si: no ja chodím 94 veľmi často a to preto, že sa stala mojou obľúbenou linkou, lebo tam je málo ľudí. Jazdím s ňou vo všeliakch časoch, skrz nerovnomerný rozvrh na VŠ. Možno, že si išiel keď sa interval začína veľmi zrieďovať a to po 18:00. Vtedy býva 94 naplnená. Tu by stačilo to len potiahnuť o pol hodinu dlhšie. Dôležité je, že existuje preklad medzi 94 a 93 a to smerom do mesta (prvá spoločná zastávka Budatínska), ale aj smerom z mesta (prvá spoločná zastávka Zochova).
Ja som trochu vyšší ako ty a kolená si netlačím. Nehovorím, že sa mi neopierajú, ale oprti tomu čo má 18m Citybus je to LUXUS. Avšak poznám, tvoj odmietavý postoj k Ik4X5 a kladný ku Karosám. Berem to ako tvoj názor, na ktorý máš plné právo.
Komfort cestujúcich a ja neviem čím sa ešte oháňate?! Solaris 15m by nijak neznížil komfort cestovania. Skôr by ho zvýšil vďaka NP. Avšak ušetrím na pohonných hmotách a údržbe kĺbu a obstarávacej cene. Myslím na vymenovaných linkách. Ak som to dobre rátal, tak by to robilo denne viac ako 75 špičkových poradí. A to som rátal len linky, v ktorých som sa viezol a viem, že by sa tam 15m bus pohodlne zmestil. A nerátal L50 s 13 poradiami.
Teraz som normálne rád, že vo vedení DPB sú taký ľudia aký sú a že chcú 15m busy.
d3k0: Pre ľudí je v MHD dôležité: interval (aby nemuseli dlho čakať), aby im nebolo v lete teplo a zime zima a aby neboli ako sardinky.
Také veci ako hlásenie zastávok, NP je dôležité len pre časť obyvateľov, ale aj tých treba mať na zreteli, myslím telesne postihnutých, či ľudí starých a mamičky s kočármi. Bežnú populáciu, také veci netrápia.
Takisto ich netrápi nejaká špina, pokiaľ sa úplne nezaserú. Bol som svedkom toho, ako sa v Ik280 jeden chalan chytil tej čiernej skrinky nad dverami a strašne sa za..bal. Jeho kamaráti, sa z neho smiali, že je sprostý, že je jané, že tam bude špina. Ja som sa len v duchu rozčuloval, že to malo byť čisté.
Keď sa s mojimi kamarátmi bavím na tému MHD, situáciu vidia oveľa ružovšie ako my a keď hovorím o nepovysávaných kamienkoch či prachu sa zase smejú zomňa, že som puntičkár. Ke´d som povedal, že by vodič mohol raz za službu prejsť s prachovku po voze, namňa pozerali, že odkiaľ som prišiel.
Verím v to, že keby sme mali MHD na úrovni ako je v Prahe, tak stále budeme na niečo nadávať. Lebo ľudia sú stále nespokojný.
A ešte by Bratislavčania chceli aby MHD bola zadarmo. Takisto im ležia v žalúdku Ik28X.
Ja som trochu vyšší ako ty a kolená si netlačím. Nehovorím, že sa mi neopierajú, ale oprti tomu čo má 18m Citybus je to LUXUS. Avšak poznám, tvoj odmietavý postoj k Ik4X5 a kladný ku Karosám. Berem to ako tvoj názor, na ktorý máš plné právo.
Komfort cestujúcich a ja neviem čím sa ešte oháňate?! Solaris 15m by nijak neznížil komfort cestovania. Skôr by ho zvýšil vďaka NP. Avšak ušetrím na pohonných hmotách a údržbe kĺbu a obstarávacej cene. Myslím na vymenovaných linkách. Ak som to dobre rátal, tak by to robilo denne viac ako 75 špičkových poradí. A to som rátal len linky, v ktorých som sa viezol a viem, že by sa tam 15m bus pohodlne zmestil. A nerátal L50 s 13 poradiami.
Teraz som normálne rád, že vo vedení DPB sú taký ľudia aký sú a že chcú 15m busy.
d3k0: Pre ľudí je v MHD dôležité: interval (aby nemuseli dlho čakať), aby im nebolo v lete teplo a zime zima a aby neboli ako sardinky.
Také veci ako hlásenie zastávok, NP je dôležité len pre časť obyvateľov, ale aj tých treba mať na zreteli, myslím telesne postihnutých, či ľudí starých a mamičky s kočármi. Bežnú populáciu, také veci netrápia.
Takisto ich netrápi nejaká špina, pokiaľ sa úplne nezaserú. Bol som svedkom toho, ako sa v Ik280 jeden chalan chytil tej čiernej skrinky nad dverami a strašne sa za..bal. Jeho kamaráti, sa z neho smiali, že je sprostý, že je jané, že tam bude špina. Ja som sa len v duchu rozčuloval, že to malo byť čisté.
Keď sa s mojimi kamarátmi bavím na tému MHD, situáciu vidia oveľa ružovšie ako my a keď hovorím o nepovysávaných kamienkoch či prachu sa zase smejú zomňa, že som puntičkár. Ke´d som povedal, že by vodič mohol raz za službu prejsť s prachovku po voze, namňa pozerali, že odkiaľ som prišiel.
Verím v to, že keby sme mali MHD na úrovni ako je v Prahe, tak stále budeme na niečo nadávať. Lebo ľudia sú stále nespokojný.
A ešte by Bratislavčania chceli aby MHD bola zadarmo. Takisto im ležia v žalúdku Ik28X.
Spectre
Tie udaje o obsaditelnosti su randomne strielane cisla. Fakt to nie je objektivne porovnavat. Avsak ja byvam na Posni, nastupujem na zastavke Brodna a velmi dobre si pamatam eru kratkych 201. Preto zhruba viem, ze kolko sa natlaci do 14Tr. A ver mi, ked som isiel Solarisom na 83ke, nebolo to lepsie ako ked ide kratky zalozak. Jednoducho si nepomozes, 15metrovy Solaris ma obsaditelnost len o trochu vacsiu, ako napr. 14Tr. A o Shitare ani nehovorim - vsak to malo vsade 2+2 jak dajaky zajazdak.. ts ts ts ts ....
Preco si myslim, ze sa interval nezlepsi? Zijem v Bratislave 19 rokov a za tu dobu som nadobudol iste skusenosti.... Takze viem o com hovorim.
15metrova karoseria mi je v tom pripade rovnako nesympaticka, ako tebe, sorry, ze som na teba tak skarede vybehol Aj k tomu, ze to neni pre Bratislavu som myslel najma dlzku 15metrov!!
Re #17794 Igorko: Ver mi, nemohlo! Toho, kto vyberal sedadla, resp. urcoval vizaz interieru by som zabil. Keby tam boli normalne sedadla VogelSitze, neboli by tam tie debilne smetiarske oranzove tyce a malo to determalne skla, tak nic nepoviem. Okrem toho by som ale vybral uplne ine farby na vnutorne obklady. Teraz to nielenze vyzera nevkusne, ale je na tom vidiet aj vsetku spinu, takze ten humus je dvojnasobny.
Samozrejme o tom, ze tam mala byt prevodovka VOITH ani nehovorim. Avsak to bolo zrejme tak, ze Ikarus tam namontoval to, co mali akurat na sklade a v DPB to nikoho extra nesralo.
Iste, nadavam na Karosu, ale priznavam, ze 15TrM a 15Tr - to je rovnaky rozdiel, ako 7xx a 9xx. Co sa tyka konstrukcie vozov zo skodovky, nemam jedine vyhrady. Az sa divim, ako mohol socialisticky konstrukter v tej dobe take nieco navrhnut. Cez sprostosti, ktore vychytali a jednoducho odstranili v prvych seriach je to prakticky bezchybna neznicitelna konstrukcia. Co sa tyka hrdzavenia, tak to suhlasim. Ono by vsak kludne stacilo, keby mal kazdy voz raz za pol roka novy nater - reklamu - a nehrdzavelo by to. Take trofle by vydrzali jazdit s prehladom 20-30 rokov. To mas ako nase T6A5. Myslis si, ze preco nehrdzaveju? A ta posledna seria - ta uz sa zacina chytat, pretoze isty Ing. XY tam nechce dat z jesitnosti reklamu. Pochopitelne, nerezove plechy na Solarise su bez diskusie.... Aj preto radsej chcem Solaris, ako dajake bakelitove SlintyHnisy
Este ohladom 15metroveho vozidla, tak fakt si neviem predstavit, kde by jazdilo. Okrem 201 a 202 tu mame vsetky take linky, ze aj ked su narvate, tak je treba zvysovat interval a nie tam davat dlhsi trolejbus. To je nezmysel. Zas na 201 a 202 je ten klbak opravnene. Aj ked ja osobne by som dal aj na 201 a 202 interval 7, alebo 8 minut, nakolko, hlavne 201 chodi natrieskana aj tak.
Re #17798 aNTI: Ja som za. Aj ked ovela jenoduchsie by bolo zmerat aktivnu plochu podlahy (tam, kde sa da stat) a prekreslit ju do pocitaca. Potom by si si iba doplnal postavicky. Samozrejme, neda sa to merat tak, ze vypocitas plochu a vydelis to poctom ludi na meter stvorcovy - to je zavadzajuci, uplne nepresny udaj. Bohuzial mam obavy, ze presne tak to meraju v Solarise. Co sa tyka Skodovky, tak nepoznam ich zazracny vzorec, ale z vlastnej skusenosti potvrdzujem, ze sa tam ludi natlaci aj viac.