Mal som včera "česť" ísť domov z práce L68. Urobil som však asi osudovú chybu, pritom som vedel že otvárajú Centrál, a že 68čky meškajú, či vynechávajú kolá aj bežne. No blbec, šiel som na zastávku, a čakal som.... Po šiestej sa po 26 minútach (meral som to) dovalilo "kapacitné" ZV 3419. Ľudia z tej SORky na zastávke Košická doslova vypadávali po otvorení dverí! Pani za volantom si zachovala nadhľad a robila čo mohla aby zavrela dvere a pokračovala ďalej, pritom všetci čakajúci sme zostali na zastávke...ďalších 8 minút nič... a potom sa dovalila 68/3 s vozom 4230, no vodič prišiel úplne prázdny z odbočky od AS Mlynské nivy....nechápal som...
Nedalo by sa naozaj nič robiť s tou 68 ? Veď poobedné CP sú na tej linke úplná zbytočnosť, niekedy je umenie nejakú 68 vôbec dočkať...
P.S. Čím ďalej tým viac začínam mať pocit, že vodiči by mali byť na linky nasadzované nie podľa svojho zadelenia, ale podľa mentálnej vyspelosti a skúsenosti z vedením prideleného vozidla.. Nie je predsa možné aby vodič v špičke na linke založil na každej zastávke ruky v bok a čakal v MBCC, že sa mu dvere zavrú samé, keď je voz plný... O pretláčaní fotobunky niektorým asi nikto nič nepovedal.. pritom niektorí jú krásne pretláčajú a ide to... nechápem......
Pardon, musel som napísať obsiahlejšie, ten včerajsok na 68 ma dostal... nikdy viac......
Nedalo by sa naozaj nič robiť s tou 68 ? Veď poobedné CP sú na tej linke úplná zbytočnosť, niekedy je umenie nejakú 68 vôbec dočkať...
P.S. Čím ďalej tým viac začínam mať pocit, že vodiči by mali byť na linky nasadzované nie podľa svojho zadelenia, ale podľa mentálnej vyspelosti a skúsenosti z vedením prideleného vozidla.. Nie je predsa možné aby vodič v špičke na linke založil na každej zastávke ruky v bok a čakal v MBCC, že sa mu dvere zavrú samé, keď je voz plný... O pretláčaní fotobunky niektorým asi nikto nič nepovedal.. pritom niektorí jú krásne pretláčajú a ide to... nechápem......
Pardon, musel som napísať obsiahlejšie, ten včerajsok na 68 ma dostal... nikdy viac......
Mike
V druhom rade by mohlo byť po meste vyhradených viac buspruhov, ale ako ucelené ťahy, nie iba úsek medzi dvomi zastávkami. Lebo buspruh na krátkom úseku žabezpečí, že dané vozidlo ním prejde plynulo, ale čo na tom keď už aj tak mešká viac ako je dĺžka intervalu (v prípade 68 aj dvakrát viac ako je dĺžka intervalu). Čiže napr. teoreticky 68 by mohla mať súvislý buspruh od ekonomickej univerzity až po Dulovo Nám - tak by sa dosiahlo že od Holíčskej až po Trhovisko by išla na 0 (scifi).
V treťom rade by sa ten interval na 68 poobede mohol ešte viac zahustiť (na 5 či 4 min.) - ak by bola splnená podmienka 1 a navýšené vzkm od mesta.
No a v neposlednom rade zaviesť v Ba konečne to čo majú aj na západ od nás (ale aj na východ) a právny predpis to umožňuje .. pri linkách typu 50, 68 s hustým intervalom a výrazným meškaním napísať na cp iba interval... 16 00 a interval 5 min.
A potom ešte zlepšiť prácu dispečingu ale aj rozšíriť jeho stavy... lebo vodič ktorý jazdil 4 hod vkuse musí mať potom 30 min pracovnú prestávku .. a tak sa stane že po 18. hod sa naraz odprestávkujú 4 68mičky a nejde 30 min. nič..
Btw. to, čo si videl 68 od Ml. Nív - ona tam došla naprázdno z konečnej napojiť sa na nejaký odchod po trase. Lebo zrejme prišla na Holíčsku už dávno po svojom odchode a nech nemešká až do konca služby ale zároveň nech nevynechá celé kolo tak ide z konečnej naprázdno na trasu na takú zastávku, aby tam bol presne načas...
Dlhý príspevok ešte dlhšia reakcia