Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: martiner #17385:
vravis ze ist vlakom s bratislavy do ziliny je vyhodnejsie ked to vezmes ICckom cez kosice ? 🙂
Reply on: Andrej (Anndy008) #17384:
Jasne, ze je kupe lepsie, da sa do neho lahnut 😉 (Teda aspon do starsich typov s lavicami, nove so samostatnymi sedackami sa na tento ucel nehodia ...)
Reply on: Andrej (Anndy008) #17379:
Konstatne priplatky iz nie su hodne dlhu dobu (vyse roka) - cim ides dalej, tym vacsi IC/EC priplatok. Ale plati, ze dlhsia cesta je vyhodnejsia....
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: tr3mp #17382:
hmm to verim, ja som sa s tym este nestretol 😞. Sa priznam, ze sa asi rozmaznavam a kedze nemusim casto chodievat vlakom, tak si zvacsa priplatim za 1Tr. a tam aj tak skoro nikto nejazdieva. A castejsie, ako IC pouzivam EC a tam su zvacsa 1Tr. ako kupatka klasicke - ale s vacsim komfortom, takze tam je to idealne - clovek je sam v kupe -nikym neruseny a pohoda.

Celkovo sa mi moc nepaci trend velkopriestorovej kabiny, skor sa mi pozdavaju kupe.
J: konkretne v DPB nedosahuje strata zo zliav ani 300 mil, zvysnych 700 mil Sk je z obsluhy uzemia. V MHD prevadzkovanych SAD sa da povedat ze strata je len zo zliav.

Cena vykonu by mala zahrnat naklady, odpisy a primerany zisk (na obnovu vozoveho parku). Objednavatel by mal uhradit celu stratu. Tak to bolo pri teple. MF SR urcilo podmienky, OU schvalil cenu a danovy urad vyplatil dotaciu.
Dopravcovia znizuju nepokrytu stratu ziskom z inych cinnosti a zanedbavanim obnovy.

DPB je iny pripad, majitel = objednavatel takze odpada zisk aj odpisy. Totiz kapitalova dotacia ma len pomahat dorovnavat nizke odpisy (vozy su prevazne po zivotnosti) a ucelovo na nove trate ci nizkopodlaznost. Zaklad obnovy z vlastnych prostriedkov maju zabezpecit odpisy (danove/uctovne).
Reply on: Andrej (Anndy008) #17379:
Niektore IC vagony maju tu nevyhodu, ze je cast pre fajciarov a nefajciarov je oddelena len plexisklom bez dveri - pri tomto type sa uz o cistote (vzduchu) neda hovorit 😞
Reply on: Andrej (Anndy008) #17379:
aby bolo jasne - na IC je deregulovana v podstate iba vyska IC priplatku. Cestovne bez priplatku (km tarifa) je rovnake ako pri klasickych rychlikoch.

A ten klimatizovany vozen v IC Ruzin zrejme suvisel s tym, ze im v BA (resp. KE, neviem, odkial si siel) napr. ostal jeden docasne pokazeny vozen a po oprave ho potrebovali surne previezt na druhu stranu republiky. Ono sa totiz neraz stalo, ze v IC suprave boli jeden-dva vozne klasicke stare kupe, dokonca s 8(!) sedadlami v jednom. Dovod - klimatizovane vozne boli pokazene (asi odisla klima), tak ich nezaradili.
Reply on: Andrej (Anndy008) #17379:
Neviem presne, ale vzhladom na nasu krajinu to je naahodicka 😉
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: martiner #17378:
heh - nie je -je tam len nejaky smiesny priplatok na IC/EC - ktory je samozrejme tym smiesnejsi, cim dalej ides - lebo je myslim konstatny.

Ale po pravde - cestovanie IC/EC sa da konecne nazvat kluturnym cestovanim. Je to ciste, pohodlne rychle. Clovek sa konecne neciti, ako prasa, ked vylezie z vlaku. Keby este tak obycajne rychliky vyzerali - bol by som spokojny... Tam sa to da ako-tak nahradit prvou triedou, ale este to nestoji za ten priplatok.

Ozaj - minule som siel obyc rychlikom (myslim, ze to bol R600 Ruzin) a mal jeden vozen 1tr. klimatizovany cisty a pohodlny - defatco ako IC. A neviete tu niekto - je to len nahoda, alebo to zacina byt trochu aj zvykom? Diky.
Reply on: Juro #17377:
A porovnaj si cenu listka v ICcku a cenu normalneho listka.. az taky velky rozdiel tam nie je...
Reply on: J #17368:
No to si ty myslis a ja ti pisem ako to je. Zmluva o vykonoch vo verejnom zaujme sa tyka vsetkych vykonoch, za ktore platis statom regulovane cestovne. NA zeleznici su to vsetky vykony okrem vlakov EC a IC.
Ad Hodžovo: Keď som bol prvý raz v živote v Bratislave (1995), prvý predpredaj CL, ktorý som zažil bol práve podchod na Hodžovom nám. Pomaly ešte ani nie hodinu v BA a už na mňa spravil dojem doslova prudký konflikt medzi jednou cestujúcou a pracovníčkou DPB. Konflikt spočíval tuším v tom, že pracovníčka DPB odmietla cestujúcej vydať žiacky mesačník pre jej syna s odôvodnením, že sú letné prázdniny a teda jej syn momentálne nie je žiakom ZŠ (!) Odkázalu ju na september a do tej doby poradila zúfalej matke, aby jej syn používal jednorazové CL. "Nechápavá" matka nevedela pochopiť, že jej syn počas júla a augusta nie je žiakom ZŠ a tak sa hádala a hádala a hádala... "Neomylná pracovníčka DPB sa hádala a hádala a hádala... A ja som sa čudoval a čudoval a čudoval...
Reply on: J #17358:
Neviem, ako si to myslel, ze "stat navrhuje mestam zvysit dan z nehnutelnosti". Dost nestastna formulacia. O dani z nehnutelnosti pojednava zakon 317/1992 Zb. Ten urcuje hornu hranicu dane z nehnutelnosti, odstupnovane je to tusim podla velkosti obce. Takze nie je problem v tom, ze by sa mestam nechcelo dan zvysovat. Ono by sa aj chcelo, ale najprv by sa musela schvalit novela zakona, inak to nejde.
RE: #17353 Andrej
Ja viem, ze sa to neda porovnavat.Ale supol som to sem ako taku mensiu zaujimavost.
Nieco o revizoroch a policajtoch a ciernej pasazierke...
Reply on: J #17368:
No ja som bol tusim v pondelok v Hodzovom kupit si mesacenku. Obycajne si kupujem na Obchodnej ale v poslednej dobe (niekolko tyzdnov) je tam sorisko ja svet , neviem ani preco :-I Tak som teda isiel na Hodzove.Ked som tam vosiel preistotu som sa poobzeral akosi instinktivne naokolo lebo som chcel platiti kartou , vsimol som si tie nalepky na okne tak som vedel kolka bije a postavil som sa do spravneho radu , aj ked som chcel prestupit vedla, ale tam tie nalepky neboli tak som ostal radsej v tej rade. Paradoxne vsade DP vypisuje ze sa tam da platit kartou ,ale co nenapise ,ze nie vo vsetkych okienkach!! Skutocne mas pravdu , clovek si to niekedy nemusi vobec vsimnut hlavne taky co tam ide raz za za cas. Ked som odchadzal tak sa tam tiez niekto hadal pri okienku s pracovnickou DP , mal som pocit , ze ten pan ju tam snad aj pretrhne.... Pre informaciu kolky a tel. karty sa nedaju platit na Hodzovom platobnou kartou 😉
Reply on: J #17369:
Ups, uz som pochopil.. No ked si pozres novinku, tak tam pisu, ze niekolko mesiacov.. To znamena ze 4 mesiace az tak vela nie je..
Reply on: J #17369:
Ja neviem ako ty chapes, ale v celom clanku pisu o tom, ze tam budu rekonstruovat elinovu trat, takze neviem co si myslel tou otazkou. 🙂 A premavat by mali od 1.11.2003.
Mám to chápať tak, že do 1. novembra nebudú jazdiť eliny po Mostovej - Jesenského?
Juro: No tak ja si myslím, že dotácia zo štátneho rozpočtu a to 677mil. je vykrývanie strát z poskytovania zliav. Ak by DPB zľavy neposkytoval nepotrebuje štátnu dotáciu, lebo príjmy z cestovného by pokryli náklady.

Turbo: Ja som bol tiež včera na Hodžovom a predomnou stála pani. Boli sme pri okienku číslo 4. Chcela platiť kartou no to sa dá samozrejme iba pri trojke a sedmičke. No, že by to bolo nejakým veľkým písmom oznámené, to nie. Bolo tam dosť ľudí a tak pani rozčúlená prešla k inému okienku a znovu sa postavila do radu. takže tak. A ďalšia skúsenosť vedľa na 5 alebo 6 si chcela pani kúpiť elinu a zároveň vymeniť lístky. Tak hovorí: mesačný, na prvé pásmo od dnes a tieto lístky prosím vymeniť. A tá naňu vybľakla najprv hento. Ty kokso toľká zlosť do mňa vošla a keby som mal tú moc tak na mieste jej dám padáka a nahučím naňu, že bude ešte dlho spomínať.

Vladimír: tiež mám trochu strach, že ich daňové príjmy budú malé, ale asi menej ako ty.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.