Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: IK435_FAN #184406:
V prvom rade by Petržalská vozovňa musela mať dostatok vodičov aj vozov, čo momentálne žiaľ nie je. Tak sa stane že niektoré celé služby sú nevypravené (v prípade 68 to môže byť napr. striedač) a iné hradené záložnými vozidlami, často oveľa menej kapacitnými.

V druhom rade by mohlo byť po meste vyhradených viac buspruhov, ale ako ucelené ťahy, nie iba úsek medzi dvomi zastávkami. Lebo buspruh na krátkom úseku žabezpečí, že dané vozidlo ním prejde plynulo, ale čo na tom keď už aj tak mešká viac ako je dĺžka intervalu (v prípade 68 aj dvakrát viac ako je dĺžka intervalu). Čiže napr. teoreticky 68 by mohla mať súvislý buspruh od ekonomickej univerzity až po Dulovo Nám - tak by sa dosiahlo že od Holíčskej až po Trhovisko by išla na 0 (scifi).

V treťom rade by sa ten interval na 68 poobede mohol ešte viac zahustiť (na 5 či 4 min.) - ak by bola splnená podmienka 1 a navýšené vzkm od mesta.

No a v neposlednom rade zaviesť v Ba konečne to čo majú aj na západ od nás (ale aj na východ) a právny predpis to umožňuje .. pri linkách typu 50, 68 s hustým intervalom a výrazným meškaním napísať na cp iba interval... 16 00 a interval 5 min.

A potom ešte zlepšiť prácu dispečingu ale aj rozšíriť jeho stavy... lebo vodič ktorý jazdil 4 hod vkuse musí mať potom 30 min pracovnú prestávku .. a tak sa stane že po 18. hod sa naraz odprestávkujú 4 68mičky a nejde 30 min. nič..

Btw. to, čo si videl 68 od Ml. Nív - ona tam došla naprázdno z konečnej napojiť sa na nejaký odchod po trase. Lebo zrejme prišla na Holíčsku už dávno po svojom odchode a nech nemešká až do konca služby ale zároveň nech nevynechá celé kolo tak ide z konečnej naprázdno na trasu na takú zastávku, aby tam bol presne načas...

Dlhý príspevok ešte dlhšia reakcia 😃
Mal som včera "česť" ísť domov z práce L68. Urobil som však asi osudovú chybu, pritom som vedel že otvárajú Centrál, a že 68čky meškajú, či vynechávajú kolá aj bežne. No blbec, šiel som na zastávku, a čakal som.... Po šiestej sa po 26 minútach (meral som to) dovalilo "kapacitné" ZV 3419. Ľudia z tej SORky na zastávke Košická doslova vypadávali po otvorení dverí! Pani za volantom si zachovala nadhľad a robila čo mohla aby zavrela dvere a pokračovala ďalej, pritom všetci čakajúci sme zostali na zastávke...ďalších 8 minút nič... a potom sa dovalila 68/3 s vozom 4230, no vodič prišiel úplne prázdny z odbočky od AS Mlynské nivy....nechápal som...
Nedalo by sa naozaj nič robiť s tou 68 ? Veď poobedné CP sú na tej linke úplná zbytočnosť, niekedy je umenie nejakú 68 vôbec dočkať...
P.S. Čím ďalej tým viac začínam mať pocit, že vodiči by mali byť na linky nasadzované nie podľa svojho zadelenia, ale podľa mentálnej vyspelosti a skúsenosti z vedením prideleného vozidla.. Nie je predsa možné aby vodič v špičke na linke založil na každej zastávke ruky v bok a čakal v MBCC, že sa mu dvere zavrú samé, keď je voz plný... O pretláčaní fotobunky niektorým asi nikto nič nepovedal.. pritom niektorí jú krásne pretláčajú a ide to... nechápem......
Pardon, musel som napísať obsiahlejšie, ten včerajsok na 68 ma dostal... nikdy viac......
Reply on: luky133 #184402:
Dnes by to šlo riešiť ozubnicovou električkou ? Prípadne ako v San Francisco
Reply on: ivanbuto #184403:
dufam, ze si im to natrel obom 🙂 (cakam kym mi nacita ich web ale asi sme sa pripojili styria naraz a padol im server)
Reply on: KAMIL65 #184399:
Päť a možno aj viac rokov dozadu som mal v počítači štúdiu električky na Dlhé diely kde bola pekne zakreslená jej trať. Dnes sa však vo viacerých miestach nachádzajú bytové domy. Štúdia mala jednoznačný záver ak si dobre pamätám, že pre Dlhé diely je to ideálny dopravný prostriedok. Bohužiaľ odvtedy ubehlo toľko času, že som to už istotne zmazal 😕 Ale možno, že ju ešte niekto bude mať 🙂
Reply on: 810zssk #184185:
Pridávam sa súhlasne. Za roky čo používam MHD, som bol zopárkrát svedkom nejakej podstatnej chyby, hlavne v časti kam vodič nevidel. Ešte sa mi nestalo, že by vodič, po upozornení cestujúcich, minimálne nedal najavo že to podľa naliehavosti posúdil, prípadne okamžite vyriešil. Podotýkam, že vždy išlo o vážnejšiu závadu. S "prkotinami" je šoférov zbytočné znervózňovať. Hlavne, keď oni s tým aj tak nič nemôžu momentálne urobiť. Iná vec je, ak človek nepochodí ani na diskusných fórach. Ale, ešte raz zdôrazním, na vodičov, hlavne v autobusoch, mám - už dlhé roky - šťastie. Aj týmto im vyjadrujem úctu a vďaku za ich bezosporu namáhavú prácu.
Reply on: MatejBA #184395:
Jasné, posudzovať treba komplexne. Tie linky čo som vybral z možných som vybral zámerne. ?
Reply on: MatejBA #184379:
Nviem si predstaviť električku na DD (jedine tunel pod kopcom a zástavky pod povrchom) ?
Reply on: jk3265 #184397:
treba sa obratit na dopravny podnik bratislava
prosim, vie mi niekto poradit? Vcera som dostal aj zaplatil pokutu bankovym prevodom, za jazdu bez cestovneho listku. Namiesto 40€ som poslal 50€, je teda mozne aby mi bolo mojich 10€ vratenych?
V pridade ze ano, na koho by som sa mal obratit?

Dakujem za pomoc
autobusy budu papat cosi lepsie...len ci to ma zmysel liat aj do tych starych ikarusov...
http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/44366
Reply on: Valec #184394:
Nezabudaj potom ale pre dubravku aj L4 a L5, ktore v KV nikdy nebudu mat proklamovanych 170-220 ludi kapacitu, kedze z Dubravky uz budu ciastocne obsadene 🙂

A na margo Molecovej a prestupneho terminalu - kedze ma KV prebytok 500 000 eur, tak nabadam vsetkych v mojom okoli, co cestuju MHD a nadavaju na Molecku, nech napisu co s tymi peniazmi urobit (postavit prestupny terminal). Tak snad to prejde alebo pojde aspon na rokovanie (tu by sa mozno hodilo aj trosku popostrcit z magistratu aby sa na to peniaze vyuzili). Aspon by neprajnici neplakali, ako je KV zvyhodnovana 🙂
Reply on: MatejBA #184393:
Len pre poriadok, keď chceš porovnávať dve MČ, tak porovnávaj kapacitou a nie počtom liniek. Lebo je rozdiel medzi L6 a/alebo L9 s 8 min. intervalom a s kapacitou vozidla 170-220 cestujúcich a medzi L34 a L83 so síce tiež 8 min. intervalom (ale iba v rannej špičke), ale s kapacitou vozidla 110 cestujúcich. (uvažoval som s normovanou kapacitou, nie maximálnou) ?

----

Inak sa do tejto debaty nechcem zapájať, nakoľko miestne pomery a obsadenosť nepoznám. Z pohľadu organizácie dopravy sa mi ale ako najvhodnejšie riešenie páči variant s terminálom Molecova a obratiskom/príp. obosmernými E-vozmi "obracanými" pri hríbikoch a "výťahom" v podobe L33 s krátkym intervalom. L32 možno ponechať, ale zavesiť tesne za odchody L33, aby ju využívali iba tí čo skutočne potrebujú.
Reply on: Peter6607 #184390:
"DD boli celé minulé desaťročie uprednostňované pred ostatnými"

Ak toto myslis vazne, tak si daj facku, alebo dve. Az do prichodu trolejbusov sa na DD sralo z VYSOKA (autobusy, ktore casto horeli, do kopca isli hodinu, vypadavali im dvere a clovek sa obcas nedostal ani do tretieho autobusu)! Potom prisiel Zahradnik, zacal to prehanat a zrazu vsetci maju pocit, ze DD ma drzat hubu a krok. Ale neuvedomujes si, ze ak by DD boli na rovine a nie na kopci, tak by cez sidlisko sli minimalne 4 abus/tbus linky.

Pre porovnanie:
- cez KV (neratajuc ten kusok pri Tesco Lamac a Mlynsku Dolinu) Idu 4 elektrickove linky (z toho 1 iba v RŠ a PŠ), 4 autobusove (28, 29, 32, 133 - z toho 2 idu po okraji KV a 1 iba v RŠ) a jedna lokalna trolejbusova (33)
- cez Dubravku idu 2 elektrickove linky, 6 autobusovych (20, 22, 23, 26, 34, 83 - pricom 1 ide do DNV par krat za den a 1 linka nejazdi cez vikend)
[minibusove som taktiez neratal, kedze su uzkoprofilove pre par domov a ludi]

Ako pozeram, nevidim tam ziadny "luxus" ktory naznacujes ty, pri podobnej velkosti oboch casti (rozdiel +-1000 ludi) a poziadavka na posilnenie linky, ktora spaja Sidlisko-2 univerzity-internaty-nemocnicu-Hlavnu stanicu mi nepride ako prehnana a "rozmaznana".
Reply on: Marek1978 #184391:
ups, uz to je na hlavnej stranke.
Reply on: MatejBA #184356:
Skús sa v špičke previesť inými linkami a v iných častiach mesta. DD boli celé minulé desaťročie uprednostňované pred ostatnými, na ktoré sa zabudlo. Do trolejbusov v Prievoze a v Ružinove sa opakovane nevmestia desiatky cestujúcich, meškajú do práce, školy a nikto to nerieši. Takže ak má niekto právo pindať a prejsť na individuálnu dopravu, tak sú to obyvatelia práve týchto častí.
Reply on: ufo #184388:
Tak diky za ubezpečenie. Áno lebo ten prestup by bol z autobusovej zastávky molecova cez priechod (alebo nebezpečne cez cestu) na električkovú zastávku. Keby bol ten prestup na spoločnej hrane je to o niečom inom. Súbežnú jadzu môžme počítať na minúty alebo na počet zastávok alebo na km to je jedno. Keby išlo o 8 min ďalšej jazdy do centra kľudne by som tých ľudí nechal prestúpiť. Ten duplák namiesto K2S na 6tke by až taký jalový nebol. Zvlášť keď máme ukázať ľuďom že toto je kapacitný a rýchly nosný systém.
Áno, mimo špičky je opodstatnenie 133 ešte väčšie a preto doteraz mimo špičky nikdy nepremávala (s výnimkou jednej víkendovej výluky).
Pri 133 uznávam argument ako dobré spojenie západ - východ. Tam je silný prepravný prúd aj z Karlovky a aj z Dlhých Dielov a z električky je jediná možnosť prestúpiť pod mostom snp na 50 alebo 70 (druhá ponúka dobré spojenie do bizniscentier, avšak v neatraktívnom intervale 12 min.) - ale opäť to nie je na hrane a je tu nebezpečné prebiehanie cez cestu alebo cez priechod. Druhá možnosť je prestúpiť na Šafku (keď bude v prevádzke tunel pôjde tam o linku menej) na 78, ktorá však tiež nejde napr. k biznicentrám na Prievozskej...
Reply on: Mike #184383:
No, to tak mohlo byť, očného by som ešte neriešil. Ale bolo to rýchlejšie ako s prestupom. Mimo špičky je opodstatnenie 133 ešte väčšie. Riešiť súbehy kvôli 8 minútam súbežnej jazdy, navyšovať zbytočne vzkm o úsek KV-Molecova, nútiť prestupovať kvôli 8 minútam ďalšej jazdy do centra je neopodstatnené.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.