Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ak sa vam to tazko cita, mozem poslat trocha upravenejsiu verziu tomu, kto by to chcel. Dakujem.

P.S.: Nebola by tu taka moznost, ze by sa dal k prispevku pridat nejaky attachednuty fajl? Este raz dakujem.
Pre vsetkych (a hlavne pre Kami):

Spisal som zoznam vsetkych typov elektriciek, ktore jazdili a jazdia v Sofii od 01.01.1901 dodnes:

Typ Pocet dodanych Rok dodania
elektriciek

Motris 25 1901
Remarke 10 1901
Siemens 12 1908
Zeppelin 6 1908

Potom sa dodavali elektricky, ktore boli skonstruovane v Ringhofferovych zavodoch v Prahe.

Typ Pocet dodanych Rok dodania
elektriciek

Remarke "Kardalev" 12 1935
"Republika" -- 1951
"Komsomolec" -- 1959
* "Kosmonavt" -- 1961
* "Sofia" -- 1965
** "Sofia 70" -- 1970
* "Sofia 100" -- 1979
** "Sofia 1300" -- 1981

Vsetky elektricky boli vlastnej (bulharskej) vyroby. Elektricka typu "Sofia 1300" bola vyrobena kvoli vyrociu Bulharskej republiky. V roku 1981 totiz slavila 1300 vyrocie svojej existencie.
* - elektricka mala 1 klb
** - elektricka mala 2 klby

Typ Pocet dodanych Rok dodania
elektriciek

"T6M-700" -- 1986
//*"T6MD-1000" -- 1987
"T6B5" 37 1989
//**"T6A2" 40 1990-1991
*"T6M-700M" -- 1991
**"T8M-900M" -- 1991

//* - elektricka stavana na rozchod 1435 mm (pre tento rozchod bola v roku 1987 postavena vozovna ISKAR)
//** - elektricka stavana na rozchod 1009 mm
* - elektricka mala 1 klb
** - elektricka mala 2 klby

Po elektricke typu "T8M-900M" (v roku 1991) sa prestali vyrabat elektricky bulharskej vyroby.
V roku 1995 vznikla nova linka cislo 22 (Trasa: Vychod - Mladeznicke divadlo), na ktorej premavali nove elektricky typu "Djuvag", nemeckej vyroby. Celkovo ich bolo dodanych 29 kusov.

V roku 1998 sa zacalo masovo modernizovat. Modernizovali sa hlavne elektricky typu "T8M-900M" "T8M-900M".

Typ Pocet dodanych Rok dodania
elektriciek

"T6A2-BG" 17 2000
(nemecka vyroba)
"T4D" 16 2000-2001
(ceska vyroba)


Tak to by malo byt vsetko. Mozete to porovnat s nasimi elektrickami. Ak by ste chceli viacej informacii, staci sa mi ozvat.
____________________________________________________
zdroj: www.skgt-bg.com
Reply on: Turbo #18283:
Z dopravackeho hladiska, ak su na to prachy alebo v zime jazdi po snehu, nik nikomu nebrani zimne gumy na trolejbus obut. Ale niet paragrafu, ktory by urcoval vsetky trolejbusy povinne do urciteho datumu prezut a nebodaj za to dat pokutu.
Reply on: Juraj #18282:

Aha, takze trolejbus nepotrebuje zimne gumy, ale autobus ano? Pochopil som spravne? 🙂
Reply on: Turbo #18281:
Presne tak. A preto musi byt v zak.315 ten paragraf 21, ktory okrem drazneho zakona naviac specialne urcuje, ktore veci patria aj pre trolejbus, hoci by inak nepatrili. A zimne gumy tam nie su...
Reply on: Juraj #18280:

Trolejbus spada pod drazny urad, ci nie?
Reply on: Turbo #18278:
V starej 315ke su v paragrafe 21 vypisane vsetky paragrafy, ktore sa tykaju okrem normalnych motorovych vozidiel aj trolejbusov. Skuste v novelizacii najst, ci sa tam objavil aj ten o tych zimnych gumach... Hm?
Pre Kami:

Spisal som zoznam vsetkych typov elektriciek, ktore jazdia v Sofii od 01.01.1901 dodnes:

Typ:

1. Motris (nieco ako motorovy vozen GANZ)
Remarket (niečo ako vlecny vozen GANZ)

2.
Reply on: Juraj #18277:

Tak mi to povedz, ked vies. Co maju vynimku, a aj ju budu mat?
Reply on: Turbo #18239:
Neviem, kde ste vsetci zobrali, ze na trolejbusoch budu POVINNE zimne gumy. Precitajte si slovicko po slovicku stary a novy zakon...
Igorko:
Spletl jsem se. Samozřejmě, že kotoučové brzdy jsou na přední nápravě už řadu let. Na zadní nápravu se budou montovat kotučové brzdy namísto bubnových. Osobně si myslím, že bubny vzadu stačí.

Martin Fundárek:
Obálky si vyzvedlo 12 ucazečů, ale do soutěže se přihlásila zatím jen Škoda Plzeň se svou tramvají Vektra. No bude to zajímavé. Osobně si myslím, že žádný výherce nebude, protože nikdo nesplní podmínky a DP bude muset své nároky trochu snížit.
Ad:prezuwanie

Len potichu a nesmelo podotykam, ze PREZUT komplet bus (alebo event. T-bus) a ZAMENIT kolesa s letnymi gumami za zimne je neporovnatelna robota. Predpokladam, ze pouzivame druhu alternativu (lebo oddelovat pracne kazdu letnu gumu z ramu by bola otrockaaa robota). MOJA domnienka (nemusi byt spravna-vychadzam z technickych priruciek o klbovych autobusoch, ktore som studovala): zvihaky na kazdu napravu potrebujeme maximalne DVA:spredu a zozadu (rozumej sprava a zľava kolesa 🙂 ) a najviac DVOCH ludi, ktori snimu koleso(a) a nahodia druhe. Bus sa snime zo zvihakov a pokracujeme na dalsom kolese dokola celeho busu. Ratam, ze na vymenu vsetkych kol kratkeho busu je potrebna najviac hodina a u klboveho tak hodina a pol. Prosim opravit ma, ak sa mylim. 🙂
Reply on: Martin Fundárek #18256:
A je nejaky dovod preco sa na ten novy system este nepreslo? Lebo DPB? Planuje sa to aspon?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Igorko #18266:
Ja viem, že ten systém kedysi bol, keď boli vozidlové CP písané ručne. Potom sa začali do vozidiel dávať dispečeráky a tam sa už dôvod našiel - vodič musel na zistenie odchodu z kontrolného bodu počítať. A je celkom logické, že sa mu podstatne ľahšie počítalo v novom systéme, ako keby mal zisťovať, kde prechádza do nového pásma, koľko času má do tohto bodu a koľko z neho...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Igorko #18263:
Nikdy som netvrdil, že nie sú:-).
Reply on: Igorko #18264:

Samozrejme som narazal na pripad, ze to budes robit sam, jasne?
Reply on: Igorko #18269:
netusim ani nahodou ze kolko zdvihakov je v ktorej dielni, ja len vravim ze nielen mnozstvo ludi je limitujucim faktorom...
Reply on: si #18268:
No a v ktorej dielni je len jdene zdvihák? A koľko vozov potrebujeme prezuť denne na jednej prevádzke? To sú hlúpe beusácke výhovorky - to sa nedá, nikdy sa to tak nerobilo atď.
I.
Reply on: Igorko #18265:
hej, ak robis paralelne iba jedno vozidlo, tak ti stale staci ten isty zdvihak... Ale ak by si chcel postupovat este rychlejsie, tak by bolo treba nielen robit naraz vsetky kolesa na jednom voze ale aj robit viacero vozov naraz a na to uz potrebujes aj tych zdvihakov viacero...
Reply on: Martin Fundárek #18259:
12 uchádzačov si VYZDVIHLO podmienky, jediný záujemca (Schadefabrik Bierfernetstadt) sa prihlásil. INEKON napadol podmienky výb. konania na súde, pretože bolo zakázané zúčastniť sa konzorciám, čím Inekon vyšachovali.
I.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.