa číslo linky menilo niekde na Drotárskej na spôsob 3/8.
Z Patrónky by mali trolejbusy zmysel aj do Lamača aj do Dúbravky. Aspoň by bola trať po Pražskej a Brnianskej lepšie využitá.
Inak nerozumiem tomu, prečo sa nedá trať hneď postaviť až do Lamača či do Dúbravky, nielen po Tesco. Či mesto nemá na väčšiu spoluúčasť?
Alebo potom už ako 64 na Jelačičovu (pokiaľ sa nevybuduje spojka na hlst) a bude to linka čo prekríži sama seba ? #186278 810zssk: 12 minút medzi príchodom a odchodom znamená že z toho je 3-4 min na vyrovnanie meškania a 1-2? min. na prejazd z výstupišťa na nástupište.. Takže teoreticky by stačilo..
Btw: v úzmenom pláne je tbus trať na Drotárskej zakreslená... Takisto sa tam počíta s tbusmi do Lamača...
Aj keď zaujímavé je to, že dnes je z Patrónky tak ráno ako aj poobede približne rovnaká kapacita do Lamača aj Dúbravky, takže či by skôr nemalo zmysel ťahať tbus trať do Dúbravky ?
Ja som Drotarsku ako prioritu uviedol preto ze by to bola relativne lacna trat (v porovnani s inymi) a mala by vyznamny pozitivny dopad na obsluhu. Ostatne trolejbusove trate, ktore sa navrhuju su vzdy len o tom ze abusy nahradime tbusmi a pre cestujuceho sa vlastne nic nezmeni. Drotarska je iny pripad, tam by cestujuci pocitili vyznamne pozitivne dopady.
Mne skor pride trochu ako soto Lamac, podla mna tam zatial nie je dopyt.. naopak, ovela vyznamnejsie by bolo zatrolejovanie petrzalskych liniek, tam by sa aj tri stvrtiny liniek mohli obsluhovat tbusmi.
Búdkova . Vozovňa Hrob - priamo po Búdkovej 2 min (207 dnes), po Drotárskej 5 min (41 dnes) - nárast o 3 min, oboma smermi o 6 min.. je to vypočítané že skutočne by si ten nárast jazdnej doby o 6 min na kolo na 207 nevyžiadal voz a 2 vodičov extra? (Ak iba v rannej špičke tak to by bola úspora že nárast 1 vozidla a 1 vodiča...) aj keď viem že náhrada 1 busu 1 tbusom je krok smerom k ekológií čiže plus (aj keď tbusáci majú mierne vyšší plat ako busáci takže mínus ? ? )
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tr3mp
Z Patrónky by mali trolejbusy zmysel aj do Lamača aj do Dúbravky. Aspoň by bola trať po Pražskej a Brnianskej lepšie využitá.
Inak nerozumiem tomu, prečo sa nedá trať hneď postaviť až do Lamača či do Dúbravky, nielen po Tesco. Či mesto nemá na väčšiu spoluúčasť?