Spojenie Šafárikovho námesia s KV a Dúbravkou samozrejme v bezvýlukovom stave existuje - l. č. 12. Ale inak súhlasím - čo najmenej liniek ačo najkratěí interval. Výnimka - robotnícke spoje.
I.
Turbo: Ak hovorím (píšem) podstivý tak tým skutočne myslím podstivý. Berme, že mesto chce investovať ročne 1,5mld SKK do MHD.
1) Malo by sa určiť koľko vozov potrebujeme a to 12m, 18m ale aj 15m (L208).
2)Vyhlásiť tender na dodávku týchto trolejbusov. Avšak nie na každú dľžku jeden tender, ale dohromady. A prečo, lebo unifikácia je cesta lacnejšej prevádzky. To, že Ostrov nemá 15m voz je len jeho chyba. Dopravný podnik tu nie je na to aby udržiaval nejaké skostnatelé firmy, ktoré síce majú vlastnú konštrukciu a nie licenciu, avšak čo z toho keď nie sú schopný udržať súčasné trendy. A 15m voz patrí do súčasných trendov.
3) Rozhodovala by hlavne cena kvalita a ak 15TrM je drahšia ako Trollino 15m tak by to Šokada nemohla vyhrať. Nie som technik, takže kvalitu si nedovolím porovnávať.
Spolu s ním by bol vyhlásený aj tender na dodávky autobusov. Už samostatne, ale Solaris by mal jeden veľký plus u nás a to dodávky trollina.
Ono možno sa to zdá, ako tender šitý na mieru Solarisu, avšak ak by Škoda Ostrov mala taký sortiment (alebo aj iná značka) mala by rovnaké šance.
Moja mamička si kupuje jeden časopis, volá sa Slovenka 8-P a upozornila ma v ňom na jeden článok o Melbournskej MHD. Tak som sa rozhodol vám ho opísať.
Záhady miestnej dopravy.
Ak vynechám vlaky, ktoré fungujú rýchlo a pomerne spoľahlivo, ostáva električka a autobus, ktoré NEpremávajú celkom podľa našich predstáv. Elektirčka stojí azda každých 50 metrov - buď na zastávke alebo semafore. Na konečnej (aspoň v Central Business District CBD) električky nerobia okruh, ako je to zvykom u nás, ale dofrčia na koniec rovnej trate a vracajú sa späť opačnou stranou po výhybke. Možno sa vám to zdá čudné, ale fór je v tom, že melbournské električky majú dve kabíny pre vodičov: jednu v predu, druhú vzadu. Z toho samozrejme vyplýva, že aj dvere sú po oboch stranách. Neodmysliteľnou súčasťou vozidiel sú aj plastové sťahovacie rolety zelenej farby - v slnečnom počasí veľmi užitočné.
Osobitnou záhadou sú autobusové zastávky. Zvyčajne sú bez názvu, iba s číslom, bez CP. Takže ako cudzinec netušíte, kam autobus ide, ani kedy príde. A pozor, aby ste si nevyrobili kultúrny trapas. Ja som na prvý pokus nastúpila strednými dverami a vodič ma skoro pricvikol. Až potom som sa naučila, že do autobusu sa nastupuje iba prvými dverami a treba strčiť lístok do označovača pred vodičovými očami. Mimochodom, vodič vám nikdy nezavrie dvere pred nosom. Ak sa tak náhodou stane, Melbournčania sa okmažite dožadujú otvorenia pobúchaním na dvere a málokedy som videla, že by ich vodič ignoroval. Melbournská doprava má ešte jednu zvláštnosť. Každý deň po obede nájdete na staniciach metra a v CBD noviny MX - zadarmo.Ide skôr o bulvárnu tlač, ale obsahuje aj dôležité rubriky.
Jana Sabajová.
Na fotkách sú eliny a podobajú sa na T6A5 jazdia sólo, majú skladacie dvere, polopantografy a sú zeleno žlté.
Napriklad kusok od krizovatky Ruzinovska - Chlumeckeho je taka vecierka a vedla je aj obchod. Dalsia moznost je na krizovatke Odbojarov - Kalinciakova. Na ine si nesopminam.
Je tu plno vodicov MBD - mestskej bikovej dopravy. Kde v Ruzinove je daky servis/predajna? Kvoli takej drobnosti ako nastavenie sa mi nechce trepat na Dolne Hony. A ja na to nemam HW ani SW.
Tak by ma zaujimalo, teraz co sa stava Tresco pri Zlatych pieskoch, robi sa tam aj fungl nova krizovatka. Vsimol som si, ze sa osadili nove svetla aj pre tramvaj. Dokonca tie co tam teraz su budu odpilene a zahodene. Na co narazam je preferencia a ako to s nou boude. Sucasna vyborne funguje, ale po novom budu svetla aj na tej dalsej krizovatke smerom von z mesta. Ako je to s preferenciou? Bude? Ak ano, tak na oboch krizovatkach? Dufam, ze nikoho na Magoriate nenapadlo tu preferenciu zrusit. Osobne by som ju posunul az za tu druhu krizovatku, vsak jazdna doba tramvaje od jednej krizovatky k druhej je radovo do 10 sekund, mohlo by to byt aj v jednom obvode.
Co myslite, bude tam preferencia? Ak ano, aka? Pre kazdu krizovatku zvlast, alebo jeden obvod pre obe krizoavatky? To by bola aj dobra tema na anketu, d3k0, mozes skusit. Btw., ako je to s novymi anketami, mas hotove napady?
Mimochodom, pisem z roboty, dokonca tu funguje internet. Dufam, ze imhd.sk nevybanuju, ako sa stalo s pokecom a veskerymi postami.
novacik #17865:
Dnes to nestiham, inokedy ale pridem a odfotim, vdaka za info. Co sa foriem pre zvaranie termitom tyka, tak hadam sa v dnesnej dobe este stale nekladie 14 roznych typov kolajnic. Dopocul som sa, zevraj sa "unifikuje" iba typ S 49 a NT4, pripadne este jedna zliabkova, aka to je si uz nespomeniem. Takze aspon nove trate by sa mohli zvarat termitom, nie? A na mieste napojenia na staru kolajnicu nech teda ide elektroda...
novacik #17866:
Vsak to uz hadam je vymislene, ked to inde funguje? Naco vymyslat vymyslene? Osobne uplne suhlasim s otvorenym zvrskom, dal by som ho vsade, kde to ma zmysel - pred Polus jednoznacne. Zatravneny zvrsok by som pouzil iba ako alternativu k dlazobnym kockam, resp., ked uz musi byt zatvoreny zvrsok a nerata sa s premavkou inych vozidiel po trati, tak nevidim dovod, preco by to malo byt zadlazdene, popripade zaasfaltovane. Samozrejme, su vynimky, ako centrum, krizovatky a okolie zastavok.
A ako je DP zo strany Magoriatu tlaceny velmi dobre viem...
Igorko #17868:
Doma mam zapisnicu z Odbornej diskusie k Nosnemu systemu MHD, ktora sa konala v dnoch 12.3.2003 a 5.5.2003 (bol som tam). Ak mas zaujem, tak mozem to niekedy doniest, ked budes v BA (cislo na mna mas). Dobre sa da na tom zasmiat (aj zaplakat, kde chodia iste osoby na tie ich k...., to naozaj zasnem)
J #17877:
S tou karierou v DPB to zatial naozaj nemyslim vazne, vzdelanie mam ukoncene tak akurat stredoskolske, stojnicke. Vobec nemam ambicie triast panovi Rafajovi alebo komukolvek inemu (hm..., nasli by sa aj taki, ale ja sa s nimi natahovat nebudem) so stolickou (na to su ini adepti... ). Btw., si si isty, ze bude 24 novych SORov? Nie si nahodou privelky optimista? Jedine co bude budu draciky, a to tiez v neznamom mnozstve.
J #17879:
A ten "podstivy tender" vypisat tak, aby ho vopred vyhral Solaris, ze?
Potom, čo som na prelome júna a júla vzhliadol MHD v Brne, musím jednoznačne zakričať ZA redukciu počtu liniek a skrátenie intervalov.
V Brne sa človek tou jednou linkou, čo mu na zastávke pred domom stojí takmer nikde priamo nedostane, ale na druhej strane superkrátky interval zaručuje, že spoj ide vždy. A keď vie, kde má prestúpiť na druhú linku a za predpokladu, že aj tá má superkrátky interval, tak logicky trávi pri prestupovaní minimum času.
Napadlo ma úplne šialené linkové vedenie električiek v Bratislave len s tromi linkami:
- linka č. 1: Hlavná stanica - Obchodná - Nám. SNP - Špitálska - Trnavské mýto - Ružinov
- linka č. 2: Karlova Ves - nábrežie - Šafárikovo nám. (späť Jesenského) - Špitálska - Vajnorská - Zlaté piesky (polovica spojov vyznačených v CP končí pri ŽST Nové Mesto)
- linka č. 3: Dúbravka - Karlova Ves - nábrežie - tunel - Obchodná - Račianska - Rača (polovica spojov vyznačených v CP končí pri ŽST Vinohrady)
Interval na všetkých navrhnutých linkách by mohol byť 2 min. v špičke a 3 min. v ostatnom dennom čase v pracovných dňoch a napr. 6 min. v soboty, nedele a sviatky.
Za jediné negatíva považujem, že po Jesenského sa jazdí len smerom z mesta a neexistuje nejaké spojenie Šafárikovho nám. s Karlovou Vsou a Dúbravkou.
Bol som na stránke solarisu a bol som prekvapený, že je aj Solaris Urbino 10. Takže namiesto Sorov sa môže kúpiť tento
Ale teraz vážne. Solaris má najlešpiu ponuku busov (10m, 12m, 15m, 18m) a trolejbusov (12m, 15m, 18m). Čo to znamená? No jediné, plná unifikácia čiže najlacnejšie dodávky, čím viac zobereš od jednej firmy tým väčšiu veľkoodberaťeľskú zľavu dostaneš a pri objednávaní ND to isté. Zmluva so Škodou Ostrov by sa mala vypovedať (resp. počkať kým neskrachujú) a spraviť nový avšak tentoraz PODSTIVÝ tender.
Andy> no nurmius je moj velmi dobry kamos. A chodi do 1.A to mas recht. A ked si pozries moj mail tak ti je jasne co s tou strankou mam spolocne. Btw som tam admin. 1 z 2. Druhy je nurmius.
Turbo: Je škoda, že nechceš robiť pre DPB myslím si, že by si pomohol. A na také, či máš školu alebo nie, to nehrá rolu.
si, vladimír, tr3mp: Ja nie som proti prepojení radiál, ja som proti systému, že linky chodia odvšadial všade, ale rýchlodrážne elinu podobnú tkonštrukciou trás metru. Podľa mňa by do Karlovky a Dúbravky už teraz mala chodiť len jedna linka. Napríklad súčasná L5. Bola by 5A Pri kríži - Komisárky a 5B KV - ŽST Vinohrady. Mala by svoj patričný interval. Teraz ľudia čakajú na to svoje a čakajú dlho.
Takže prepojenia používať, len pri výlukách či nepredvídaných situáciách. A pochybujem, že mesto dá 2mld, na vybudovanie prepojení, ktoré sa budú využívať raz ročne. To je priveľký luxus.
nováčik: nevyjadril si sa k fréze, prečo sa neporobilo toho viac?
Spôsob ochrany upevnenia koľajníc? Tak sorry ale aby som niečo také vymyslel, mi stačí pár minút. Ak by to malo byť len posraté U-čko s plechu. Ak si dobre predstavujem čo pod tým pojmom myslíš.
A vôbec budme radi, že dotácie budú a mesto môže začať plniť ten sľub občanom bratislavy o obnove vozového parku. Som zvedavý čo kúpia. Dúfam, že to nebude ďalších 24 SORov
toto sa netyka mhd..
frenky: Zas som objavil nejaku triednu stranku z GJH gjh.nurminet.com :):) Kto je ten nurmius? Co s nim mas spolocne? Lebo par ludi z ex. 1.A poznam
máš pravdu, videl som tú štúdiu, ale asi to tak berú že 2-3 km od hranice po križovatku to ako keby nebolo nič, to sa berie vlastne ako napojenie dialničného hraničného prechodu na dialničný systém SR.
Som len zvedavý ako utlmia hluk z tej estakády, ktorá bude pretínať "Jarovecké rameno" kedže má ísť o zonu kludu a oddychu v prírode, možno urobia niečo na spôsob Mierová Senecká - plexisklo
Ale nech len pekne konečne niečo robia
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Riko
máš pravdu, videl som tú štúdiu, ale asi to tak berú že 2-3 km od hranice po križovatku to ako keby nebolo nič, to sa berie vlastne ako napojenie dialničného hraničného prechodu na dialničný systém SR.
Som len zvedavý ako utlmia hluk z tej estakády, ktorá bude pretínať "Jarovecké rameno" kedže má ísť o zonu kludu a oddychu v prírode, možno urobia niečo na spôsob Mierová Senecká - plexisklo
Ale nech len pekne konečne niečo robia