Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zdenko #18285:
vdaka ze ten link. Akurat som si chcel tu stranku pozriet, ale nevedel som si spomenut na adresu (stolicna kompania gradskovo transporta som vedel, len nie to za tym).

Maju tam ale chybu. Duwag (s original nemeckymi napismi a nie najlepsim stavom) jazdia na linke 20. Na kratsej trase je 22 su T6. Po Iskar idu Duwag len pri dojazde do vozovne. Maju Duwag supravy, 2 a 3-clankove.

A v T6 z roku 1999 som videl napis CKD DS aj vyrobne cislo.

Tie 3 clankove T8 sa prerabaju na nizkopodlazny diel (ako KT8).

A na trase kde jazdila T4D (zeby 8?) som videl aj clankovu elinu.
Mam dalsie foto. Tentoraz z berlinskej MHD. Neviem sice co to je, ale vyzera to na metro.

Link na stranku je:
http://www.berliner-verkehr.de/euhaupt.htm

Su tam take male nemecke vlajocky a vedla nich by malo byt napisane po anglicky:

1. subway vehicles, with pictures
2. subway-working vehicles, with pictures
3. museum and historical vehicles, with pictures
(pictures je napisane cervenym pismom)

Staci kliknut na tie hyperlinkove odkazy a mozte sa pozerat. Prijemnu zabavu.
Reply on: si #18253:
Ved sa to da aj prenajat, nie? U niekoho, kto na to vybavenie ma. Nehovor mi, ze to je take drahe, aby si to DPB nemohol dovolit.
Reply on: Juraj #18284:
No pokiaľ je to takto, tak je to ešte väčší paskvil, ako sme si mysleli. Trolejbus má totiž spadať súčasne pod drážne a cestné motorové vozidlá
Reply on: Turbo #18289:


http://www.skgt-bg.com/History/images/tram2_b.jpg
(prva bulharska elektricka typu REMARKET)
http://www.skgt-bg.com/History/images/tram3_b.jpg
(elektricka typu SIEMENS)

http://www.skgt-bg.com/History/images/tram4_b.jpg
(elektricka typu ZEPPELIN)

http://www.skgt-bg.com/History/images/tram5_b.jpg
(elektricka typu REMARKE "KARDALEV")

http://www.skgt-bg.com/History/images/tram6_b.jpg
(elektricka typu "REPUBLIKA")

http://www.skgt-bg.com/History/images/tram7_b.jpg
(elektricka typu "SOFIA")

http://www.skgt-bg.com/History/images/tram8_b.jpg
(elektricka typu "DJUVAG" nemeckej vyroby)

http://www.skgt-bg.com/History/images/tram9_b.jpg
(elektricka typu "T6A2-BG" ceskej vyroby)

Ak najdem este nejake napisem link.
Reply on: zdenko #18288:

Daj link. 🙂
Inac mam aj fotky tych sofijskich elektriciek.
K novinke "zazraky sa deju":
To ked dokoncia tu slavnu 7085, tak to bude tiez zazrak? Alebo 7303, 7304, 7715... Vsak ten autobus ani nemal byt tak dlho odstaveny! Je to hanba a nie zazrak. To sa nad tym mam tesit, ze ho az teraz opravili? Samozrejme, vzdy lepsie neskor ako nikdy, ale nemyslite si, ze by tu mala byt ista hranica?
Ak sa vam to tazko cita, mozem poslat trocha upravenejsiu verziu tomu, kto by to chcel. Dakujem.

P.S.: Nebola by tu taka moznost, ze by sa dal k prispevku pridat nejaky attachednuty fajl? Este raz dakujem.
Pre vsetkych (a hlavne pre Kami):

Spisal som zoznam vsetkych typov elektriciek, ktore jazdili a jazdia v Sofii od 01.01.1901 dodnes:

Typ Pocet dodanych Rok dodania
elektriciek

Motris 25 1901
Remarke 10 1901
Siemens 12 1908
Zeppelin 6 1908

Potom sa dodavali elektricky, ktore boli skonstruovane v Ringhofferovych zavodoch v Prahe.

Typ Pocet dodanych Rok dodania
elektriciek

Remarke "Kardalev" 12 1935
"Republika" -- 1951
"Komsomolec" -- 1959
* "Kosmonavt" -- 1961
* "Sofia" -- 1965
** "Sofia 70" -- 1970
* "Sofia 100" -- 1979
** "Sofia 1300" -- 1981

Vsetky elektricky boli vlastnej (bulharskej) vyroby. Elektricka typu "Sofia 1300" bola vyrobena kvoli vyrociu Bulharskej republiky. V roku 1981 totiz slavila 1300 vyrocie svojej existencie.
* - elektricka mala 1 klb
** - elektricka mala 2 klby

Typ Pocet dodanych Rok dodania
elektriciek

"T6M-700" -- 1986
//*"T6MD-1000" -- 1987
"T6B5" 37 1989
//**"T6A2" 40 1990-1991
*"T6M-700M" -- 1991
**"T8M-900M" -- 1991

//* - elektricka stavana na rozchod 1435 mm (pre tento rozchod bola v roku 1987 postavena vozovna ISKAR)
//** - elektricka stavana na rozchod 1009 mm
* - elektricka mala 1 klb
** - elektricka mala 2 klby

Po elektricke typu "T8M-900M" (v roku 1991) sa prestali vyrabat elektricky bulharskej vyroby.
V roku 1995 vznikla nova linka cislo 22 (Trasa: Vychod - Mladeznicke divadlo), na ktorej premavali nove elektricky typu "Djuvag", nemeckej vyroby. Celkovo ich bolo dodanych 29 kusov.

V roku 1998 sa zacalo masovo modernizovat. Modernizovali sa hlavne elektricky typu "T8M-900M" "T8M-900M".

Typ Pocet dodanych Rok dodania
elektriciek

"T6A2-BG" 17 2000
(nemecka vyroba)
"T4D" 16 2000-2001
(ceska vyroba)


Tak to by malo byt vsetko. Mozete to porovnat s nasimi elektrickami. Ak by ste chceli viacej informacii, staci sa mi ozvat.
____________________________________________________
zdroj: www.skgt-bg.com
Reply on: Turbo #18283:
Z dopravackeho hladiska, ak su na to prachy alebo v zime jazdi po snehu, nik nikomu nebrani zimne gumy na trolejbus obut. Ale niet paragrafu, ktory by urcoval vsetky trolejbusy povinne do urciteho datumu prezut a nebodaj za to dat pokutu.
Reply on: Juraj #18282:

Aha, takze trolejbus nepotrebuje zimne gumy, ale autobus ano? Pochopil som spravne? 🙂
Reply on: Turbo #18281:
Presne tak. A preto musi byt v zak.315 ten paragraf 21, ktory okrem drazneho zakona naviac specialne urcuje, ktore veci patria aj pre trolejbus, hoci by inak nepatrili. A zimne gumy tam nie su...
Reply on: Juraj #18280:

Trolejbus spada pod drazny urad, ci nie?
Reply on: Turbo #18278:
V starej 315ke su v paragrafe 21 vypisane vsetky paragrafy, ktore sa tykaju okrem normalnych motorovych vozidiel aj trolejbusov. Skuste v novelizacii najst, ci sa tam objavil aj ten o tych zimnych gumach... Hm?
Pre Kami:

Spisal som zoznam vsetkych typov elektriciek, ktore jazdia v Sofii od 01.01.1901 dodnes:

Typ:

1. Motris (nieco ako motorovy vozen GANZ)
Remarket (niečo ako vlecny vozen GANZ)

2.
Reply on: Juraj #18277:

Tak mi to povedz, ked vies. Co maju vynimku, a aj ju budu mat?
Reply on: Turbo #18239:
Neviem, kde ste vsetci zobrali, ze na trolejbusoch budu POVINNE zimne gumy. Precitajte si slovicko po slovicku stary a novy zakon...
Igorko:
Spletl jsem se. Samozřejmě, že kotoučové brzdy jsou na přední nápravě už řadu let. Na zadní nápravu se budou montovat kotučové brzdy namísto bubnových. Osobně si myslím, že bubny vzadu stačí.

Martin Fundárek:
Obálky si vyzvedlo 12 ucazečů, ale do soutěže se přihlásila zatím jen Škoda Plzeň se svou tramvají Vektra. No bude to zajímavé. Osobně si myslím, že žádný výherce nebude, protože nikdo nesplní podmínky a DP bude muset své nároky trochu snížit.
Ad:prezuwanie

Len potichu a nesmelo podotykam, ze PREZUT komplet bus (alebo event. T-bus) a ZAMENIT kolesa s letnymi gumami za zimne je neporovnatelna robota. Predpokladam, ze pouzivame druhu alternativu (lebo oddelovat pracne kazdu letnu gumu z ramu by bola otrockaaa robota). MOJA domnienka (nemusi byt spravna-vychadzam z technickych priruciek o klbovych autobusoch, ktore som studovala): zvihaky na kazdu napravu potrebujeme maximalne DVA:spredu a zozadu (rozumej sprava a zľava kolesa 🙂 ) a najviac DVOCH ludi, ktori snimu koleso(a) a nahodia druhe. Bus sa snime zo zvihakov a pokracujeme na dalsom kolese dokola celeho busu. Ratam, ze na vymenu vsetkych kol kratkeho busu je potrebna najviac hodina a u klboveho tak hodina a pol. Prosim opravit ma, ak sa mylim. 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.