Päť a možno aj viac rokov dozadu som mal v počítači štúdiu električky na Dlhé diely kde bola pekne zakreslená jej trať. Dnes sa však vo viacerých miestach nachádzajú bytové domy. Štúdia mala jednoznačný záver ak si dobre pamätám, že pre Dlhé diely je to ideálny dopravný prostriedok. Bohužiaľ odvtedy ubehlo toľko času, že som to už istotne zmazal Ale možno, že ju ešte niekto bude mať
Pridávam sa súhlasne. Za roky čo používam MHD, som bol zopárkrát svedkom nejakej podstatnej chyby, hlavne v časti kam vodič nevidel. Ešte sa mi nestalo, že by vodič, po upozornení cestujúcich, minimálne nedal najavo že to podľa naliehavosti posúdil, prípadne okamžite vyriešil. Podotýkam, že vždy išlo o vážnejšiu závadu. S "prkotinami" je šoférov zbytočné znervózňovať. Hlavne, keď oni s tým aj tak nič nemôžu momentálne urobiť. Iná vec je, ak človek nepochodí ani na diskusných fórach. Ale, ešte raz zdôrazním, na vodičov, hlavne v autobusoch, mám - už dlhé roky - šťastie. Aj týmto im vyjadrujem úctu a vďaku za ich bezosporu namáhavú prácu.
prosim, vie mi niekto poradit? Vcera som dostal aj zaplatil pokutu bankovym prevodom, za jazdu bez cestovneho listku. Namiesto 40€ som poslal 50€, je teda mozne aby mi bolo mojich 10€ vratenych?
V pridade ze ano, na koho by som sa mal obratit?
Nezabudaj potom ale pre dubravku aj L4 a L5, ktore v KV nikdy nebudu mat proklamovanych 170-220 ludi kapacitu, kedze z Dubravky uz budu ciastocne obsadene
A na margo Molecovej a prestupneho terminalu - kedze ma KV prebytok 500 000 eur, tak nabadam vsetkych v mojom okoli, co cestuju MHD a nadavaju na Molecku, nech napisu co s tymi peniazmi urobit (postavit prestupny terminal). Tak snad to prejde alebo pojde aspon na rokovanie (tu by sa mozno hodilo aj trosku popostrcit z magistratu aby sa na to peniaze vyuzili). Aspon by neprajnici neplakali, ako je KV zvyhodnovana
Len pre poriadok, keď chceš porovnávať dve MČ, tak porovnávaj kapacitou a nie počtom liniek. Lebo je rozdiel medzi L6 a/alebo L9 s 8 min. intervalom a s kapacitou vozidla 170-220 cestujúcich a medzi L34 a L83 so síce tiež 8 min. intervalom (ale iba v rannej špičke), ale s kapacitou vozidla 110 cestujúcich. (uvažoval som s normovanou kapacitou, nie maximálnou) ?
----
Inak sa do tejto debaty nechcem zapájať, nakoľko miestne pomery a obsadenosť nepoznám. Z pohľadu organizácie dopravy sa mi ale ako najvhodnejšie riešenie páči variant s terminálom Molecova a obratiskom/príp. obosmernými E-vozmi "obracanými" pri hríbikoch a "výťahom" v podobe L33 s krátkym intervalom. L32 možno ponechať, ale zavesiť tesne za odchody L33, aby ju využívali iba tí čo skutočne potrebujú.
"DD boli celé minulé desaťročie uprednostňované pred ostatnými"
Ak toto myslis vazne, tak si daj facku, alebo dve. Az do prichodu trolejbusov sa na DD sralo z VYSOKA (autobusy, ktore casto horeli, do kopca isli hodinu, vypadavali im dvere a clovek sa obcas nedostal ani do tretieho autobusu)! Potom prisiel Zahradnik, zacal to prehanat a zrazu vsetci maju pocit, ze DD ma drzat hubu a krok. Ale neuvedomujes si, ze ak by DD boli na rovine a nie na kopci, tak by cez sidlisko sli minimalne 4 abus/tbus linky.
Pre porovnanie:
- cez KV (neratajuc ten kusok pri Tesco Lamac a Mlynsku Dolinu) Idu 4 elektrickove linky (z toho 1 iba v RŠ a PŠ), 4 autobusove (28, 29, 32, 133 - z toho 2 idu po okraji KV a 1 iba v RŠ) a jedna lokalna trolejbusova (33)
- cez Dubravku idu 2 elektrickove linky, 6 autobusovych (20, 22, 23, 26, 34, 83 - pricom 1 ide do DNV par krat za den a 1 linka nejazdi cez vikend)
[minibusove som taktiez neratal, kedze su uzkoprofilove pre par domov a ludi]
Ako pozeram, nevidim tam ziadny "luxus" ktory naznacujes ty, pri podobnej velkosti oboch casti (rozdiel +-1000 ludi) a poziadavka na posilnenie linky, ktora spaja Sidlisko-2 univerzity-internaty-nemocnicu-Hlavnu stanicu mi nepride ako prehnana a "rozmaznana".
Skús sa v špičke previesť inými linkami a v iných častiach mesta. DD boli celé minulé desaťročie uprednostňované pred ostatnými, na ktoré sa zabudlo. Do trolejbusov v Prievoze a v Ružinove sa opakovane nevmestia desiatky cestujúcich, meškajú do práce, školy a nikto to nerieši. Takže ak má niekto právo pindať a prejsť na individuálnu dopravu, tak sú to obyvatelia práve týchto častí.
Tak diky za ubezpečenie. Áno lebo ten prestup by bol z autobusovej zastávky molecova cez priechod (alebo nebezpečne cez cestu) na električkovú zastávku. Keby bol ten prestup na spoločnej hrane je to o niečom inom. Súbežnú jadzu môžme počítať na minúty alebo na počet zastávok alebo na km to je jedno. Keby išlo o 8 min ďalšej jazdy do centra kľudne by som tých ľudí nechal prestúpiť. Ten duplák namiesto K2S na 6tke by až taký jalový nebol. Zvlášť keď máme ukázať ľuďom že toto je kapacitný a rýchly nosný systém.
Áno, mimo špičky je opodstatnenie 133 ešte väčšie a preto doteraz mimo špičky nikdy nepremávala (s výnimkou jednej víkendovej výluky).
Pri 133 uznávam argument ako dobré spojenie západ - východ. Tam je silný prepravný prúd aj z Karlovky a aj z Dlhých Dielov a z električky je jediná možnosť prestúpiť pod mostom snp na 50 alebo 70 (druhá ponúka dobré spojenie do bizniscentier, avšak v neatraktívnom intervale 12 min.) - ale opäť to nie je na hrane a je tu nebezpečné prebiehanie cez cestu alebo cez priechod. Druhá možnosť je prestúpiť na Šafku (keď bude v prevádzke tunel pôjde tam o linku menej) na 78, ktorá však tiež nejde napr. k biznicentrám na Prievozskej...
No, to tak mohlo byť, očného by som ešte neriešil. Ale bolo to rýchlejšie ako s prestupom. Mimo špičky je opodstatnenie 133 ešte väčšie. Riešiť súbehy kvôli 8 minútam súbežnej jazdy, navyšovať zbytočne vzkm o úsek KV-Molecova, nútiť prestupovať kvôli 8 minútam ďalšej jazdy do centra je neopodstatnené.
ak ma prist postupne 2020 70ks elektriciek bolo by fajn, keby cast bola obojstranna, ak nie vsetky. Potom by stacila vyhybka pri hribikoch z jednej kolaje na druhu. prve dodavky elektriciek vyuzit na linku z Molecky po Safko.
No z Riviéry tá 133 odchádzala pred nami. Ďalej už mohla mať červenú (asi aj mala) kde my sme mali zelenú. (Neviem či náhoda, preferencia tam je iba pri PKO aj to nie 100%tná ale každopádne v smere do mesta ak má červenú cestná doprava rovnako ma stoj aj elina). Ale 133 za celý úsek rivéra - nový most SNP stojí iba pri Lafranconi a električka všade po ceste. A napriek tomu tá 133 nie je rýchlejšia ani v čase, keď nie sú na nábreží žiadne zápchy a všetkými semafórmi sa prechádza na prvý krát. A to ten solaris nemal vtedy žiadnu poruchu kvôoli ktorej by sa musel šuchtať..
Lenze nie vzdy sa tam smochtlis 20 minut a nie vzdy stoja tie autobusy v zapchach. A je predsa zrejme, ze ak mas moznost ist bud priamou linkou alebo s prestupom, tak vacsina pojde priamou linkou (nieco podobne sa mi stalo, ked som siel z Noveho mosta na Prievozsku - prisla L50, ja som nastupil ,prestupil na ASMN na 208 a po miernom zdrzani trolejbusu nas dobehla L70 a cuduj sa svete dost ludi, ktori cakali so mnou pod Novym mostom vystupili na Prievozskej)
Mike: lenze to, ze elektricka chytala zelenu vlnu (nahoda?) neznamena, ze L133 nemohla po ceste schytat naopak cervenu vlnu
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec